Keresés

Részletes keresés

Bzmot332 Creative Commons License 2018.05.29 0 0 44540

Ettől még a fékvezeték közös, tehát csak a motorokat vezérli a többi vezér, és kvázi az elöl lévő fékezi az egész szerelvényt, nem?

Előzmény: tom sawyer (44539)
tom sawyer Creative Commons License 2018.05.29 0 0 44539

Mindig is így volt. Egy motorkocsiról legfeljebb egy másikat lehet vezérelni. Ha több van, nem elég egy mozdonyvezető. 

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (44531)
BPO-105 halott és élvezi Creative Commons License 2018.05.25 0 0 44538

Na igen, én is pont erre gondoltam (mármint a szabványosítás miatt miatt kevesebb költséggel megépülő vonatok kapcsán).

A kérdés az, hogy meddig lehet megemelni a feszt azon a kérdéses szakaszon?

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (44537)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2018.05.25 0 4 44537

A Batthyány téri alagút miatt nem emelheted nagyon a feszültséget, mert túl nagyra nőnek a védőtávolságok. Az 1500 V DC pedig szabvány feszültség, így kevésbé lesznek egyediek a szükséges járművek.

Előzmény: BPO-105 halott és élvezi (44536)
BPO-105 halott és élvezi Creative Commons License 2018.05.25 0 0 44536
r1232 Creative Commons License 2018.05.25 0 0 44535
Előzmény: r1232 (44534)
r1232 Creative Commons License 2018.05.25 0 3 44534

Nem kevés marhaságot összehordtak ebben a cikkben. :-)

Előzmény: komor5 (44533)
komor5 Creative Commons License 2018.05.25 0 0 44533
r1232 Creative Commons License 2018.05.25 0 0 44532

Mindig így volt, nem változott. Azokon a képeken két mozdonyvezetős, nem teljesen szinkron szerelvények vannak.

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (44531)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2018.05.25 0 0 44531

2011 óta változott meg? Onnan van képem 8 kocsis Bz kígyóról, 4 motorral.

Előzmény: r1232 (44527)
Törölt nick Creative Commons License 2018.05.25 0 0 44530

Akkor ha 9 kocsival közlekedik, az hogy alakul? (Talán történt már ilyen.)

Előzmény: r1232 (44527)
r1232 Creative Commons License 2018.05.25 0 1 44529

400-as Bobóra, mert csak olyan van a közelben, szvsz egy hév vezetőnek sincs típusismerete. De ez amúgy is lényegtelen, mert nincs belőlük felesleges, amit át tudnának adni. Nem véletlenül jár Csörgő időnként helyettük.

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (44517)
r1232 Creative Commons License 2018.05.25 0 2 44528

Főleg, hogy bevethető M43-sa már csak pár darab van a Startnak, azok is szinte kizárólqg fűtőházi tartalákként dolgoznak. Azt még bírják.

Előzmény: Fradista Utazó (44515)
r1232 Creative Commons License 2018.05.25 0 1 44527

Szinkron Bz max 6 részes lehet.

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (44509)
r1232 Creative Commons License 2018.05.25 -1 3 44526

A kerék repedéseknek nem nagyon van köze a jármű életkorához, mivel azok az élettartam során többször cserélődnek.

Előzmény: Törölt nick (44508)
batar1987 Creative Commons License 2018.05.24 -1 3 44525

Akár vehetne is a HÉV saját maga számára néhány használt, jobb állapotú dízelszerelvényt. Úgy hiszem, hogy az elkövetkezendő években sem lesz ritkább az ilyen helyzet. 

Előzmény: FOMA (44524)
FOMA Creative Commons License 2018.05.24 0 0 44524

Oké, értem. A menedzsment munkájáról nem tudok mit mondani, viszont a szükséges jogszabályi környezet megteremtése elsősorban a minisztériumon múlik, nem a HÉV vagy a MÁV vezérigazgatóságán. A szakmai előkészítésben nyilván részt kell venniük, de törvényjavaslatot nem nyújthatnak be.

Nem vagyok túl optimista, hogy belátható időn belül működni fog egy ilyen pótlási lehetőség egy másik vasútvállalat járműveivel, előbb fogunk önálló menetvonalon közlekedő idegen szerelvényt látni ott. 

Előzmény: batar1987 (44523)
batar1987 Creative Commons License 2018.05.24 0 0 44523

Nyilván én sem az üzemi dolgozókra, szerelőkre gondolok, hanem a fejekre, a vezetőségre, akik felveszik a sokmilliós fizetéseket, miközben nem teljesítenek jól. Ha egy egyszerű dolgozó/alkalmazott rosszul végzi a munkáját, kérheti a főnöke megértését, a legritkább esetben kap. De ha egy nagy állami cég vezetősége kér megértést, akiknek a munkájától több tízezer másik ember munkába járása függ, az megkapja, pontosabban nincs következménye annak, hogy ő nem végzi elég jól a munkáját. Még jutalmat is kap év végén.

Előzmény: FOMA (44521)
toto92 Creative Commons License 2018.05.24 0 0 44522

Jó hogy van ideiglenes menetrend, csak a valóságnak semmi köze hozzá, a jelek szerint a budapesti menetrend app infója pontosabb.

FOMA Creative Commons License 2018.05.24 0 4 44521

Első körben a vasúti törvény módosítása lenne szükséges az üzemszerű átjárhatósághoz, utána meg jöhetnének a végrehajtási szabályzatok. Nem tisztem megítélni a MÁV-HÉV munkatársainak a munkáját, de ez nem rajtuk múlik elsősorban. Én azt látom a "távolból", hogy a HÉV üzem dolgozói a végső határokon teljesítenek, szinte erőn felül.

Előzmény: batar1987 (44520)
batar1987 Creative Commons License 2018.05.24 -1 0 44520

Remélem, azt azért jogos kérdésnek érzed, hogy miért nincs előkészület sem ezekre a helyzetekre ilyen koros HÉV-járműállomány mellett. Értem én, hogy sok mindent meg lehet magyarázni, miért "megoldhatatlan" helyzet ez. Semmiféle pótlás nincs, miközben a kapacitás a 6/8-ad részére csökkent így. Az utasok megérthetik a helyzetet, de attól még az utazási igények fennállnak. A MÁV-HÉV ezt most nem tudja kiszolgálni (egyelőre) 2 napon keresztül, akkor szerintem ők valamit mégiscsak rosszul csinálnak.

Előzmény: FOMA (44518)
FOMA Creative Commons License 2018.05.24 0 0 44519

Néhány hete tárgyaltunk a héves társszervezettel más ügyekben, és mellesleg erre is rákérdeztem, puszta kíváncsiságból. Az a Bobó, nem az a Bobó.:-) Startos vezér mehetne, héves pilótával, de ez operatívan nem megy. 

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (44517)
FOMA Creative Commons License 2018.05.24 0 4 44518

Pontosan. Egyetlen startos dízelvontatású szerelvény beállítása máris összekuszálná a követési időket, egyszerűen tarthatatlan lenne vele a menetrend. Mozdonyos vonat, vagy Bzmot szóba sem jöhetne, kizárólag Desiro, vagy Usgyi. Ad hoc ez lehetetlen, csak előkészület után, ld. Desiro-k a szentendrei vonalon.

Előzmény: Fradista Utazó (44515)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2018.05.24 0 0 44517

Én ezt azért nem gondolom ennyire vészesnek. Az útvonal egy jelentős része sík, egy másik része Vmax. 30-as. Ha mindkét végére teszel gépet, vagy motorvonatot használsz, szerintem max. 2-3 perccel lehet hosszabb a menetidő. Én inkább M44-est hoznék, az van a közelben, és talán pár héves vezérnek a vizsgája is megvan rá.

Előzmény: Fradista Utazó (44515)
FOMA Creative Commons License 2018.05.24 0 0 44516

A MÁV-HÉV Zrt.-nek és a MÁV-START Zrt.-nek semmi köze egymáshoz, azon kívül, hogy közös a tulajdonosuk. Van némi tapogatózás (pl. a vontatásszolgáltatásra az MMV-szerződés lejárta után), de ez nagyon hosszú folyamat lesz.

Előzmény: batar1987 (44506)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.05.24 0 4 44515

Szerintem meg az, hogy M43+Bhv-szerelvényekkel a menetidő jelentősen megnőne, talán a mai duplájára is. Még ha csak dízellel jársz is, és valahonnét szerzel is az 50-60 perces fordulóidőhöz szükséges járműmennyiséget, akkor se biztos,h ogy összességében jobb lesz a végeredmény, mint a meghirdetett, ritkított menetrend a zöld vonatokkal. 

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (44514)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2018.05.24 0 1 44514

A sajtos szerelvények használatával a fő gond szerintem a típusismeret, vonalismeret kérdéskör lehet.

NAR Creative Commons License 2018.05.24 -1 2 44513

"Minek adták át a MÁV-nak, ha így is ugyanolyan nehéz feladvány néhány dízel szerelvényt átpasszolni ideiglenesen, mintha a BKV-hoz tartozna?"

 

Ez utolsó utáni szempont volt.

Előzmény: batar1987 (44506)
Törölt nick Creative Commons License 2018.05.24 0 0 44512

Igen főleg most hogy nyár van így bármi ami gurul megfelel Dacsia is pl. Nem baj ha nem tud fűteni nem kell most 

 

Előzmény: batar1987 (44511)
batar1987 Creative Commons License 2018.05.24 0 1 44511

De most mégsem pótolták még busszal sem. Ha nem lenne indokolt, akkor az alapértelmezett 6 perces követés sem lenne az. Nincs buszsofőr se? Buszsofőrből biztosan több kell, mint mozdonyvezetőből.

Előzmény: toto92 (44510)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!