A Batthyány téri alagút miatt nem emelheted nagyon a feszültséget, mert túl nagyra nőnek a védőtávolságok. Az 1500 V DC pedig szabvány feszültség, így kevésbé lesznek egyediek a szükséges járművek.
400-as Bobóra, mert csak olyan van a közelben, szvsz egy hév vezetőnek sincs típusismerete. De ez amúgy is lényegtelen, mert nincs belőlük felesleges, amit át tudnának adni. Nem véletlenül jár Csörgő időnként helyettük.
Akár vehetne is a HÉV saját maga számára néhány használt, jobb állapotú dízelszerelvényt. Úgy hiszem, hogy az elkövetkezendő években sem lesz ritkább az ilyen helyzet.
Oké, értem. A menedzsment munkájáról nem tudok mit mondani, viszont a szükséges jogszabályi környezet megteremtése elsősorban a minisztériumon múlik, nem a HÉV vagy a MÁV vezérigazgatóságán. A szakmai előkészítésben nyilván részt kell venniük, de törvényjavaslatot nem nyújthatnak be.
Nem vagyok túl optimista, hogy belátható időn belül működni fog egy ilyen pótlási lehetőség egy másik vasútvállalat járműveivel, előbb fogunk önálló menetvonalon közlekedő idegen szerelvényt látni ott.
Nyilván én sem az üzemi dolgozókra, szerelőkre gondolok, hanem a fejekre, a vezetőségre, akik felveszik a sokmilliós fizetéseket, miközben nem teljesítenek jól. Ha egy egyszerű dolgozó/alkalmazott rosszul végzi a munkáját, kérheti a főnöke megértését, a legritkább esetben kap. De ha egy nagy állami cég vezetősége kér megértést, akiknek a munkájától több tízezer másik ember munkába járása függ, az megkapja, pontosabban nincs következménye annak, hogy ő nem végzi elég jól a munkáját. Még jutalmat is kap év végén.
Első körben a vasúti törvény módosítása lenne szükséges az üzemszerű átjárhatósághoz, utána meg jöhetnének a végrehajtási szabályzatok. Nem tisztem megítélni a MÁV-HÉV munkatársainak a munkáját, de ez nem rajtuk múlik elsősorban. Én azt látom a "távolból", hogy a HÉV üzem dolgozói a végső határokon teljesítenek, szinte erőn felül.
Remélem, azt azért jogos kérdésnek érzed, hogy miért nincs előkészület sem ezekre a helyzetekre ilyen koros HÉV-járműállomány mellett. Értem én, hogy sok mindent meg lehet magyarázni, miért "megoldhatatlan" helyzet ez. Semmiféle pótlás nincs, miközben a kapacitás a 6/8-ad részére csökkent így. Az utasok megérthetik a helyzetet, de attól még az utazási igények fennállnak. A MÁV-HÉV ezt most nem tudja kiszolgálni (egyelőre) 2 napon keresztül, akkor szerintem ők valamit mégiscsak rosszul csinálnak.
Néhány hete tárgyaltunk a héves társszervezettel más ügyekben, és mellesleg erre is rákérdeztem, puszta kíváncsiságból. Az a Bobó, nem az a Bobó.:-) Startos vezér mehetne, héves pilótával, de ez operatívan nem megy.
Pontosan. Egyetlen startos dízelvontatású szerelvény beállítása máris összekuszálná a követési időket, egyszerűen tarthatatlan lenne vele a menetrend. Mozdonyos vonat, vagy Bzmot szóba sem jöhetne, kizárólag Desiro, vagy Usgyi. Ad hoc ez lehetetlen, csak előkészület után, ld. Desiro-k a szentendrei vonalon.
Én ezt azért nem gondolom ennyire vészesnek. Az útvonal egy jelentős része sík, egy másik része Vmax. 30-as. Ha mindkét végére teszel gépet, vagy motorvonatot használsz, szerintem max. 2-3 perccel lehet hosszabb a menetidő. Én inkább M44-est hoznék, az van a közelben, és talán pár héves vezérnek a vizsgája is megvan rá.
A MÁV-HÉV Zrt.-nek és a MÁV-START Zrt.-nek semmi köze egymáshoz, azon kívül, hogy közös a tulajdonosuk. Van némi tapogatózás (pl. a vontatásszolgáltatásra az MMV-szerződés lejárta után), de ez nagyon hosszú folyamat lesz.
Szerintem meg az, hogy M43+Bhv-szerelvényekkel a menetidő jelentősen megnőne, talán a mai duplájára is. Még ha csak dízellel jársz is, és valahonnét szerzel is az 50-60 perces fordulóidőhöz szükséges járműmennyiséget, akkor se biztos,h ogy összességében jobb lesz a végeredmény, mint a meghirdetett, ritkított menetrend a zöld vonatokkal.
De most mégsem pótolták még busszal sem. Ha nem lenne indokolt, akkor az alapértelmezett 6 perces követés sem lenne az. Nincs buszsofőr se? Buszsofőrből biztosan több kell, mint mozdonyvezetőből.