Az egyik Bobó ott áll hátul a tárolóban pár napja (korábban nem láttam, hogy Csepelen tárolták volna), közben az egyik retro design MIX/A az emelőn van, és kikapták alóla a forgóvázakat.
Viszont erre a hétre beállították a 967-est, ami április eleje óta (amikor visszakerült) csak állt a kocsiszín előtti/melletti vágányon.
Nincs mit. A HÉV-nek összesen 2 db Bobója van, személykocsija pedig egy sem, csak az MX-ek. Ha azt dízel közé akarod fogni, akkor ugyanazt kell teljesítenie, mintha önnállóan járna. Megoldás lehetne 2 Sajtos Bobó között pár Bhv is, de azt is át kell cipelni a vonalra, plusz kell kaller, ha régit hozol.
Lehetséges, de mi a frászért nem tudnak dízelt beállítani ideiglenesen vagy valami? Az is jobb lenne ennél, hogy gyakorlatilag kimarad néhány járat a csúcsidőszakban. Komolyan, ilyen tehetetlen embereket ültetnek oda?
Azt nem tudtam, hogy Szentmihályon is volt ilyen, de Rákospalotán igen, arról van információm: ma már furán hat, de ez voltaképpen egy gyógypedagógiai intézmény. Nekem megvan itthon Frim Jakab: A hülyeség és hülyeintézetek - különös tekintettel Magyarország hülyéire c. könyvecskéje, szóval lehet még ragozni, bár maga az intézet és a törekvés nagyon előremutató volt annak idején, a pedagógiatörténet is komolyan számontartja.
Megpróbálom megnézni a BSZKRT-könyben (ha hozzájutok).
A térkép igen izgalmas, 1938-as állapot lehet, mert az 55-ös és 90-es villamos már meg van cserélve. Újpesten addig mindkettő kanyarodott az Árpád útnál, és ezt a közlekedésrendészet nehézményezte.
Kösz az infót, már ez is segített, legalább tudom miért nem volt benne a MÁV-menetrendben az összes állomás. Sajnos a BSZKRT tíz éve nekem nincs meg, ha valaki belekukkantana, hgy abban megvan-e a keresett adat, megköszönném (hát még, ha benne is van és bepötyögné ide :)
A menetrendben (nemcsak a rákospalotai vonalnál, hanem a nagytétényi-törökbálinti vonalaknál is) csak a nagyobb megállók voltak kiírva, némelyik esetben leírták a menetrend alatt az összes megállási helyet. Mivel a H villamosjárat ekkor már létezett, 1921-ben szerepelnie kellett volna. "BSZKRT tíz éve" talán tartalmaz ilyen információt.
Szeretném összeírni a volt Rákosszentmihály-Pestújhely-Rákospalota HÉV állomásait és megállóit. Feltehetően különböző korokban különböző pontokon álltak meg, de valami körülbelüli lista is megtenné, ha tudjuk melyik évi állapotot tükröz. A zöld HÉV-könyv sajnos ilyesfajta listát nem közöl. A MÁV-menetrendes oldalon egy 1921-es és egy 1931-es menetrend található, 1921-ben ilyen vonalat még nem tartottak számon, 1931-ben már volt menetrendje, de a gödöllői HÉV-leágazástól csak két megállót jelöl: a Nádastót és a Rákospalota Szabadság teret (ez gondolom a XV. Széchenyi téren volt). A "háromkötetes" harmadik kötetében ilyen adatot nem találtam. A Vasútállomások.hu-n egy csonka állomáslista van csak.
Az 1931-es menetrend kétmegállós vonalával azért nem vagyok elégedett ,mert tudok megállóról a mai Sztáray Mihály téren és a Kinizsi utcánál is (ezekről bizonyítékok vannak), szóval a kettőnél biztosan több megállója volt a HÉV-nek fénykorában. Ezeket a megállókat "keresem", ha tudtok segíteni - forrásjelölésnek különösen örülnék.