Keresés

Részletes keresés

BaGira-79 Creative Commons License 2018.04.20 -3 0 44387

Na, majdnem mondtam, hogy Vitéz ipszilont kéne integrálni (inkább deriválni) a sínek közé a baromságaival együtt... 😫

Az tény, hogy a jelenlegi feszültségre nem nagyon van jármű. Gondolom, az 1500V dc-s Flirtnek kevés lenne. 

Előzmény: Törölt nick (44386)
Törölt nick Creative Commons License 2018.04.20 0 0 44386

Ebben is van valami, és itt még az se lehet járható út mint a MÁV-nál a dízel mozdonyok és motorkocsik esetén, hogy szétnézni a környékbeli vasutaknál mik vannak vagy várhatók, eladósorba, aztán venni valami használt ,de még 20-30 évig működő valamit, amivel lehetne tüzet oltani. Bzmotok helyett pl. simán jó lenne valami 10-20 éves dízel motorkocsi, ami épp van eladósorban.  elmegy még legalább ennyit, de már lassan a 24. órába érnek.

 

Mondjuk már HÉV-ek esetén is ott vannak, de úgy szintén nehéz bármilyen járműcserét tervezni, hogy azt se tudjuk melyik vonalnak mi legyen a jövője. Van amelyik inkább elővárosi vasút, lásd. pl. Ráckevei ott adná magát a dolog ,hogy valami szabványos áramnemre áttérni motorvonatokat rá, akár Flirtet akár mást. Gödöllőin meg Cinkotáig ordít az, integrálni a metróüzembe és olyan jármű kell, ami az alagútban is tud menni stb. Közben meg az MXA-k tényleg elkopnak. 

rm40 Creative Commons License 2018.04.20 0 0 44385

> Nem lenne már mindegy, hogy ha az újak beszerzésével párhuzamosan selejteznék a legszarabbakat

 

Az aktuális koncepció éppen ez: az MIXA-k és az MX-ek selejtpótlással új járművekre cserélődnek a tervek szerint.

 

addig meg, a többit ütni ameddig még megy az eddig is megszokott "menjen oszt' jó" karbantartás mellett nem többet költve rájuk?

 

Attól tartanak, hogy a legfiatalabb járművek is elérték már azt a kort, amikor az állapotuk felújítás nélkül rohamosan le fog romlani és nem várják ki türelmesen, hogy a teljes flotta cseréjére sor kerüljön.

Előzmény: Törölt nick (44382)
NAR Creative Commons License 2018.04.20 0 0 44384

Azért mondjuk egy légkondi több lenne, mint "optikai tuning"... Az ülőhely-kiosztás változtatása is segítene a csúcsban.

Előzmény: Törölt nick (44382)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2018.04.20 0 2 44383

Az a baj, hogy ha most elkezdenek vakarózni az új szerelvények kapcsán, minimum 5 év, mire utasokat is szállíthat az első vonat. De legelőször el kellene dönteni, hogy mit szeretnénk csinálni a vonalakkal, mert addig nincs mi alapján megpályáztatni az új vonatokat. Ergó, legalább még 5, de inkább 10 évet a teljes flottának mennie kell, az MX/A-k meg még minimum 10, de inkább 12-15 évig itt lesznek. Ha nem nyúlsz hozzájuk alaposan, nem fogják kibírni, ha meg már meg kell csinálni úgyis, akkor egy kis komfort javítás bele kell, hogy férjen.

Előzmény: Törölt nick (44382)
Törölt nick Creative Commons License 2018.04.20 -1 0 44382

De megéri még költeni rájuk optikai tuningért? Nem lenne már mindegy, hogy ha az újak beszerzésével párhuzamosan selejteznék a legszarabbakat addig meg, a többit ütni ameddig még megy az eddig is megszokott "menjen oszt' jó" karbantartás mellett nem többet költve rájuk?

Előzmény: Ep128 (44381)
Ep128 Creative Commons License 2018.04.20 0 1 44381

Egyik oldalról igaz. Másik oldalról az összes HÉV vonalon minden járművet egyszerre kidobni...? :-) Gondolkodjunk már kérem szépen... Az öregebbek mennek a kukába majd, de "addig" a "fiatalabbaknak" menniük kell még. Így lesznek az MX/A -k "felújítva". Akkor is, ha nem éri meg gépészetileg hozzányúlni, tehát "csak" utazási komfortos felújítást kapnak majd... Nem kéne, de ez így logikus és csak így kivitelezhető sajnos.

Előzmény: Törölt nick (44380)
Törölt nick Creative Commons License 2018.04.19 0 1 44380

Max. akkor lenne értelme ha mint a metró esetén, papíron felújítás csak egyébként megy a FEFE telepre az egész max. meghagynak belőle pár ajtókilincset meg üléshuzatot és épül valami teljesen új és csak a pályaszám marad meg a régiből. 

De tartok tőle ez a terv kb. Tarlósjet újratöltve, azaz optikai tuning belső teret újítjuk, ülések cseréje, wifit, klímát meg konnektort bele, de ez nem oldja meg a problémát, erre kár költeni. A szerelvények már régesrég megszolgálták a maguk idejüket és a mai kor követelményeinek nem felelnek meg.

Előzmény: komor5 (44372)
batar1987 Creative Commons License 2018.04.19 0 1 44379

Lassan? A legfiatalabb szerelvény is 35 éves. Persze a HÉV-infrastruktúra talán még siralmasabb állapotban van. A hálózat befejezetlenségéről nem is beszélve, nem tudom például, megélem-e, hogy a két déli HÉV-hez érdemben hozzányúljanak, azt már egy ideje bónuszként tartom számon. Tovább megyek, lassan már az is bónusz lesz, hogy az aktuális hálózatot teljesen rendbe tegyék. 

Előzmény: Törölt nick (44373)
komor5 Creative Commons License 2018.04.18 0 0 44378

Reflektorfényben a.....múlt!....vagy a jövő?

 

https://www.facebook.com/davidilona.mav/

komor5 Creative Commons License 2018.04.18 0 0 44377
Ep128 Creative Commons License 2018.04.17 0 2 44376

"Kutatás-fejlesztés"...? Ezeknél a szerelvényeknél szerintem ez már marhaság. :-) Ha mindenképpen meg akarják még tartani az MX/A -kat, akkor folytassák a "Sport szelet" programot, az utazási komfort tekintetében abszolút előrelépés az az egy szem modernizált kis egység! Annál többet úgysem érdemes belefeccolni ezekbe már, a minta adott, lehet további ilyeneket összehozni! (Ezen nincs mit "kutatni-fejleszteni". :-) )

Előzmény: komor5 (44372)
MCA-001 Creative Commons License 2018.04.17 0 1 44375

Ez pontosan mit jelenthet? 

"a kerék-sín kapcsolat javítása"

 

Értelmezésem szerint ez alatt nem új forgóvázat értenek...

Előzmény: komor5 (44372)
Berec93 Creative Commons License 2018.04.17 0 0 44374

Emberhiány miatt, Gödöllő végállomáson nincs aki dobálja váltókat(vagy jelzést adjon az ajtók záródására) így kiszögelésre kerültek. A járművezetők pedig csak a 4. vágányon látják végig a nagyegységeket, ezért van ez a "kígyózgatás". 

Előzmény: Dani0530L (44371)
Törölt nick Creative Commons License 2018.04.17 0 0 44373

Felújítás... Örülök neki, de egy FLIRT-nagyhatalomban, mint amilyen hazánk, ki lehetne lassan váltani ezeket a kiszolgált szerelvényeket.

Előzmény: komor5 (44372)
komor5 Creative Commons License 2018.04.17 0 0 44372
Dani0530L Creative Commons License 2018.04.16 0 1 44371

Gödöllő H és Gödöllő, Palotakert H között miért a jobb vágányon mennek az Örs felé közlekedő szerelvények? Ennyire rossz a pálya a bal vágányon?

_Nyuszi Creative Commons License 2018.04.16 0 0 44370
Előzmény: fszt. (44368)
Ep128 Creative Commons License 2018.04.15 0 0 44369

Izgi, mert azt nem annyira régen csinálták meg... (Még mindig ott állnak mellette a kopasz oszlopok.)

Előzmény: fszt. (44368)
fszt. Creative Commons License 2018.04.15 0 0 44368

Valamely jól értesült meg tudja mondani, hogy Óbuda és Aquincum elágazás között mitől lett 5 (öt) kilométer/órás a pálya?

BaGira-79 Creative Commons License 2018.04.15 0 0 44367

Nekem viszont az tűnt fel, hogy maradt még pontosítani való a szövegben. Annyira, hogy már én sem értem, hogy ki volt a motor-, illetve ki a vonatvezető.

Előzmény: BPO-105 halott és élvezi (44366)
BPO-105 halott és élvezi Creative Commons License 2018.04.15 0 0 44366

Szégyen és gyalázat, de nekem is a ZIL tűnt fel elsőnek.

Előzmény: trizs77 (44359)
batar1987 Creative Commons License 2018.04.13 0 1 44365

Visszaírt több órája a cikkszerző, hogy javítják a hibát, azóta is csinálják, ellenben azóta a címoldalról eltüntették a cikket. Imádom ezt a "profizmust". :)

Előzmény: batar1987 (44363)
BaGira-79 Creative Commons License 2018.04.13 0 1 44364

Most akkor miről beszélünk? 

Olyan, hogy helyzetjelző, nincs a vonaton. 

A kocsik oldalán elhelyezett lámpák a járművezetőnek szolgálnak információkkal, a homlokfalon pályavilágító illetve zárjelző van. 

Előzmény: Viko88 (44341)
batar1987 Creative Commons License 2018.04.13 0 0 44363

A cikk közepén lévő, 1981-esnek írt kép pedig 1951-es:

http://www.fortepan.hu/?view=query&q=bor%C3%A1ros&lang=hu&img=91445

Előzmény: trizs77 (44359)
division by zero Creative Commons License 2018.04.13 0 0 44362

Akkor írd meg neki még ezt is:

"A főváros legsúlyosabb közlekedési balesete", ez nem igaz, volt súlyosabb, pl Császárfürdőnél 26 halott, 59 sérült volt.

Úgy lenne helyes a mondat, hogy az "egyik legsúlyosabb".

Előzmény: trizs77 (44361)
trizs77 Creative Commons License 2018.04.13 0 0 44361

hajnali négykor írtam a szerzőnek.

reggel 7 után már válaszolt.

megköszönte, javították.

 

 

Előzmény: Fradista Utazó (44360)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.04.13 0 0 44360

A cikkben azóta átírták az ominózus fotó feliratát 1981-re. 

trizs77 Creative Commons License 2018.04.13 0 0 44359

A cikk szerző által 1951-re datált fotón olyan ZIL-130-as teherautó közlekedik, melyet Magyarországra 1967-től szállítottak.

 

 

Előzmény: batar1987 (44358)
batar1987 Creative Commons License 2018.04.13 0 0 44358

Ja igen, az az aprócska tényező sem zavarta őket, hogy 1951-ben még nem sűrűn ment át a forgalom a Petőfi hídon. De a háttérben épülő BME Z épület is árulkodó. Többek között. Vagy maga a bent álló HÉV-szerelvény.

Előzmény: BPO-105 halott és élvezi (44357)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!