Sziasztok, eléggé jó ez a fórum, olvasgatom már egy ideje, bár viszonylag új vagyok. Találtam egy Youtube csatornát HÉV-es videókkal, ha érdekelne valakit, gondoltam megosztom veletek. Üdv mindenkinek!
A Boráros téri kijelzőben mi olyan bonyolult, hogy kezelése meghaladja az illetékesek képességeit? Lehet nekik nem evidens informació, de ha két vonat áll bent épp, akkor a "KÉSIK 2. vágány" kiírásból nem igazán az következik, hogy az elsőn lévő vonat fog indulni.
Halálra gázolt egy embert a HÉV Sashalmon vasárnap este, a helyszínelés idejére leállították a közlekedést az érintett szakaszon, írja az MTI a katasztrófavédelem információi alapján.
A baleset két megálló között történt Sashalmon, a Fuvallat utcánál. Az elgázolt ember a helyszínen meghalt.
A Budapesti Közlekedési Központ Facebook-oldalán azt közölte: a gödöllői (H8-as) és a csömöri (H9-es) HÉV helyett az Örs vezér tere és Cinkota között pótlóbusz jár baleset miatt.
"Fűtési idényben a külső hőmérsékletnek megfelelően a személyszállító vonatokat fűteni, illetve előfűteni kell az érvényben lévő társasági utasításnak megfelelően:.
Fűtésfokozatok:
5 C° - 0 C° között 1 fokozat
0 C° - -10 C° között 2 fokozat
-10 C° alatt 3 fokozat
Előfűtés:
0 C° alatt 1 órás előfűtést kell alkalmazni
0 C° - -10C° között 1 fokozaton
-10 C° alatt 2 fokozaton.
A megfelelő fűtési fokozat elrendeléséért az üzemegységi diszpécser, végrehajtásáért a járművezető felelős."
Hozzáteszem, hogy előfordult már, amikor belső utasítással változtattak a határértékeken....de az F.2. 926. pontjában van az alap!
Azt a számított fékutat inkább hagyjuk, nem ártana újra gondolni. Mert az szvsz nonszensz, hogy 0 ezreléknél a számított fékút megegyezik az általánossal (ld. az általad berakott táblázat).
Azt nem tudom mi volt régen, de ma gyakorlatilag a komplett peronon végig kell menni azzal a vonattal, ami az elsőre érkezik. Szóval ezt ne erőltessük. Volt valamikor egy olyan terv, hogy a mai tároló helyén csinálnának egy rendes kétvágányos fejállomást.
Ja, most nézem, hogy onnan már nem lehet átmenni a másik vágányra, legalábbis értelmes helyről indulva. De akkor anno hogy csinálták meg ezt a mutatványt? Mikor építették át? Na és miért?
Ha Csepelről késve indul ki a szerelvény, akkor a beérkező szerelvény miért vár akár 1 percet is ott a Szent István útnál lévő lámpánál? Értem én, hogy arra a vágányra akar állni, amelyiken a másik még ott tartózkodik, de ilyenkor miért nem lehet egyszerűen beállni a másik vágányra? Nem értem ezt a szokást, hogy akár a késve beérkezés árán is erőltetni kell azt a vágányt, pedig ez előtt 40 évvel arról a másik vágányról vígan elindították a Határ úti hévet. Tényleg nem értem, hogy nem lehet bizonyos dolgokon változtatni, hogy hatékonyabban működjön. Inkább késve beérkezik...
Nem. Minden más szabályra fittyet hányva egy sárga volt az előjelzés 760 m körüli távolságról a vörös bejáratra, 1000 m általános fékút, 100 km/h engedélyezett sebesség mellett.
"...A főjelzőre előjelzés a közvetlenül megelőző főjelzővel - általában legfeljebb az L = 2,5 x általános fékúttávolságból,
- bejárati jelzőre legfeljebb L = 1,8 x általános fékúttávolságból adható. Eltérést a hatóság engedélyezhet."
Mende - Gyömrő. Engedélyezi (szerintem meg se kérdezték), bejárat, előtte kijárat 2,3 x ált. fékút, 4-5 ezrelék emelkedőben. Valaha volt közbenső jelző, általános fékúton belül.