Keresés

Részletes keresés

6243 Creative Commons License 2017.12.13 0 4 44250

Álljatok ki Kaszásdülőre, aztán lássatok csodát...

Előzmény: Törölt nick (44248)
batar1987 Creative Commons License 2017.12.13 0 1 44249

Az egy dolog, hogy megúszta, de ilyenkor olyan pénzbüntetést kéne automatikusan kiszabni, hogy ihaj. 

Előzmény: Törölt nick (44248)
Törölt nick Creative Commons License 2017.12.13 0 0 44248

Ma reggel, Torontál utcánál. Lámpa piros, fénysoromón piros villog, vonat már elindult, egy autó átrohan az átjárón. Megúszta.

Törölt nick Creative Commons License 2017.12.10 0 2 44247

Üdv a fórumon. 

 

Köszi. 

Tényleg jó a youtube csatorna. 

 

További szép napot. 

Előzmény: kilometerko (44246)
kilometerko Creative Commons License 2017.12.10 0 6 44246

Sziasztok, eléggé jó ez a fórum, olvasgatom már egy ideje, bár viszonylag új vagyok. Találtam egy Youtube csatornát HÉV-es videókkal, ha érdekelne valakit, gondoltam megosztom veletek. Üdv mindenkinek!

https://www.youtube.com/channel/UC5BkzUxpWhG3M1dG650W3Qg

toto92 Creative Commons License 2017.12.06 0 0 44245

A Boráros téri kijelzőben mi olyan bonyolult, hogy kezelése meghaladja az illetékesek képességeit? Lehet nekik nem evidens informació, de ha két vonat áll bent épp,  akkor a "KÉSIK 2. vágány" kiírásból nem igazán az következik, hogy az elsőn lévő vonat fog indulni.

6243 Creative Commons License 2017.12.05 0 1 44244

Öngyilkos lett.

Előzmény: trizs77 (44243)
trizs77 Creative Commons License 2017.12.03 0 1 44243

 

 

  Gázolt a HÉV Sashalmon

 

NTT

 

2017.12.03. 21:27

 

Halálra gázolt egy embert a HÉV Sashalmon vasárnap este, a helyszínelés idejére leállították a közlekedést az érintett szakaszon, írja az MTI a katasztrófavédelem információi alapján.

A baleset két megálló között történt Sashalmon, a Fuvallat utcánál. Az elgázolt ember a helyszínen meghalt.

 

A Budapesti Közlekedési Központ Facebook-oldalán azt közölte: a gödöllői (H8-as) és a csömöri (H9-es) HÉV helyett az Örs vezér tere és Cinkota között pótlóbusz jár baleset miatt.

krikori Creative Commons License 2017.12.03 0 0 44242
batar1987 Creative Commons License 2017.12.01 0 0 44241

Mertem remélni, hogy inkább a Csepel - Szent Imre tér vagy esetleg Szabadkikötő útvonalra rövidítik. :)

Előzmény: batar1987 (44240)
batar1987 Creative Commons License 2017.12.01 0 0 44240
komor5 Creative Commons License 2017.11.30 0 1 44239

Jól tudod!...

 

"Fűtési idényben a külső hőmérsékletnek megfelelően a személyszállító vonatokat fűteni, illetve előfűteni kell az érvényben lévő társasági utasításnak megfelelően:.

Fűtésfokozatok:

5 C° -   0 C° között      1 fokozat

0 C° -  -10 C° között   2 fokozat

           -10 C° alatt      3 fokozat

Előfűtés:             

0 C° alatt 1 órás előfűtést kell alkalmazni

0 C° -  -10C° között    1 fokozaton

           -10 C° alatt      2 fokozaton.

A megfelelő fűtési fokozat elrendeléséért az üzemegységi diszpécser, végrehajtásáért a járművezető felelős."

 

Hozzáteszem, hogy előfordult már, amikor belső utasítással változtattak a határértékeken....de az F.2. 926. pontjában van az alap!

Előzmény: Ep128 (44236)
komor5 Creative Commons License 2017.11.30 0 0 44238
6243 Creative Commons License 2017.11.30 0 1 44237

Egész nap ment a fűtés, szóval ha ilyet tapasztalsz, hiszti helyett szólsz a járművezetőnek, és intézkedik.

Előzmény: Zahnrad (44235)
Ep128 Creative Commons License 2017.11.30 0 1 44236

Tudtommal +5 fok alatt kötelező a fűtés alap fokozata.

Előzmény: Zahnrad (44235)
Zahnrad Creative Commons License 2017.11.29 0 2 44235

Ömlő hóesésben, 0 fokban miért nincs fűtés a H5 HÉV-en? Mi az utasítás az utastéri fűtésre?

Zsivany2 Creative Commons License 2017.11.28 0 0 44234

Ha 0 ezrelék a mértéadó lejtő, és arra számolod a terhelést, arra "fékezed meg a vonatot", akkor 0 ezreléknél tényleg 1 a szorzó.

Ha 10 ezrelék a mértéadó lejtő, és arra számolod a terhelést, arra "fékezed meg a vonatot", akkor 0 ezreléknél nem 1 a szorzó.

(Bocs, ha nem kifogástalan a szakmai nyelvezetem. :)

Előzmény: r1232 (44231)
Vendégsín Creative Commons License 2017.11.27 0 0 44233

Mert az szvsz nonszensz, hogy 0 ezreléknél a számított fékút megegyezik az általánossal...

 

Itt bukik el minden. A többi "magyarázó" is így van vele. Mármint ők se értik...

Előzmény: r1232 (44231)
Áthaladójelző Creative Commons License 2017.11.27 0 1 44232
r1232 Creative Commons License 2017.11.27 0 0 44231

Azt a számított fékutat inkább hagyjuk, nem ártana újra gondolni. Mert az szvsz nonszensz, hogy 0 ezreléknél a számított fékút megegyezik az általánossal (ld. az általad berakott táblázat).

Előzmény: Zsivany2 (44230)
Zsivany2 Creative Commons License 2017.11.27 0 1 44230

Ez még a számított tényleges fékútba se nagyon férhet bele. Kiváncsi lennék hogy sikerült jóváhagyáson, hatóságon keresztültolni...

Előzmény: Vendégsín (44225)
Zsivany2 Creative Commons License 2017.11.27 0 1 44229

És akkor hol tárolsz?

Előzmény: 6243 (44228)
6243 Creative Commons License 2017.11.26 0 1 44228

Azt nem tudom mi volt régen, de ma gyakorlatilag a komplett peronon végig kell menni azzal a vonattal, ami az elsőre érkezik. Szóval ezt ne erőltessük. Volt valamikor egy olyan terv, hogy a mai tároló helyén csinálnának egy rendes kétvágányos fejállomást.

Előzmény: batar1987 (44227)
batar1987 Creative Commons License 2017.11.26 0 2 44227

Ja, most nézem, hogy onnan már nem lehet átmenni a másik vágányra, legalábbis értelmes helyről indulva. De akkor anno hogy csinálták meg ezt a mutatványt? Mikor építették át? Na és miért?

Előzmény: batar1987 (44226)
batar1987 Creative Commons License 2017.11.26 0 2 44226

Ha Csepelről késve indul ki a szerelvény, akkor a beérkező szerelvény miért vár akár 1 percet is ott a Szent István útnál lévő lámpánál? Értem én, hogy arra a vágányra akar állni, amelyiken a másik még ott tartózkodik, de ilyenkor miért nem lehet egyszerűen beállni a másik vágányra? Nem értem ezt a szokást, hogy akár a késve beérkezés árán is erőltetni kell azt a vágányt, pedig ez előtt 40 évvel arról a másik vágányról vígan elindították a Határ úti hévet. Tényleg nem értem, hogy nem lehet bizonyos dolgokon változtatni, hogy hatékonyabban működjön. Inkább késve beérkezik...

Vendégsín Creative Commons License 2017.11.26 0 0 44225

Nem. Minden más szabályra fittyet hányva egy sárga volt az előjelzés 760 m körüli távolságról a vörös bejáratra, 1000 m általános fékút, 100 km/h engedélyezett sebesség mellett.

Előzmény: Zsivany2 (44224)
Zsivany2 Creative Commons License 2017.11.26 0 0 44224

 

"Valaha volt közbenső jelző"

Milyen? Sok fogalmú?

Vagy a jelfeladás kiépítésekor bontották el? A 2x jelfeladás kiértékelésével megnövelt fékút > 2,3x ált. fékút.

Előzmény: Vendégsín (44223)
Vendégsín Creative Commons License 2017.11.25 0 0 44223

"...A főjelzőre előjelzés a közvetlenül megelőző főjelzővel
- általában legfeljebb az L = 2,5 x általános fékúttávolságból,

- bejárati jelzőre legfeljebb L = 1,8 x általános fékúttávolságból
adható. Eltérést a hatóság engedélyezhet."

 

Mende - Gyömrő. Engedélyezi (szerintem meg se kérdezték), bejárat, előtte kijárat 2,3 x ált. fékút, 4-5 ezrelék emelkedőben. Valaha volt közbenső jelző, általános fékúton belül.

Előzmény: komor5 (44212)
Dash 9 Creative Commons License 2017.11.24 0 2 44222

Lehet, későbbi (korábbi) időpontban fog menni, mert a busznak ki kell mennie, hogy hajnalban vissza tudjon jönni.

Előzmény: rusenuxu (44221)
rusenuxu Creative Commons License 2017.11.24 0 2 44221

A 992-esnek így lesz bármi értelme kifelé?

Előzmény: trizs77 (44219)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!