Keresés

Részletes keresés

Vendégsín Creative Commons License 2017.11.27 0 0 44233

Mert az szvsz nonszensz, hogy 0 ezreléknél a számított fékút megegyezik az általánossal...

 

Itt bukik el minden. A többi "magyarázó" is így van vele. Mármint ők se értik...

Előzmény: r1232 (44231)
Áthaladójelző Creative Commons License 2017.11.27 0 1 44232
r1232 Creative Commons License 2017.11.27 0 0 44231

Azt a számított fékutat inkább hagyjuk, nem ártana újra gondolni. Mert az szvsz nonszensz, hogy 0 ezreléknél a számított fékút megegyezik az általánossal (ld. az általad berakott táblázat).

Előzmény: Zsivany2 (44230)
Zsivany2 Creative Commons License 2017.11.27 0 1 44230

Ez még a számított tényleges fékútba se nagyon férhet bele. Kiváncsi lennék hogy sikerült jóváhagyáson, hatóságon keresztültolni...

Előzmény: Vendégsín (44225)
Zsivany2 Creative Commons License 2017.11.27 0 1 44229

És akkor hol tárolsz?

Előzmény: 6243 (44228)
6243 Creative Commons License 2017.11.26 0 1 44228

Azt nem tudom mi volt régen, de ma gyakorlatilag a komplett peronon végig kell menni azzal a vonattal, ami az elsőre érkezik. Szóval ezt ne erőltessük. Volt valamikor egy olyan terv, hogy a mai tároló helyén csinálnának egy rendes kétvágányos fejállomást.

Előzmény: batar1987 (44227)
batar1987 Creative Commons License 2017.11.26 0 2 44227

Ja, most nézem, hogy onnan már nem lehet átmenni a másik vágányra, legalábbis értelmes helyről indulva. De akkor anno hogy csinálták meg ezt a mutatványt? Mikor építették át? Na és miért?

Előzmény: batar1987 (44226)
batar1987 Creative Commons License 2017.11.26 0 2 44226

Ha Csepelről késve indul ki a szerelvény, akkor a beérkező szerelvény miért vár akár 1 percet is ott a Szent István útnál lévő lámpánál? Értem én, hogy arra a vágányra akar állni, amelyiken a másik még ott tartózkodik, de ilyenkor miért nem lehet egyszerűen beállni a másik vágányra? Nem értem ezt a szokást, hogy akár a késve beérkezés árán is erőltetni kell azt a vágányt, pedig ez előtt 40 évvel arról a másik vágányról vígan elindították a Határ úti hévet. Tényleg nem értem, hogy nem lehet bizonyos dolgokon változtatni, hogy hatékonyabban működjön. Inkább késve beérkezik...

Vendégsín Creative Commons License 2017.11.26 0 0 44225

Nem. Minden más szabályra fittyet hányva egy sárga volt az előjelzés 760 m körüli távolságról a vörös bejáratra, 1000 m általános fékút, 100 km/h engedélyezett sebesség mellett.

Előzmény: Zsivany2 (44224)
Zsivany2 Creative Commons License 2017.11.26 0 0 44224

 

"Valaha volt közbenső jelző"

Milyen? Sok fogalmú?

Vagy a jelfeladás kiépítésekor bontották el? A 2x jelfeladás kiértékelésével megnövelt fékút > 2,3x ált. fékút.

Előzmény: Vendégsín (44223)
Vendégsín Creative Commons License 2017.11.25 0 0 44223

"...A főjelzőre előjelzés a közvetlenül megelőző főjelzővel
- általában legfeljebb az L = 2,5 x általános fékúttávolságból,

- bejárati jelzőre legfeljebb L = 1,8 x általános fékúttávolságból
adható. Eltérést a hatóság engedélyezhet."

 

Mende - Gyömrő. Engedélyezi (szerintem meg se kérdezték), bejárat, előtte kijárat 2,3 x ált. fékút, 4-5 ezrelék emelkedőben. Valaha volt közbenső jelző, általános fékúton belül.

Előzmény: komor5 (44212)
Dash 9 Creative Commons License 2017.11.24 0 2 44222

Lehet, későbbi (korábbi) időpontban fog menni, mert a busznak ki kell mennie, hogy hajnalban vissza tudjon jönni.

Előzmény: rusenuxu (44221)
rusenuxu Creative Commons License 2017.11.24 0 2 44221

A 992-esnek így lesz bármi értelme kifelé?

Előzmény: trizs77 (44219)
Törölt nick Creative Commons License 2017.11.24 -1 1 44220

Talán nem túl OFF

Örs, Gomba, BKK automata:

 

Panasz benyújtva az ügyfélponton, vizsgálat alatt.

 

trizs77 Creative Commons License 2017.11.24 0 1 44219
BaGira-79 Creative Commons License 2017.11.23 0 0 44218

Halihó!

Tudtommal közlekedik.

Matrica.

Más nincs.:-)

Dumtsa Jenő, Szentendre első polgármestere emlékére készült.

Előzmény: volanb (44206)
r1232 Creative Commons License 2017.11.23 0 0 44217

Ezt az anyagot a neten megtaláljátok, ha a google-ba "vasútvillamosság" szót írtok be.

 

Célszerűbb azt beírni, hogy OVSZ1 (Országos Vasúti Szabályzat). Mivel abban található ez (is).

Előzmény: komor5 (44212)
Zsivany2 Creative Commons License 2017.11.23 0 0 44216

A vonatbefolyásoló dolgait most ne keverjük bele, mert az csak növeli a jelzőtávolságokat, akkor is ha általános fékúttal számolunk.

 

"

Az általános fékúttávolság értékét és a tényleges fékúttávolság számítási módját a vasúti 

hatósági egyeztetést követően a vasút üzemeltetőjének vállalati utasításban kell rögzítenie."

 

Ezt keresem.

Előzmény: komor5 (44212)
Zsivany2 Creative Commons License 2017.11.23 0 0 44215

Igen, csak épp a HÉV-nél sehol nincs leírva, hogy azt hogyan kell kiszámolni.

 

Aki nem ismerné, annak kikerestem a MÁV-os (nem biztos, hogy épp aktuálisan friss) számítási táblázatot:

Előzmény: EMD sound is music (44214)
EMD sound is music Creative Commons License 2017.11.23 0 0 44214

jelzéstechnikai tényleges fékút 

 

 

A HÉV-es jelzési utasítás tehát erre vonatkozik, ha jól értem, ugye?

Előzmény: Vendégsín (44213)
Vendégsín Creative Commons License 2017.11.23 0 0 44213

 a féktávolságok ( és ebbe beleértem a számítható "tényleges" fékutat is) nagyobbrészt a vonat tényleges megfékezettségétől, illetve a vonatbefolyásoló berendezés útszámítási programjának eredményeitől függenek

 

A vonat tényleges megféezettségétől az a jelzéstechnikai tényleges fékút nem függ! Csak a közlekedés viszonylatára előírt általános fékút, a mértékadó lejtőre előírt fékszázalék és a számítás szerinti hely valódi lejtviszonyai befolyásolják.

Előzmény: komor5 (44212)
komor5 Creative Commons License 2017.11.23 0 0 44212

Az előző kommentemben én a valóságos és nem a "számított" tényleges fékútra gondoltam, ezért, ha valaki sértőnek vette a stílusomat, elnézést kérek tőle!!!

 

Néhány adat a "számított tényleges fékút"-tal kapcsolatban:

 

A Magyar Mérnöki Kamara beszámoló vizsgára előkészítő anyagában (2004.09.08) sok egyéb okos gondolat között, a következő olvasható:

(megjegyzésem: Ezt az anyagot a neten megtaláljátok, ha a google-ba "vasútvillamosság" szót írtok be.)

 

"Országos közforgalmú normál és széles nyomtávolságú vasutakon a főjelzőre az előjelzést 

legalább a vonalra előírt általános fékúttávolságból kell adni.
Ha két fény főjelző között nincs meg a tényleges fékúttávolság, akkor a „Megállj!” jelzést
adó főjelző előtt lévő főjelzőhöz csökkentett sebességgel való érkezésre kell előjelzést adni.
Vonatbefolyásoló berendezés alkalmazása esetén az előjelzésnél az ennek működésére
figyelemmel megnövelt távolságot kell alapul venni.
Az általános fékúttávolság helyett indokolt esetben a tényleges fékúttávolság is
alkalmazható. Értékét a vasút üzemeltetője által elfogadott és a vasúti hatóság által
engedélyezett számítás alapján kell meghatározni.
A főjelzőre előjelzés a közvetlenül megelőző főjelzővel
- általában legfeljebb az L = 2,5 x általános fékúttávolságból,

- bejárati jelzőre legfeljebb L = 1,8 x általános fékúttávolságból
adható. Eltérést a hatóság engedélyezhet."

 

Ugyanebben az anyagban olvasható:

 

"Az általános fékúttávolság értékét és a tényleges fékúttávolság számítási módját a vasúti 

hatósági egyeztetést követően a vasút üzemeltetőjének vállalati utasításban kell rögzítenie. A
tényleges fékúttávolság és a vonatbefolyásoló berendezés működtetéséhez szükséges
úthosszak számítását, segédleteit a vasúthálózatra meghatározott legnagyobb fejlesztési
sebességet alapul véve kell megállapítani."

 


A fenti anyagból a számomra az jön le, hogy a féktávolságok ( és ebbe beleértem a számítható "tényleges" fékutat is) nagyobbrészt a vonat tényleges megfékezettségétől, illetve a vonatbefolyásoló berendezés útszámítási programjának eredményeitől függenek. A számítható "tényleges" fékutat e szerint talán nevezhetjük a vonalszakasz tervezési sebességére épülő, a mindenkori helyi körülményeket (vonatfékezettség, lejtési viszonyok, alkalmazható sebesség, stb) figyelembe vevő elvárható távolságnak, amelyre a legkedvezőtlenebb, de az előírásoknak megfelelően betartott körülmények között számítani lehet!

 

A MÁV számítási metodikáját és az erre vonatkozó hatósági engedélyét nem ismerem! A témában szereplő "tényleges fékút" kifejezést ebben a kontextusban (legalábbis nyelvtanilag) szerencsétlennek tartom!

 

Üdv.

Előzmény: Vendégsín (44211)
Vendégsín Creative Commons License 2017.11.22 0 0 44211

ez a tényleges fékút nem azonos azzal a tényleges fékúttal,

 

Az első lett volna a "számított tényleges fékút", ha a 6óságnál értenék, amit jóváhagynak.

Előzmény: _Nyuszi (44203)
Zsivany2 Creative Commons License 2017.11.22 0 0 44210

Jó, de akkor az F1 59. pont szerint milyen távolságra lehet két - egyik a másikára előjelzést adó - főjelző?

Maximum 300m, de minimum??? 

Nagyvasúton ez le van szabályozva, itt ezek szerint nincs...

Előzmény: EMD sound is music (44207)
EMD sound is music Creative Commons License 2017.11.22 0 1 44209

H5-ös vonalon közlekedik még a "fekete hév"?

 

Igen. Sötét alapszínű fóliázást a közelmúltban a 994 psz. motorkocsi kapott, amely a mai napig viseli azt. A fóliázással Dumtsa Jenő halálának centenáriumára emlékeznek. Ő volt Szentendre első polgármestere.

 

https://g.co/kgs/nuw5Ms

Előzmény: volanb (44206)
EMD sound is music Creative Commons License 2017.11.22 0 0 44208
EMD sound is music Creative Commons License 2017.11.22 0 0 44207

A HÉV F2. sz utasítás idevonatkozó pontjai :

 

421. Általános fékútnak nevezzük azt a távolságot, amelyen belül a legfeljebb a pályára engedélyezett sebességgel közlekedő vonat a  legkedvezőtlenebb körülmények között is megállítható, ha a fékrendszere és a megfékezettsége előírásszerű. Az általános fékúttávolság a HÉV vonalakon 300 méter.

 

422. A tényleges fékút az a távolság, amit a vonat a fékezés megkezdésétől a megállásig megtesz. A tényleges fékút az általános fékútnál kisebb.

 

Ennyi. A tényleges fékutat nem számítják.

 

Akkor a te elgondolásod szerint minden nap, minden vonatnál más-más láthatósági távolságot kell biztosítani a jelzőnek attól függően, hogy esett-e az eső, vagy kopott-e a vonat fékje?

 

Nem, hanem a járművezetőnek kell a körülményeknek megfelelően sebességet és fékutat választani.

Előzmény: Zsivany2 (44205)
volanb Creative Commons License 2017.11.22 0 0 44206

Üdv! H5-ös vonalon közlekedik még a "fekete hév"? Amúgy az csak egy sima matrica vagy festés rajta, utastere másabb lett e, valamint maga a héven történt e másféle változás? Választ köszönöm!

Zsivany2 Creative Commons License 2017.11.21 0 0 44205

Idézeta HÉV F1-ből:

"30. A főjelzőket a közlekedő vonatokról a pályára engedélyezett sebességhez tartozó és a motorvonatokra vonatkozó tényleges fékútnak megfelelő távolságról folyamatosan látni kell."

ill.

"59. Amennyiben a főjelzőre az előjelzést az előző főjelző adja, akkor a két jelző közötti távolság az általános fékúttávolságnál rövidebb is lehet, de nem lehet kevesebb, mint a motorvonatokra vonatkozó tényleges fékúttávolság."

Akkor a te elgondolásod szerint minden nap, minden vonatnál más-más láthatósági távolságot kell biztosítani a jelzőnek attól függően, hogy esett-e az eső, vagy kopott-e a vonat fékje?

Előzmény: komor5 (44202)
Zsivany2 Creative Commons License 2017.11.21 0 1 44204

Pontosan erre a tényleges fékútra gondoltam, ill. arra, hogy vajon a nagyvasúti számítási módszert alakalmazzák-e a HÉV-nél is, vagy van más módszer/táblázat?

Előzmény: _Nyuszi (44203)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!