Keresés

Részletes keresés

BaGira-79 Creative Commons License 2015.08.24 0 0 41081
Kivéve, ha feszültségmentes pályán kell dolgozni. :-)
Előzmény: kihúzóvágány (41080)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.08.24 0 0 41080

Hasznos munkát, amit az LVI-osok is elvégezhetnének, ha lennének...

Előzmény: Ep128 (41079)
Ep128 Creative Commons License 2015.08.24 0 0 41079

Hát ez a bekékült ős komcsi mit művelt ott...? :-D

Előzmény: EMD sound is music (41078)
EMD sound is music Creative Commons License 2015.08.23 0 0 41078

1014 Creative Commons License 2015.08.23 0 0 41077

A hevedertől jobbra renben van, balra viszont a nyomkarima súrolni szokta a sín oldalát.

 

1014 Creative Commons License 2015.08.23 0 0 41076

Sziasztok, mit rejtenek ezek a dobozok? 

 

 

BaGira-79 Creative Commons License 2015.08.22 0 0 41075
Ennyi történt. Én is bocsi-béke van!
Előzmény: Állítólag (41073)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.22 0 1 41074

Amennyi pénz elmegy rájuk, abból már lehetne Nyugat-Európából is idecsábítani mérnököket és menedzsereket. Ők ugyanúgy sokba kerülnek, csak ők már bizonyítottan terveztek és menedzseltek működő közlekedési rendszereket...

Előzmény: 9312255016 (41071)
Állítólag Creative Commons License 2015.08.21 0 1 41073

Bocs, de nem vagyok BKV figyelő, nem vagyok politikus sem. 

Viszont szakember vagyok elektromos és gépész végzettséggel,

akit egyszerűen érdekelnek a vasúti és közúti járművekkel kapcsolatos dolgok.

Hidd el nagyjából tisztában vagyok a jelenlegi HÉV szerelvények műszaki felépítésével,

és meggyőződésem, hogy még mindig a legjobban működő ágazat a BKV-n belül.

Egyszerűbb lett volna azt írnod nincs elég inverter a vonatokban,

ezért spórolni kell a segédüzemi energiával - nyilán nem mindegy, hogy ebből

~3600W vagy 360W megy világításra - és ezért ki lett adva utasításba, hogy  

ha világítani kell, akkor a vészvilágítást kell használni.

Ez így egy korrekt műszaki magyarázat.

Remélem, azért nem bántottalak meg, és a későbbiekben nem ellenségként 

fogsz tekinteni rám.

 

Előzmény: BaGira-79 (41069)
Állítólag Creative Commons License 2015.08.21 0 0 41072

Köszönöm a tájékoztatást. Ez egy korrekt magyarázat.

Előzmény: EMD sound is music (41070)
9312255016 Creative Commons License 2015.08.21 0 1 41071

nincs az invertereknek semmi bajuk, csak idén ez van kitalálva, hogy meglegyen a spórolás a főnökök jussára :)

Előzmény: EMD sound is music (41070)
EMD sound is music Creative Commons License 2015.08.21 0 0 41070

Nos, meglehet, nem minden járművezető jár el ugyanúgy átszereléskor, nevezetesen van, aki felkapcsolja a teljes fényt, van, aki nem, ez utóbbi esetben nyilvánvalóan sötét marad az utastér az átszerelés idejére. Tehát láthatsz ilyet is, meg amolyat is. Menet közben viszont, amennyiben utastérvilágítás felkapcsolása válik szükségessé, akkor kizárólag szükségvilágítást kapcsolunk, mármint azokon az egységeken, ahol három kocsinként csak egy inverter jut. Hogy miért fogyatkoztak meg ennyire a használható főinverterek? Nos, nem akarok politizálni, úgyhogy ezt inkább passzolnám.

Előzmény: Állítólag (41066)
BaGira-79 Creative Commons License 2015.08.21 -1 0 41069

Ez vasút. Nem számolgatja a járművezető amperonként, hogy mennyi a töltés, ha kapott 1 olyan utasítást, hogy csak szükségvilágítást szabad kapcsolni, mert a vonat üzembiztos működése szempontjából vannak fontosabb - szintén vezérlési feszültségről működő készülékek, mint az utastér-világítás.

Olyan vagy, mint 1 kis BKV-figyelő, és + kell, hogy mondjam, idegesítesz. :-( Szenzációra éhesen kérdezel rá olyan dolgokra, aminek semmi más értelme nincs. Ha vég- vagy bármi veszély lenne, úgysem járna a vasút. Ennélfogva tűzveszély kilőve. Van 1 kis bibi, nincs elég elektron, spórolni kell. :-) Már felvetettem (nem hivatalauchan), hogy be kéne szerezni a MÁV-tól 1 pár tengelyvég-generátort, ez a vonat úgysem termel vissza semmit, legalább a mozgási energiáját lehetne hasznosítani - 1-1 inverter mellett.

Az alagút állapotára vonatkozó kérdésed nem is értem. A vezetőnek tökmind1, hogy milyen az utastér, úgy is látja, amit kell.

Előzmény: Állítólag (41068)
Állítólag Creative Commons License 2015.08.21 0 0 41068

"Elmondták a többiek, hogy mi a probléma, neked az nem elég, te összeesküvés-elméleteket gyártasz."

Légy szíves linkeld az okot ,mert én visszalapoztam, de nem találom...

Vagy megint összesküvés: minden kisegységben csak egy inverter megy,

ezért megy az összes vonatban a vészvilágítás. (Esetleg nincs alkatrész.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: BaGira-79 (41067)
BaGira-79 Creative Commons License 2015.08.21 0 0 41067
Húha...:-( Ezek aztán a jó kérdések! :-D
Elmondták a többiek, hogy mi a probléma, neked az nem elég, te összeesküvés-elméleteket gyártasz.
Előzmény: Állítólag (41066)
Állítólag Creative Commons License 2015.08.21 0 0 41066

A Batyin ma direkt megfigyeltem, az átszelés ideje alatt sötét volt a vonat.

Nem csak egy, mind amit láttam.

Esetleg ennek nem tűzvédelmi okai vannak?

Vagy az alagút hibáit kell megfigyelni esetleg és az jobban megy, ha nem teljes fénnyel világít a vonat?

Mert azt nem hiszem hogy hirtelen spórolni kezdtek.

Előzmény: Rüby 2143 (41065)
Rüby 2143 Creative Commons License 2015.08.19 0 0 41065

A szükségvilágítás csak akkor működik, ha a villa 0-tól különböző állásban van az adott vezetőálláson, magyarul az átszerelés alatt sötét lenne a vonat. Ezért kapcsolják addig a rendes világítást.

Előzmény: dani1988 (41062)
EMD sound is music Creative Commons License 2015.08.19 0 0 41064

Az átszerelés idejére a járművezető teljes utastérvilágítást kapcsolt.

Előzmény: dani1988 (41062)
Ep128 Creative Commons License 2015.08.18 0 0 41063

Igen, én is tapasztaltam és engem is érdekelne a megfejtés... :-)

Előzmény: dani1988 (41062)
dani1988 Creative Commons License 2015.08.18 0 0 41062

Köszi az infót, de nekem az tűnt fel, hogy az összes vonaton félhomály van. Illetve még egy érdekes jelenség, megjöttünk Batyira szükségvilágítással, majd amikor "üresbe" váltott a vezér, visszajött a világítás. Ezzel egy időben a másik vágányon álló vonat, amin ment a világítás jól, elsötétült, mert a vezető menetbe kapcsolt. Bocsánat a szakszókincset teljesen mellőző fogalmazásomért, de remélem érthető voltam azért :)

Előzmény: Rüby 2143 (41061)
Rüby 2143 Creative Commons License 2015.08.18 0 0 41061

Szükségvilágítás. Ha egy kisegységen belül csak egy inverter működik, illetve ha nagyegységben csak összesen kettő.

Előzmény: dani1988 (41060)
dani1988 Creative Commons License 2015.08.18 0 1 41060

Sziasztok! Valaki meg tudná mondani az okát annak, hogy jó pár napja a szentendrei vonalon sötétedés után miért csak kocsinként 3 fénycső próbál fényt biztosítani? Azt hittem, hogy a Szigetnek lehet ehhez esetleg köze, de még mindig így van! Köszönöm előre is! 

Toncika Creative Commons License 2015.08.17 0 0 41059

Pannónia-telep és Pomáz megállók között mit építenek az egykori papírgyárhoz vezető iparvágány helyére?
Két munkagép ássa fel az egykori nyomvonalat.

NAR Creative Commons License 2015.08.17 0 0 41058

A szentendrei sebesvonatok milyen megállókat hagytak ki?

Előzmény: M.VIII (41028)
Aeslan Creative Commons License 2015.08.15 0 0 41057

Köszönöm!

Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2015.08.14 0 0 41056

23:18-kor indul a Batyiról. Pontos menetrend: http://www.bkk.hu/apps/menetrend/pdf/6401/20150810/1.pdf

Előzmény: Aeslan (41055)
Aeslan Creative Commons License 2015.08.14 0 0 41055

Üdv!

 

Abban tudnátok segíteni, kisilabizálni, hogy melyik az az első HÉV a Batyiról, ami Kaszásnál fordul?

 

Köszönöm!

Rózsahegyi László Creative Commons License 2015.08.11 0 2 41054

Pár régi HÉV-es kép, egy weboldalhoz gyűjtöttem, de remélem nektek is tetszik :D

Rózsahegyi László Creative Commons License 2015.08.11 0 0 41053

Sziasztok!

A BHÉV haraszti 4-es mozdonyát szeretném megépíteni a Dunaharaszti helytörténeti emléktár részére. Van esetleg ötletetek, hogy hol tudnék rajzokat szerezni hozzá?

trizs77 Creative Commons License 2015.08.10 0 0 41052

http://orientpress.hu/146692

 

H6-os helyett pótlás.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!