Amennyi pénz elmegy rájuk, abból már lehetne Nyugat-Európából is idecsábítani mérnököket és menedzsereket. Ők ugyanúgy sokba kerülnek, csak ők már bizonyítottan terveztek és menedzseltek működő közlekedési rendszereket...
Nos, meglehet, nem minden járművezető jár el ugyanúgy átszereléskor, nevezetesen van, aki felkapcsolja a teljes fényt, van, aki nem, ez utóbbi esetben nyilvánvalóan sötét marad az utastér az átszerelés idejére. Tehát láthatsz ilyet is, meg amolyat is. Menet közben viszont, amennyiben utastérvilágítás felkapcsolása válik szükségessé, akkor kizárólag szükségvilágítást kapcsolunk, mármint azokon az egységeken, ahol három kocsinként csak egy inverter jut. Hogy miért fogyatkoztak meg ennyire a használható főinverterek? Nos, nem akarok politizálni, úgyhogy ezt inkább passzolnám.
Ez vasút. Nem számolgatja a járművezető amperonként, hogy mennyi a töltés, ha kapott 1 olyan utasítást, hogy csak szükségvilágítást szabad kapcsolni, mert a vonat üzembiztos működése szempontjából vannak fontosabb - szintén vezérlési feszültségről működő készülékek, mint az utastér-világítás.
Olyan vagy, mint 1 kis BKV-figyelő, és + kell, hogy mondjam, idegesítesz. :-( Szenzációra éhesen kérdezel rá olyan dolgokra, aminek semmi más értelme nincs. Ha vég- vagy bármi veszély lenne, úgysem járna a vasút. Ennélfogva tűzveszély kilőve. Van 1 kis bibi, nincs elég elektron, spórolni kell. :-) Már felvetettem (nem hivatalauchan), hogy be kéne szerezni a MÁV-tól 1 pár tengelyvég-generátort, ez a vonat úgysem termel vissza semmit, legalább a mozgási energiáját lehetne hasznosítani - 1-1 inverter mellett.
Az alagút állapotára vonatkozó kérdésed nem is értem. A vezetőnek tökmind1, hogy milyen az utastér, úgy is látja, amit kell.
A szükségvilágítás csak akkor működik, ha a villa 0-tól különböző állásban van az adott vezetőálláson, magyarul az átszerelés alatt sötét lenne a vonat. Ezért kapcsolják addig a rendes világítást.
Köszi az infót, de nekem az tűnt fel, hogy az összes vonaton félhomály van. Illetve még egy érdekes jelenség, megjöttünk Batyira szükségvilágítással, majd amikor "üresbe" váltott a vezér, visszajött a világítás. Ezzel egy időben a másik vágányon álló vonat, amin ment a világítás jól, elsötétült, mert a vezető menetbe kapcsolt. Bocsánat a szakszókincset teljesen mellőző fogalmazásomért, de remélem érthető voltam azért :)
Sziasztok! Valaki meg tudná mondani az okát annak, hogy jó pár napja a szentendrei vonalon sötétedés után miért csak kocsinként 3 fénycső próbál fényt biztosítani? Azt hittem, hogy a Szigetnek lehet ehhez esetleg köze, de még mindig így van! Köszönöm előre is!
A BHÉV haraszti 4-es mozdonyát szeretném megépíteni a Dunaharaszti helytörténeti emléktár részére. Van esetleg ötletetek, hogy hol tudnék rajzokat szerezni hozzá?