Keresés

Részletes keresés

hmsoft Creative Commons License 2015.01.10 0 0 40659

Nem kellett kiemelnie a rugótartó elemnek az egész kocsit, hiszen a másik forgóvázon ott nyugodott a kocsi tömegének a fele. Sőt, még ennyi sem szükséges. Ha a kerékpár tehermentesül, minimális oldalirányú erő (akár a kúszásból eredő, amúgyis meglévő erő) hatására be fog következni a nyomkarimának a sínfejre történő "felmászása", és előáll a siklás. De még ennyi sem kell. A szokásos kerékprofil-sínprofil kapcsolatból számolható, hogy egy kb. 33%-os kerékterhelés-változás előidézheti azt az állapotot, amelyből elindul a nyomkarima felkapaszkodása a sínfejre. A rugótartó elem erőteljes felütközése az útátjáró kockakövén, pillanatszerűen eljuttathatta a 33%-os állapotig a forgóvázon belüli, egyik (vagy mindkét) kerékpárt. Sőt, ennél tovább is. Ha ehhez hozzájárult az útátjáró nem tökéletes pályaállapota, a kocsi valamilyen, előző (akár kellően kicsi) pályahibából, gyorsulásból-lassulásból eredő lengése, akkor máris megvolt a bőségesen elegendő oldalirányú erő, ami megtette a magáét. Ami pedig a rugótartó elem deformációját illeti, az nem is volt, hiszen "mindössze" elkopott az egyik sarka, de az is csak amiatt, mert a siklás előtt már végigszántotta oda-vissza az összes útbaeső útátjárót és más, a sínfej környékéig felérő, pályamenti dolgot.

hm

Előzmény: 9312255016 (40658)
9312255016 Creative Commons License 2015.01.10 0 0 40658

mindenesetre érdekes, hogy a kupak -ami elvileg egy oltári nagy pofont kapott, mert ki kellett emeljen hirtelenjében cirka 20tonnát  -csak némi horzsolás és bemélyedés van rajta, ráadásul ha lelógott az ábra szerint, és úgy "akadt el" valamiben, akkor hogyhogy nem deformálódott az a szegély ?:-D Nekem a képek alapján ez inkább a siklás következménye, mint oka, mert mondjuk átugrott sínen, egyből "bebicsaklott" a sín-kockakő közé, leért a kupak, csúnya pofont kapott, leszakadt, rántotta magával a kockaköveket is.. persze csak egy alternatív megítélés, nem értek az ilyesmihez!
Na de még mindig nem írtak az okosok ,hogy mi történt a tímárnál ..

Előzmény: _Nyuszi (40657)
_Nyuszi Creative Commons License 2015.01.10 0 0 40657

Tényleg furcsa. Talán nem is így volt, talán foglalkoztak vele... Szerintem a balesetvizsgálók értik a dolgukat. Legalábbis a vágóhídi siklás anyagában említett urak...

(Kerék: ha az ORE-kapta rámegy, akkor OK, nem? Vagy biztos van valami sablon a HÉV profilokra is...)

Előzmény: 9312255016 (40655)
_Nyuszi Creative Commons License 2015.01.10 0 0 40656

Olvass vissza, és megtudod, hogy mikor és hol siklott ki.

Előzmény: pici aranyos böllér (40654)
9312255016 Creative Commons License 2015.01.09 0 0 40655

értem, bár közel sem mindent.. furcsa h a kerekekkel nem nagyon foglalkoztak :-)
Na de akkor mi a hasonlóság ? ehhez a vizsgálat szerint egy laza kupak és egy magas átjáró kellett, a tímár előtt befele nincs átjáró

Előzmény: _Nyuszi (40653)
pici aranyos böllér Creative Commons License 2015.01.09 0 0 40654

Most akkor ha jol ertettem, kisiklott egy HEV? Vagy most mi van???

Előzmény: _Nyuszi (40653)
_Nyuszi Creative Commons License 2015.01.08 0 0 40653

Na jó, de most akkor értetted, hogy miről van szó (én igen), vagy nem? :)

Előzmény: 9312255016 (40649)
9312255016 Creative Commons License 2015.01.08 0 0 40652

Nem ismertem be semmit, csak érthetetlenül , lényeges infók nélkül van leírva , szerettem volna pontosítani..
De lemegyek a szintedre :"jólértesült" hozzászólásod szerint nyílegyenes pályán történt a siklás, pedig a híradóban azt mondták 40-50 métert gurult így a cucc, tehát előtte bőven ívben volt :-) Külön bocsánat tőled, ha a hírek félreértesülés végett rossz infót adtak le :-)

Előzmény: Csmg (40650)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2015.01.08 0 0 40651
Előzmény: 9312255016 (40649)
Csmg Creative Commons License 2015.01.08 0 0 40650

Az külön tetszik, hogy mindenkit okoskodva leoltottál, aztán beismered, hogy lövésed sincs a járműszerkezethez...

Előzmény: 9312255016 (40649)
9312255016 Creative Commons License 2015.01.08 0 0 40649

hogy mi ???

milyen rugónak a tányérja , honnét esett ki ? meg mi az hogy a rugó emel ki forgóvázat , ezt írd már le magyarabbul kérlek!

Előzmény: M.VIII (40646)
Rüby 2143 Creative Commons License 2015.01.07 0 0 40648

Állítólag ez is valami hasonló, de a tavalyelőtti siklásnál nem a rugótányér tört el, hanem az azt tartó csavarok.

Előzmény: M.VIII (40646)
_Nyuszi Creative Commons License 2015.01.07 0 0 40647

Hát majd azért csak tartsuk nyitva a szemünket.

Előzmény: 9312255016 (40645)
M.VIII Creative Commons License 2015.01.07 0 0 40646

Tavalyelőtt a Beöthy utcánál is volt egy siklás. Eltört a rugótányér, a kilökődő rugó meg kiemelte a forgóvázat. 

9312255016 Creative Commons License 2015.01.07 0 0 40645

szép logika :) ugyan sok kőze van egymáshoz a kettőnek ! :D

ide ugyse irnak semmit az eredményről, várhatunk akár újévig :)

Előzmény: _Nyuszi (40643)
dani1988 Creative Commons License 2015.01.07 0 0 40644

Nekem az is gyanús, h ez az egység csak pár napja van ismét forgalomban felújítását követően...

_Nyuszi Creative Commons License 2015.01.07 0 0 40643

Folytatva a logikát: ugyanezen vonat előtti vonat siklás nélkül átment a tímár utcai megálló vágányain. Kicsi a valószínűsége a pályahibának.

 

Sztem várjuk meg azoknak a döntését, akik részt vesznek a vizsgálatban.

Előzmény: 9312255016 (40642)
9312255016 Creative Commons License 2015.01.07 0 0 40642

ugyanez a jármű 2perccel korábban 60km/ val  "száguldott" fila-árpád közti ívekben, ott még jó volt, de tímárnál nem ? kicsi az esélye a járműhibának

Előzmény: _Nyuszi (40640)
_karika Creative Commons License 2015.01.07 0 0 40641

3 éve lett felújítva az a szakasz. Én nem értem, hogy történhetett...

 

A csatlakozó szakaszokon elég sok süppedés van.

Előzmény: farago.dani17 (40639)
_Nyuszi Creative Commons License 2015.01.07 0 0 40640

A tengelytöréstől elkezdve bármi lehetett, ami csak és kizárólag járműhiba, ideális pályán is bekövetkezne.

Egyáltalán nem biztos, hogy a pálya állapotának köze volt hozzá. De majd reméljük, kiderül. :)

Előzmény: farago.dani17 (40639)
farago.dani17 Creative Commons License 2015.01.07 0 0 40639

3 éve lett felújítva az a szakasz. Én nem értem, hogy történhetett...

9312255016 Creative Commons License 2015.01.07 0 0 40638

te aztán már csak tudod ! a hévnél nincs 1 m egyenes pálya sem :-)

Előzmény: Csmg (40637)
Csmg Creative Commons License 2015.01.07 0 0 40637

Ezek egyike sem okoz siklást nyíl egyenes szakaszon, főleg kis sebességnél. Valószínű egyéb műszaki hiba lehetett.

Előzmény: 9312255016 (40636)
9312255016 Creative Commons License 2015.01.07 0 0 40636

kopott sín, nyomkarima kopás és megfelelő terhelés, egy kis hideg+ vízzsákok : nem nehéz elkêpzelni :)

Előzmény: Ep128 (40635)
Ep128 Creative Commons License 2015.01.06 0 0 40635

De ezt (épp ott) vajon hogyan...? Ráadásul 5. kocsi... Ha nem volt valami idegen test a pályán, (avagy nem tört sín) akkor nem értem.

Előzmény: dani1988 (40633)
dani1988 Creative Commons License 2015.01.06 0 0 40634

Jajj, ezt nem feltétlenül így akartam beszúrni.... 

dani1988 Creative Commons License 2015.01.06 0 0 40633

Kisiklott a HÉV a Tímár utcánál

Pótlóbusz jár a Batthyány és a Szentlélek tér közt. Tovább »

forrás: Index.hu

Peci Creative Commons License 2015.01.06 0 0 40632

15 perce autóztam arra. Néztem is, hogy mi van. Ha jól láttam a végpont felőli vége. 774-es talán. 

 

Előzmény: j.norbert (40631)
j.norbert Creative Commons License 2015.01.06 0 0 40631

Nagyegység siklott Tímár utcánál. Utolsó egység pótkocsija, ha jól láttam.

v_peti Creative Commons License 2015.01.06 0 0 40630

Vannak ilyenek, ezek, amelyek a BKV-áttekintőtérképein szerepelnek.

 

Ilyennek vehetjük az összes metrót és hévet, valamint a körirányú villamosokat (1, 3, 4-6), valamint a 200E buszjáratot és a turisták kedvéért a 16-ost és a siklót. Meg még pár járatot.

Előzmény: "Szabi" (40626)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!