"Az hogy valaki a HÉV-állomást végállomásnak hallja, szubjektív dolog."
Ha valaki annak hallja, az tényleg szubjektív. De ha (szinte) mindenki annak hallja, akkor azon már érdemes elgondolkodni. És - miután ez itt is, más topikon is visszatérő téma - a tapasztalat szerint nem egyedi "félrehallásról" van szó. Lehet, változtatni lenne érdemes. Bár most már lassan eljut az utazóközönség a "lesz@rom-állapotba", és egyszerűen ignorálja a hévállomás-végállomás bemondáspárt. Igen, az utóbbit is...
Az hogy valaki a HÉV-állomást végállomásnak hallja, szubjektív dolog.
Tényleg úgy érthető! Volt, hogy meg is ijedtem, hogy üzemzavar vagy rendkívüli esemény van (mint pl. egy tüntetés), de mivel láttam, hogy nem szállt le mindenki, sőt fel is szálltak, ezért rájöttem, hogy mit akar mondani. Na de miért metróállomást és hévállomást mond; miért nem Mx-et és Hx-et? Egy metróállomásokkal sűrűn teleszőtt vonalon (pl. V4-6) sokkal célszerűbb ez a megoldás.
Anno elkezdték, szétdobták az egész szerelvényt, majd megállt a meló és azóta (tudtommal, utolsó infóm szerint) nem történt semmi. Állítólag anyagiak híján, ami elég elképzelhetetlen... (Csak felmérték előtte, hogy mi kell hozzá, mennyibe kerül, stb. :-) )
Egy kis segítséget kérnék: hol találhatok LEW MX és MXA jellegrajzokat? Elsősorban, a kocsik belsejét mutató jellegrajzok érdekelnének. Előre is köszönöm!
Az 1131 766 1132-es egységgel mi a terv...? Tudooooom, félre van rakva megkopasztva. :-D Na de meddig még...? Meg mi lesz belőle végül? "Hagyományos" felújítást kap, vagy végül mégis modern proto lesz, vagy össze sem rakják többet...? :-) (Nem hiányzik a vonalról, hogy ilyen régen kiesett a sorból?)
... hogy aztán fél órára rá ISMÉT kiadják a vágányzár utasítást, amit úgy 1 órával később újfent feloldottak. (A BKK progi kijelzi nekem, innen tudok a második esetről. Az elsőt láttam is. Mármint a sötét, nyílt pályán veszteglő szerelvényt.)
Felsővezeték-szakadás Békásmegyer és Budakalász között 15:42-kor. Előre nem látott vagányzár felvéve Bm-Bk között a jobb vágányra 15:54-kor, lemondva 19:18-kor.
Kellemesebben is hangzik az utastájékoztatás :) (legalábbis szerintem jobb azt hallani hogy "xy utca következik" , minthogy rám "kiabál" a nő hogy következő megálló: aztán lágy hangon elmondja az utca nevét. De lehet csak szerintem bugyuta megoldás ez :) )
HÉV F.1, F.2, E.1, E.2 utasításra lenne szükségem, honnan tudom letölteni, a keresőkbe sehol se találom, és csak valami ezer éve megszűnt oldalakról kapok linket.
"Egy, a pályán veszteglő személyautónak ütközött egy menterend szerint HÉV-járat Tökölön, a Csépi úti átjáróban, de személyi sérülés nem történt a katasztrófavédelem tájékoztatása szerint"
Az addig oké. Meg tudom hogy az éjszakain is csak azért mondja el mert gps alapú a rendszer és nem tesz különbséget, hogy most nappal vagy este jár arra az adott busz. De értelmesebb lenne akkor már hozzá tenni hogy melyik metró, vagy hév vonal. Mint ahogy a Combino-n mondták be anno. Vagy talán most is.
Ez olyan mint ahogy a 979-es éjszakai járaton a Hősök terétől egészen Covin-negyen-ig minden egyes megállóban bemondja hogy metró állomás. Az már nem baj hogy nem lehet áttszállni és a kedves utas azt sem tudja hogy melyik metróra tudna átszállni. Mondjuk a bkk-t nem feltétlen a logikus gondolkodás jellemzi. De majd jó pénzért biztos megcsinálják hogy értelmesen mondja be a néni a megállókat. :)
"- Ott a sok busz és néhány villamos. Arra nem lehet átszállni???? "
Ki mondta, hogy nem? :)
(Ennek történelmi okai vannak, Budapest lakossága kérte, hogy ne soroljon fel mindent, ekkor született a mostani stílus, ti. csak a fontosabbakat mondja be.)