Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2014.08.28 0 0 40385

Üveghangon tolja neki, b'meg!! Ilyenre csak nagyon-nagyon régről emlékszem a gödöllőiről.

Előzmény: További magyar hang (40384)
További magyar hang Creative Commons License 2014.08.28 0 0 40384

Amikor még merték tiporni a HÉV-et (és a pályaállapotok is engedték)

 

https://www.youtube.com/watch?v=muC7-80Vq9Q

 

Sir Gombóc Creative Commons License 2014.08.27 0 0 40383

40297 sz. hozzászólás.

Előzmény: paca664 (40381)
siófoki35 Creative Commons License 2014.08.27 0 0 40382

ez a régi Aquincum állomás? Nagy kár hogy le kellett bontani az útszélesítés miatt :( :(

Előzmény: paca664 (40381)
paca664 Creative Commons License 2014.08.27 0 0 40381
paca664 Creative Commons License 2014.08.26 0 0 40380

Margit híd felszín használható hossza jelenlegi állapotban mennyi lehet? Régi kiadású menetrendfüggelékem van, de azzal nem sokra megyek mivel időközben a bakot párszor áthelyezték. Köszönöm. 

FVV-1100 Creative Commons License 2014.08.26 0 0 40379

Kellően kezdő volt,azt meg kell hagyni!
A tényleges vezér pedig tényleg ki volt dőlve,remélem mihamarabb rendbejön lelkileg!

Előzmény: Brookers (40378)
Brookers Creative Commons License 2014.08.25 0 0 40378
Törölt nick Creative Commons License 2014.08.24 0 0 40377

Most gázolt a HÉV Kistarcsánál.

Nem részletezném, hogy a vezér milyen állapotban szállt ki a vonatból...

Dash 9 Creative Commons License 2014.08.22 0 0 40376

Elsősorban a pályát kellene mindenhol teljesen felújítani. A sok rázkódás sem embernek, sem gépnek nem tesz jót. (halkan jegyzem meg, 80 km/h-ra)

Utána lehetne az új járműbeszerzéssel foglalkozni. De ha a felújításról beszélünk, akkor első sorban azt preferálnám, ami az üzemeltető zsebének is kedvez, ez pedig az ellenállások kiváltása szabályzott elektronikával, valamint a visszatápláló dinamikus fék. Ezek után lehetne klíma, stb.

Előzmény: kihúzóvágány (40365)
siófoki35 Creative Commons License 2014.08.22 0 0 40375

igen de ha a batyin tele engedik a hévet, akkor a Margit hídnál már nem lesz hely.... :)

Előzmény: Ep128 (40374)
Ep128 Creative Commons License 2014.08.21 0 0 40374

Igen, ez évek óta "így" megy, hogy a Margit hídnál JÓL, a Batyin meg szánalmasan terelik a tömeget. :-P A hídnál normális ütemben le lehet jutni a Batyin 3/4 óra alatt sem. Ok, több ember, ez érthető, de... Akik hamarabb lejutottak tavaly, mesélték, hogy bőőőőven lehetett volna még leengedni embereket, amikor már senkit nem engedtek le. Szóval ott erősen túlzó volt az óvatosság, aminek a következménye az volt, hogy a Batyi előtt kisgyerekes anyukák is egy ÓRÁT álltak a bejáratnál a TÖMEGBEN! Szóval a Batyin ezt nagyon nem így kellene augusztus 20 -án! (Épp ezért mentem idén a Margit hídhoz és ott valóban minden tökéletesen rendben és gyorsan zajlott!)

Előzmény: siófoki35 (40373)
siófoki35 Creative Commons License 2014.08.21 0 0 40373

tegnap tűzijáték után nagyon jól működött a H5 forgalomirányatás. A Margit hídnál egyszerre csak annyi embert engedtek le a megállóba, amennyi elfért a peronon, így nem nyomtuk be egymást a hév elé :) DE csak a Szépvölgyiig jutottunk, mert a Tímár u-nál az előztő héven valaki rosszul lett (elájult a tömegben). A forgalomirányítók nem haboztak, annak kiürülése után azonnal elindították a bal vágányon a forgalmat. Így a befelé jövők szívtak, de legalább a kifelé tartó tömegeket gyorsan és biztonságosan el tudták vinni. 

zlaci88 Creative Commons License 2014.08.21 0 0 40372

Nagyon szép képek!

Előzmény: NZA (40371)
NZA Creative Commons License 2014.08.20 0 0 40371
Előzmény: NZA (40370)
NZA Creative Commons License 2014.08.16 0 0 40370
Bazsi75 Creative Commons License 2014.08.15 0 0 40369
zeli89 Creative Commons License 2014.08.14 0 0 40368

Jó dolog ez, hogy modernizáljuk a szerelvényeket, csak ezt nem kellene minden áron erőltetni, és nem arra használni hogy akkor majd később kell újat venni. Be kell látni hogy nem mindegyik járművet érdemes vagy ésszerű modernizálni. Arról nem beszélve hogy a lényegen nem változtat. Attól nem lesz fiatalabb a szerelvény. Ezzel az erővel az ezeréves szerelvényeket is csak modernizálni kellett volna aztán futnak amíg szét nem rohad, vagy törik a kocsiszekrény. Persze megvalósítható, sok minden akár az egyedi ajtónyitás is, csak rohadt sok meló, és a végére többe kerül a leves mint a hús.

Előzmény: kihúzóvágány (40365)
M.VIII Creative Commons License 2014.08.14 0 0 40367

Amíg a vezetőállásba behúz a cúg, a kétoldali fűtőtest csak lokálisan melegít, nyáron meg lehet benne rohadni, a szélvédő páramentesítése a nullával egyenlő, beázik, szarok az ablaktörlők, addig ne álmodozzunk már egyedi nyitásról, kérem szépen...szerencsétlen járművezetők munkakörülményein kéne  javítani...nem beszélve a bkk (direkt kis betűvel!) kirakat szerelvényéről, ami ugye sose lesz készen. Egyedi nyitás helyett rostálják már meg azt a nyomorult pályát a ráckevein, mert az utazási komfort a béka segge alatt van, nem beszélve a törő áramszedőkről, ami a rettenetes pályahibák miatt van. Hiába van egyedi nyitás, ha úgy pattog a vonat, mint kecskesz@r a betonon...

 

Igen, régen az volt az egyedi nyitás, hogy csak lelégtelenítették az ajtókat. Ez a rokon S-bahn vonatoknál is így működött. Sőt, jó pár éve utaztam Bécsben metrón, ott is így működött, bár ott nem tartom indokoltnak.

 

Ilyen gépet lehetne sűrűbben a vonalra hozni:

 

Előzmény: kihúzóvágány (40365)
BaGira-79 Creative Commons License 2014.08.14 0 0 40366

Mert nem kicsi átalakítással jár, nem beszélve az engedélyeztetésről, vizsgáztatásról stb. :-(

De a legérdekesebb az, hogy mivel ezt valószínűleg csak ún J2-es nagyjavítások alkalmával lehetne elvégezni, ami pedig nem olyan sűrűn fordul elő, hogy a teljes jármű-parkot előbb fel tudjuk szerelni 1edi ajtónyitással, mint hogy végleg kiöregednének. :-)

Előzmény: kihúzóvágány (40365)
kihúzóvágány Creative Commons License 2014.08.14 0 0 40365

Nem értek egyet: ez a használati érték javítás lényegében (autó)villamossági szereléssel, kis eszközigénnyel sokat javítana az utazási komforton is, még akkor is, ha maga a szerkezet (alváz) anyaga már több mint 40 éves. Egyébként ez 40-50 éve is igény volt, akkor a szelektív ajtónyitás kézzel működött, csak olyan erő kellett hozzá, hogy inkább levegő nyitja - no nem egyenként, hanem az összeset. Lényegében ezek a HÉV kocsik egykorúak a hannoveri villamosokkal, azokon is a kezdeti idegenkedés után most már egész jól használják az utasok a szelektív ajtónyitást. És ennyi modernizálás miért nem fér bele a rendszeres karbantartás-felújítás munkamenetébe?

Előzmény: zeli89 (40362)
zeli89 Creative Commons License 2014.08.14 0 0 40364

Sőt a Földalattin is. De azért az kisebb mértékű fejlesztés.

Előzmény: Törölt nick (40363)
Törölt nick Creative Commons License 2014.08.14 0 0 40363

Én se tartom elsődlegesnek, bár ugye a 3-as metrón is belesufnituningozták a villogókat az ajtók fölé, pedig anélkül is elvoltak vagy 30 évig.

Előzmény: zeli89 (40362)
zeli89 Creative Commons License 2014.08.14 0 0 40362

Ha nem az ajtón akkor az ablakon jönnek be repülő jószágok. De ez már csak ilyen.

Véleményem szerint nem az egyedi ajtónyitás meg egyéb okosság a legfontosabb ezeknél a szerelvényeknél. Örüljünk hogy még mennek. És nem hinném hogy el kellene várni ilyen dolgokat amit az újabb szerelvények tudnak. Több évtizeden keresztül jó volt így, akkor legyen jó most is. Nem hiszem hogy egy nem éppen fiatalnak számító konstrukció esetében az ilyen mértékű átalakítások lennének a legfontosabbak. Majd ha valaha lesznek új szerelvének akkor lehet agyalni hogy mi lenne jó bele meg mi nem. De ott gyanítom alapból lesz légkondi meg egyéb csodák. Addig meg azt a kevés pénzt nem ilyen, (véleményem szerint felesleges dolgokra) kellene költeni. Meglenne annak a helye így is.

Szerintem nem csak én látom úgy hogy elkészül ez az egy szerelvény, aztán a többi marad úgy ahogy van. (De legalább a BKK fényesítheti magát, hogy: "felújítottuk, megcsináltuk, és most az önök szolgálatába adjuk" ) Csak mindig azt felejtik el hozzátenni hogy nem ők hanem a szakemberek csinálták meg és újították fel. Ennyit igazán megérdemelnének az illetékesek.

Előzmény: Törölt nick (40357)
9312255016 Creative Commons License 2014.08.14 0 0 40361

a jvezetők örömére :-)"az 1000 odacsukás időszaka"

Előzmény: BaGira-79 (40360)
BaGira-79 Creative Commons License 2014.08.13 0 0 40360

Nem "opció". Végállomáson k5elező ún. fűtési időszakban.

 

Előzmény: Törölt nick (40357)
BaGira-79 Creative Commons License 2014.08.13 0 0 40359

Kisebb gond is nagyobb annál.

Előzmény: kihúzóvágány (40358)
kihúzóvágány Creative Commons License 2014.08.13 0 0 40358

Negyven év alatt már rég meg kellett volna oldani az összes szerelvényen.

Előzmény: zeli89 (40356)
Törölt nick Creative Commons License 2014.08.13 0 0 40357

Télen a jobb vezérek szokták is csukni az ajtókat, a végállomáson. Van olyan opció, hogy becsukja ugyan az ajtót, de kézzel nyithatóak, így ha kevesen szállnak fel akkor nem lesz mind nyitva és nem hűl ki az utastér. Nyáron nem használják ,ahogy eddig láttam ott tárva nyitva, jól bevonzza a szúnyogokat, így utazáskör a társasjáték sem marad igazi közösséget összekovácsoló erő csapkodni a dögöket. :)

Előzmény: zeli89 (40356)
zeli89 Creative Commons License 2014.08.13 0 0 40356

Igen ezzel tisztában vagyok. Meg gondoltam hogy a többi vonalon nem egy olyan állomás, megállóhely van ahol alacsony az utasforgalom. De nem hinném hogy az az egy kis egység megváltaná a világot ha egyedi ajtónyitásos lenne. Mert a többin ugyan úgy nyílna az összes ajtó. Mellesleg szerintem a HÉV szerelvényeken egész kellemes idő szokott lenni télen.

Előzmény: kihúzóvágány (40355)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!