Margit híd felszín használható hossza jelenlegi állapotban mennyi lehet? Régi kiadású menetrendfüggelékem van, de azzal nem sokra megyek mivel időközben a bakot párszor áthelyezték. Köszönöm.
Elsősorban a pályát kellene mindenhol teljesen felújítani. A sok rázkódás sem embernek, sem gépnek nem tesz jót. (halkan jegyzem meg, 80 km/h-ra)
Utána lehetne az új járműbeszerzéssel foglalkozni. De ha a felújításról beszélünk, akkor első sorban azt preferálnám, ami az üzemeltető zsebének is kedvez, ez pedig az ellenállások kiváltása szabályzott elektronikával, valamint a visszatápláló dinamikus fék. Ezek után lehetne klíma, stb.
Igen, ez évek óta "így" megy, hogy a Margit hídnál JÓL, a Batyin meg szánalmasan terelik a tömeget. :-P A hídnál normális ütemben le lehet jutni a Batyin 3/4 óra alatt sem. Ok, több ember, ez érthető, de... Akik hamarabb lejutottak tavaly, mesélték, hogy bőőőőven lehetett volna még leengedni embereket, amikor már senkit nem engedtek le. Szóval ott erősen túlzó volt az óvatosság, aminek a következménye az volt, hogy a Batyi előtt kisgyerekes anyukák is egy ÓRÁT álltak a bejáratnál a TÖMEGBEN! Szóval a Batyin ezt nagyon nem így kellene augusztus 20 -án! (Épp ezért mentem idén a Margit hídhoz és ott valóban minden tökéletesen rendben és gyorsan zajlott!)
tegnap tűzijáték után nagyon jól működött a H5 forgalomirányatás. A Margit hídnál egyszerre csak annyi embert engedtek le a megállóba, amennyi elfért a peronon, így nem nyomtuk be egymást a hév elé :) DE csak a Szépvölgyiig jutottunk, mert a Tímár u-nál az előztő héven valaki rosszul lett (elájult a tömegben). A forgalomirányítók nem haboztak, annak kiürülése után azonnal elindították a bal vágányon a forgalmat. Így a befelé jövők szívtak, de legalább a kifelé tartó tömegeket gyorsan és biztonságosan el tudták vinni.
Jó dolog ez, hogy modernizáljuk a szerelvényeket, csak ezt nem kellene minden áron erőltetni, és nem arra használni hogy akkor majd később kell újat venni. Be kell látni hogy nem mindegyik járművet érdemes vagy ésszerű modernizálni. Arról nem beszélve hogy a lényegen nem változtat. Attól nem lesz fiatalabb a szerelvény. Ezzel az erővel az ezeréves szerelvényeket is csak modernizálni kellett volna aztán futnak amíg szét nem rohad, vagy törik a kocsiszekrény. Persze megvalósítható, sok minden akár az egyedi ajtónyitás is, csak rohadt sok meló, és a végére többe kerül a leves mint a hús.
Amíg a vezetőállásba behúz a cúg, a kétoldali fűtőtest csak lokálisan melegít, nyáron meg lehet benne rohadni, a szélvédő páramentesítése a nullával egyenlő, beázik, szarok az ablaktörlők, addig ne álmodozzunk már egyedi nyitásról, kérem szépen...szerencsétlen járművezetők munkakörülményein kéne javítani...nem beszélve a bkk (direkt kis betűvel!) kirakat szerelvényéről, ami ugye sose lesz készen. Egyedi nyitás helyett rostálják már meg azt a nyomorult pályát a ráckevein, mert az utazási komfort a béka segge alatt van, nem beszélve a törő áramszedőkről, ami a rettenetes pályahibák miatt van. Hiába van egyedi nyitás, ha úgy pattog a vonat, mint kecskesz@r a betonon...
Igen, régen az volt az egyedi nyitás, hogy csak lelégtelenítették az ajtókat. Ez a rokon S-bahn vonatoknál is így működött. Sőt, jó pár éve utaztam Bécsben metrón, ott is így működött, bár ott nem tartom indokoltnak.
Mert nem kicsi átalakítással jár, nem beszélve az engedélyeztetésről, vizsgáztatásról stb. :-(
De a legérdekesebb az, hogy mivel ezt valószínűleg csak ún J2-es nagyjavítások alkalmával lehetne elvégezni, ami pedig nem olyan sűrűn fordul elő, hogy a teljes jármű-parkot előbb fel tudjuk szerelni 1edi ajtónyitással, mint hogy végleg kiöregednének. :-)
Nem értek egyet: ez a használati érték javítás lényegében (autó)villamossági szereléssel, kis eszközigénnyel sokat javítana az utazási komforton is, még akkor is, ha maga a szerkezet (alváz) anyaga már több mint 40 éves. Egyébként ez 40-50 éve is igény volt, akkor a szelektív ajtónyitás kézzel működött, csak olyan erő kellett hozzá, hogy inkább levegő nyitja - no nem egyenként, hanem az összeset. Lényegében ezek a HÉV kocsik egykorúak a hannoveri villamosokkal, azokon is a kezdeti idegenkedés után most már egész jól használják az utasok a szelektív ajtónyitást. És ennyi modernizálás miért nem fér bele a rendszeres karbantartás-felújítás munkamenetébe?
Ha nem az ajtón akkor az ablakon jönnek be repülő jószágok. De ez már csak ilyen.
Véleményem szerint nem az egyedi ajtónyitás meg egyéb okosság a legfontosabb ezeknél a szerelvényeknél. Örüljünk hogy még mennek. És nem hinném hogy el kellene várni ilyen dolgokat amit az újabb szerelvények tudnak. Több évtizeden keresztül jó volt így, akkor legyen jó most is. Nem hiszem hogy egy nem éppen fiatalnak számító konstrukció esetében az ilyen mértékű átalakítások lennének a legfontosabbak. Majd ha valaha lesznek új szerelvének akkor lehet agyalni hogy mi lenne jó bele meg mi nem. De ott gyanítom alapból lesz légkondi meg egyéb csodák. Addig meg azt a kevés pénzt nem ilyen, (véleményem szerint felesleges dolgokra) kellene költeni. Meglenne annak a helye így is.
Szerintem nem csak én látom úgy hogy elkészül ez az egy szerelvény, aztán a többi marad úgy ahogy van. (De legalább a BKK fényesítheti magát, hogy: "felújítottuk, megcsináltuk, és most az önök szolgálatába adjuk" ) Csak mindig azt felejtik el hozzátenni hogy nem ők hanem a szakemberek csinálták meg és újították fel. Ennyit igazán megérdemelnének az illetékesek.
Télen a jobb vezérek szokták is csukni az ajtókat, a végállomáson. Van olyan opció, hogy becsukja ugyan az ajtót, de kézzel nyithatóak, így ha kevesen szállnak fel akkor nem lesz mind nyitva és nem hűl ki az utastér. Nyáron nem használják ,ahogy eddig láttam ott tárva nyitva, jól bevonzza a szúnyogokat, így utazáskör a társasjáték sem marad igazi közösséget összekovácsoló erő csapkodni a dögöket. :)
Igen ezzel tisztában vagyok. Meg gondoltam hogy a többi vonalon nem egy olyan állomás, megállóhely van ahol alacsony az utasforgalom. De nem hinném hogy az az egy kis egység megváltaná a világot ha egyedi ajtónyitásos lenne. Mert a többin ugyan úgy nyílna az összes ajtó. Mellesleg szerintem a HÉV szerelvényeken egész kellemes idő szokott lenni télen.