Keresés

Részletes keresés

Ep128 Creative Commons License 2014.03.20 0 0 40148

Nahát... :-) Ezek szerint ezt megírták "hivatalosan" is...? :-) Azt hittem, csak valami "urban legend", de ezek szerint van valóságalapja is. :-)

Előzmény: padorjan (40145)
_Nyuszi Creative Commons License 2014.03.19 0 0 40147

Rövid ideig, vágányzár keretében. De nem fogod tudni a mostani paraméterek mellett a Nyugatiból akár csak egy menetrendi évre áttenni az esztergomi vonatokat a szentendrei hév vonalra. Főleg nem akármilyen random járművel.

Az egy pilot projekt volt, egy kísérleti üzem. Egyébként nem is volt mindenben annyira hű de nagyon jó, hogy abban a formában be lehessen rendezkedni valami ilyesmire. Viszont remek tanulság volt mindenkinek, sokminden kiderült. És lehet vele fórumokon példálozni, hogy bezzeg a 2-H5 összekötés milyen jó volt!

 

(Ahogy a szegedi villamos Hódmezővásárhelyig közlekedtetése sem csak felsővezetéki kérdés, hasonló okokból.)

Előzmény: Törölt nick (40146)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.19 0 0 40146

Viszont ugye láttuk, hogy a Desiro és Uzsgyi be tudott menni HÉV pályán anno a Margit hídig, tehát gyakorlatilag kivitelezhető a dolog.

Előzmény: _Nyuszi (40144)
padorjan Creative Commons License 2014.03.19 0 0 40145

Nagyjából ugyanez olvasható az 1964-es kiadású A főváros közlekedésének műszaki fejlesztése című könyv 220-242. oldalán.

Előzmény: Ep128 (40142)
_Nyuszi Creative Commons License 2014.03.19 0 0 40144

"A nyomtáv az biztos jó"

Hallgattam egyszer egy előadást, az új és a fenntartási határértékre kopott kitérőket hasonlította össze az előadó úgy, hogy rárajzolt egy-egy új és kopott abroncsot: nagyvasútit és villamos abroncsot (talán miskolci Tátrát?) is. Meglepő volt: a szabályok (pontosabban a határértékek) újragondolása nélkül nem lehet több évtizedes tram-train üzemre berendezkedni sehol sem. (És ez csak a pályás oldal, az utasításguruk is találnak gondolom egymillió eltérést.)

Szóval a nyomtáv nem minden, vannak ott még fontos méretek ezen kívül is.

Előzmény: Törölt nick (40136)
niveás Creative Commons License 2014.03.18 0 0 40143

Üdv mindenkinek!

 

Találtam egy fotót a gyűjteményemben, lehet, hogy tetszik nektek :-)

Ep128 Creative Commons License 2014.03.18 0 0 40142

A legenda szerint ez úgy volt, hogy...

Anno azt mondtuk a németeknek, hogy magas peronos kocsikat kérünk, ezért lett "ilyen".

Aztán rájöttek itthon, hogy ku...a sokba kerül a sok magas peron és rászóltak a németekre, hogy "mégis inkább alacsonyat szeretnénk". De akkor már kész tervek voltak, így elhajtottak minket a pi... Piti hülyeségeinkkel. :-D

Előzmény: sszu (40134)
hmsoft Creative Commons License 2014.03.18 0 0 40141

A legfontosabbat kihagytátok: szakszervezet? :)

 

hm

Előzmény: Rüby 2143 (40140)
Rüby 2143 Creative Commons License 2014.03.18 0 0 40140

Tengelyterhelés?

Előzmény: M.VIII (40138)
9312255016 Creative Commons License 2014.03.18 0 0 40139

minden jöhet, ami elmegy a szűkebb ívekben is.. :)
De minek ? Tényleg el tudsz képzelni egy modern járművet átlag 25-30km/h órával döcögni ezen a szánalmas infrastruktúrán ?:-))

Előzmény: Lovrin (40135)
M.VIII Creative Commons License 2014.03.18 0 0 40138

Űrszelvény?

Előzmény: Törölt nick (40136)
M.VIII Creative Commons License 2014.03.18 0 0 40137

A sorrend: Szentendre, Gödöllő, Csepel, Ráckeve, bontó. Így lesz most is, majd meglátod. Az 11XX pályaszámcsoport itt végzi majd rv-n 15 év múlva.

Előzmény: Ep128 (40126)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.18 0 0 40136

A nyomtáv az biztos jó, a bizt. ber már más téma, de elvileg dízel mehetne rajta, hiszen mikro az északi összekötő vasúti hidat építették újjá a HÉV vonalon mentek be a Desirok a Margit hídig.

Lovrin Creative Commons License 2014.03.18 0 0 40135

"A HÉV-el az a baj, hogy semmivel sem kompatibilis"

 

Pont az lenne a kérdésem hogy tényleg így van-e.

Mert a vontatási feszültség csak egy dolog, ha attól eltekintünk, jöhetnének-e "rendes nagyvasúti" motorvonatok?

 

Előzmény: Törölt nick (40131)
sszu Creative Commons License 2014.03.18 0 0 40134

A H5 külső szakasza sem kismiska, rendes felújítás ott sem volt. Bár tudom, főleg a forgóvázak miatt lehet érezni ilyen irdatlanul a pályahibákat.

 

A másik gondolatom: mi az oka annak, hogy ilyen magas a belépési szint, nem lehetett volna már a peronokat kicsit megemelni?

Előzmény: Törölt nick (40129)
John Howard Creative Commons License 2014.03.18 0 0 40133

"...(elvileg ha a drót tud 1100V-ot akkor tud 600-at is)..."

 

 

Elvileg nem. Fele akkora feszültség mellett kétszer akkora áramerősség kell azonos teljesítményhez. A felsővezeték keresztmetszete erre nem biztos, hogy alkalmas. Nézd meg még összehasonlításul a nagyvasúti 25 000 V és a városi 600 V vezetékének keresztmetszetét. A vasúti úgy a fele lehet, annak ellenére, hogy lényegesen nagyobb teljesítményű vontatójárművek közlekednak alatta.

 

Előzmény: Törölt nick (40131)
sszu Creative Commons License 2014.03.18 0 0 40132

Volt gépészeti felújítás?

 

Felújítás - ha úgy vesszük - rendszeresen van, korszerűsítésre gondoltam. Azt nem kaptak.

 

Az írás szerint igen (de mivel elolvastad, nyúlván te is tudod).

 

 

Én ezt találtam a cikkben, eszerint 6-7 év múlva lenne lecserélve az összes szerelvény:

"Az átlagosan közel 36 éves járművek teljes körű cseréje 2020-ig várhatóan nem tud végbemenni:..."

Szerintem igen optimista becslés, jó lesz az 2025- 2030-nak is. (Leírni is rossz).

Előzmény: _Nyuszi (40128)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.18 0 0 40131

A HÉV-el az a baj, hogy semmivel sem kompatibilis, 1100V DC ha jól tudom a vontatási feszültség, meg egyébként is mostohagyerek mindenhol, még a BKV-nál is. Se nem nagyvasút se nem villamos. Ha 600V Dc-re áttérne akkor ugye mehetnének rajta villamosok is.

Kétáramnemű Flirtek nem tudom mennyire lennének drágábbak a hagyományoshoz képest, mert ugye ha átkerülnek a vasúthoz akkor már kihasználatlan dolog lenne az, hogy egyenáramról is tud működni.

Azt nem tudom mennyire kivitelezhető technikailag, hogy 600V-ra áttéríteni, mert akkor ugye villamosok járhatnak rajta (elvileg ha a drót tud 1100V-ot akkor tud 600-at is), akár régiek akár újak, és ugye ha később jön rá valami univerzális jármű, ami ha kell metró alsó áramszedővel, ha kell vonat felsővel, akkor a BKV/BKK is tudja használni a járműveket bármelyik villamosvonalán. Hiszen a BKK terveiben villamosok építése is van (ami egyébként helyes és támogatandó), régi villamoskapcsolatok visszaépítése és új vonalak építése is.

Előzmény: Lovrin (40130)
Lovrin Creative Commons License 2014.03.18 0 0 40130

Ugye járműbeszerzésben nem mernek nagyot álmodni, amíg az M2-GHÉV összeközés vagy az 5-ös metró ügye nem tisztázódik. Addig meg kötjük az ebet a karóhoz, hogy HÉV-en csakis "HÉV-szerelvény" közlekedhet, véletlenül sem kerülhet oda "normál" nagyvasúti. Kivitelezhető lenne-e műszkilag, hogy a köztes időre pl. kétáramnemű Flirteket (vagy egyéb elővárosi motorvonatokat) beszerezni a vonalakra, amik a metrósítás után átvehetne és tovább üzemeltethetne a MÁV?

Előzmény: sszu (40127)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.18 0 0 40129

A Szentendrei HÉV kapott felújítást valóban, ott a pálya nincs rossz állapotban a Gödöllőihez képest pl. Ott nagyobb felújítás nem nagyon volt, csak a nagyon gyenge szakaszokon pár km-es (Szentjakab-Gödöllő), bizt. ber  felújítás pedig már régóta nem (még mindig balos közlekedés). Az új járművek pedig nyilván arra szólnak, hogy ha majd a metróval összekötik akkor kell olyan jármű, ami a metrópályán is tud menni.

 

De ahogy elnéztem a legszarabb állapotban pálya szempontjából a ráckevei vonal van, főleg az utolsó szakaszon.

_Nyuszi Creative Commons License 2014.03.18 0 0 40128

"Ez a csinosítás jóval korábban lett volna esedékes gépészeti felújítással/korszerűsítéssel együtt."

Volt gépészeti felújítás?

 

"Azt is előre vetíti, hogy jó darabig nem számíthatunk új szerelvényekre... (10-15 év?)"

Az írás szerint igen (de mivel elolvastad, nyúlván te is tudod).

Előzmény: sszu (40127)
sszu Creative Commons License 2014.03.18 0 0 40127

A gödöllőire az M2-vel történő összekötés esetén vesznek új szerelvényeket, akkor teljesen felújításra kerül a pálya is. A H5 esetében talán 8 éve volt felújítás a belső szakaszon, ettől függetlenül persze lehetne külön is vásárolni szerelvényeket.

Ez a csinosítás jóval korábban lett volna esedékes gépészeti felújítással/korszerűsítéssel együtt. Azt is előre vetíti, hogy jó darabig nem számíthatunk új szerelvényekre... (10-15 év?)

 

Én pomázi vagyok, 10 évnyi használat után az alábbi problémákat tartom lényegesnek: lassú, drága, tarifaközösség hiánya.

Igaz, hogy a klíma és az ülések dobnak valamit a komforton, de a fenti dolgok számomra sokkal lényegesebbek lennének.

 

Amúgy pozitívum, hogy külső szemlélő számára a kocsik jó állapotban vannak, tiszták. De amíg nem rendeződnek a fenti dolgok, marad az autó. (Szerencsére már nem vagyok napi ingázó.)

Előzmény: Ep128 (40126)
Ep128 Creative Commons License 2014.03.17 0 0 40126

Nem, ez annak a jele, hogy a BKK furcsa "logikát" követ... :-P

Az új szerelvényeket (ha majd lesznek) ezek szerint először a lestrapáltabb, kisebb forgalmú vonalakra küldené. (Valami elvetemült, őrült gondolat bennem azt mondta, hogy a szentendrei szerelvények mennek majd Gödöllőre, akárhová és ide jönnek először az újak, de hát... :-P Úgy tűnik elég rosszul gondoltam, fúj, szégyelljem magam. :-D ) Minden esetre mókás lesz a kis egység... Ugyanazon a szerelvényen ha az ember előre száll, akkor XXI. század, ha hátulra, akkor meg XX. -ik. :-D

Előzmény: MCA-001 (40125)
MCA-001 Creative Commons License 2014.03.17 0 0 40125

Ez nem annak a jele, hogy belátható időn belül nem várhatók új szerelvények?

:(((

Előzmény: Törölt nick (40119)
M.VIII Creative Commons License 2014.03.17 0 0 40124

Miből gondoltad, hogy ez nekem tetszeni fog? :D

 

(nagyon jók, köszi!)

Előzmény: alkotasu (40123)
alkotasu Creative Commons License 2014.03.17 0 0 40123

Hátha ez tetszeni fog valakinek:

(Talán M VIII kolléga gerjedni fog rá...)

http://www.flickr.com/photos/76521871@N05/11032152785/sizes/o/

 

De van még a szomszédságában pár jó BHÉV-es kép. Pl. egy ilyen:

 

http://www.flickr.com/photos/76521871@N05/11032247356/sizes/o/

 

Itt kell körülnézni:

http://www.flickr.com/photos/76521871@N05/11032247356/in/photostream/

 

 

M.VIII Creative Commons License 2014.03.17 0 0 40122

Jézusnagyatyaúúúristen...minek, kedves békáká, minek?

Előzmény: Törölt nick (40119)
ikarus435 Creative Commons License 2014.03.17 0 0 40121

M X csak Ráckevén van,mérlegelésre vagy felújításra vihették.

Előzmény: Márciusi Dusán (40120)
Márciusi Dusán Creative Commons License 2014.03.17 0 0 40120

Örsön most halad át Cinkota felé Bobó vontatta szerelvény, benne: 873, 637, 874. Ez melyik vonalon dolgozik? Mit csinálnak vele?

Törölt nick Creative Commons License 2014.03.17 0 0 40119

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!