Ma Kistarcsa- kórház - Örs vezér tere biciklis hazatartó útvonalon többször gyorsabban mentem mint a HÉV két megálló közti "gyors" részén. Igen, hamarabb értem Örsre, mintha HÉV-et használtam volna. Nem ér ennyit 400 ft.
Tőlünk északra és nyugatra bemondják a vonat számát is...
Megjegyzem, keletre is. Kivéve a hatezreseket (elővárosi) és a hétezreseket (elővárosi jellegű, városközi expressz), amelyekről azt feltételezi a szolgáltató, hogy szám alapján úgysem jegyzi meg senki, és a jegyen sincs rajta (nem úgy, mint a helyfoglalásos távolságiaké, a hatszázasoké vagy a nyolcszázasoké). De pont ezek (6xxx, 7xxx) állnak közelebb a HÉV-jelleghez, és esetükben bizony célállomás szerinti az utastájékoztatás. Tehát háöt helyett Szvjatoj Andrej. :)
Tőlünk északra és nyugatra bemondják a vonat számát is, hogy tudd, melyikre szállsz föl, és ne csak a típusból, végállomásból és a kocsik színéből tudd betippelni, hogy erre szól-e a jegyed, vagy sem.
Szerintem az mindig is fog kelleni szóló motorkocsinál vagy mozdonynál is, mert abból tudja az állomáson a vonat megfigyelésére kötelezett személy, hogy nincs a nyílt pályán a szerelvény leszakadt része.
Mint ahogy a nagyvasúton sem egyedül közlekedő flirt mottorvonat esetén ahol a fékpróbát a mozdonyvezető egyedül végzi a számítógépes visszajelzések alapján.
Nem csak a Flirtnél és ez már így nem is igaz az ő esetében (sem).
Valamennyi egyedül közlekedő motorkocsira (a Flirt motorkocsi, nem motorvonat) igaz, így Bz-re is.