Tőlünk északra és nyugatra bemondják a vonat számát is...
Megjegyzem, keletre is. Kivéve a hatezreseket (elővárosi) és a hétezreseket (elővárosi jellegű, városközi expressz), amelyekről azt feltételezi a szolgáltató, hogy szám alapján úgysem jegyzi meg senki, és a jegyen sincs rajta (nem úgy, mint a helyfoglalásos távolságiaké, a hatszázasoké vagy a nyolcszázasoké). De pont ezek (6xxx, 7xxx) állnak közelebb a HÉV-jelleghez, és esetükben bizony célállomás szerinti az utastájékoztatás. Tehát háöt helyett Szvjatoj Andrej. :)
Tőlünk északra és nyugatra bemondják a vonat számát is, hogy tudd, melyikre szállsz föl, és ne csak a típusból, végállomásból és a kocsik színéből tudd betippelni, hogy erre szól-e a jegyed, vagy sem.
Szerintem az mindig is fog kelleni szóló motorkocsinál vagy mozdonynál is, mert abból tudja az állomáson a vonat megfigyelésére kötelezett személy, hogy nincs a nyílt pályán a szerelvény leszakadt része.
Mint ahogy a nagyvasúton sem egyedül közlekedő flirt mottorvonat esetén ahol a fékpróbát a mozdonyvezető egyedül végzi a számítógépes visszajelzések alapján.
Nem csak a Flirtnél és ez már így nem is igaz az ő esetében (sem).
Valamennyi egyedül közlekedő motorkocsira (a Flirt motorkocsi, nem motorvonat) igaz, így Bz-re is.
"a nagyvasúton sem egyedül közlekedő [...] mottorvonat esetén ahol a fékpróbát a mozdonyvezető egyedül végzi a számítógépes visszajelzések alapján"
Ha többen vannak a motorkocsik/motorvonatok, akkor miért kell a számítógépet szemrevételezéssel ellenőrizni? Az ember 1000× több hibát vétene, mint a gép...
Féklakatos/kocsivizsgáló segédkezik a fékpróbánál és ő sem minden esetben ebbe most ne menjünk bele ;)
"befékezést követően végigjárja valamennyi kocsit"
Egy E(egyszerűsített) fékpróba esetén biztos,hogy nem hiszen ott csak az utólsó két kocsinak a befékezettségét majd oldását kell megnézni.Ingavonat esetén ha a vezérlőkocsi van elől és hátul a mozdony akkor az utólsó "kocsi" a mozdony.
"Aztán amikor a végére ért a muksó, elölről feloldják a féket, s nézik, végigment-e a "parancs"."
Ad egy féket feloldani jelzést és megnézi,hogy a féktuskók eltávolodnak-e a keréktől/a kijelző vörösből vissza vált-e zöldre(tárcsafék esetén), és ha minden rendben ad egy fék rendben jelzést.
"A HÉV-nél is vannak fékpróbajelzések, de a motorvonatoknál nem alkalmazzák"
Mint ahogy a nagyvasúton sem egyedül közlekedő flirt mottorvonat esetén ahol a fékpróbát a mozdonyvezető egyedül végzi a számítógépes visszajelzések alapján.
"/általában a vonatvezető/" az biztos nem mert nincs olyan! "megnézi a fékpofák állását" állását ? nem értem! "feloldják a féket, s nézik" nem csak nézik! Ha volnának legalább fékkijelzők, azokat tökéletesen meg lehet nézni az 1millió értelmetlen dolog mellett amit előremenés közben megKÉNE nézniük :) "A rögzítőfék hibáját a gyakorlott járművezető azonnal észreveszi, még ha csak 1 tengelyt fog is a 24-ből!" Kötve hiszem :)
Viszont ami óriási különbség a MÁV és a HÉV között: előbbinél a fékpróbába a vonatszemélyzet más tagja /általában a vonatvezető/ is be van vonva! Ha jól emlékszem, ott a befékezést követően végigjárja valamennyi kocsit, s megnézi a fékpofák állását. Aztán amikor a végére ért a muksó, elölről feloldják a féket, s nézik, végigment-e a "parancs".
Lehet, hogy manapság más a rendszer, de régen így volt. A HÉV-nél is vannak fékpróbajelzések, de a motorvonatoknál nem alkalmazzák. A csúcsban, amikor a csömöri járatnak 4 perce van Örsön, erre nagyon nem lenne idő. De mint írták korábban, a fékek és a karbantartásuk megbízhatóak.
A rögzítőfék hibáját a gyakorlott járművezető azonnal észreveszi, még ha csak 1 tengelyt fog is a 24-ből!