Nem az a baj, hogy kibontják a kerítést és ott rövidítenek ill. nem elsődlegesen ez. Csak körül is kéne nézni mielőtt tilosban mászik át az ember a vágányokon. Használni kéne az érzékszerveket és akkor észre lehet venni egy vonatot. Nem zenét ordíttatni a fülben meg birka módra az orrunk után menni.
Egy offtopic vasúti megállónál évekig lyukas volt a kerítés. Egyszer csak megcsinálták. Három nap múlva megint lyukas volt. A sima drótkerítésnél ez így megy.
Minden áthaladó vonatnál úgy közlekedünk, hogy a fénysorompó behatási pontjától lelassítunk, és "csorgunk" a fedezőjelzőig, vagy az útátjáró fedezőjelző előtt megállunk a peron mellett.
A retro HÉV-nél hogyan oldották meg azt ,hogy Cinkotáig áthaladt?
Rákosfalván nem megállóra van hangolva fénysorompó? Szombatonként megy a füttykoncert a retro vonatoknál, és bár nem áll meg, de eléggé le kell lassítania, egyrészt áthaladó vonatnál későn kapcsolna pirosra másrészt itt mindenki megy mint a birka és ha az Örs felől jön vonat akkor is kilépnek elé a piroson át ha már közel van mondván úgyis megáll áthaladóknál meg a fejüket foghatják a vezérek és nem győznek kapaszkodni a dudába.
Igen-igen, gondolom most jelen esetben a hozzáértők leadtak egy nyers szöveget annak aki a honlapokat vagy a nyomdai dolgokat készíti, Ő meg a tavalyi plakátból bizonyos elemeket átmásolva létrehozott egy "jó" plakát tervet. Örült, hogy kész lett vele időre. Aki meg engedélyezte egy pillanatnyi rátekintéssel azt mondta: -Jó lesz ez így. Hm, érdekes. :-S
Az átlagutas szempontjából (többség) mindegy, hogy megálló vagy állomás, a vasúthoz értő utas szempontjából (kisebbség, ezen a fórumon többség) meg trehány szakmai tévedés :)
Igen az utazási igazolványt most el kellett fogadni, de úgy hogy, nem mehet a fizető utasok kárára! Egy belső levél szerint: indulás előtt kell a jegyvizsgálatot végző kollégának a felszállási szándékot jelezni... Más kedvezmény nincs. A nosztalgiavillamosnál ha jól emlékszem ott nem lehetett utazási igazolványt libegtetni a kollégának, gondolom a kis befogadóképesség miatt.
Igen jól tudod. Eredetileg csak állomásokon lett volna a megállás mint az M9/A esetében ("retróvonat") is így állt meg novemberben ( Őv,Ct,Kp,Md,Gl.). Ez a hiba a "nyomda ördögének" tudható be. (Nem mindig olyanok tervezik meg a plakátokat akik értenek a vasúthoz.)
Vonatjelentő-őrhely miatt áll meg a nosztalgiavonat nem az utasszám miatt. A Sashalom és Mátyásföld repülőtér mh.-en is csak az önműködő útátjáró miatt kellett megállást beiktatni, mert a fénysorompó programtechnikája megálló vonatokra van behangolva nem pedig áthaladóra.
Sőt ha azt nézzük ,hogy ez tulajdonképpen egy gyorsvonat akkor még nem is drága.
Azt viszont nem értem miért Nagyiccén áll meg és rákosfalvát hagyja ki, Nagyiccén a forgalom nagyon minimális (a felújítási tervek nagy része meg is szüntetné a jelenlegi helyén), Rákosfalva sokkal forgalmasabb megálló.
Egy kis információt szeretnék kérni: szombat reggel az MVIII-as kb. mikor jár ki Cinkotáról és hagyja el szerelvénymenetben?
9:14-kor indul az Örsről, gondolom azért 20 perccel az indulási idő előtt már ott van, a Cinkota-Örs menetidőt megállások nélkül 10-12 percre saccolom, így számításaim szerint kb. 8:30-8:40 körül kell indulnia.