Keresés

Részletes keresés

dani1988 Creative Commons License 2012.12.12 0 0 38075

Ebben biztos voltam :)

Előzmény: kopaszkapitany (38074)
kopaszkapitany Creative Commons License 2012.12.12 0 0 38074

Én láttam:)

Előzmény: dani1988 (38072)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.12 0 0 38073

Ez most demagógia akar lenni?

Előzmény: zlaci88 (38069)
dani1988 Creative Commons License 2012.12.12 0 0 38072

:) Nagyon kiváncsi vagyok rá!! 

Előzmény: kopaszkapitany (38071)
kopaszkapitany Creative Commons License 2012.12.12 0 0 38071

1121 761 1122 elkészült!

 

szép lett:)

Törölt nick Creative Commons License 2012.12.12 0 0 38070

*****!

Előzmény: zlaci88 (38057)
zlaci88 Creative Commons License 2012.12.12 0 0 38069

Jólvan remélem 2050 körül talán már tudtok metrón utazni Gödöllőtől egészen Győrig átszállás nélkül, remélhetőleg végig állva! ;)
Úristen....... 

Előzmény: JakiHUN (38063)
M.VIII Creative Commons License 2012.12.11 0 0 38067

Hát ez elég meredek... a korlát a fa körül nem lóg bele az űrszelvénybe?

Előzmény: siófoki35 (38065)
padorjan Creative Commons License 2012.12.11 0 0 38066

Érdekelne, hogy a pályaüzemeltetőt megkérdezték-e erről a tervről. Normál esetben nesz szokás csak úgy magasvágányból burkoltat csinálni, főleg nem parkolót.

Előzmény: siófoki35 (38065)
siófoki35 Creative Commons License 2012.12.11 0 0 38065

http://soressin.blogspot.hu/2012/10/a-rakosszentmihalyi-hev-emlekezete.html

Parkolót csináltak a sashalmi deltára. Amikor használni akarják, előtte lezárják? Vagy hogy? :D

 

Más: Árpádföldről van valakinek oylan képe amikor még megvolt a másik vágány, és volt szolgálat az épülteben?

paca664 Creative Commons License 2012.12.11 0 0 38064

Nyugi, ezek csak előzetes designtervek. Tudod mit jelent az, mi a szerepe? Nem az ajtókiosztás, megnyugatlak...

Előzmény: M.VIII (38045)
JakiHUN Creative Commons License 2012.12.11 0 0 38063

Én kérek abból a b*** metróból. Ha már Csepelen metróra tudsz szállni, az már az autónak is reális alternatívája.

Előzmény: zlaci88 (38057)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.11 0 0 38062

Kicsit haladni kellene a korral. A szétszabdalt, és minden szinten minden miatt megkülönböztetett 40 szintű tömegközlekedési rendszerek ideje lejárt.

Előzmény: zlaci88 (38057)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.11 0 0 38061

Senki nem is állította az ellenkezőjét.

Ha láttad, amit az iparművész csinált, ott összesen van oldalanként két ajtó, ami úgy kb. egyik HÉV vonalunk utasáramlási szokásainak sem felel meg.

 

De az itt OFF Comino-kon az ICS-hez képest kevesebb lett az ajtó, miközben az oldalanként 10 ajtó is kevés volt, szóval az elméleted kicsit inog azért.

 

 

Előzmény: Fradista Utazó (38060)
Fradista Utazó Creative Commons License 2012.12.11 0 0 38060

A szerelvényméret és az ajtókiosztás nem annak függvénye, hogy milyen összekötésről álmodozunk, hanem az utasáramlási szokásoké.

Előzmény: Törölt nick (38050)
Fradista Utazó Creative Commons License 2012.12.11 0 0 38059

Közönjük. Majd értesítjük.

Előzmény: zlaci88 (38057)
paca664 Creative Commons License 2012.12.11 0 0 38058

Köszi, azt sejtettem még. De azoknak nagyfesz csatlásuk csak szerelvényen belül van, nem? Olyan típus érdekel, ami a homlokfalán lévő kismillió tömlő és kábel közül leglább az egyikben tud 1100V-ot adni, akár közvetlenül a felsővezetékből.

Előzmény: ax2012 (38051)
zlaci88 Creative Commons License 2012.12.11 0 0 38057

Tudod mit kössenek össze a metróval...........
A hév az maradjon HÉV. A hév nem metró és nem is villamos! hanem elővárosi vasút! Köszönjük szépen k.....ra  nem kérünk a buzi metróból.
ha annyira össze akarják kötni inkább csinálnák meg az akadálymentesített aluljárót, és még olcsóbban is jönnének ki! Új járművek tényleg kellenek ide de ahhoz nem kell a köcsög metróval összekötni magunkat :@

padorjan Creative Commons License 2012.12.10 0 0 38056

"egy Ik200-as kocsi mennyivel világosabb, mint egy mai modern ap.s busz"

 

Hogy a fenébe ne lenne világosabb?! A magaspadlósnál a tetősarokig tudod tenni az ablakot, az alacsonypadlósnál a tetőváz tartja a padlót (kvázi a feje tetején áll a doboz). Ez vonatkoztatható bármilyen járműre. Ha úgy nézem, a Bhv is világosabb a FLIRT-nél. :D

 

Szerencsére az M5 csak elméleti, mert a Hatóság még előírná az NBÜ-t a M.IX/A-ra. :)

Előzmény: Törölt nick (38055)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.10 0 0 38055

Szerintem egyetértünk, szerintem sincs egyértelmű összefüggés. Ezért is írtam, hogy elég a kevesebb ajtó pl. a Flirt esetében is pont erre céloztam.

 

A nagyobb üvegfelületek igénye rendben van, de azért erre valami tanulmány vagy felmérés is van, hogy ez valóban az utasok igénye?

Mellesleg érdekes, hogy egy Ik200-as kocsi mennyivel világosabb, mint egy mai modern ap.s busz, ami itt totálisan OFF.

Előzmény: padorjan (38053)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.10 0 0 38054

Én arra lettem volna kíváncsi, hogy M.VIII kolléga mire és hogyan gondolta.

 

Amit te leírtál, az számomra evidens, kivétel a metróalagútakba való bejárás, mert pl. egy 5-ös metró esetén minek? Ott olyan alagutat építhetünk, amilyet akarunk, ott nem kell átjárhatóságot biztosítani a meglévő metróvonalakra.
Ott egyértelmű, hogy a 25kV 50Hz nagyvasúti rendszert kell alkalmazni. Én mondjuk a 160 méter hosszú peronok híve vagyok az M5 esetében, mert a fejleszthetőség és a várható utasvonzás miatt kell a többlet. Két darab 80 méter hosszú Flirt csatolva elférjen, annál többet nem nagyon engedélyezne senki itthon alagúti szakaszon, még ez is necces.

Előzmény: ax2012 (38052)
padorjan Creative Commons License 2012.12.10 0 0 38053

Több mérésből, tanulmányból ismert tény, hogy az ajtók száma nem feltétlenül befolyásolja az utascsere idejét. A vonatkozó szabványoknak és jogszabályoknak meg úgyis meg kell felelni.

Kevesebb lépcső=több utasmozgás

 

Általános trend a közösségi járművek terén, hogy egyre több üveget raknak az oldalfalra. Ez az utasok igényéből is következik, akik világos, átlátható teret akarnak. Az EBSF-buszon is kiemelték a világos csuklóteret.

 

@M.VIII

"50 évvel ezelőtt is gyorsvasútban gondolkodtak, és nem véletlen terveztek gyors utascserére alkalmas járművet"

 

A gyorsvasút nem feltétlenül kell magaspadlósan elképzelni. 50 éve nem volt alacsonypadlós jármű, így a peron és a padlószint magasságkülönbségét az ajtók nagy számával kompenzálták. Persze nem szabad túl keveset sem tervezni.

 

Milyen BKV-buszon utazunk 20 év múlva?

A közlekedési cég kiállítást rendezett fiatal magyar formatervezők munkáiból a Deák téren. Tovább »

forrás: Index.hu

Előzmény: Törölt nick (38050)
ax2012 Creative Commons License 2012.12.10 0 0 38052

25kv 50hz rendszer létesítése
peronok hosszabbítása (150m min)
új kétáramnemű járművek, amik az alagútba is le tudnak mászni
több nagyvasúti kapcsolat létesítése (jellemzően körvasút),
alternatíva, elkerülő útvonal és végállomás biztosítása a budapesti
nagyvasúti fejpályaudvarokon kívül
Másképp nem fog menni..

Előzmény: Törölt nick (38050)
ax2012 Creative Commons License 2012.12.10 0 0 38051

mixa,mx,mxa utastér és vezetőállás fűtések mind nagyfeszről üzemelnek

Előzmény: paca664 (38048)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.10 0 0 38050

Először is azt kellene eldönteni, hogy az egyes HÉV vonalakat melyik rendszerhez akarjuk csatolni, azaz milyen irányban legyen átjárható?

HÉV - metró vagy HÉV -  országos vasút, esetleg HÉV - villamosvasút

 

Ha pl. az országos vasúthálózathoz, akkor pl. a Stadler Flirt típúsú szerelvények megfelelőek annak ellenére, hogy kevesebb ajtó van rajtuk. De pl. egy 80 méter hosszú oldalanként 8-8 ajtóval rendelkező szerelvény ideális lehet.

Ha ugyanebből a járműből 120 méter hosszút használunk, akkor az 12-12 ajtó oldalanként.

Sűrűbb követés mellett szerintem a rövidebb szerelvény is elég lehet.

 

A Szentendrei és a Csepeli HÉV esetében el lehet gondolkodni ezen.

 

A Gödöllőit mivel mindenképpen a 2-es metróba akarják beerőszakolni, ott már adott az egész.

 

Mellesleg amit belinkeltél, szerintem az a hazai formatervezői szakma szégyene, mert nem a funkciót és a műszaki megvalósíthatóságot helyezi előtérbe, hanem a dizájnt.

Előzmény: M.VIII (38049)
M.VIII Creative Commons License 2012.12.10 0 0 38049

Hát, a rongálhatóságot hagyjuk inkább, ennél sokkal súlyosabb kérdések merülnek fel. Az egy biztos, hogy TW6000 jellegű akármikre nincs szükség, a jelenlegi szerelvények paramétereire (szélesség, hossz) van szükség, megfelelő utascserét biztosító jelleggel. A designnel nincs baj, az rendben van. Aztán az átjárhatóság...5-ös metró, és tsai.

Előzmény: Rüby 2143 (38046)
paca664 Creative Commons License 2012.12.10 0 0 38048

A PXV-ös világítása és fűtése főáramkörről működik, ha jól tudom. Melyik ma üzemelő mozdony vagy motorkocsitípus tud főáramkörű energiát (át)adni? MVIII, LVI, LVII esélyes, ezenkívül?

Előzmény: 1014 (38026)
siófoki35 Creative Commons License 2012.12.10 0 0 38047

Egyébként jól néz ki!

Előzmény: M.VIII (38045)
Rüby 2143 Creative Commons License 2012.12.09 0 0 38046

Anno a Mozgásban magazin egyik számában is volt erről a tervről egy cikk. Már akkor sem tetszett a terve, ránézésre sem, úgyhogy nem is figyeltem oda a részletekre. Fel se tűnt az általad említett ajtóprobléma. Békás vagy Boráros még hagyján, azért a cinkotai 4-es peronon is megnéznék egy utascserét...

Szép dolog ez a fejlődés meg minden, de be kéne látni hogy egy ilyen üzemre nem efféle jármű kell.

Nem beszélve a hatalmas üvegfelületeiről. A kerepesi és szilasligeti félbarna bennszülöttek, és az egyéb jellegű, túlzásba vitt "művészi" érzékű humanoid képződmények pengéjének és körzőhegyének, vagy rosseb tudja milyen eszközének kedvelt célpontja lenne sajnos... Csak meg kell nézni a mostani MXa-kat. Nincs egy ablak amin ki lehet nézni. Amíg ilyen emberek használják a vonatot, addig nem kell ide új járművet venni. Főleg nem ilyet.

Előzmény: M.VIII (38045)
M.VIII Creative Commons License 2012.12.09 0 0 38045

Egy kis vitaindító téma: http://iho.hu/hir/a-jovo-jarmuvei-a-fold-alatt-121206

 

Nos, van egy kép a jövő HÉV szerelvényéről. Mi ez, visszafejlődés? Aki olvasta az Indóház MIX cikkjeit, az tudja, hogy anno szerettek volna további M.VIII kocsikat, de a vezetőség a gyorsvasúti koncepció mellett voksolt. Kocsinként 4 ajtó=gyors utsacsere. A cikk megemlíti, hogy az NDK gyártmányú vonatoknak SAJNOS csak 3 oldalankénti ajtaja van. Amit a fiatalember alkotott, és most látható a Deák téri kiállításon, annak kocsinként kettő. Nagyszerű, lehet tolongani le-és felszálláskor. Megnéznék egy ilyet Békásmegyeren vagy a Borároson csúcsidőben. Azért felhívnám a tervező fiatalember figyelmét arra az apróságra, hogy már 50 évvel ezelőtt is gyorsvasútban gondolkodtak, és nem véletlen terveztek gyors utascserére alkalmas járművet.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!