Az MVIII-as első próbaútja remekül sikerült. Hiba nélkül kiment Gödöllőre és vissza. Szép munkát végeztek a műhelyben!
November 24-25-én lesz elérhető a nagyközönség számára nosztalgia gyorsvonatként. Meg még előtte egy szeptemberi szentendreihez hasonló éjszakai kalandtúrán...
Gyerekek, nem olyan könnyű ez, hogy csak úgy visszaalakítjuk.
Annak idején tudatos átalakításon estek át, hogy a gyakorlatilag utasszállításra használ6atlan motorkocsikból mozdonyokká l1enek.
Érdekes módon, akkoriban nem kapott új típusjelzést. Lehet, hogy nem volt annyira szigorú a 'Felügyelet azidőtájt. De, hogy most mekkora felhajtás lenne belőle...mint a 989-'90-ből. :-D
A mai napig használják ôket, sajnos ritkán. Hogy egyet visszaalakítani? Van se-n a parajosban egy romos példány, ha fel lehetne újítani, azt meg lehetne csinálni eredeti formában. De eléggé romos lehet, és pénz se lenne rá...
Ha szeretnél egy ritka együttállást fotózni a Dunaharaszti hídon átguruló hév szerelvény és a dunai kotróhajók társaságában akkor ezt holnap tehát vasárnap megteheted, az idő is szuper hozzá! Sőt talán még a jövőhéten is, hiszen 1,5 m miatt elakadtak egyenlőre! Hajrá :)
A szentendrei a 85-ös, de ez a kép szerintem nem abban készült, én a 90-esre tippelnék.
Egyébként nagyjából ugyanúgy néznek ki, max a légtartályok és sínkötegek színében van különbség, illetve az első (81-86) és a második (87-90) gyártási széria között.