Keresés

Részletes keresés

//Gergo// Creative Commons License 2015.11.02 0 0 55761

Helló!

 

Nekem csak hobby célra kéne, semmi átjátszó v papagáj nem játszik. :) Ha pl. utazunk 2 kocsival, akkor tudjunk kommunikálni ingyen, vagy túrázunk stb .. Így akkor ez tökéletes is lenne számomra!

Köszönöm a válaszod, nagyon hasznos volt!

Előzmény: gyerek67 (55760)
gyerek67 Creative Commons License 2015.11.02 0 0 55760

Szia!

Ha az egyik készüléken nincs CTCSS és a másikon is kikapcsolod, - tudsz kommunkálni a két rádióval.

Ha nincs ennél többre szükség, akkor nincs probléma.

A bajok akkor kezdődnek, ha pl. valamilyen átjátszón keresztül szeretnétek beszélgetni egymással.

Ott ugyanis szükséges a CTCSS használata.

Ez tulajdonképpen egy szelektív zajzár.

Az átjátszó akkor "indul", ha "hallja" a a kódot, ekkor fogja továbbítani a mondandódat.

A vevő oldalon nincs szükség VÉTELI kód beállítására, ugyanis, ha nincs beállítva semmilyen kód, akkor a készülék mindent vesz.

Ha válaszolni akarsz, akkor adásban szintén be kell hogy legyen kapcsolva a CTCSS, mert másképp az átjátszó (na, őt hívjuk papagájnak), nem áll szóba veled.

 

Üdv: Viktor

Előzmény: /gergo/ (55759)
/gergo/ Creative Commons License 2015.11.02 0 0 55759

Ahogy látom az Alan nem tudja a CTCSS funkciót. Ez nem jelent problémát, ha a Cobrával szeretnék kommunikálni?

Mennyire jelképes az az összeg? :)

Előzmény: TOMM13 (55758)
TOMM13 Creative Commons License 2015.11.02 0 0 55758

Ha érdekel van eladó egy pár ALAN 441. Jelképes összegért elvihető. Jól működnek, csak van belőlük bőven.

 

Előzmény: /gergo/ (55757)
/gergo/ Creative Commons License 2015.11.02 0 0 55757

A volt tulaj nem fordított túl sok energiát abba, h kicsit is együtt érezzen a problémámmal, úgyhogy marad a szervíz. (Vagy megpróbálok beszerezni mellé egy v. két darab PMR rádiót.)

Köszönöm a segítséget!

Előzmény: múltszázadi (55755)
pajaci Creative Commons License 2015.10.31 0 0 55756

Találtam két darab ilyet a fiók mélyén, egyik még zacskóban van. Elérhetőségem nyilvános.

http://mikrofon.arukereso.hu/alan/ma-28-p230893115/#termek-leiras

múltszázadi Creative Commons License 2015.10.31 0 0 55755

Légy üdvözölve.

Nehéz kérdés.Bár más is járhatott már így.Talán a volt tulajt kellene megkérdezni.Ha korrekt, akkor válaszol.Ha egyáltalán megtalálod.  Ha nem akkor irány a szerviz.Talán ott korrektek és megjavítják ha javítható gazdaságosan. Sajnos az ilyen táv vásárlások esetén ez benne van a pakliban. Mondom sajnos.

Előzmény: /gergo/ (55754)
/gergo/ Creative Commons License 2015.10.30 0 0 55754

Sziasztok!

 

Nem tudom, jó helyre írom-e kérdésem/kérésem, ha nem, kérek elnézést előre is!

Nemrég vettem egy Cobra MT725-ös rádiópárt használtan. Mivel postán küldték, nem tudtam előtte kipróbálni őket.

A gondom az, h még az egyik készülék prímán működik, bekapcsol, addig a másik, ugyan azokkal az elemekkel (1000 mAh-es újratölthető akksik, újak, feltöltve) meg se nyikkan. Kívülről nézve nincsenek komolyabb használatra utaló nyomok, fizikai behatások. Megbontottam és belülről sem tűnik (már amennyire laikusként meg tudom ítélni) különbözőnek a párjától.

Esetleg itt valaki szembesült már hasonló problémával? Típushiba lenne? Vagy a volt tulaj b.szott át?

Válaszaitokat előre is nagyon köszönöm!

siofok02 Creative Commons License 2015.10.17 0 0 55753

persze,természetesen nem törődöm tovább a dologgal,annyira nem okoz gondot.Csak ha van időm,szeretek ilyenekkel bíbelődni,problémákat megoldani.

Valóban,abszolut nem okozna gondot nekem sem a benzinpumpa csere,hisz már 3-at elfogyasztottam,de nem ér annyit az egész,h megint szétbontsam.mert végülis másik sávokon nincs vele gondd.

Köszönöm azért az ötleteket! :)

Előzmény: Törölt nick (55750)
XANTIi Creative Commons License 2015.10.17 0 0 55752

A régi benyás motorokon a megszakítón lévő kondi hiánya gyújtás kimaradást okozhat. A trafóval soros rezgőkörként jelentősen növeli a szikra erejét.

A sivító, süvöltő hang lehet generátor gond. Azon is szokott lenni a nagy + kivezetés és a test közt egy kondi. A modernekben már benne is van. Könnyű beazonosítani, mert a fordulattal arányos.

A sok digitális biszibaszi buszok, inverter meg még ezekre plusz rakódik rá. Ezek zaja elég független a motor állapotától.

Előzmény: Törölt nick (55751)
Törölt nick Creative Commons License 2015.10.17 0 0 55751

..egyébként járműtechnikában évtizedek óta nem raknak össze dc motorokat szikraoltó kondi nélkül.

Tehát ziher hogy benne van a motorban, - csak lehet elvált a forrasztás vagy akármi.

Szétszedni azért cikis csak úgy blindre, azért gondoltam egy bontott játékot.

Ez amúgy az autó működésében semmilyen tünetet nem okoz.

 

Trabi, kis polski megszakítókban is volt szikraoltó (oda kellett is :D), csak ha megmakkant a kondi, az autó még bőven ment tovább, de szórta az étert. CB-sek tanúsítják, - ha pattogás van a rádióban, valamelyik típus jön.

Ha fütyülés, suhogás, akkor meg valami inverteres szar árnyékolatlan modern csoda (busz kamion).

Előzmény: Törölt nick (55750)
Törölt nick Creative Commons License 2015.10.17 0 0 55750

Na megvan! :D

Végül is az AC egy szénkefés-kommutátoros motor. Ha nem új, akkor a szénkefék picit megkoptak, a kommutátornál meg van némi szikra már. A szikra jelenléte viszont a rádiózásban a "mindent visz" kategória.

Bizony kijut a tankból, a tápkábelen keresztül.

Valahogy egy szikraoltó/zavarszűrő kondenzátort kellene applikálni közvetlen a motor bemenetére, - ami nem egyszerű.

 

Én amúgy nem piszkálnám, hanem bontóban vennék egy ac pumpát, és azzal kísérleteznék, lehúznám a most beépítettről a stekkert, (benzingőz miatt NEM bontanám meg a tankot) rátenném a bontottat, és megnézném mit csinál. Zümmög, nem zümmög, zavar, nem zavar, rátennék ~ 4kV-os kék kerámia kondit a sarukra.

 

Végül a Tomm13 szerinti vezetékbe építhető fojtás is kellhet. Minimális szikra mindig maradni fog, mert a kommutátoros motor az ilyen...

 

Aki offroad-ozik, az nem ilyed meg a fentiektől! ;-D

 

 

 

Előzmény: siofok02 (55748)
TOMM13 Creative Commons License 2015.10.17 0 0 55749

Ha megengedsz egy kis okoskodást......  Aztán vagy van benne értelmes ötlet, vagy nincs.

 

 

Ha a benzin pumpa fém tartályban van, onnan elméletileg nem kellene neki kiszórnia a zajt, főképpen, hogy a benzinpumpa háza is fém szokott lenni. A tippem az, hogy a tápvezetéken keresztül juthat ki a zavar. Arra talán érdemes megpróbálni valamilyen ferrit gyűrűt húzni, vagy a táp vezetékkel mintegy megtekercselni a nagyobb átmérőjű gyűrűt. Ilyen gyűrűk találhatók PC tápokban, és azokon már tekercs is van akkora áramra, ami a benzinpumpát tudja működtetni.

 

Előzmény: siofok02 (55748)
siofok02 Creative Commons License 2015.10.16 0 0 55748

na utánajártam.levett antennával megszűnik a zavar.Viszont a mocitető földelés nem segített.De gyanítom h azért,mert azis beigazolódott,hogy a benzinpumpa zavar.mert kivettem a biztijét,és akkor is megszűnt a zaj....dehogy azzal mit lehetne kezdeni. :)

Előzmény: bcslaci (55746)
siofok02 Creative Commons License 2015.10.16 0 0 55747

Igen,samurai. :) igazából gyújtáson csak pár mp.-ig megy a szivattyú,azt lekapcsol.De ettől független lehet.

Először cb-n gondolkodttam,csak a többieknek mindd pmr-jük van,így maradtt ez,csak gondoltam picit "komolyabb" legyen,legalább antennát tudjak rá kötni külsőt.

Max feljebb veszem a zajzárat. :D

Csak most van rá időm szórakozni vele,azt gondoltam próbálkozom. :)

 

bcslaci na ezt még nem próbáltam,h antenna nélkül csinálja-e,de próba cseresznye,köszi!

Előzmény: Törölt nick (55745)
bcslaci Creative Commons License 2015.10.15 0 0 55746

Levett antennával is csinálja? 

 

Ha nem (vagy kevésbé), akkor gépháztető testre kötése jó vastag vezetékkel, esetleg.

Törölt nick Creative Commons License 2015.10.15 0 0 55745

ah szuper!

Ha 1,6, akkor szamuráj?

Mindegy, valószínűleg injektoros? Ott meg a gyújtás ráadásakor megy már az AC pumpa, hiszen a motor indításra kell az üzemanyagnyomás.

Ha nincs fogyasztás, azt hiszem van visszavezetés a tank/ac pumpa felé, - szóval gyújtással már nyomja.

Na most abban is egy motor, annak a sarkaira is jöhet egy szikraoltó kondi - már ha kibontható. :)

Mert a legtöbb AC-t maga a motort körülvevő benzin hűti, ezért ha kifogy a nafta, le is éghet.

 

Vagy, le kell tesztelni 27 megán van e zavar. Ha pmr-en nem szűnik meg, max kap egy brutálisan jól kinéző Cb antennát, meg egy AM/FM CB-t.

 

Előzmény: siofok02 (55744)
siofok02 Creative Commons License 2015.10.15 0 0 55744

illetve még arra rájöttem most,hogy már gyújtáson is zavarja vmi.sorba kiszedegettem a biztiket,nem szűnt meg.eggy dologra gondolok,benzinpumpa.egyedül annak a biztije nem lett kivéve.bár az meg nem megy folyamatosan gyújtáson.

Előzmény: siofok02 (55743)
siofok02 Creative Commons License 2015.10.15 0 0 55743

nem,ez már jeladós. swift 1.6 motor. :) na sötétben ránézek majd a motortérre,hátha szikrázik :D

Előzmény: Törölt nick (55742)
Törölt nick Creative Commons License 2015.10.15 0 0 55742

Megszakítós a gyújtása a "sártúrónak" ? :)

Szikraoltó kondenzátor nem árthat.

Illetve nézd meg a gyújtáskábeleket minden esetben, mert vagy nem árnyékoltak, (baromi ritka), vagy ha van is gyújtás, egy kis szikra kiver oldalra.

Üdv

Előzmény: siofok02 (55741)
siofok02 Creative Commons License 2015.10.15 0 0 55741

sziasztok! off-roadozáshoz használnék 1 gold-spring készüléket.Gondom az,hogy ha jár a motor,nagyon zavarja pl a pmr-7-es csatornát,néha a 4-est is.olyan mintha vki adását venné folyamatosan,de nem.külső mágnestalpassal is csinálja.van rá vmi megoldás,hogy ezt elhagyja?

2319 Creative Commons License 2015.10.15 0 0 55740

Ahogy mondod Tomi... de az az érdekes, hogy a Nagoya is Daimond klón, tehát akkor ki kit másol ??? :)

Előzmény: Törölt nick (55738)
_nyunyuka Creative Commons License 2015.10.14 -1 0 55739

Sőt, a kínai is másolja a kínait :-). (Hytera->Tytera.)

Előzmény: Törölt nick (55738)
Törölt nick Creative Commons License 2015.10.14 0 1 55738

Háh, ez tök jó!

Panaszkodik Taiwan, hogy másol Kína. Na, ezt játsszák le egymás közt a vágott szeműek.

Amúgy ezek az oldalak arra jók, hogy elolvassák a kínaiak, - és az összes csomagolási/nyomtatási hibát holnapra kijavítják.

Köszi!

 

Előzmény: 2319 (55737)
2319 Creative Commons License 2015.10.14 0 0 55737
bbencee Creative Commons License 2015.10.13 0 0 55736

Lehet, bár én nem tapasztaltam még. :) Szerencsére cserélhető az antennája, amit érdemes is megejteni amúgy is. 

Előzmény: Lalamper (55735)
Lalamper Creative Commons License 2015.10.13 0 0 55735

UV-82-ről azt írják, hogy a gyári antennával VHF sávon jó kis rádiófrekvenciás égést lehet szerezni, ha adás közben megérintjük a töltőérintkezőket.. állítólag a gyári antenna miatt van.

Előzmény: bbencee (55732)
bbencee Creative Commons License 2015.10.12 0 0 55734

Érdemben nem tudnék róla nyilatkozni, olyanom még nem volt. Viszont legutóbb mikor előkerült a téma, az alábbi videót javasoltam megtekintésre: 

 

Előzmény: Lalamper (55733)
Lalamper Creative Commons License 2015.10.12 0 0 55733

Köszönöm, igen, az eddigi vélemények alapján nekem is ez az egyik nyerő. És mi van a Wouxun márkával? KG-UVD1, KG-UVD1P vagy UVD8? :)

Előzmény: bbencee (55732)
bbencee Creative Commons License 2015.10.12 0 0 55732

Én az uv82-re teszem le a voksom. szép hang, hosszú akku élettartam, nincs akkora csettenés záráskor mint pl az uv5 szériánál. 

Előzmény: Lalamper (55731)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!