Nekem csak hobby célra kéne, semmi átjátszó v papagáj nem játszik. :) Ha pl. utazunk 2 kocsival, akkor tudjunk kommunikálni ingyen, vagy túrázunk stb .. Így akkor ez tökéletes is lenne számomra!
Ha az egyik készüléken nincs CTCSS és a másikon is kikapcsolod, - tudsz kommunkálni a két rádióval.
Ha nincs ennél többre szükség, akkor nincs probléma.
A bajok akkor kezdődnek, ha pl. valamilyen átjátszón keresztül szeretnétek beszélgetni egymással.
Ott ugyanis szükséges a CTCSS használata.
Ez tulajdonképpen egy szelektív zajzár.
Az átjátszó akkor "indul", ha "hallja" a a kódot, ekkor fogja továbbítani a mondandódat.
A vevő oldalon nincs szükség VÉTELI kód beállítására, ugyanis, ha nincs beállítva semmilyen kód, akkor a készülék mindent vesz.
Ha válaszolni akarsz, akkor adásban szintén be kell hogy legyen kapcsolva a CTCSS, mert másképp az átjátszó (na, őt hívjuk papagájnak), nem áll szóba veled.
A volt tulaj nem fordított túl sok energiát abba, h kicsit is együtt érezzen a problémámmal, úgyhogy marad a szervíz. (Vagy megpróbálok beszerezni mellé egy v. két darab PMR rádiót.)
Nehéz kérdés.Bár más is járhatott már így.Talán a volt tulajt kellene megkérdezni.Ha korrekt, akkor válaszol.Ha egyáltalán megtalálod. Ha nem akkor irány a szerviz.Talán ott korrektek és megjavítják ha javítható gazdaságosan. Sajnos az ilyen táv vásárlások esetén ez benne van a pakliban. Mondom sajnos.
Nem tudom, jó helyre írom-e kérdésem/kérésem, ha nem, kérek elnézést előre is!
Nemrég vettem egy Cobra MT725-ös rádiópárt használtan. Mivel postán küldték, nem tudtam előtte kipróbálni őket.
A gondom az, h még az egyik készülék prímán működik, bekapcsol, addig a másik, ugyan azokkal az elemekkel (1000 mAh-es újratölthető akksik, újak, feltöltve) meg se nyikkan. Kívülről nézve nincsenek komolyabb használatra utaló nyomok, fizikai behatások. Megbontottam és belülről sem tűnik (már amennyire laikusként meg tudom ítélni) különbözőnek a párjától.
Esetleg itt valaki szembesült már hasonló problémával? Típushiba lenne? Vagy a volt tulaj b.szott át?
persze,természetesen nem törődöm tovább a dologgal,annyira nem okoz gondot.Csak ha van időm,szeretek ilyenekkel bíbelődni,problémákat megoldani.
Valóban,abszolut nem okozna gondot nekem sem a benzinpumpa csere,hisz már 3-at elfogyasztottam,de nem ér annyit az egész,h megint szétbontsam.mert végülis másik sávokon nincs vele gondd.
A régi benyás motorokon a megszakítón lévő kondi hiánya gyújtás kimaradást okozhat. A trafóval soros rezgőkörként jelentősen növeli a szikra erejét.
A sivító, süvöltő hang lehet generátor gond. Azon is szokott lenni a nagy + kivezetés és a test közt egy kondi. A modernekben már benne is van. Könnyű beazonosítani, mert a fordulattal arányos.
A sok digitális biszibaszi buszok, inverter meg még ezekre plusz rakódik rá. Ezek zaja elég független a motor állapotától.
..egyébként járműtechnikában évtizedek óta nem raknak össze dc motorokat szikraoltó kondi nélkül.
Tehát ziher hogy benne van a motorban, - csak lehet elvált a forrasztás vagy akármi.
Szétszedni azért cikis csak úgy blindre, azért gondoltam egy bontott játékot.
Ez amúgy az autó működésében semmilyen tünetet nem okoz.
Trabi, kis polski megszakítókban is volt szikraoltó (oda kellett is :D), csak ha megmakkant a kondi, az autó még bőven ment tovább, de szórta az étert. CB-sek tanúsítják, - ha pattogás van a rádióban, valamelyik típus jön.
Ha fütyülés, suhogás, akkor meg valami inverteres szar árnyékolatlan modern csoda (busz kamion).
Végül is az AC egy szénkefés-kommutátoros motor. Ha nem új, akkor a szénkefék picit megkoptak, a kommutátornál meg van némi szikra már. A szikra jelenléte viszont a rádiózásban a "mindent visz" kategória.
Bizony kijut a tankból, a tápkábelen keresztül.
Valahogy egy szikraoltó/zavarszűrő kondenzátort kellene applikálni közvetlen a motor bemenetére, - ami nem egyszerű.
Én amúgy nem piszkálnám, hanem bontóban vennék egy ac pumpát, és azzal kísérleteznék, lehúznám a most beépítettről a stekkert, (benzingőz miatt NEM bontanám meg a tankot) rátenném a bontottat, és megnézném mit csinál. Zümmög, nem zümmög, zavar, nem zavar, rátennék ~ 4kV-os kék kerámia kondit a sarukra.
Végül a Tomm13 szerinti vezetékbe építhető fojtás is kellhet. Minimális szikra mindig maradni fog, mert a kommutátoros motor az ilyen...
Aki offroad-ozik, az nem ilyed meg a fentiektől! ;-D
Ha megengedsz egy kis okoskodást...... Aztán vagy van benne értelmes ötlet, vagy nincs.
Ha a benzin pumpa fém tartályban van, onnan elméletileg nem kellene neki kiszórnia a zajt, főképpen, hogy a benzinpumpa háza is fém szokott lenni. A tippem az, hogy a tápvezetéken keresztül juthat ki a zavar. Arra talán érdemes megpróbálni valamilyen ferrit gyűrűt húzni, vagy a táp vezetékkel mintegy megtekercselni a nagyobb átmérőjű gyűrűt. Ilyen gyűrűk találhatók PC tápokban, és azokon már tekercs is van akkora áramra, ami a benzinpumpát tudja működtetni.
na utánajártam.levett antennával megszűnik a zavar.Viszont a mocitető földelés nem segített.De gyanítom h azért,mert azis beigazolódott,hogy a benzinpumpa zavar.mert kivettem a biztijét,és akkor is megszűnt a zaj....dehogy azzal mit lehetne kezdeni. :)
illetve még arra rájöttem most,hogy már gyújtáson is zavarja vmi.sorba kiszedegettem a biztiket,nem szűnt meg.eggy dologra gondolok,benzinpumpa.egyedül annak a biztije nem lett kivéve.bár az meg nem megy folyamatosan gyújtáson.
sziasztok! off-roadozáshoz használnék 1 gold-spring készüléket.Gondom az,hogy ha jár a motor,nagyon zavarja pl a pmr-7-es csatornát,néha a 4-est is.olyan mintha vki adását venné folyamatosan,de nem.külső mágnestalpassal is csinálja.van rá vmi megoldás,hogy ezt elhagyja?
UV-82-ről azt írják, hogy a gyári antennával VHF sávon jó kis rádiófrekvenciás égést lehet szerezni, ha adás közben megérintjük a töltőérintkezőket.. állítólag a gyári antenna miatt van.