Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

motorosmedve Creative Commons License 2014.11.28 0 0 26

Üdv!

 

Nekem a 325TDS és egy Ford Sierra 1.8TD akkor csinálta ugyanezt, amikor eltömődött a vékony szuszogócső a kiegyenlítőn. Valószínűleg a tiéd sem tud légteleníteni. Ha nem vagy biztos abban, hogy nem hengerfejes, akkor töltsd fel a hűtőt teljesen peremig/nyakig fagyállóval, vagy ioncserélt vízzel és indítsd be a motort. Ha hengerfejes, akkor rövid időn belül elkezdi kinyomni a vizet. Legutóbb a 325TDS-en hengerfejre utaló hibám volt, de csak annyi történt, hogy a vízpumpa elöregedett műanyag lapátja egyszerűen leszakadt a tengelyről.

Előzmény: györki89 (25)
györki89 Creative Commons License 2014.11.23 0 0 25

Sziasztok.

Lenne egy olyan kérdésem hozzátok hogy:

 

Van egy e46 328I BMW-m.

A vizet nem eszi,az olajba nincs víz.A hűtővíz nem olajos.nem melegedik 90 foknál feljebb,DE.....

Ha leveszem a kupakot járó motornál,mégcsak szinte nem is vibrál a víz felülete,nincs buborék,se semmi.Gázadásra viszont kibukik a víz belőle.Ez mire utal?normális,vagy hengerfejes lenne?Konkrétan ilyen kérdést nem találtam,de nagyon ideges vagyok hogy probléma-e a jelenség...és ha igen mennyire.

Törölt nick Creative Commons License 2014.06.13 0 0 24

Autó vétel előtt állok, s fejtörést okoz a következő: az autó 12 éves, nagyon szép, mondhatnám túl szép, a motortér is olyan, mintha most jött volna ki a szalonból.

De van valami, amit nem tudok hova tenni, kellene a tapasztalatotok: a kiegyenlítő tartály folyadék fölötti részén belül, teljesen fel a tetejéig, valami ronda sötétbarna lerakódás van. Belenyúltam, ujjal kikotortam belőle, sószerűen morzsalékos, kemény és elég büdös. Nem kenődik, habár megfogja az ember kezét, inkább a kemény kristályos sószerű jelleg dominál.

Mi lehet ez?

Előre is köszönöm a tippeket, netán megfejtéseket.

DPiti Creative Commons License 2014.04.10 0 0 23

Sziasztok...BMW(39)Nos a dolog úgy kezdődött,hogy tudtam turbós az autó.(Visszadolgozta az olajat az szívótérbe,kék füst)Majd a turbócsere után mikor megjött az igazi nyomás,elkezdett fogyni a vizem elég erősen.Először az égéstérbe(fehér füst,gőz) majd a motorolajba is belenyomta a hűtőfolyadékot,eközben a kiegyenlítő tartályban fortyogott a maradék.Amikor mentem az autóval az utcán,mögöttem mondhatni novemberi köd szállt alá.......Le lett bontva a hengerfej és bizonyosságot nyert,hogy gátas sajnos. Az érdekes viszont az,hogy az erő ettől függetlenül meg volt benne....

Fesz Creative Commons License 2005.05.23 0 0 22
Hello
Fesz Creative Commons License 2003.05.09 0 0 21
Sziasztok!
Van egy 1986-os Seat Ibizám,1500 cm3,Porsche Systemes!Már úgy vettem hogy mindig elment a hütővizem!Most lett hengerfejezve, új tömitések,új csövek,új termosztát,azt mondták meg lett nyomatva,de továbbra is megeszi a vizet!Tehát nem gátrepedéses!Ha eléri az üzemi höfokot,bekapcsol a ventillátor,de a viz fortyog a tartályban és a hütőben meg a csövekben is!Ha leveszem a hűtöviztartály kupakját, időkőzönként(amikor bekapcsol a venti) jönnek a bugyborékok,és ha egy óráig levegőztetem utána ugyanúgy jönnek!Az olaj nem habos,nem vizes!Mi lehet a nagy problémó?
Fesz Creative Commons License 2003.05.09 -1 0 20
x
pappZ Creative Commons License 2002.10.29 0 0 19
Egyszer mentünk Námetországba egy hengerfejtömítés-problémás öreg dieseles ford scorpio-val, ami végülis a vizet pumpálta bele az égéstérbe, eredményeképpen frankón gőz jött ki a kipufogón (azért 1-2 ezer km-t még kibírt...), s mivel nálunk nem volt tej, joghurttal próbálkoztunk. A johurtból nekem kellett kienni a gyümölcsdarabokat :)))
Előzmény: Trebitsch (16)
MCA Creative Commons License 2002.06.04 -1 0 18
Szia!
A leírt tünetek alapján tuti hengerjejes a gép. Én egy tavriánál láttam ilyet hogy gázadásra elkezdett a tágulásiba felbugyogni a gáz, és az is hengerfejes volt.
Marx haza Creative Commons License 2002.06.04 0 0 17
Trebitsch, köszi a megerősítést :) - sejtettem, hogy valami résbe kokszolódás a tömítés eszköze... Csőkeményedést nem tapasztaltam, vagy legalábbis nekem nem tűnt annak. Ha a motor meleg, és jól kihúzatom, akkor a hűtőtúlfolyóba kukkantva (fedél leemelve, hogy a cső még vízben legyen) - bizony jön a fortyogó buborék... Vagy ez csak a gőz lenne a már túl meleg rendszerből?
Ugyanez levett hűtősapkával is - nagyobb gáznál jön a fortyogás. Talán a csőkeményedést megelőzi az engedékeny hűtősapka? Egy másikkal is hasonlóan működik...
Előzmény: Trebitsch (16)
Trebitsch Creative Commons License 2002.06.04 0 0 16
Nem hajt el a vérbe a hengerfejhegesztő, és _ez_ a csodaszer néha használ is. 20 éve a 2 liter tej is használt a tuningladába. (Tényleg. :)

De... Biztos, hogy hengerfejes? Ha igen, baromi keményre fölfújja a gumicsöveket pillanatok alatt, és ha leveszed (_nagyon_ óvatosan!!!) a hűtősapkát, látszik, hogy bugyborékol benne a gáz (járó motornál, persze). Ilyenkor a nyomás persze elmegy - viszont ha visszateszed a sapkát, és beindítod a motort, hamar visszajön.

Előzmény: Marx haza (15)
Marx haza Creative Commons License 2002.06.03 0 0 15
Próbálta valaki a hengerfejrepedést tömítő löttyöket? A Holts cég Wondarweld nevű cuccával szemezgetek (nem reklám, ez jó is, hogy van ilyen, meg gyanús is, hogy miért nincs konkurrencia), a hűtővízbe igen trükkös módokon adagolva eltömíti a repedéseket, de a részletesebb tájékoztatóban elég sok a figyelmeztetés, hogy ha a hengerbe jut, a motornak kampó, ha az olajba, akkor hamarosan kampó, ha a helyére, akkor viszont megjavul(hat).

A kérdésem inkább az, ha valaki tudja, hogy ha egy ilyen maszattal félig sikeresen eltömöm a léket, de nem javul tovább, akkor a repedést később (ha lehet) meghegesztő mester nem hajt-e el a vérvörösbe?

Marx haza Creative Commons License 2002.05.31 0 0 14
ja, folyt. köv. Ha fel van töltve az adalékos lével, akkor járasd egy kicsit vagy hajtsd, a kezelési utasítás szerint, tipikusan erősebb gázon 10 percig vagy 20-30 kilométert autókázva.
Aztán hagyni langyosra hűlni, leereszteni, vízzel feltölteni, pár tíz kilométerig benne hagyni, hogy kimosódjon a mosólé, ezt is leereszteni, aztán jöhet újra a fagyállóval való feltöltés. Nyáron is fagyálló kell, mert a vízpumpát is keni a benne lévő glikol; sokáig tiszta desztvízzel járatva kipurcanhat a pumpa (továbbá a tiszta víz állítólag hamarabb, hát persze, és ami a lényeg: buborékosabban melegszik, ezzel is csökkentve a hűtés hatásfokát(?)).
Előzmény: Marx haza (13)
Marx haza Creative Commons License 2002.05.31 0 0 13
Szerintem csak indokolt esetben használd a sósavas módszert (a slaggal kiveretés ettől még mehet a bolti löttyökkel a sósav CSAK akkor jöhet, ha tényleg el van tömődve a hűtő + ha vízkőtől van eltömődve + ha a hűtő anyaga kibírja!)
Átlagos, öreg, csapvizet nem (nagyon) látott hűtőhöz ha tisztítani akarod, valószínűleg elegendő a bolti "radiator speed flush", stb. hűtőtisztító adalék. A hűtőben lévő löttyöt a legjobb leereszteni (a hűtő alján általában van egy kis propellerfejű műanyag csavar, azt kell kitekerni), deszt. vízzel félig feltölteni, mondjuk 1-2 literrel, hogy mégse sűrűn érje a hűtőt az adalék, aztán feltölteni, fűtést tökig ráadni, rövid ideig járatni, közben utántölteni, ha elfogyott...

Lehetőleg vagy hideg motorba hideg vizet, vagy meleg motorba forró vizet önts, ha nem, éppen azt a hengerfej-repedést idézheted elő, amit most akarnál elkerülni... és vigyázni mindennel, ami forró és főleg ami még nyomás alatt is van (hűtősapka leszedése melegen nem különösebben javasolt).

Az én japán csodámba valamivel kevesebb, mint öt liter kellett - a tíz soknak tűnik, persze ha fele elfolyik (ld. hűtőlé-szag a zárt rendszerből kijön), akkor érthető :-)

Előzmény: Banditoo (11)
Riff-Raff Creative Commons License 2002.05.31 0 0 12
Ha a fűtés nem jó, akkor én inkább a fűtőradiátort venném szemügyre. Lehet, hogy vízköves, vagy tele vannak már a bordái porral, pöszmösszel, falevéllel, mittudoménmivel.
Előzmény: Banditoo (11)
Banditoo Creative Commons License 2002.05.31 0 0 11
Sziasztok!

Érdekes volt olvasni a hűtő mosást, gondolom nekem is kéne egy,mert ki tudja mikor volt.Az összefügghet a hűtővel, ha télen nagyon nehezen fűt a kocsi? Nem forr fel a víz,motor rendben,minden ok, termosztát volt cserélve(14 éves Renault 25), viszont a hűtő bordázata eléggé öreg már. Télen volt benne fagyálló,mert édeskés büdös szaga volt melegítéskor,érezhetően a hűtőrendszerből jött a szag.
Most ha lebontom a hűtőmet és kiemelem, akkor gondolom a h.vizet le kell ereszteni.Ehhez alul van vmi csap,vagy mi,persze mégnem láttam,nem is kerestem. Aztán értelemszerűen új deszt+fagyálló bele? Végül is nem drága, csak hát kell vagy 10 liter.
Ha nem akarok sósavval bűvészkedni,mert nem igazán komálom a veszélyes folyadékokat,akkor mivel tudnám kimosni,hogy kitisztuljon?

Előre is thx, Banditoo

Előzmény: Marx haza (8)
Marx haza Creative Commons License 2002.05.31 0 0 10
A Wartburg az egy kicsit más - ott az ilyesmi szinte a koncepció része :-)
Előzmény: Riff-Raff (9)
Riff-Raff Creative Commons License 2002.05.30 0 0 9
Én a Wartburgban univerzális módszert használok: nyáron kiszedem a termosztátot, olyankor nincs rá szükség, a ventillátornak meg van a műszerfalon kapcsolója. A kapcsoló azért is kell, mert a kapcsológomba nem működik, de mivel így már nincs is rá szükség, lassan egy éve nem bírom magam rászánni, hogy kicseréljem. :-)
Marx haza Creative Commons License 2002.05.30 0 0 8
A trisós vizet én CSAK a hűtőbe önteném, úgy, hogy teljesen le van választva a motorról - a ma gyakori alumínium hengerfejes motorok nem szeretik sem a savat, sem a lúgot. A régi vasöntvény hengerfejű motoroknak a lúg nem árt, azokkal ezt tényleg meg lehet tenni. A sósavas dolgot én is úgy csináltam, (rézből van a hűtőm) hogy kiálltam a kertbe (máséba, ahol volt slag), vizet leeresztettem, a hűtőről a vastag csövet alul-felül levettem, alulról kézzel ráfogva kimosattam vízzel (elég gyengén folyt, inkább alul, az ujjaim között), aztán ledugóztam az alsó lyukat demizsonba való parafadugóval.
1 liter sósavat 1 liter desztillált vízzel kevertem, aztán beöntöttem. Igazság szerint kivett hűtővel, rázogatva az igazi, de nekem az már macerás...
fél óra múlva leengedtem, új adaggal feltöltöttem, megint egy fél órát állt.
Utána a fntről ismert alulról slaggal átmosatás (most már dőlt belőle a víz felül rendesen - látszott az eredmény...).

A szódás/trisós átmosás inkább akkor tanácsos szerintem, ha olaj megy a vízbe, mert akkor azt kell kivadászni onnan. A sósav meg a vízkövet szedi le (soha ne tegyél a hűtőbe rendes csapvizet, még öblítő járatáshoz sem! Kivétel a "kiveretés" slaggal, hidegen - akkor nem rakódik le vízkő. De hagyni kell kifolyni utána mindent!).

A motoron belüli (tehát amelyikkel szétszedés nélkül járathatod) "engine flush" löttyök valószínűleg gyenge szerves savak, EDTA, efféléket tartalmazhatnak, éppen azért, hogy csak a koszt egyék le, a motor oldalát ne...

Az enyémnél úgy tűnik, a gáz meg a víz dolgoznak össze, attól melegszik - sajnos a bizonyossághoz szét kéne szedni, állítólag úgy, hogy csak szétszedik és megnézik, 25 ezerről indulok, és ha tenni is kell valamit, akkor bőszen emelkedik tovább...

Előzmény: cs_geza (3)
Marx haza Creative Commons License 2002.05.30 0 0 7
Próbáld meg lehúzni a ventillátorkapcsoló-érzékelőről, ha van rajta ilyen, a csatlakozót (úgy, hogy beinduljon állás közben a ventillátor - vigyázz, ne lógjon be a ventillátorhoz a hajad, ing alja, stb :).
Menj vele annyit, aztán állj meg, hogy kiderüljön, változott-e a helyzet. Az így erőltetett (állás közbeni üzemre tervezett) hűtés mellett helyre kell állnia a rendnek, és akkor tényleg az érzékelőd kakált be. Ha ettől sem javul, akkor vagy más, vagy más IS a hiba...

Az "én szerelőm" is azt mondta az enyémre, hogy vízpumpa, aztán amikor megjelentem egy új vízpumpával, azt mondta, talán mégis hengerfej... :-)) Mindegy, betetetem, aztán majd meglátjuk.

Előzmény: gabek (6)
gabek Creative Commons License 2002.05.30 0 0 6
Hengerfejet kizárta a szerelő. Levegősödséről nem tudok. A termosztát elvileg vadi új és olasz. Gondoltam már a vízpumpára is, de fene tudja. Vizes olaj, barnás hab nincsen.
Ha elindulok, semmi gond. Menetközben szépen tartja magát, de mihelyt megállok a lámpánál vagy araszolok a sorban, abban a pillanatban rohan felfele a mutató. Tavaly egész nyáron nem volt vele gond. Nekem mondjuk az a gyanús, hogy a ventillátor mindig más hőmérsékletnél kapcsol be a mutató szerint. Talán a műszer zavarodott meg. Most még kicserélem a jeladót meg a ventillátor kapcsolót. Ha ezek után sem jó, akkor beborítom az árokba és meggyújtom...

GABEK

Előzmény: cs_geza (5)
cs_geza Creative Commons License 2002.05.30 0 0 5
Vizpumpa? Hengerfejtomites? Termosztat tuti jo?Levegosodes valahol? Latszik valahol nyoma a hengerfejproblemanak? (vizes olaj, barnas hab az olajpalcan es az olajbeonto nyilason) Melegedes mikor? Mindig/csak varosban/csak kulteruleten?
Előzmény: gabek (4)
gabek Creative Commons License 2002.05.30 0 0 4
Zastava GTL 55, 16 éves, nagyon megkímélve.

Tavaly minden rendben volt. Az autószerelő szerint fel lett fagyállózva, gyakorlatilag megfagyott a télen. Úgy tűnt, semmi komoly következmény.

Jött a tavasz és a meleg. Melegszik az autó. Most ott tartunk, hogy új:
-termosztát
-csövek
-bilincsek
-hűtő
-fűtéscsap

Még mindig melegszik. Mi lehet ezen kívül?

GABEK

cs_geza Creative Commons License 2002.05.30 0 0 3
En ugy tanultam, hogy trisos vizzel kell a hutokort feltolteni, azzal jaratni egy 15-20 percig, majd kiszedni. Ezt 2x-3x, az szepen kipucolja, utana 2x tiszta vizzel atmosni, aztan bele a desztviz/fagyallo.
Előzmény: Marx haza (2)
Marx haza Creative Commons License 2002.05.30 0 0 2
Kösz, a ponyvás megoldás nem rossz - legalábbis télen nincs gond a járgánnyal...
A hűtőt tavaly megfuttattam egy kis híg sósavval - sokat javult, de nem eleget.
Házilagos teszt-tippek mindenképpen érdekelnek... sajnos :(
Előzmény: E30M40 (1)
E30M40 Creative Commons License 2002.05.30 0 0 1
Szerintem ponyvázd le;)
Télen vedd ujra elő;)
Előzmény: Marx haza (-)
zolax Creative Commons License 2002.05.29 0 0 0
Szerintem nincs komoly baj, nézd meg a term0sztát0t, ha nem segít, akk0r a hűtőt kell átmosni.
Első lépésként...
Marx haza Creative Commons License 2002.05.29 0 0 topiknyitó
Jön a nyár, a motor melegszik, aztán még melegszik, aztán még, pedig már fűtök, tökig nyomva a ventillátort, aztán már inkább vinném javíttatni... Hengerfej? Pakolás? Vízpumpa? Hűtő?
Mit lehet tenni, hogy lehet elkerülni, ha nem lehet, akkor meg mennyibe kerül? Mire kell vigyázni, ha beadom a mesterekhez? Ebben a témában valahogy vastagabban fog a plajbász...
Az enyém az egy ósdi japán csoda, de talán a jelenség hordoz közös jellemzőket egyéb gyártmányokkal is (?)...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!