Keresés

Részletes keresés

BPO-105 halott és élvezi Creative Commons License 1 napja 0 0 79427

Sajnos nem csavarták meg a töküket háromszor-négyszer, ennyi.

Csak foglalkozni kellett volna velük egy kicsit, utána élő derékszögű vonalzókká váltak volna (legalábbis a Budapestnek legyártott kocsik esetében).

Előzmény: gmarc (79416)
DAttis Creative Commons License 2 napja -1 0 79426

Ja az MX HÉV motorkocsi, a T5C5 villamos is, a sőt a szárnyakkal rendelkező Boeing 737-es is :D :D :D 

Előzmény: A3f5-Hf3kD (79424)
DAttis Creative Commons License 2 napja -1 0 79425

Ez micsoda?

https://magyarepitok.hu/mi-epul/2018/03/negy-uj-megalloval-hosszabbitjak-meg-eszak-fele-a-3-as-metrot

Egy cikk tudom, gondolom a megvalósulás valamikor 2318-ban várható

A3f5-Hf3kD Creative Commons License 2 napja -1 4 79424
Előzmény: ChGeri (79423)
ChGeri Creative Commons License 3 napja 0 0 79423

Az Alstomok is tudnak csövespisi-szagúak lenni, minden látható ok nélkül.

Előzmény: hmsoft (79422)
hmsoft Creative Commons License 3 napja 0 3 79422

Egy biztos: az RA1, RA2 (Usgyi-félék) szaga is ilyen újonnan, ugyanakkor pl. az Oka, Moszkva metrókocsik esetében nem éreztem (ott másikfajta, kevésbé zavaró műanyagszag volt az új járművekben). Úgyhogy a feladat adott: fogni mondjuk egy RA2 és egy 81-717.2K (-714.2K) alkatrészjegyzékét, és cikkszám szerint összevetni. Ami azonos, és nem fém vagy üveg, az gyanús. Onnan már "csak" orr és türelem. :) Aztán ha megvan a valószínű alany, meg lehet nézni, hogy ki a beszállító. El lehet ezek után oda látogatni, és ha műszak végén csupa náthás, meg kendőbe burkolt orrú ember jön ki a kapun, onnantól a dolog egyértelmű.

 

hm

Előzmény: gmarc (79418)
kristoof Creative Commons License 4 napja -2 1 79421

Hát ez nem szép munka, de legalább jó csúnya. :-) Viszont az a vastag lemez ott alul szakaszolva van hegesztve, nem véletlenül. (Azért a ruszkik sem annyira hülyék, hogy a folyamatos varratot felcseréljék a szakaszosra. :-)

 

Szóval ezt, azért kell így hegeszteni, mert az a lemez nem úgy mozog, mint a kocsitest és, ha folyamatos varrat lenne ott, akkor minden bizonnyal eltörne a hegesztés. (Így is elfog persze, mert itt is láthatóak már a korrózió nyomai. Ja, tudom az gépolaj!)

Előzmény: Májusi Dusán (79393)
mk4047 Creative Commons License 4 napja 0 0 79420

Az volt a "magyar" része, nemde?

Előzmény: A-dani (79419)
A-dani Creative Commons License 4 napja 0 0 79419

Alstomot alulról is megnéztük Skoda gyártmányú egységek is vannak benne.

Előzmény: MCA-001 (79391)
gmarc Creative Commons License 4 napja 0 0 79418

Ja, az a szag is... Már azt hittem minap, hogy előző kanyarban egy büdösbácsi-különítmény ment kirándulni, és esetleg végterméket is hagytak maguk után a kocsiban, mikor a pályaszámra pillantva tudatosult, hogy ennek gyárilag van ilyen szaga... Hogy ezt hogy érik el...?! :) 

Előzmény: hmsoft (79417)
hmsoft Creative Commons License 4 napja 0 5 79417

...mindeközben a Hitachi tengelyhajtások (vontatómotorral) annyira megtetszettek a TMH-nak, hogy hétfőn aláírtak a Hitachi Ltd-vel egy közös vállalat létrehozásáról szóló megállapodást, amelyben az áll, hogy a Metrovagonmas területén, 51% TMH és 49% Hitachi tulajdoni hányaddal, évi 200 darabos kapacitással beindul a lokalizált gyártás. Pontosabban nemcsak a gyártás, mert a fejlesztéstől a karbantartásig mindent vállalnak. (Ettől még a .2K-kban ugyanúgy fogják a helyükre illeszteni az üléseket, tehát a vízszintesbe zuttyantás közben azok jól összekaristolják a belső falpanelt. És ha a segélyhívó doboza nem illeszkedik a falhoz valamelyik oldalán, ugyanúgy alulemezkékkel fogják alápárnázni - ez megtekinthető valamelyik 61xx kocsiban, mindenesetre valamelyik újabb szállítású, mert még erősen Metrovagonmas-szagú. És ezt a munkát az átvevő részéről valaki ugyanúgy át fogja venni, és jó pofát vág hozzá. Ami pedig a bizalmat illeti, van erre egy régi orosz mondás: доверяй, но проверяй.)

 

hm

Előzmény: gmarc (79416)
gmarc Creative Commons License 4 napja 0 5 79416

Meglepődtem (bár nem tudom, miért), hogy még a legújabban szállított  (6111) kocsikon is az igénytelenség miatt össze-vissza karistolt, és levert belső burkolatokat ecset+festék kombóval javították... Azért azt vártam volna, hogy így a vége felé emelkedik egy kicsit az összeszerelés minősége... Tévedtem. Soha ne bízz az oroszokban...

Előzmény: BPO-105 halott és élvezi (79400)
trizs77 Creative Commons License 4 napja -3 0 79415
paca664 Creative Commons License 4 napja 0 0 79414

Az alapján hogy pl. a szentpétervári 81-722/723/724-esek ugyanilyen monitorai ugyanennyit tudnak csak, ugyanezzel a háttér- és betűszínnel, megelőlegezem hogy a szoftver is egy "konfekciótermék".

Előzmény: Hnorbert (79404)
paca664 Creative Commons License 4 napja 0 0 79413

A cikk még csak a 8783-at említi, de vasárnap már a 0112 is szóló volt. Utóbbiról egyelőre a transphoto sem tud.

Előzmény: paca664 (79327)
rm40 Creative Commons License 2018.05.11 0 6 79412

> De még mindig jobb, mint a lengyeleknél, ahol a következő megállót nem képes kiírni, de az éppen aktuális névnapokat (!!!) igen. Sőt, múltkor Krakkóban még ezt is alulmúlták, amikor az került a kijelzőre, hogy az évnek éppen hányadik napja van... mármint nem hónap, nap formában, hogy a 365-ből hol tartunk...

 

Azért azok a berlini metrókocsik sem semmik, amelyekben a színes-szagos monitorok csak és kizárólag reklámokat mutatnak, és csak hangos utastájékoztatás van - de az is úgy, hogy a következő megállót szigorúan a végsebesség elérése után, a legnagyobb zajban mondja be. Bezzeg a Zurückbleiben, bitte! minden megállóban kristálytisztán szól az utastér csendjében. 

Előzmény: BahnScorper (79411)
BahnScorper Creative Commons License 2018.05.11 0 3 79411

Azért a futár se mindig a tökéletesség mintaképe, nekem például igencsak irreleváns benne, hogy miért írja ki az aznapi dátumot. De még mindig jobb, mint a lengyeleknél, ahol a következő megállót nem képes kiírni, de az éppen aktuális névnapokat (!!!) igen. Sőt, múltkor Krakkóban még ezt is alulmúlták, amikor az került a kijelzőre, hogy az évnek éppen hányadik napja van... mármint nem hónap, nap formában, hogy a 365-ből hol tartunk...

Előzmény: BPO-105 halott és élvezi (79410)
BPO-105 halott és élvezi Creative Commons License 2018.05.10 -1 4 79410

Bizonyára nem számoltak azzal, hogy a kedves utas képes jobbra és balra is nézni, és az arra szolgáló csíkról leolvasni, hogy melyik állomás után melyik következik, ellenben kellő bizonyossággal tudták, hogy ugyanezen utasok olyan kiváló időérzékkel rendelkeznek, hogy percre pontosan képesek megbecsülni az időt.

Előzmény: Hnorbert (79409)
Hnorbert Creative Commons License 2018.05.10 -1 7 79409

Nyilván kellő akarattal meg lehetne oldani, akár hogy felváltva írjon más infót, akár futószöveggel. Ami viszont kurva gáz, hogy valaki ezt így elégnek gondolta 2017-ben. Ezért írtam, hogy nem siratnám, mert ez még 30 évig lesz velünk, valószínűleg ugyanígy.

Előzmény: sz_b (79407)
somytomy Creative Commons License 2018.05.09 0 5 79408

Mondjuk az előző állomás helyett elférne a bal sarokban :-)

Előzmény: sz_b (79407)
sz_b Creative Commons License 2018.05.09 0 2 79407

Hely éppen lenne rajta...

Előzmény: Hnorbert (79404)
vrobee Creative Commons License 2018.05.09 0 2 79406

oké, de ha nem ez, valami akkor is kell.

Előzmény: Hnorbert (79404)
LoviGabi Creative Commons License 2018.05.09 0 0 79405
Hnorbert Creative Commons License 2018.05.09 0 8 79404

Én nem siratnám nagyon ezeket az "utastájékoztató" monitorokat. Se átszállást nem mutat, de még egy pontos időt sem. És nem is tűnik úgy hogy bővíthető lenne ilyen funkciókkal, gyakorlatilag nincs hely más kiírásnak. 

Előzmény: Il Leone (79402)
vrobee Creative Commons License 2018.05.09 0 2 79403

Olyat lehetne (nem kell messzire menni példáért), hogy a kocsi két végébe egy-egy klímaegység, középen nagyobb belmagasság, és a tájékoztató monitorok mennek át a kettő közti függőleges felületre. Kevésbé lenne klausztrofóbiás élmény és talán egyenletesebb hűtést is adna, mint középre kendácsolni a dobozt. Egyetértek, 2,1m-t mindenképp meg kéne hagyni.

Előzmény: Il Leone (79402)
Il Leone Creative Commons License 2018.05.09 0 0 79402

A Ruszics-féle klíma harmadik beépítési módja (tető alatt, belül) jóval kevesebb lyukasztást igényel, tehát a tető szerkezetileg egyben marad, és a terhelést sem az viselné, hanem csak az oldalfalak. De itt még mindig erős küzdelem volna szükséges a minél nagyobb szabad belmagasságért, és a klíma-kereszttartók gagyihatás-kompenzálásáért.

 

Arról nem is beszélve, hogy el kellene búcsúzni az utastéri vizuális utastájékoztató monitoroktól, amik az utastér tetejére vannak felszerelve, és tovább csökkentik/csökkentenék a belmagasságot, Véleményem szerint a 2100 mm-es szabad belmagasságot mindenképpen tartani kellene.

Előzmény: hmsoft (79394)
vrobee Creative Commons License 2018.05.09 0 1 79401

Le. Megpróbáltam belinkelni a jelentést.

Előzmény: division by zero (79398)
BPO-105 halott és élvezi Creative Commons License 2018.05.09 0 3 79400

Mi ez az ótvar igénytelen mázolás a 6116 5. ajtajánál a falon? (A szigszalaggal feliratozásról nem is beszélve.)

Jézusom...

Il Leone Creative Commons License 2018.05.09 0 2 79399

Közben pedig szépen korrodálja az anyagot. A topiktárs által belinkelt videó, és a linkelt kép alapján nem jósolok hosszú jövőt ezeknek a szerelvényeknek, aztán majd lehet bajlódni velük 20 évig, mert megint nincsenek normálisan összerakva, a korrózióvédelem meg kérdéses, hogy milyen, ha van egyáltalán.

Előzmény: r1232 (79396)
division by zero Creative Commons License 2018.05.08 0 2 79398

Az ügy vizsgálata lezárult már?

Előzmény: Ep128 (79397)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!