Keresés

Részletes keresés

Watchdog Creative Commons License 1 órája 0 2 76837

Ha az utasok azt tapasztalják, hogy be vannak zárva, és a vezető próbálkozása ellenére sem tud ajtót nyitni, akkor "szabályellenesen" el akarják hagyni a szerelvényt még akkor is, ha nem ég alattuk. A vésznyitónak pedig működnie KELL! Nem lehet beragadva, nem kellhet aránytalanul nagy erő a működtetéséhez, nem lehet bonyolult, stb. Ha tényleg "egyértelmű vészhelyzet" állt volna fenn, akkor működtek volna? Persze el lehet ütni azzal, hogy "talán igen, talán nem, innentől találgatás", de a biztonsági berendezés működése  nem talánokról kéne, hogy szóljon...

Előzmény: r1232 (76833)
r1232 Creative Commons License 1,5 órája 0 0 76836

Én egy régi orosz szerelvény ajtó hibáját látom, te mit? :-o

Előzmény: ChGeri (76819)
r1232 Creative Commons License 1,5 órája 0 1 76835

A vészfékre. Korszerű nagyvasúti járműveken van egy ún. vészfékáthidaló funkció, aminek az a dolga, hogy ha olyan helyen húznak vészféket, ahol a megállás után a vonat nehezen elhagyható megközelíthető lenne (alagút, hidak, meredek bevágás, töltés) a járművezető hatástalani tudja azt és olyan helyen állítsa meg a vonatot, ahol ez már nem gond. Erre vannak előírások.

Előzmény: vrobee (76829)
r1232 Creative Commons License 2 órája 0 0 76834

Csak a tényszerűség kedvéért megjegyezném, hogy az elérhető információ alapján nem tudjuk biztosan, hogy mi miatt nem tudták kezelni rendesen a vésznyitót. Lehet, hogy műszaki hiba, de az is lehet, hogy nem. Az elérhető videókon ez a momentum pont kimarad, pedig az döntő lehetne. De csak az előtte, utána helyzetet látni.

Előzmény: JakiHUN (76827)
r1232 Creative Commons License 2 órája -1 2 76833

A mondandód második fele oltári nagy marhaság. Akkor lenne igaz, ha előre megfontoltan történt volna mindez. Ez műszaki meghibásodás, nem több. De, az utasok önhatalmúan, egyértelmű vészhelyzet kivételével, ami itt nem volt, ne piszkálják a vésznyitókat, minden esetben várják meg a vonatszemélyzet utasítását! Mert akár nagyobb bajt is okozhatnak ha anélkül cselekszenek, mivel nagy eséllyel nem látják át a helyzetet.

Előzmény: LoviGabi (76824)
Hernyofan Creative Commons License 4 órája -2 3 76832

"Tökmindegy, miért akartak az utasok kijönni a metróból"

 

Már, ha nem vesszük azt, hogy ebből indult a vita, akkor tényleg nem számít. De ügyes vagy, hogy leírod megint: "nem jó a vésznyitó". Tudjuk.

 

"Ja, vagy várnak másfél percet, és bennég az utasok fele. Hogy ennek van-e kockázata reálisan, azt te utasként a helyszínen nyilván meg tudnád mondani, természetesen hideg fejjel"

 

Mert az úgy működik, hogy füst van, majd egy percen belül ég az egész kocsi. Ebből látszik, hogy soha nem láttál még ilyesmit, de legalább ahogy elképzeled, az is baromság. Adott esetben még legalább negyed óra kellett, hogy a vezetőállás lángba boruljon. Próbálták elvontatni, szétkapcsolni, Stb.. Szóval inkább hideg fejjel döntsön valaki a vészfék használatáról, meg a vésznyitóról, mint olyan valaki, aki látta az újságban, hogy múltkor is meghalhattak volna sokan. Pláne egy metróban. Arra próbáltam felhívni a figyelmet, hogy az nem jó irány, ha mindenki védznyitózik mindenért, mert nagyobb bajt csinálhat vele ( M4 ). De valamiért ez nem jön át, azt viszont tizedszerre kell leírnom, hogy a vésznyitó hibájával egyetértek.

 

"Lassan megkapod a taxxx-érdemérmet"

 

És ezt ki osztogatja? Milyen alapon? Hol érdekel szerinted?

 

 

 

 

Előzmény: vrobee (76829)
orangutan Creative Commons License 5 órája 0 2 76831

A régi vonatok amortizáció szempontból ingyen vannak. Az már mindegy hogy 3 millió, vagy 3,1 millió km-el mennek majd ki az oroszokhoz.

A régiekkel azért akad egy probléma: sorozatosan produkálták a közfeltűnést keltő üzemzavarokat. Ez egyrészt PR/politikai szempontból kényelmetlen, másrészt nem tudhatjuk, valójában mekkora velük a baj, mennyi esélye volt annak, hogy egy reggel 50 összeégett hullát és/vagy 300 füstmérgezéses esetet húzzanak ki az alagútból. Akinek ez lebegett a szeme előtt, az érthető módon sürgette a cserét - abban bízva, hogy a kiszállított rozsdás fémhulladéknál valamivel jobb holmit kapunk vissza.

 

Valószínűnek tartom, hogy így jártunk jobban.

Előzmény: panellakó 886 (76825)
Hernyofan Creative Commons License 5 órája 0 6 76830

Ez így van, és már vagy ötödszörre ismerem el, hogy a vésznyitó így rossz.

 

A vita abból indult ki, hogy a pánik volt felesleges, ami elvezetett a vésznyitó használatához. Azt írtam, hogy ezt a médiában megjelent túlzó, hatásvadász cikkek erősen táplálják. Olvasva itt a hozzászólásokat, ebben egyre biztosabb vagyok ( bár a Karsan miatt még nem aggódtam a metróban, ez új szint ).

Előzmény: JakiHUN (76827)
vrobee Creative Commons License 5 órája -3 2 76829

Lassan megkapod a taxxx-érdemérmet, a.k.a. "ki tud hosszabban beírni valami irreleváns marhaságot" . Tökmindegy, miért akartak kijönni az utasok a metróból. Valószínűleg egyébként azért, mert nem olyan jó 40 fokban bent ücsörögni egy zárt kocsiban 15 percet, ami nem megy sehova, és nem is fog. A lényeg itt annyi, hogy a vésznyitókat több beszámoló szerint sem tudták az utasok működésbe hozni.

 

Ott tényleg nagy füst volt ( nem láttad a kocsi végét ) de ha másfél percet várnak a vészfékkel, akkor az állomáson mindenki kényelmesen leszáll,

Ja, vagy várnak másfél percet, és bennég az utasok fele. Hogy ennek van-e kockázata reálisan, azt te utasként a helyszínen nyilván meg tudnád mondani, természetesen hideg fejjel.

Ha tényleg tűz van, akkor másfél perc egy mozgó vonaton rengeteg idő. Ennyi dönthet élet és halál között. Miheztartás végett, pontosan ez az az időtartam, ami alatt egy utasszállító gépet evakuálni kell tudni. A HÉV meg tud égni szépen, olyat már láttunk.

 

Előzmény: Hernyofan (76826)
LoviGabi Creative Commons License 5 órája 0 0 76828

Nem olvastam, hogy a szóban forgó esetben túlcsúszott volna a vonat, de ha igen az gyorsan és könnyen orvosolható lett volna.

Mivel nem is az okozta a hibát.

Előzmény: panellakó 886 (76825)
JakiHUN Creative Commons License 5 órája 0 1 76827

Értjük, hogy a konkrét esetben nem volt szükség vésznyitózásra, de ettől még életveszélyes, ha egyáltalán nem működik a vésznyitó.

Előzmény: Hernyofan (76826)
Hernyofan Creative Commons License 5 órája -2 5 76826

De nem füstölt, b..... Bakker! Nem nyílt ki az ajtó, ez be is lett mondva. Ebbe még nem halt bele senki..

 

De kezdek megvilágosodni. Itt állok a hármas metrón. Szerintem mindjárt vésznyitózok, mert:

- múltkor is füstölt, 10+ ember is meghalhatott volna akár esetleg majdnem

- lehet, hogy 100+ is

- egy Karsan is kiéghet ( ki gondolta volna, szvsz bárki, aki látott már egy csavarkötésnél bonyolultabb műszaki eszközt, mert miért ne éghetne ki? )

- elsüllyedzthetetlennek hitt hajók süllyedtek el, repülők is lezuhannak néha

- toronyház is égett ki Londonban

- egyszer láttam egy filmet, alagutat elárasztotta a víz, de ott Szilveszter Sztálóne megoldotta a szitut, viszont őt nem látom a metrón

- meleg van, és azt olvastam, a tűz is meleg, szóval a gyanúm megalapozott

- sokan vannak, rosszul is vagyok

 

Ezek a baromságok alapoznak meg egy ilyen pánikot. Ez pedig sokkal veszélyesebb bárminél: egy vésznyitás az alagútban, és az a vonat onnantól tuti nem mozdul ( lásd.: M4 ). Vagy az egyvágányú töltés tetején, hóban, Dunaharasztiban kiüríteni a hatkocsis hévet... Ott tényleg nagy füst volt ( nem láttad a kocsi végét ) de ha másfél percet várnak a vészfékkel, akkor az állomáson mindenki kényelmesen leszáll, és az állomás személyzete, valamint a tűzoltók is hozzáférnek.

Pánik viszont nem volt - nem tudták akkor még, hogy aggódniuk kéne, mert a Karsan is kiéghet.

Előzmény: Lanzafame (76823)
panellakó 886 Creative Commons License 5 órája 0 4 76825

"Jellemzően igen, valószínűleg túlcsúszás."

 

Az a furcsa, hogy az elmúlt 30 évben is előfordult túlcsúszás, de az AVR ilyen hibát nem sűrűn produkált. Nem olvastam, hogy a szóban forgó esetben túlcsúszott volna a vonat, de ha igen az gyorsan és könnyen orvosolható lett volna.

 

Szerintem pont az a gond, hogy a szoftverrel megszakították az AVR jele és az ajtónyitás (illetve annak tiltása) közti közvetlen kapcsolatot. Az AVR egy fixen telepített programszőnyeg. Nem számolgat, nem tud megzavarodni és 30 éve jól végzi a dolgát. Nem igazán tud hibázni. Ott adja a jelet a vonatnak, ahol kell, mert fixen oda van gyógyítva. Nem fogja azt közölni, hogy a vonat az alagútban van, ha az állomáson áll és nem fog rossz állomás, ezáltal rossz oldali ajtónyitás/blokkolás jelet adni. Az AVR jelén alapuló analóg módszer megbízható. 

Csak most beletettek egy szoftvert és az hiába kap jó jelet az AVR-től, rossz eredményt produkál. Akár azzal, hogy más állomáson hiszi magát, így rossz oldalra gondolja az ajtónyitást, akár azzal, hogy alagútban érzi magát és mindkét oldalt blokkolja. 

 

A Gulyás-féle nyilatkozatból ezt a részt nagyon nem értem:

 

"A probléma hátterében az áll, hogy a régi szerelvényekről átrakták ugyan a vonatbefolyásoló rendszert az újakra, de az új szerelvények sokkal erősebbek, ezért új programot kellett volna vásárolni. Ehelyett azonban az orosz gyártó  lecsökkentette a felújított szerelvény teljesítményét, így most kisebb teljesítményre képesek, mint a régiek."

 

Mi köze a teljesítménynek a problémához?

- Az AVR egyirányú vezérlést ad. Megmondja a vonatnak, hogy hol van, és hogy ott mennyivel kell mennie. Attól, mert a felújított vonat tudna jobban gyorsulni és gyorsabban menni, még képes betartani az AVR utasítását. A régi vonatok sem maximális gyorsulással és sebességgel csapattak végig az egész vonalon.

- Ráadásul annak végképp semmi köze nincs a kocsik teljesítményéhez, hogy melyik oldalon nyitják az ajtót, vagy hogy álló helyzetben, az állomáson engedi-e kinyitni a rendszer.

 

Abban viszont Gulyásnak úgy tűnik igaza van, hogy a súlyosabb problémák egy szoftver hibájára vezethetők vissza. Nem a konstrukció rossz. Azt a programot kell meggyógyítani, vagy legrosszabb esetben kiiktatni és az ajtókat a 30 éve megszokott módon vezérelni. Elméletileg ezért építették be azt a kapcsolót is.

Nem lett volna szabad alaposabb tesztelés nélkül forgalomba engedni a vonatokat, amíg meg nem oldják, vagy a kapcsolóval megbízhatóan át nem hidalják a problémát.

Az pedig tarthatatlan, hogy a vésznyitó nem működik. 

 

Az biztos, hogy most már kezd szorítani a cipő. A vonal felújítás elhúzódásával nem csökkent megfelelő időben a forgalomba kiadandó szerelvények száma. Közben pedig egyre több régi vonat ment ki, így szükségesnek érezték az újak érdemi számban való beállítását, annak ellenére, hogy kevés értelme hiszen:

- A vonal felújítása nélkül a visszatáplálás nem használható, így a felújított vonatok sem fogyasztanak sokkal kevesebb áramot és azok is fűtik az alagutat

- A régi vonatok amortizáció szempontból ingyen vannak. Az már mindegy hogy 3 millió, vagy 3,1 millió km-el mennek majd ki az oroszokhoz. Az újak viszont a rosszabb minőségű régi pályán fogyasztják az élettartamukat.

- A gyerekbetegségekkel küzdő, hangolás alatt álló új vonatok karbantartása, javítása biztosan drágább, mint a régiek karbantartása. Egyszerűbb lenne, ha csak 1-2 vonat futhatna éles üzemben és a hibákat a többi, forgalomba ki nem adott példányon ráérősen ki lehetne javíttatni.

- Lejáratják magukat és a technikát az utazóközönség előtt. Sajtó meg persze rárepül, hiszen választási kampány van. Oltják, hülyítik a jónépet.

 

Kritikussá tették a rendelkezésre állást azzal, hogy leállították a felújítottakat, a régiek pedig már hiányoznak. Rendben, hogy most iskolaszünet van, de a vizes VB idején nőni fog a terhelés. Ráadásul a VB és a Red Bull miatt két hónapra lezárják a Bem rakpartot. Ezért vagy 3 hét alatt megoldják az összes problémát és alaposan letesztelik a felújított vonatokat, ami kétséges, vagy el kell gondolkodni a Vizes VB alatti tehermentesítő buszokon, ami egyben a felújítás alatti buszos pótlás próbája is lehetne. Szeptembertől pedig újra csúcs van. Így nyomás alatt van Tarlós is, hogy legkésőbb szeptemberben elkezdjék a vonal felújítását, már csak a járművek rendelkezésre állása miatt is. Ezt pedig a pályázók is tudják és figyelembe veszik az áraik kialakításakor.

Előzmény: flugosmotoros90 (76794)
LoviGabi Creative Commons License 5 órája -3 2 76824

Akkor itt is leírom: egy állomásban álló vonatból nem tudtak kiszállni az utasok. 1-2 perc még talán elfogadható (nehezen), de utána már konkrétan személyi szabadság megsértésének, fogva tartásnak minősül a dolog. Maradjunk ennyiben...

Előzmény: Hernyofan (76812)
Lanzafame Creative Commons License 6 órája -2 2 76823

ha füstöl a metró és nem tudod kinyitni az ajtót azt te bemondod az "utasok megnyugtatása gyanánt"?

Előzmény: Hernyofan (76817)
Lanzafame Creative Commons License 6 órája -2 1 76822

ironia az i betűnél keresendő

Előzmény: kristoof (76821)
kristoof Creative Commons License 13 órája -3 4 76821

Ezt te nem mondod komolyan! Basszus, ha ez akkor derül ki amikor, csak füstöl csak egy kocsi, amiből nem lehet kijutni, akkor te a 10+ halott után mit mondanál? Az ördög nem aluszik, ki gondolta volna, hogy egy gyakorlatilag új Karsan teljesen leég?? Óriási szerencse, hogy ezek, mert több is van, súlyos biztonsági hiányosságok így derültek ki! Szerintem nem kellene szépíteni a dolgot, ez az eddigi legdurvább malőrje a metrófelújításnak! Az NKH nem tehetett mást! :-)

Előzmény: Lanzafame (76814)
GOLAZ111 Creative Commons License 14 órája 0 0 76820

Jó a Kőbánya Alsós videó.

Előzmény: r_tamas (76818)
ChGeri Creative Commons License 14 órája 0 0 76819

Ez a szar hogy jön ide?

Előzmény: r_tamas (76818)
r_tamas Creative Commons License 15 órája -2 2 76818
Hernyofan Creative Commons License 16 órája 0 3 76817

Pontosan erről beszélek. Köszönöm!

 

Szóval van egy hiba, amiről tájékoztatnak, és állsz a vonatban az állomáson. Kellemetlen, meg "aszarruszkimetróenneksosemleszvége", stb., de veszély nincs. És akkor beugrik, hogy ja, hát három nappal ezelőtt füstölt a metró, ráadásul azt írták, életveszély, meg is halhattak volna, kisgyerekek is akár, stb... Azt ugyan nem írták, hogy kijött a tűzoltó, és a tenyérnyi parázsló olajsarat lef*ngotta egy poroltóval, majd papíroztak, ettek egy jó gyrost, és mentek haza...

 

Neked viszont van miért aggódnod egy vonaton, ami előtt x nappal füstölt már egyszer valamilyen metró valahol...

Előzmény: Lanzafame (76814)
Hernyofan Creative Commons License 16 órája 0 5 76816

"Ez az esély ugye az ajtók blokkolásával minimálisra csökkent. Pontosan ez a pánik oka"

 

Olvasd el, amit írtam. Amit be is idéztél. Van benne egy olyan, hogy "ha tényleg baj van". Valóban minimálisra csökken a menekülés eséllye ( egyet is értek azzal, hogy a vésznyitó így megbukott ), csak nem volt mi elől menekülni. 

 

Az, hogy rosszullét, stb... Az állomáson állva bekövetkezik, de alagútban állva nem? Vagy úgy általában a metrón? Vagy máshol ( egyszer háromnegyed órát vártam egy liftben, mire kiszedtek, ott mi lett volna  )? Azért ilyesmi elég gyakran megesik az emberrel, ha kiteszi a lábát az utcára: elromló járművek ( akár ajtó is, idén kétszer nem akart kiengedni magából a vonat Kispesten, mondjuk egyszer fel se ), liftek ( háromszor ragadtam be, ok, lusta vagyok lépcsőzni ), kigyulladt alattam egyszer egy hév motorkocsi, ami konkrétan porig égett, tavaly a kisföldalattit öntötte el a füst az alagútban... Kifejezetten hajlamos vagyok ájulásra, de ilyen miatt még sose voltam rosszul. Hányan álltak tömött járműveken műszaki vagy forgalmi okokból akár fél - 1 órát is?... Tudom, hogy akad egy-két ilyen ember, őket le kell ültetni, megnyugtatni ( nem gázzal poénkodni ), de nem egy metrónyi..

 

Végtelen vita lenne, ezért befejezem, én magát a veszélyt nem láttam a helyzetben, a hibát és a rossz vésznyitót igen, ez a hiba viszont önmagában nem veszélyeztetett senkit, max a munkaidő kezdetét.

Előzmény: e94 02 (76815)
e94 02 Creative Commons License 17 órája -6 4 76815

"Egy állomáson - ha tényleg baj van -  jó eséllyel könnyen kimenekülsz,"

 

Ez az esély ugye az ajtók blokkolásával minimálisra csökkent. Pontosan ez a pánik oka és itt nem számít, hogy 12 percig tartott, ha a 10. percben még senki sem tudja, hogy meddig "dolgoznak a megoldáson", ide értve azokat is, akik dolgoznak rajta.  

 

De ha már ott vannak a + és - gombok jobbra fent, vegyük hasznukat. :)

 

Nyomjon egy + -t, aki biztonsagosabban érzi magát egy alagútban megálló, de nyitható ajtajú szerelvényben és - -t az, aki inkább egy állomáson lévő, zárt ajtajú vonatban tudja magát nagyobb biztonságban.

 

Előzmény: Hernyofan (76810)
Lanzafame Creative Commons License 18 órája -5 0 76814

hát füstölni tuti nem füstölhetett a metró elvégre legalább 3 napja nem történt ilyen...

Előzmény: Hernyofan (76812)
Fzolee Creative Commons License 19 órája -2 2 76813

Klausztrofobias roham, rosszullet, stb.

Előzmény: Hernyofan (76812)
Hernyofan Creative Commons License 19 órája 0 3 76812

Ok.

 

El tudod nekem mondani, hogy ott mi fenyegetett volna?

Előzmény: Lanzafame (76811)
Lanzafame Creative Commons License 20 órája -4 3 76811

Itt nem fenyegetett semmi téged a monitor mögött....egy tömött metró kocsiban amit 10 perce nem tudnak kinyitni nem olyan egyértelmű....

Előzmény: Hernyofan (76810)
Hernyofan Creative Commons License 20 órája 0 5 76810

Nem a sötéten van a hangsúly, hanem a bezártságon, szűk helyen. Egy állomáson - ha tényleg baj van -  jó eséllyel könnyen kimenekülsz, az alagútban ( pláne a mélyvezetésű szakaszon ) ez azért neccesebb.

 

Ami a vésznyitóval történt, abban egyetértek. Annak egyszerűen használhatónak kell lenni, és pont.

 

Az nem mindegy, hogy mikor használod. Itt nem fenyegetett semmi: se tűz, se füst, de még csak az alagút fogsága, vagy a bemondás hiánya sem. Az viszont nem túl jó, ha az utasok minden egyes kis hibára vésznyitóznak, aztán mennek égbe-világba ( akár az alagútban ), mielőtt a hibát egyáltalán megtalálnák. Nyilván ne ácsorogjanak ott fél órát, de 10 perc egy olyan állomáson tartózkodó vonatban, aminek az egyetlen baja, hogy nem nyílik az ajtó, az maximum egy kis késés, nem vészhelyzet.

Előzmény: e94 02 (76809)
e94 02 Creative Commons License 20 órája 0 3 76809

"sötét alagútban ácsorgás az kevésbé pánikkeltő"

 

Az emberek nagy része felnőttkorára már nem fél a sötéttől és nem azárt pánikol, mert az alagútban, ahol forgalmi okból áll egy szerelvény sötét van. Ráadásul ez az esemény nem is olyan ritka. A "forgalmi ok" egy átlagos utasnak azt jelenti, hogy a járművel minden rendben, de valami miatt nem tud tovább menni.

 

A nem nyíló ajtók azt jelentik, hogy baj van a járművel. A használhatatlan vésznyitó pedig azt, hogy nagy baj van a járművel! Ilyenkor pont mindegy, hogy a vonat éppen hol van.

 

Az meg, hogy "dolgoznak a megoldáson" nem fogja oldani a pánikot, mert azt jelenti, hogy még nem tudják, mi a megoldás.

 

 

 

 

Előzmény: Hernyofan (76808)
Hernyofan Creative Commons License 24 órája -1 9 76808

Én érzem a különbséget, csak pontosan az ellentétét, mint te.

 

Itt ez a cikk:

 

http://index.hu/belfold/2017/06/23/metrokaosz_lincshangulattal_a_nyugatinal/

 

Azt írja, 10-12 perc álldogálás alatt 6 - 8 bemondás volt. Nekem ne mondja senki, hogy egy zárt, sötét alagútban ácsorgás az kevésbé pánikkeltő, mint egy szellős állomáson, világosban, tudva azt, hogy ajtó probléma van ( más nincs ), dolgoznak a megoldáson. Inkább a türelmetlenség állhat az egész mögött ( kb. Mint három napja az 50-esen, amikor rá sütött a nap a szenzorra, ezért nem csukódott be az ajtaja. A vezető másfél perc alatt oldotta meg a problémát, ennek ellenére volt utas, aki kilátásba helyezte, hogy szétb*ssza az egészet ), meg az, hogy biztos bennégünk, mert megírták, hogy életveszélyes.

 

A vonaton a pánikot az okozza, hogy esetleg fennragadsz, és ezáltal kivisz a világból. Itt ez sincs, hiszen tudtak a gondról, be is mondták, nyilván nem visznek el a következő állomásig - de ha igen, akkor is visszaérsz tíz percen belül. Tehát továbbra sem látom a pánik okát.

Előzmény: Fradista Utazó (76807)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!