Keresés

Részletes keresés

LoviGabi Creative Commons License 2018.12.05 0 1 80129

A kerékesztergára nem fér be mind a 6 kocsink, ketté szokták szedni és 3-3 kocsinként megy az eszterga...

Előzmény: vrobee (80128)
vrobee Creative Commons License 2018.12.05 0 4 80128

Nem panda, hanem Alstom

A végét nézd...

Előzmény: paic.robert (80127)
paic.robert Creative Commons License 2018.12.05 -2 0 80127

Nem panda, hanem Alstom és a 2-es dízel meg lemaradt a képről.

Előzmény: Decemberi Dusán (80126)
Decemberi Dusán Creative Commons License 2018.12.04 -1 7 80126

Ma reggeli érdekes panda rendezés a Fehér úton.

Szürrealista Vasutas Creative Commons License 2018.12.04 0 0 80125

Ez sokat elmond.

Előzmény: rm40 (80124)
rm40 Creative Commons License 2018.12.04 0 0 80124
BPI-964 Creative Commons License 2018.12.03 0 0 80123

BKK FB oldala szerint váltóhiba miatt.

Előzmény: vrobee (80122)
vrobee Creative Commons License 2018.12.03 0 0 80122

miért nem jár az M4?

fnikolett94 Creative Commons License 2018.12.03 0 0 80121

értem köszi a válaszokat

Előzmény: g86 (80120)
g86 Creative Commons License 2018.12.03 0 0 80120

Megállj jelzés meghaladása esetén a vonatvezető rendszertől független mechanikus berendezés hatására hasonlóképpen megáll a vonat, de a vonatvezető rendszerrel felügyelt pályarészen nem tudok róla, hogy ilyen valaha történt volna. A vonatvezető rendszer már a sebességcsökkentésre vagy megállásra utasító jelző megközelítésekor üzemszerűen lassítja, illetve megállítja a vonatot – ha vonat nem megfelelően lassul, akkor jön az előbb leírt kényszerfékezéssel megállás, még a jelző előtt. 

Előzmény: fnikolett94 (80118)
g86 Creative Commons License 2018.12.03 0 0 80119

Több oka is lehet. Egyrészről a vonatvezető rendszer elveszti a pályajelet, vagy helyileg rossz jelfeladás miatt (van 1-2 ilyen pont), vagy amikor a vonat kis távolságra követi az előtte haladó másik vonatot, és a jelzők jelzése éppen vált, akkor egy pillanatra megszűnik a jelzés, így a jelfeladás is, és ez nincs megfelelően áthidalva. Másrészről előfordul a vonatvezető rendszer által elvárt sebesség túllépése. Ezek a jellemző okok, egyebekben előfordulhat egyéb zavar is, de azok ritkák. Minden esetben a légfékre ható kényszerfékezéssel megáll a vonat. 

Előzmény: fnikolett94 (80115)
fnikolett94 Creative Commons License 2018.12.03 0 0 80118

akkor a féket működésbe hozza a megállj jelző vagy ha elveszti a kapcsolatot a vonatvezető rendszer.

 

köszi

Előzmény: _Nyuszi (80116)
fnikolett94 Creative Commons License 2018.12.03 0 0 80117

igen M3

Előzmény: _Nyuszi (80116)
_Nyuszi Creative Commons License 2018.12.03 0 0 80116

M3-on? Mert akkor gondolom AVR jelvesztés.

Előzmény: fnikolett94 (80115)
fnikolett94 Creative Commons License 2018.12.03 0 0 80115

Sziasztok!

 

Kérdezni szeretném hogy mi történik olyankor amikor hirtelen elmegy a levegő a metrón és intenzíven fékez. Már másodjára fordult elő hogy így álltunk meg egyszer az alagútban egyszer az állomás után. (jelzővel egybeépített fékszelep működtetésre gondolok)

 

Köszi

ovarnet Creative Commons License 2018.12.02 0 0 80114

New York, City Hall, az elhagyatott metró megálló:

https://youtu.be/pONcqcm98TA

LoviGabi Creative Commons License 2018.12.02 0 5 80113

A menetidő 18 percnél rövidebb legfeljebb akkor volt, ha a vezető a menetrendet leszarva rohant végig, rövid megállóhelyi tartózkodásokkal

Előfordulhat az ilyen, főleg ha a vezető nem mást akar leszarni, ezért siet a végállomásig... :| 

Előzmény: gabor144 (80110)
Decemberi Dusán Creative Commons License 2018.12.02 0 4 80112

A balesetes 465-469 vonali próbán van. Happy!!!

gabor144 Creative Commons License 2018.11.29 -1 1 80111

Engem egyáltalán nem zavarnak a középső oszlopok, szerintem jóval nagyobb előny, hogy bővebbek a kapaszkodási lehetőségek, aki nem éri fel a lengő kapaszkodókat, az nem csak a fal mellett tud állni. Attól még működik a végiggyaloglás, Örsön indulás előtt egész komoly vonulás van végig a szerelvényen. Persze van egy kihasználtsági szint, amikor már nem megy a végiggyaloglás, de az meglenne ezek nélkül is, mert aki ezek mellé áll, az akkor a széksorok közé menne be.

 

Nekem viszont elég lett volna egy sima oszlop is, a háromágúságuk szerintem tényleg feleslegesen vesz el plusz helyet.  

Előzmény: Alexander Pistoletov (80109)
gabor144 Creative Commons License 2018.11.29 0 5 80110

Bocs, de ekkora túlzást nem tudok szó nélkül hagyni. A menetidő 18 percnél rövidebb legfeljebb akkor volt, ha a vezető a menetrendet leszarva rohant végig, rövid megállóhelyi tartózkodásokkal (egyszer régen átéltem ilyet késő este, 16 perc körüli menetidővel, de ez nagyon kivételes eset volt), de 15 percet akkor is kizártnak tartok. Menetrend szerintinek 18'30"-ra emlékszem. 

 

Ma a GTFS adatbázis szerint reggeli csúcsban Déli felé 19'45", Örs felé 20'30" a menetidő. Ami persze lehet több, ha várni kell az Örsön vágány felszabadulásra, de az korábban ugyanúgy előfordulhatott, sőt, amióta használják a harmadik vágányt, szerintem lényegesen ritkább.

 

Szóval 5-6 percet biztos nem veszít az egy megállónyi lassabb tempó miatt.

 

Persze az 1-2 perc is sok, és nagyon gáz, hogy még mindig fennáll, én is végigutazom naponta, csak azért kérem legyünk tárgyilagosak.

Előzmény: BX 59-76 (80105)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2018.11.28 -1 5 80109

Szerintem a legfájóbb hiba a kapaszkodók kialakítása, de ez sajnos eleve nem volt választható. A beltér lengőkapaszkodók rendes elhelyezéséhez túl alacsony, a középső oszlopokat viszont mindenki úgy kénytelen kerülgetni, mint az akadályokat a tanpályákon. Gyakorlatilag pont a teljes hosszában átjárhatóság előnye veszett el ezzel a kényelmetlenséggel.

Előzmény: vrobee (80102)
zjakabfi Creative Commons License 2018.11.28 -1 0 80108

Ezek a Diegos fiuk mindig kitalálnak valamit. :)

 

Előzmény: Tomika... (80106)
BX 59-76 Creative Commons License 2018.11.28 0 1 80107
M3-nál éjszakai járatok lesznek. Beosztásból mondom.
Előzmény: Tomika... (80106)
Tomika... Creative Commons License 2018.11.28 0 0 80106

Felkerült GTFS-be a metrók szilveszteri menetrendje. Az M2, M3, M4 elvileg egész éjjel közlekedni fog. Az M2 és az M4 kb. 1 óráig 10 percenként fog közlekedni, utána a normál üzemkezdésig 15 percenként. M3-nál még nincs szilveszteri menetrend. A kisföldalatti nem közlekedik egész éjjel, de meghosszabbítják az üzemidejét. Utolsó indulás Mexikói útról 0:52, Vörösmarty térről 1:05.

BX 59-76 Creative Commons License 2018.11.27 -1 10 80105
Az M2-es metró ebben az emberöltőbrn fog még valaha normális sebességgel közlekedni?
Régen 15-16 perc volt az Örs-Déli táv. Most 20-22 perc.
Ilyen nincs a mesében sem.
Hnorbert Creative Commons License 2018.11.27 -1 1 80104

Abból kiindulva, hogy két egyenesen levágott burkolat nincs az ajtók mellett, valamint a tetőhosszsarokban lévő burkolatok, és bennük a szegecsek úgy állnak, mint az ökörhugyozás, nehéz feltételezni, hogy a nem látható helyeken minden jó minőségben lett összerakva. A padló felől hallható hangok alapján meg pont, hogy az ellenkezője jut eszembe. Oké, ezek közül van amiért jórészt a felújítatlan pálya felel, de vannak jócskán olyan nyekergések is, például elinduláskor, ami egy az egyben a régi kocsikat idézi.

Előzmény: LoviGabi (80096)
Fzolee Creative Commons License 2018.11.27 0 2 80103

Hat, ha az ajto melletti uvegek hianya a legnagyobb baj veluk, akkor nem is volt olyan rossz vetel... :)

Előzmény: rm40 (80100)
vrobee Creative Commons License 2018.11.27 -1 5 80102

Én egyébként a székeket rühellem az Alstomban, ergonómiailag borzalmasak. A Pandáé sokkal jobb.

Előzmény: rm40 (80100)
vrobee Creative Commons License 2018.11.27 0 2 80101

Persze, az Alstom nem tökéletes, de a szélfogó léte vagy nemléte szvsz. azért leginkább a megrendelő igénye szerint alakul. Elfogadom, hogy neked ez fájó hiányosság, de azért ebben a "városi metró" kategóriában ez messze nem alap.

Előzmény: rm40 (80100)
rm40 Creative Commons License 2018.11.27 -1 3 80100

Azt gondolom, hogy mindkét járműnél fel lehet sorolni pozitív és negatív tulajdonságokat, az M3 szerelvényeinél nyilván a negatívumok listája hosszabb, a pozitívoké rövidebb.

De azért az Alstomokat se tekintsük már a tökéletesség megtestesítőjének: csak az utasteret tekintve továbbra is igencsak fájó a huzatvédő üvegfalak hiánya, különös tekintettel az alkalmazott ajtók elégtelen szigetelésére és az egybetérre.

Előzmény: vrobee (80097)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!