Igen, de a transportvideos felvételei alapján május 1-jén indult tovább Párkányból, ott állt 26-a reggeltől május 1 reggelig. Onnantól még 1-2 hét mire kijut nem? Az kb 2 héttel ezelőtt lehetett, de nagyon max 3 mire kiért és már elvileg ugyanaz a felújított szerelvény jön is vissza... ennél azért jobban el lehetett volna húzni a "felújítást", hogy az EU is elhiggye :D Vagy netán ők nem kérdőjelezik meg, hogy miért vadi újak a szerelvények, miközben elvilegesen felújításra adták a lóvét a kormánynak? Vagy ők is tudhatták előre, hogy bunda az egész és nem lesz ebből egy kis visszafizetendő pénz, hogy mégsem felújításra ment el az állítólagos eu-s pénz?
Mi ez a kilátó szerű torony, amit építettek pár hónapja a Fehér úti telepen, közel a Cédrus piachoz? Valamilyen alkatrész folyamatosan mozog benne fel-le. Képtelen vagyok kitalálni...
Egy biztos: az RA1, RA2 (Usgyi-félék) szaga is ilyen újonnan, ugyanakkor pl. az Oka, Moszkva metrókocsik esetében nem éreztem (ott másikfajta, kevésbé zavaró műanyagszag volt az új járművekben). Úgyhogy a feladat adott: fogni mondjuk egy RA2 és egy 81-717.2K (-714.2K) alkatrészjegyzékét, és cikkszám szerint összevetni. Ami azonos, és nem fém vagy üveg, az gyanús. Onnan már "csak" orr és türelem. :) Aztán ha megvan a valószínű alany, meg lehet nézni, hogy ki a beszállító. El lehet ezek után oda látogatni, és ha műszak végén csupa náthás, meg kendőbe burkolt orrú ember jön ki a kapun, onnantól a dolog egyértelmű.
Hát ez nem szép munka, de legalább jó csúnya. :-) Viszont az a vastag lemez ott alul szakaszolva van hegesztve, nem véletlenül. (Azért a ruszkik sem annyira hülyék, hogy a folyamatos varratot felcseréljék a szakaszosra. :-)
Szóval ezt, azért kell így hegeszteni, mert az a lemez nem úgy mozog, mint a kocsitest és, ha folyamatos varrat lenne ott, akkor minden bizonnyal eltörne a hegesztés. (Így is elfog persze, mert itt is láthatóak már a korrózió nyomai. Ja, tudom az gépolaj!)
Ja, az a szag is... Már azt hittem minap, hogy előző kanyarban egy büdösbácsi-különítmény ment kirándulni, és esetleg végterméket is hagytak maguk után a kocsiban, mikor a pályaszámra pillantva tudatosult, hogy ennek gyárilag van ilyen szaga... Hogy ezt hogy érik el...?! :)
...mindeközben a Hitachi tengelyhajtások (vontatómotorral) annyira megtetszettek a TMH-nak, hogy hétfőn aláírtak a Hitachi Ltd-vel egy közös vállalat létrehozásáról szóló megállapodást, amelyben az áll, hogy a Metrovagonmas területén, 51% TMH és 49% Hitachi tulajdoni hányaddal, évi 200 darabos kapacitással beindul a lokalizált gyártás. Pontosabban nemcsak a gyártás, mert a fejlesztéstől a karbantartásig mindent vállalnak. (Ettől még a .2K-kban ugyanúgy fogják a helyükre illeszteni az üléseket, tehát a vízszintesbe zuttyantás közben azok jól összekaristolják a belső falpanelt. És ha a segélyhívó doboza nem illeszkedik a falhoz valamelyik oldalán, ugyanúgy alulemezkékkel fogják alápárnázni - ez megtekinthető valamelyik 61xx kocsiban, mindenesetre valamelyik újabb szállítású, mert még erősen Metrovagonmas-szagú. És ezt a munkát az átvevő részéről valaki ugyanúgy át fogja venni, és jó pofát vág hozzá. Ami pedig a bizalmat illeti, van erre egy régi orosz mondás: доверяй, но проверяй.)
Meglepődtem (bár nem tudom, miért), hogy még a legújabban szállított (6111) kocsikon is az igénytelenség miatt össze-vissza karistolt, és levert belső burkolatokat ecset+festék kombóval javították... Azért azt vártam volna, hogy így a vége felé emelkedik egy kicsit az összeszerelés minősége... Tévedtem. Soha ne bízz az oroszokban...
Az alapján hogy pl. a szentpétervári 81-722/723/724-esek ugyanilyen monitorai ugyanennyit tudnak csak, ugyanezzel a háttér- és betűszínnel, megelőlegezem hogy a szoftver is egy "konfekciótermék".
> De még mindig jobb, mint a lengyeleknél, ahol a következő megállót nem képes kiírni, de az éppen aktuális névnapokat (!!!) igen. Sőt, múltkor Krakkóban még ezt is alulmúlták, amikor az került a kijelzőre, hogy az évnek éppen hányadik napja van... mármint nem hónap, nap formában, hogy a 365-ből hol tartunk...
Azért azok a berlini metrókocsik sem semmik, amelyekben a színes-szagos monitorok csak és kizárólag reklámokat mutatnak, és csak hangos utastájékoztatás van - de az is úgy, hogy a következő megállót szigorúan a végsebesség elérése után, a legnagyobb zajban mondja be. Bezzeg a Zurückbleiben, bitte! minden megállóban kristálytisztán szól az utastér csendjében.