Keresés

Részletes keresés

kiskockas Creative Commons License 2005.04.27 0 0 2581
edelweiss A320 HB-IHZ
Előzmény: BPO-023 (2580)
Andrasovszky Péter Creative Commons License 2005.04.25 0 0 2579

hi.

 

tegnap kik voltak kint a cargodombon rajtam kívűl??

mert sokan voltunk:)

bye

dvd-f Creative Commons License 2005.04.24 0 0 2578
ja és még valami, T vezérsíkrendszer volt és nagydarab gép.
mintha valamilyen világoskék festés lett volna a függőleges vezérsíkon.

solesz
dvd-f Creative Commons License 2005.04.24 0 0 2577
sziasztok,

tegnap 2005-04-23-án délután 5 vagy 6 körül a 13R pályáról szállt fel egy felsőszárnyas négyhajtóműves gép. Sajna csak pillanatokig láttam, ráadásul ellenfényben. Esetleg tud valaki segíteni, hogy mi lehetett az.

kösz

solesz
HL7538 Creative Commons License 2005.04.22 0 0 2576

Így különösen érdekes, hogy néhány WizzAir járat szerepel a listában, pedig azt gondolnám, egy fapados is megspórolja ezt a költséget.

Előzmény: VAG (2574)
HL7538 Creative Commons License 2005.04.22 0 0 2575
Azóta megkaptam a választ erre a kérdésre is, amit ezúton is köszönök. Az EVA Air úgy igaz, ahogy írod, a Delta pedig Bombay-Paris-New York járat, csak az ACARS adatbázisban szerepel rosszul. A Fedex 3 valószínűleg úgyszintén.
Előzmény: HALKO (2573)
VAG Creative Commons License 2005.04.22 0 0 2574

 Malév gépek azért nincsenek a listában, mert nincsenek felszerelve az acars jelek küldésére alkalmas eszközzel?

 

Fel vannak szerelve(sőt némelyik régebbi gépekben is volt, pl. HA-LEP/-LER, de a földi infrastruktúráért (nem egy szép szó, leírni is nehéz volt...), illetve annak használatáért  is fizetni kell (kéne). Nem is keveset.

Előzmény: HL7538 (2564)
HALKO Creative Commons License 2005.04.21 0 0 2573
BR68 LHR-TPE Bangkokon keresztül. Majdnem minden BR (EVA Air) BKK keresztül jut haza, mert a népi Kinán keresztül nem mehet... De hogy a többi hogy tévedt el ennyire....
Előzmény: HL7538 (2564)
Andrasovszky Péter Creative Commons License 2005.04.21 0 0 2572

hello.

 

a ma délutáni jumbo cargolux volt.. én is láttam az ablakomból. egyébként üdv mindenkinek. frissen regsiztráltam magam!

Gregor83 Creative Commons License 2005.04.21 0 0 2571
;-)
Előzmény: Törölt nick (2570)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.21 0 0 2570
Ezeket szándékosan kerültem, mielött még szó érné a ház elejét ;)
Előzmény: Gregor83 (2569)
Gregor83 Creative Commons License 2005.04.21 0 0 2569
Air Europa, Travel Service...
Előzmény: bboszy (2567)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.21 0 0 2568
Air Berlin, KLM, Malév?
Előzmény: bboszy (2567)
bboszy Creative Commons License 2005.04.21 0 0 2567

sziasztok4

 

Mikor lehet a b737 800-as lencsevégre kapni ferihegyen?

 

DAKAR Creative Commons License 2005.04.21 0 0 2566
Cargolux szokott kedd,csütörtök,szombat,vasárnap jönni.
Előzmény: prod (2565)
prod Creative Commons License 2005.04.21 0 0 2565

Milyen JUmbo jött ma 15:30-kor?

 

HL7538 Creative Commons License 2005.04.21 0 0 2564

Helló,

Megkérdezem a listán is, de itt talán előbb választ kapok erre a kérdéseimre: -

- Miért jelentkezik be a Balatonnál a DL119 Párizs-New York, az FX3 Párizs-Memphis vagy a BR68 London-Taipei? Egy Abu Dhabi-Londont, Milánó-Tokiót vagy Bangalore-Frankfurtot értek, nyilván átrepülnek Mo. felett, de egy Párizs-NY útvonalon hogy jön a képbe a Balaton?
- Malév gépek azért nincsenek a listában, mert nincsenek felszerelve az acars jelek küldésére alkalmas eszközzel? (bocs, ha szakmailag nem helyes a szóhasználat :))
- Ezek a gépek maximum mekkora távolságra haladnak el a Balatonnál lévő acars szervertől? Van olyan is, ami mondjuk csak Szlovákia vagy Ausztria felett repül át?

köszi, üdv

Előzmény: 747 fanatikus (2561)
dvd-f Creative Commons License 2005.04.21 0 0 2563
hozzánk vasárnap este beszállt a mikrohullámú tetejére egy A-380-as...
Lufthansa színekben: D-AIMB lajstrom van ráfestve.
:-)

amolyan légítársaságok ablakában látható makettről van ám szó, úgyhogy az indulás időpontja kérdéses, spotterek kíméljenek :-)

üdv:

solesz
RZoli86 Creative Commons License 2005.04.20 0 0 2562

Sziasztok,

 

28-án (csütörtök) várható valami érdekes vas?

 

Köszi,

RZoltan

747 fanatikus Creative Commons License 2005.04.18 0 0 2561
Kedves Mindenki!

Örömmel jelentem be, hogy a mai naptól elindítom ACARS levelezési listám, mely a hazánk felett zajló légiforgalom regisztrálásában és megfigyelésében kíván segítséget nyújtani minden kedves érdeklődőnek. A listán saját ACARS észleléseim log file-jai és (ha minden igaz) Kai-jens Meyer barátom Balatonföldváron telepített ACARS rendszerének dekódolt üzenetei lesznek publikálva. Természetesen minden - az áthaladózással és ACARS-szal kapcsolatos - témában szivesen fogadom jelentkezésetek és várom az új tagokat! Máris találhattok ACARS-szal kapcsolatos kiváló linkeket az oldalon. Hamarosan még több érdekességet fogok közzétenni a file szekcióban.

A listát a következő URL-en érhetitek el:
http://groups.yahoo.com/group/hun_ACARS/

Feliratkozás: (egy üres levél elegendő)
hun_ACARS-subscribe@yahoogroups.com

Posta küldése: (feliratkozást követően)
hun_ACARS@yahoogroups.com - ezt az összes tag kapja

Leiratkozás a listáról:
hun_ACARS-unsubscribe@yahoogroups.com

üzenet a lista tulajdonosnak:
gkerekes@axelero.hu

Köszi és üdv:


Gábor


viktorh Creative Commons License 2005.04.15 0 0 2560

"MAH5091 KSEA-CYYR-LHBP DELIVERY FLIGHT B738!! 1645"

 

Ez nem holnap lesz?

kiskockas Creative Commons License 2005.04.15 0 0 2559
Ezek szerint elment ma.:-) Náluk tényleg bármi lehet.:-)
Előzmény: VAG (2558)
VAG Creative Commons License 2005.04.15 0 0 2558
Végül is 13L lett.
Előzmény: kiskockas (2557)
kiskockas Creative Commons License 2005.04.15 0 0 2557
Ha 13 az irány, akkor biztos, hogy 13L-ről megy el. Ha 31, akkor lehet 31L, de arra is van esély, hogy a hosszabb pályát kéri, és akkor 31R. Viszont akkor elég sokat gurul, meg lineup után is check-ol kb 5 percig, úgyhogy van idő átérni.
Előzmény: berczy04 (2555)
kiskockas Creative Commons License 2005.04.15 0 0 2556
A local nyáron utc +2, télen utc +1. Tehát 14:00 helyi. De ez tervezett, náluk aztán tényleg bármi lehet. Előre nem lehet tudni milyen irányból fog felszállni.:-(
Előzmény: berczy04 (2555)
berczy04 Creative Commons License 2005.04.15 0 0 2555

Srácok!

 

12:00 UTC az nálunk mennyit jelent?

AN-124-es-nél hová lenne érdemes kimenni fotózni?

 

Segítsetek!

HL7538 Creative Commons License 2005.04.15 0 0 2554

Ebbe a topikba betettem párat, 2180-as hozzászólás, bár azok még egy 2.1 megapixeles Olympus-szal készültek, és nem 924, hanem 360*2.2=792mm-rel.
924mm-rel eddig tán ez sikerült legjobban, Érden készült. Épp a kocsiban ültem, vártam az utcán, mikor megláttam. :) Persze kellett hozzá, hogy pont a fejem felett menjen el. Valószínűleg egy UPS B767-300 freightert láttam.

 

Keresek még 1-2-t, bár a többi nem ilyen jó, mert az új kamerával még nem sikerült igazán jó időben jó helyen lennem.

Előzmény: dvd-f (2553)
dvd-f Creative Commons License 2005.04.15 0 0 2553
az már egész jó számításnak tűnik :) bár nem matekozni akartam, csak egy kicsit áttérni a mérhető síkra.
a 924 mm, az nagyon jónak tűnik :)

lehet, hogy kellene nekem is egy kétszerező... na most meg is nézem, hogy van-e a gépemhez olyan ...

van valahol ezzel a gyújtótávolsággal készült áthaladó képed a neten ?
Előzmény: HL7538 (2552)
HL7538 Creative Commons License 2005.04.15 0 0 2552
uh, ez jó volt! nem értek a fotózáshoz, csak lelkes amatőrként kattintgatok. a 420*2.2=924mm helyes számítás vagy megint keverem a szezont a fazonnal? :)
Előzmény: dvd-f (2551)
dvd-f Creative Commons License 2005.04.15 0 0 2551
sziasztok

az áthaladó gép fotózásához szerintem kevés a 26x zoom-t megadni. Nem jellemez semmit a gyújtótávolság ismerete nélkül.

ami sztem mindenkinek ismert, az a normál (36mm-es) filmet használó, tükörreflexes fényképezőgép gyújtótávolsága. (a digitális tükörreflexes gépeknél, ahol általában cserélhető objektív van, mindig megadják a váltószámot, ami váltószám a 36mm film felületének és a digitális gép CCD felületének hányadosaként is számítható)

450mm gyújtótávolsággal még elég kicsit a repcsik, 6 MPX felbontás mellett is egy 747-es is utazó magasságon néhány 100 pixel csak, ami nem mondható szép eredménynek. :-)

érzésből most azt mondanám, hogy lehet ezzel azért áthaladót készíteni, de gondolom egy 600mm-es objektív már ad igazi élvezhető eredményt.

anélkül meg marad a kondenzcsík végén a valami van élménye :)

a magasan repülő gépek fényereje magas :), de a nagy gyújtótávolság gyengébb fényértéket eredményez az objektívnek. aki az égen szeretne fotózni, és a gépet akarja igazán láthatóvá tenni, az a javaslatom szerint használjon spot fénymérést. és ha van valami támaszték - ami ne 3 lábas statív, hanem inkább egy rövid, egylábas támaszték legyen - akkor az sokat tud segíteni, mert sokáig az ég felé tartani egy böhöm objektívet, egyrészt nagyon ingattaggá is teszi a gépet és még az exponáló gombra gyakorolt nyomás is úgy el tudja mozditani a gépet, hogy a repcsi már könnyen le is csúszhat. hogy miért:
ha valaki pontosan kiszámolná, hogy hány fokos a látószöge a 600mm-nek, az könnyen meglepődhet. asszem 1.5 fok körül van. 0.75 fok a kép fele. ennyit azért nagyon könnyű berázni.

és ami a legrosszabb az átmenőben, hogy nincs édeskés kerozin szag...

bocs a hosszúért.

üdv

solesz
Előzmény: HL7538 (2550)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!