November 15-én a D-AIRS a késő esti Frankfurton 1 órás késésben volt, leszállás az 1-es terminál felőli pályán, de nem a cargo dombnál, hanem a múzeum felett jött be (a pontos pályairányt nem tudom :) . Az A321 is megfordult ott a pályán, nem gondoltam volna, hogy sikerülhet.
Hát igen aki ott dolgozik minden nap, annak lehet nem is olyan ritka, de aki csak néha néz ki egy napra (mint én), az már nem lát ilyet minden héten! :)))
Azért ez annyira nem ritkaság. Ha 31es iránynál 2es terminálra érkező bal pályára jön elég gyakran csinálnak short backtrack-et, vagy akár backtrack nélkül B2 elhagyást is. Egyszer láttam egy Atlas jumbot is, amelyik 31L-nél backtrack nélkül elhagyta B1re. Sőt tavaly tavasszal volt egy nap, amikor - elég erős szembeszélben - két Malév NG is 31R-ra leszállva backtrack nélkül lejött X-en. Az első mondjuk egy 800as volt, ami üresen, csak személyzettel jött haza vmi charterból, de utána megcsinálta egy 700as is, rendesen utasokkal. Ott azért feszülhettek az övek.
Kedves AirBoy. Az elhunyt iránti tiszteletből én nem irom le amit most gondoltam. Még a végén gyarapítanám a sok "hülyeséget"... Bár nekem egyik sem tünt annak.
Mielött sok hülyeséget írnátok. Azért láthattatok alacsonyan repülni egy 737-est, mert berepülték. Pont eebben az időben egy nagyszerű pilótatársunkat temettük Óbudán. Ugye megértitek az összefüggést....
Én biztosra veszem, hogy ezt láttad, más hófehér gépet nem láttam ma Ferihegyen. Viszont ennek a repülése teljesen úgy nézett ki mint egy bemutató (bár csak a leszállást láttam). Nem jött túl rövidre, a jel után tette le, utána nagy fékezés, a B1-en túlment kb. 15-20métert mire megállt, de tökösen visszafordult a pályán és lejött ott. Azért "igazi" utasokkal ilyet ritkán csinálnak.
Szerintem te az ex HA-LEY-t (737-400) láttad, ma délelőtt 3/4 10 kor szállt fel és 13-14h között szállt le a 31L-re. A leszállás után az ACE hangár előtt állt meg. Szerintem is vagy test flight, vagy bemutató repülés volt az új bérlőnek. Egy kis városnézést is belevittek úgylátszik a dologba :)).
Én is ilyet gondolok, csak nem értem, hogy teljesen szélmentes időben miért változik a pályairány ilyen hirtelen meg, ráadásul anticiklonban, mert most gondolom, az van (magyarul nem nagyon hiszem, hogy valami drasztikus időjárási jelenség lenne a környéken). Maga a gép is egy enigma, teljesen festés nélküli volt (ie. fehér), de azt majd a planes.cz-ből megtudom, mi lehetett.
Nem last minute túra. A kint szolgálatot teljesítő magyar katonákat "cserélik le" vele.
Egyébként az eredetileg tervezett időpontban nem tudott elmenni, kinti időjárás miatt.
Lehet,hogy hülyeséget írok, javítsatok ki. Lehet, hogy megváltozott a pályairány és várakoztatás után átküldték a 31R-re. Láttam ősszel Air Malta A319-est 200m -en átrepüni keresztbe a reptér fölött e miatt.
Sziasztok, érdekes dolog történt a fejem felett, Óbudán, nagyon alacsonyan, mondjuk a megszokott repülési magasság felén-kétharmadán (cca 200-300 m) megjelent egy hófehér B-737 Classic, talán 500, északról repült dél felé, majd ahelyett, hogy ráfordult volna a 13R-re, ezen a nagyon kis magasságon jobbra (nyugatnak) fordult, megtett majdnem két teljes kört, és kelet felé távozott. Jóval a Budai hegyek magassága alatt repült, meglehetősen nagy állászögön, monduk azt, meglepő látvány volt... Lajstromjelet nem láttam kukkerral sem.