Azért ez annyira nem ritkaság. Ha 31es iránynál 2es terminálra érkező bal pályára jön elég gyakran csinálnak short backtrack-et, vagy akár backtrack nélkül B2 elhagyást is. Egyszer láttam egy Atlas jumbot is, amelyik 31L-nél backtrack nélkül elhagyta B1re. Sőt tavaly tavasszal volt egy nap, amikor - elég erős szembeszélben - két Malév NG is 31R-ra leszállva backtrack nélkül lejött X-en. Az első mondjuk egy 800as volt, ami üresen, csak személyzettel jött haza vmi charterból, de utána megcsinálta egy 700as is, rendesen utasokkal. Ott azért feszülhettek az övek.
Kedves AirBoy. Az elhunyt iránti tiszteletből én nem irom le amit most gondoltam. Még a végén gyarapítanám a sok "hülyeséget"... Bár nekem egyik sem tünt annak.
Mielött sok hülyeséget írnátok. Azért láthattatok alacsonyan repülni egy 737-est, mert berepülték. Pont eebben az időben egy nagyszerű pilótatársunkat temettük Óbudán. Ugye megértitek az összefüggést....
Én biztosra veszem, hogy ezt láttad, más hófehér gépet nem láttam ma Ferihegyen. Viszont ennek a repülése teljesen úgy nézett ki mint egy bemutató (bár csak a leszállást láttam). Nem jött túl rövidre, a jel után tette le, utána nagy fékezés, a B1-en túlment kb. 15-20métert mire megállt, de tökösen visszafordult a pályán és lejött ott. Azért "igazi" utasokkal ilyet ritkán csinálnak.
Szerintem te az ex HA-LEY-t (737-400) láttad, ma délelőtt 3/4 10 kor szállt fel és 13-14h között szállt le a 31L-re. A leszállás után az ACE hangár előtt állt meg. Szerintem is vagy test flight, vagy bemutató repülés volt az új bérlőnek. Egy kis városnézést is belevittek úgylátszik a dologba :)).
Én is ilyet gondolok, csak nem értem, hogy teljesen szélmentes időben miért változik a pályairány ilyen hirtelen meg, ráadásul anticiklonban, mert most gondolom, az van (magyarul nem nagyon hiszem, hogy valami drasztikus időjárási jelenség lenne a környéken). Maga a gép is egy enigma, teljesen festés nélküli volt (ie. fehér), de azt majd a planes.cz-ből megtudom, mi lehetett.
Nem last minute túra. A kint szolgálatot teljesítő magyar katonákat "cserélik le" vele.
Egyébként az eredetileg tervezett időpontban nem tudott elmenni, kinti időjárás miatt.
Lehet,hogy hülyeséget írok, javítsatok ki. Lehet, hogy megváltozott a pályairány és várakoztatás után átküldték a 31R-re. Láttam ősszel Air Malta A319-est 200m -en átrepüni keresztbe a reptér fölött e miatt.
Sziasztok, érdekes dolog történt a fejem felett, Óbudán, nagyon alacsonyan, mondjuk a megszokott repülési magasság felén-kétharmadán (cca 200-300 m) megjelent egy hófehér B-737 Classic, talán 500, északról repült dél felé, majd ahelyett, hogy ráfordult volna a 13R-re, ezen a nagyon kis magasságon jobbra (nyugatnak) fordult, megtett majdnem két teljes kört, és kelet felé távozott. Jóval a Budai hegyek magassága alatt repült, meglehetősen nagy állászögön, monduk azt, meglepő látvány volt... Lajstromjelet nem láttam kukkerral sem.
huhúúúúúúúú. 1993, pestlőrinci piac. Tourist ruszki cső, 20*50. Egy lengyel nőtől vettem 2500 pénzért.
Áthaladókra már jó, egészen B737 méretig, ha elég közel jön.
Mediamarktban szoktam látni kisebb nagyobb csöveket, 10-20ezres nagyságrendben, de nem tudom, a csillagászati jellegűeket mennyire nehézkes mozgatni, nem fejjel lefelé adják e a képet, stb. ehhez nem értek. Ilyen turisztot talán még lehet szerezni valami lengyel piacon.
Ez a magyar fociválogatott lesz Wales-be, csak azt nem értem, miért az Austrian-nel repülnek. Kell a magyar focinak az állami pénz, de nehogy a magyar gazdaságba forgassák vissza...
Akkor te nagy profi lehetsz, mert én itthon ugyanezt 60 bruttó körüli árakon látom. Egyébként kifejezetten azért szeretném megvenni, mert a FinePix 5000 10*-es zoomja nagyon-nagyon kevés a repnapokhoz, és akkor lenne a dolog jó, ha nem csak a közönség előtt elszáguldó gépeket tudnám lődözni, hanem a távoliakat is, pl. Brno-ban nem lenne ellenfény. (Igazából a nagy zoom itt még könnyít is, mert távol az elmozdulások kisebbek, és több időd van az élességre, etc.) Ezt a nagy dögöt is szívesen kipróbálnám, sőt, lehet, hogy ki is próbálom, mert a 8* zoom azt jelenti, hogy nagyítás nélkül még benne vagy a már jól ismert intervallumban (a 8* kisebb, mint a Fuji 10*-ese), teljes nagyítással meg feltárul előtted a Hetedik Menyország. Amatőrcsillagász vagyok, tudom, mi az a nagy nagyítás, hidd el, nem rossz dolog az:)
Most kaptam karácsonyra, 34e forint volt, Japánból hozták - itthon nem tudom, mennyibe kerül. Ha repülőnapokon szeretnéd használni, jó kezednek kell, hogy legyen, mert csutkára be kell zoomolni, hogy ne vignettáljon. :) Én voltam kint vele 2-3-szor Ferihegyen, de a felszálló gépek túl gyorsak, a kamerának ideje sincs fókuszálni, meg bele se fér az egész repülőgép a képbe. Nem akarlak lebeszélni róla, sőt!, de régen én is voltam Taszáron, nem hiszem, hogy ott sok hasznát venném ennek az ágyúnak. :) Talán az 1.54* változata erre a célra jobb. Ilyen zoom mellett én nehéznek tartom követni a céltárgyat, persze nem úgy, ha az 10 km magasan van. :)
HL7538: Mikor, mennyiért vetted a telédet? Én is ugyanazt a 2,2*-szeres Raynoxot néztem ki magamnak, de én ráérek nyárig megvenni (repülőmapokon fogok lődözni vele)... A fotók királyak!
Nézzetek be ide : www.pchelper.hu, egy nagyon jó barátom csinálja, a hivatalos Mo.-i forgalmazója a World Air Routes cockpit DVDknek és a rádióknak is.
Itt találtok rádiókat bruttó 40-70 ezer közt.
Nekem egy régi Roadstar rádióm van, nem scanner, hanem tekerős, ezért egészen pontosan nem lehet beállítani, úgy mint a scannereket.
Én a 130,575-t szoktam hallgatni, azok jönnek a ház felé kb.