Az eleje az szerintem egy kicsit kevésbé pontosan repült PUSTA3D SID, ami a Csepel sziget csúcsától egy radar vektorban folytatódott vszeg forgalmi ok miatt. Utána pedig egy direct VEBAL-ra ment tovább, ahogy elnézem a képedet.
Nem lehetett semmi, nagy kár, hogy már(még?) nem láthattam élőben a nagy Anteuszt. :))
----------------
Nem tudom fogod e még látni, hallani ?
2015-ben még volt üzemben pár darab, de azt nem tudom, hogy repültek is, vagy már csak állagban voltak?
Arról sem hallottam, hogy az orosz légierő megőrizne 1-2 db-t üzemképes állapotban, bemutató, nosztalgia céljára ?
Pedig biztos vagyok benne, hogy az európai légi parádékon igazi kuriózum lenne egy-egy An-22-es alacsony áthúzás, vagy elstartolás......................:-)))
Elkészültek a Budapest Airport 2-es futópályájának vadonatúj műszeres leszállító berendezésének építési munkái, így ismét mindkét futópálya fogad és indít járatokat. A mintegy félmilliárd forintos beruházás a repülőgépek személyzetét segíti a repülőtér futópályájának megközelítésében, elsősorban rossz látási viszonyok esetén.
A három hétig tartó zárás oka az volt, hogy a Budapest Airport egy új műszeres leszállító berendezést telepített a repülőtér egyik fő megközelítési irányának számító 31R pályavéghez, ami a futópálya Vecsés felé eső vége.
A futópálya megnyitását követően még közel egy hónapig tart az új ILS rendszer beállítása, ellenőrzése, valamint berepülése, csak ez után állhat üzembe a vadonatúj műszeres leszállító rendszer, akkor is még csak korlátozott módon. A csúcstechnológiás berendezés teljes képességét várhatóan június végén, a korlátozás nélküli üzembentartási engedély megszerzése után lehet kihasználni.
A mintegy félmilliárdos – 465 millió forintos – beruházás első ütemének lezárultával a nyár végén megkezdődik a repülőtér másik fő irányának, az 1-es futópálya (Pestszentlőrinc felé eső) 13R végéhez tartozó ILS cseréje is.
A három hétig tartó pályazár alatt a teljes forgalom a repülőtér régebbi, 3 km hosszú 1-es futópályáján akadálytalanul zajlott. A rendelkezésre álló hosszabb idő lehetőséget adott arra is, hogy egy sor kisebb-nagyobb javítást és karbantartást is beütemezzenek a Budapest Airport szakemberei a 2-es futópályán és környezetében.
Egyebek mellett elvégezték a szükséges burkolati javításokat, nagyszabású fénytechnikai karbantartást és a lámpacseréket, a nyári időszak előtt megelőzésképpen gyomirtást hajtottak végre a 3,7 kilométer hosszú futópálya környezetében, sőt, szakszemélyzet segítségével közel száz fokozottan védett ürgét fogtak be élve és költöztettek át a Kiskunsági Nemzeti Park területére.
Ha az olvtársaknak az AN-26, vagy AN-12 hangos ( különben az) akkor hallgassanak meg egy AN-22 felszállást.
Anno az Irak-Irán háborúban (1981-1984) Ferihegyen nem volt ritka a lőszerért jövő AN-22.
Legtöbbször IL-76 jött a lőszerekért mind iraki, mind iráni részről, de néha besegített egy-egy AN-22 szovjet részről is.
Na amikor azt jól megpakolták 7,62-es mogyoróval és telis-tele nekifutott, az Rákoshegy/Rákoskert lakosainak igazi élmény volt.............................:-))
Szóval igen... utánozhatatlan. :) Az angolok amúgyis be vannak tojva ezektől, mióta egy An-30 haskamerákkal felszerelve állítólag elrepült Lancashire fölött.
Épp magasabban repülve tűnik a leghangosabbnak, mert a mély felé tolódik el a hangja. Mondjuk az alapgáz se kutya, ha olyanok a szélviszonyok, én este, légvonalban kb. 10 km-re fhegytől hallom, amikor a Cityline kis gázadásokkkal begurul.
Szerintem őt hallhattad, bár majd' 20ezer láb magasan repült, de nem halk gép, főleg amikor az esti csendet "töri meg". :) Nem hiába nevezik ordító egérnek. ;)
Nem tudjátok véletlen, hogy tegnap 23:45-kor mi húzott el pest felett? Sivítva zúgott esaz ablakok is beleremegtek. Ezt muszáj ilyen késői időpontban közlekedtetni?