Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

a8lang Creative Commons License 15 perce 0 0 10777

Én az audiba is csak ilyet tettem. 70e km-nél cseréltem először D3-nál a gyertyákat elvileg 90-nél kellett volna, de gyújtótrafó visszahívás miatt ha már szét kellett szedni akkor semmiből se tartott kicserélni újra. Most nemrég cserélték a gyertyákat megint 105e km után és ezt mind gázzal tette meg ami jobban igénybe veszi a gyertyát állítólag. Iridium NGK ment bele pont olyan ami volt benne, valami 2e ft volt darabja kedvezményesen, 16e ft a 8db gyertya. Nem pénz, most megint egy ideig nincs vele gond.

Előzmény: Balu1st (10775)
Balu1st Creative Commons License 30 perce 0 0 10776

Ja, amúgy most visszaolvasva, nem biztos, hogy az előzőkből lejött, de azt javasoltam, hogy lehetőleg a gyárit, vagy azzal egyezőt tegyen bele (ami egyébként Denso).

Előzmény: a8lang (10773)
Balu1st Creative Commons License 30 perce 0 0 10775

"A 6 rongyos gyertya az mind iridium(platina) azért ennyi, mert 90-100e km-t elmennek."

 

Tudom, de nem biztos, hogy mindenhol 6 rongy. Amúgy a GS könyve szerint az újakba már nem is szabad másikat tenni.

Előzmény: a8lang (10773)
HL7538 Creative Commons License 1,5 órája 0 0 10774

Köszönöm a válaszokat!

Előzmény: Pityke71 (10769)
a8lang Creative Commons License 1,5 órája 0 0 10773

A 6 rongyos gyertya az mind iridium(platina) azért ennyi, mert 90-100e km-t elmennek.

A másik meg hogy kedvezménnyel 3ezer körül van, én ilyet vennék bele max egy 20-as a 6db.

Ez egy nagyon tartós motor, kár lenne egy hitvány pár ezer km-t bíró gyertyát beletenni, ami aztán bele esik a hengerbe rossz esetben max pár tízezer után. NGK vagy Denso.

Előzmény: Balu1st (10772)
Balu1st Creative Commons License 3 órája 0 0 10772

Jogos, megnéztem az RX400h könyvét is. Továbbra is tartom, hogy a 6 rongynál valószínűleg márkaszervizben is olcsóbb.

Előzmény: Pityke71 (10769)
Balu1st Creative Commons License 3 órája 0 0 10771

(Amúgy az IS nem a Mondeo, hanem a Focus mérete, ha már összehasonlítunk.)

Előzmény: mlas45 (10768)
Balu1st Creative Commons License 3 órája 0 0 10770

OFF

 

Onnan veszem, hogy annyiba kerül. :-) 200 lovas tudtommal nem csak Titaniumban van, kevered a 240-essel szerintem - valamint a Fordnál bármi, bármilyen kombinációban rendelhetsz, többnyire akkor is, ha a listán olyan nincs. Másrészt Lexust elég gyakran vesznek listaáron, pláne, ha kedvezményes eleve, Fordot meg soha. Ha szépen köszönsz, kapsz 10% kedvezményt, ha nem veszed meg egyből, hanem visszamész mégegyszer, akkor 15-20-at, és utána kezdesz alkudozni. Kb. tucatnyi Fordot vettem eddig, igaz, abból csak kettőt magamnak, de így működik. 

 

ON

 

Igen, benzines áron kapsz hibridet. De Lexus, és nem pedig Ford benzines árán, ha ugyanazt a kategóriát nézed. Amúgy Mondeo hibrid is van, valamivel több, mint 9 millióért (nem kedvezményes listaár!). 2 literes benzines, plusz egy villanymotor, 187 LE a rendszerteljesítménye. Ha együtt tudsz élni a 185-re korlátozott végsebességgel, akkor teljesen jó ajánlat. Nem megy lényegesen rosszabbul, mint a GS 300h, és majdnem akkora. Elromlani valszeg nem fog, mert a Toyotától vették a hibrid rendszer szabadalmait.

Előzmény: mlas45 (10768)
Pityke71 Creative Commons License 5 órája 0 1 10769

Hi!

Bosch gyertya leves!

A lexus denso-t használ,helyette max NGK.

A katalógusok összereferenciáznak minden gyertyát,ami méret szerint berakható egymás helyett,minden másban különbözik.

Előzmény: HL7538 (10764)
mlas45 Creative Commons License 6 órája -1 0 10768

Leírtam az árakat a hsz-ban, akkor néztem meg... nem tudom, te honnan veszed ezt a 8-9 millát...

Ne 1,6 Trendet nézz, hanem 200 lovas benzineseket, az csak Titaniumban van...

 

...de nem is lényeg, azt nézd, hogy nincs meg a Lexusnál a 20-30% prémium felár, mint a német prémiumoknál (pl. a Fordhoz képest) és hát hibridet adnak benzines árában.

Előzmény: Balu1st (10765)
Balu1st Creative Commons License 8 órája 0 1 10767

Sztem érdemes cseréltetni. A 6000-es és a 750-es gyertya között biztosan van különbség, az autó könyvében benne van, hogy minek kell megfelelnie. Ugyanakkor valószínű, hogy a drágábbiknál a gyári is olcsóbb.

Előzmény: HL7538 (10764)
Balu1st Creative Commons License 8 órája 0 0 10766

Nálunk 5% is ugyanezt, vagy még durvább töltőhiányt okozna.

Előzmény: mlas45 (10763)
Balu1st Creative Commons License 8 órája 0 0 10765

Kb. a 8-9 milliós Mondeo azonos felszereltségben az alap IS-sel (arról most nem is szólva, hogy méretben sokkal inkább a GS-hez mérhető), szóval nagyon mellé - pont az egyik legjobb ár-érték arányú márkával példálóztál, azért tévedsz ekkorát. A Vignale meg majdnem annyira Ford, amennyire Toyota a Lexus. :-)

 

Az igaz, hogy kommersz árban kapsz Lexus hibridet, de egy-másféllel kisebb méretben. Azonos méretben a Toyotától kaphatsz, a Lexustól nem. Nem hülyék ülnek ott (és a Fordnál sem).

 

Előzmény: mlas45 (10760)
HL7538 Creative Commons License 16 órája 0 0 10764

Sziasztok, Lexus RX400h-hoz egy kérdés: 270e km van az autóban, a Lexus Buda oldala szerint most esedékes lenne a gyertyákat is cserélni.

Természetesen megnézem a szervizkönyvet és a korábbi szervizszámlákat is, hogy mikor volt cserélve utoljára, de addig is két kérdés:
- Érdemes hozzányúlni, ha nincs vele semmi probléma? Egyik korábbi autómnál cseréltettem, mikor esedékes volt, de megbántam. Addig nem volt vele semmi gond, utána viszont gyertya is, gyújtókábel is, ami csak lehetett.
- Az egyik alkatrészes webshop szerint van hozzá gyertya 6000-ért is, meg 750 forintért is. Utóbbi is Bosch, prémium, nem noname, akkor mi gond lehet? Van valami, ami miatt nem szabad ezen spórolni?

Előre is köszi!

mlas45 Creative Commons License 18 órája -1 0 10763

Hát ez (40% e) nálunk még pár évig nem fenyeget :))

Előzmény: Balu1st (10758)
mlas45 Creative Commons License 18 órája -1 0 10762

Vicc volt, eszembe se jutna tárolni otthon... de a jövő mégis a napelem plusz e-autó, és sztem ezt te is így gondolod, ha már befedted a tetőt napelemmel.

Előzmény: a8lang (10759)
mlas45 Creative Commons License 18 órája -1 0 10761

Az e-re sztem most mindenki ráfizet, nagyon kicsik (még) az eladott darabszámok. Sok gyártónak csak tessék-lássék van, szinte kis szériában gyártott prototípusok :))

Még akkcijózzák is? :DDD

 

A BMW-nél annyiért majdnem kapsz egy 5-öst, mint az i3, fóccvágennél meg Passatot e-Golf árban, meg Hyundai IONIQ 9 milláért...

Előzmény: Balu1st (10757)
mlas45 Creative Commons License 18 órája -1 0 10760

Mikor néztél utoljára Mondeo árlistát? Ne az alapot, hanem egy jól felszereltet, 200 lovas benzin motorral... a "Vignale" kivitel 12,5, a sima "Titanium" 10,075, a hibridjük is 10,3 - és hát ez Ford, nem Lexus - a két márka klasszikus besorolását most ne említsük.

 

De nem is ez lényeg, hanem az, hogy most "kommersz" árban kapsz hibrid Lexust.

Előzmény: Balu1st (10755)
a8lang Creative Commons License 26 órája 0 0 10759

Ezt el is felejtheted egy jó darabig. Az a baj vele mint az elektromos autókkal, az akku ára.

Sok millióból tudnál akkora akkut betenni a napelemes rendszer mellé ami éjszaka ellátná a házat és mellette fel tudná tölteni egy e autó akkuját is.

Egyelőre a hálózat a legolcsóbb tároló hidd el. Nekem tele a háztető napelemmel (82db, 23kwp) és még tovább lesz bővítve. De eszembe nem jutna akkut venni hogy le tudjak válni a hálózatról. Ráadásul a termelés is olyan mint a kuty vacsorája, hol van rendesen, van hogy alig még egy ilyen nagy rendszernél is. Ma pl végig eső, sötét egész nap új negatív szeptemberi rekord 12,7kwh, már napok óta hasonló 1 nap kihagyással(20-40kwh/nap) amikor meg termel rendesen nyáron akkor meg 150-165kwh/nap), szóval amig van szaldó addig ki kell használni, mert akkuval bizony szívás lenne sokszor, nagyon sokszor. Még 200kwh pakk is kevés lenne ha van egy hosszabb alacsony termelésű időszak, és akkor még nem is töltöttél autót róla.

Előzmény: mlas45 (10752)
Balu1st Creative Commons License 29 órája -1 0 10758
Előzmény: Balu1st (10757)
Balu1st Creative Commons License 29 órája -1 0 10757

Ha a többi gyártó hinne az e-ben, akkor ők meg azt akcióznák, a Toyota meg szívna. Mégsem ez megy.

Előzmény: mlas45 (10753)
Balu1st Creative Commons License 29 órája -1 0 10756

Nem rossz, de csak alultervezett kapacitással működik, és ma még jó drága.

Előzmény: Parci (10754)
Balu1st Creative Commons License 29 órája -1 0 10755

A Mondeonál drágább, a Kókusznál viszont már nem sokkal kisebb, és sokkal szebb.

Előzmény: mlas45 (10753)
Parci Creative Commons License 29 órája 0 0 10754

egy darab aksi kérdése, nappal abba püffölöd a kwh-kat, éjjel meg abból a kocsiba. a kettő között meg megiszol pár finom kávét a gaggiádból :D

Előzmény: mlas45 (10752)
mlas45 Creative Commons License 1 napja -2 0 10753

Nem gondolnám, hogy a Toyotánál ez hit kérdése. Ne feledd, hogy ők sok évet és sok milliárdot tettek a hibridbe, ebben piacvezetők, megy az eladás 1000rel!

Nyilván nem fogják ezt az imázst most azzal rombolni, hogy kezdenek átpozicionálni a tisztán e-re...

Gondolom, az agyak már lázasan dolgoznak az e-n, ill. prototípus kész is van, de kivárnak, addig tolják a hibridet, amíg lehet. Nekik ez pénzt hoz, a többieknél az e egyelőre csak visz :(

 

Erre mutat ez a nagy hibrid akciózás is... ha megnézed, egy IS300h most olcsóbb, mint egy Ford Mondeo, vagy egy e-Focus...

Előzmény: Balu1st (10750)
mlas45 Creative Commons License 1 napja -2 0 10752

Addigra tele lesz a tetőm napelemmel :)) Nem áramszolgáltatóhoz visszatáplálva, mert akkor ugye papír lesz róla, hanem saját részre. Persze, hogy éjszaka feltöltse a verdát, azon még dolgoznom kell :))

Előzmény: Balu1st (10749)
Parci Creative Commons License 2 napja 0 0 10751

hehe, pontosan ilyet nyúztam 10 évig, még a szín is stimmel :)

Előzmény: mlas45 (10743)
Balu1st Creative Commons License 2 napja -1 0 10750

Még valami: a megbízható e-flottákban sem hiszek. Mondhatod, hogy nem számít. De az igen, hogy a Toyota sem.

Előzmény: mlas45 (10748)
Balu1st Creative Commons License 2 napja -1 0 10749

5 évnél kevesebbre nem éri meg, az biztos. Viszont én abban is biztos vagyok, hogy teljesen elektromossal sem lesz olcsóbb járni, ha elterjed. Majd jön a betápra a jövedéki adó...

Előzmény: mlas45 (10748)
mlas45 Creative Commons License 2 napja -3 0 10748

Előbb-utóbb :) a közeli jövőben Szegeden is megnézem, elkezdték az ottani Toyotások is nyomatni - nekem közelebb van, meg a budaörsiek eléggé xartak a fejemre... hátha itt jobb lesz.

 

Bár most kicsit elbizonytalanodtam... minden komolyabb gyártó azt ígérgeti, hogy 2018-2020-ra komoly e-flottája lesz... esetleg addig ki tudnám húzni az öreggel... és vennék full e-t, ha már elmegy legalább 400 km-t. A hibrydezést akkor átugranám, ha most megveszem, 2-3 év múlva nem szívesen adnám el, jó nagy bukóval :(

Előzmény: Balu1st (10747)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!