Aztán meg lenne egy kérésem egy Gyöngyös-Budapst vonalon elérhető RX400h tulajhoz, aki esetleg rám tudna szánni egy fél órát egy hétköznap az életéből:
Arról lenne szó, hogy én rákötném a gyári diagnosztikát az autójára (így ingyen és és bérmentve átnéznénk, van-e bármilyen hiba az autóban), én pedig csak meg szeretném nézni a tempomat élőadatokat, mivel az én autómban látszólag minden rendben, mégsem tudom lerögzíteni a sebességet, ezáltal használhatatlan a tempomat. Hátha rábukkanok mégis valami eltérésre.
Igen írtatok a felújításról. Illetve adtatok jónéhány hasznos infót amit köszönök szépen. Azonban kaptam -nagyon jó ajánlatot(gyári nem utángyártott) és ha úgy van akkor csere. Ettől függetlenül a felújítást sem dobom el mint lehetőséget.
Nos a légrugók 2008 óta ismerősek.Range Rover ,Discovery 2,3,Range Sport. Az esetek 90%ban maga a légrugó az elöregedés miatt volt csereérett illetve ,hogy sztem 5-7 évente illik cserélni bármennyit is ment.A maradék 10%ban a rendszerben volt a hiba,szenzor,vagy vhol sérült a légvezeték,kompresszor elfáradt,stb..
A lexus elég jól megoldotta,mind a kompesszor mind a rendszer,és a légrugó Gumis része tökéletesen működik.Ami megadta magát nálam az a légrugóm lengéscsillapítója.Egyébként szinte máról holnapra ha visszagondolok..Maga a lufi emel süllyeszt tökéletesen:O)Ezért kell cserélnem.maga a "lengéscsillapítás" szűnt meg.Így az első futóművet felújítjuk.Gondoltam már rá ,hogy vmi átalakító kitet teszek bele de mivel semmi tapasztalatot nem tudtam róluk itthon szerezni marad a gyári megoldás,aminek azért utólag jobban örülök.
A km..Nos én csak 20.659kmig tudom visszakövetni az autó előéletét amióta Monoron volt szervizelve .115.726km nél vettem át.Egyszer voltam vele a ToyoTeam garage ban..Azóta a barátomnál szervizelem,illetve nemrég hogy a parkolóban az elejét meghúzták a Debreceni szalonban javították(fényezés) illetve az első jobb ködlámpát cseréltettem újra ,bár utólag látom feleslegesen..Most meg 13hónap használat után jön majd a 150.000km es szervíz.jelenleg 147.ekm körül van benne.tehát km állásról csak ennyi az infóm.130.000km ről tudok,az első 20.000ról nem ..
Egyébként az autó jön megy napi használatban van,egy hibája van amit még mindig nem orvosoltam a kormány ki-be mozgató motor szerintem halott az nem mükszik.
Tehát várom a javaslatokat illetve bármit amit tudtok ,mi az amire 150.ekmnél illik cserlni még akkor is ha minden flottul mükszik.
A légrugó nem km-re megy tönkre. Hanem elöregszik. Nekem az a8-ban miután eladtam bő 1 évvel később kipurcant a két első lufi, és csak 150e km volt benne, pedig abban tuti annyi volt, és volt akinek meg 400ezer , de mára már sorra döglenek meg mind, mert elérték azt a kort amikor a gumiköpeny elöregszik és kilyukad. Pedig az enyém még garázsban is állt és mégis. Lehet mondani hogy kb 10 évet ha kibírt a légrugó akkor bármikor beszarhat km futástól függetlenül, ha csak 40ezer van a kocsiban akkor is.
Nos nemrég írtam ,hogy a Ls430ban lévő MarkLevinson sztem nem az igazi.Ezt továbbra is fenntartom de rájöttem ,hogy a 2017es Rav 4ben (igaz nema JBL) de a gyári hangzás katasztrófa...Eddig is gyengének tartottam(RAV4Hybrid) de most legutóbb sajnos hosszabbb távon kellett elviselnem...illetve inkább az 1000kmre kikapcsoltam.Konklúzió nem elégedtlenkedem a 14éves ML-al ,simán veri :O)
A másik : Szörnyű amit anno mindenhol hangoztattak: a Lexus vásárlók 70?80%?-a újból Lexust akar....lassan céges autót kapnék... és eddig mindenre fintorogtam:O)Bennem van a hiba.
Egyébként az LS csak megy.illetve nagyon megy..A két első égrugó csere lesz januárban,illetve szilentek stb.
Apropó.150.000Km nél mit illik kötelezően cserélni,az alapokon kívűl?Összes olajat,összes szűrőt ,cserélem.Ezeken kívűl?
Gs 300 18 éves,csöpög az olaj a diffiből,sajna pont a kipufogó csövére.Szimeringet cserélnék,ha tudnám a beszerzését,illetve az oem számát.Tud valaki segiteni?Előre is köszi!
Nem, nem az árammal megtett távot jelenti, hanem a (vissza) termelt áramot, pontosabban energiát. Egy kék téglalap 50Wh, ebből kb. 20-25 kell ahhoz, hogy az akksi a minimális szintről (kb. 25%) az üzemszerűen maximális (75% körüli) töltöttséget elérje. Nálam lejtőn egy percalatt akár három téglalap is összejön, ezért keveselltem az 5 percenkénti 1-et, persze ha csak síkon mentél, akkor rendben is lehet akár. Meg persze más módon is tud töltődni az akksi (pl. a benzinmotor tölti a villanymotort használva erre, ami lehet hajtás és motorfék üzemmód is). Ha mindenre odafigyelsz (elég az elején, mert gyorsan meg lehet szokni a gázpedál-kezelést), az további litereket jelenthet, mínuszban természetesen.
Na szóval nincs ennek a fránya autónak az égegyadta világon semmi baja:
Ma meg volt táltosodva a Krumpli:
Csináltunk egy Gyöngyös - Hungaroring- Gödöllő - Gyöngyös kört, kis szántóföld/városozással keverve, volt itt minden, zöld csíkok, villanyautózás kilométereken keresztül, szinte teljes lemerülésig. Nem viccelek, majdnem 70-nel is ment árammal.
Csak logikát/magyarázatot nem találtam továbbra sem bizonyos üzemállapotokra.
Hát én néhányszor megcsináltam azt,hogy "hideg" motorral elugráltam ügyezni,míg a másik autó nem állt rendelkezésre.4 nap alatt 27km,ez 11 elindulással.Nnnna arra én is 18-cal jöttem ki.
Nahát a ti napi 4-5 megállásos 50-80 km-etek 100x ideálisabb, mint a mi használatunk: napi 3-5x 1-3 km, szinte minden út visszahűlt motorral.
Első 3 gyertyát néztem (hátsókhoz nyilván szívósor le) , szemre nem tűntek leharcoltnak. Vezérlés? Hmm, egy ránézést megér... Bár az obd adatok (szép short/long trim, és lambda érték), nem utal ilyesmire...