Az én golfom majdnem 20 éves, természetesen R12-vel volt töltve, mikor megvettem nem volt rajt gáz, ezért megtöltöttem. R12 szóba sem jöhet, mert legálisan nem forgalmazhatja senki, már jó pár éve. Először kompresszor le, olaj kiönt, majd nitrogénnel átöblít (olaj kifúj) Mivel igen kevés olaj volt rajt, nem egészen szakszerűen, de a szárítótartályt már nem is vettem le, elég avétosak a csatlakozók... szóval új olajjal és r134-el feltölt. Kb 1 éve és 7000 kilométer óta semmi probléma.
Ezenkívül több mezőgazdasági gépet is átalakítottam már,(mivel az r134 (nálunk) lényegesen olcsóbb, és a régi gépeken ez igen fontos szempont szokott lenni...)amik szintén ilyen jellegű hiba nélkül üzemelnek már több éve és több száz üzemórája.
Véleményem szerint, ha alaposan átöblítjük a rendszert és szárítótartályt is cserélünk nem lehet probléma. Igazából a régi ásványi és az új szintetikus olaj keveredése nem ajánlott. Az r413 98% ban r134 a maradék két százalékban olyan elegyet tartalmaz amely oldja az ásványi olajat. Ezért ott gyakorlatilag átalakítás nem szükséges, csak fontos hogy folyadék állapotban legyen betöltve. Illetve az expanziós szelep átállítása ill. cserélye javasolt, de tapasztalatom szerint ez nem szükséges.
Most csinálunk ilyet egy saját autóval, ha sikerült beszámolok ;)
Az tuti hogy rendszert nagyon át kell tisztítani, olajat cserélni, és a csövekkel is lehet zűr. Tehát nem egyszerű. Ja meg a csatlakozás is már a feltöltéshez ha jól tudom (nekünk másikat kellett rá aplikálni)... Egy törött autó volt, és úgyis cserélni kellett a rendszer nagy részét, ezért akkor már átalakítás lett/lesz a vége...
Van egy öreg BMW-m R12-es gázzal menne benne aklíma, de nem hűt. Mit tudnék tenni, hogy hideg legyen az autómban nyáron is? Esetleg r12 töltés, hallottam olyat is, hogy az r413a helyettesíti, meg olyat is, hogy olajat kell cserélni a rendszerben, aztán mehet bele az r134 (ez gondolom nem olyan egyszerű, ha jól tudom, a gáz viszi sz olajat szerteszét a csövekben :) ). Meg hallani r134 átalakító szettekről is, de a tapasztalatokról még nem találtam semmit.
Kérem amiken van ötlete segítsen mert megállt a tudomány.
Adott egy A8-as amibe egy új kompresszor került, minden rendben van egészen odáig amíg az autó el nem éri az üzemi hőfokot, addig hűt vagy fűt, amint elérte azonnal kikapcsol a kompresszor, a ventillátor megy tovább!
Cseréltünk klímavezérlő panelt, a hiba ugyanaz maradt!
Szerinted itt a többség mit csinál??..mert szerintem kérdez a hozzáértő szakemberektől.
Építőbb jellegű lehetne a hozzászólásod,ha segítenél a többieknek konkrét címmel,telszámmal stb,ha már Te magad találtál olyan helyet amivel meg vagy elégedve.
Sziasztok!
Olvasva a hozzászólásokat, kicsit mosolyogtam, hogy milyen klímás szakemberek vannak…
Az én véleményem, ha szeretnél valamit megjavítatni, akkor érdeklődj a lehetőségekről egy szakembertől. Ha jó szakembert kerestek Autóklímával – villamossággal – gumival kapcsolatban tudok segíteni. Már évek óta a Prestige Alarm -hoz, járok minden problémámmal, Budapesten ők a legjobbak legkorrektebbek, mindig segítőkészek árban is jók. Előttük nagyon sok műhelyben jártam, de soha nem volt olyan, hogy helyben hegesztik a klímahűtőket, csöveket, kompresszorokat javítanak, azonnali diagnózist adnak. A Műhelyük a műszerezettségük és a hozzáértésük nagyon profi. Nem egy ügyfélből akarnak meggazdagodni! A főnők korrekt rendes fiatal srác, mindenkinek ajánlom.
Kinti hűtő előtti ventillátorra gondolok. Ha menetközben megy akkor a menetszél hűti a gázt a kondiban.Városban meg ha felmegy a gázhőmérséklet,így a gáznyomás is akkor kikapcsolja a kompresszort,a túlnyomás miatt károsodna a rendszer.
Mikor reggelente bekapcsolom akkor még soha nem megy.
Egyébként ha hűt elindul a ventillátor.
A fülkében ha a ventillátort ki-be kapcsolom akkor belül a relé is kattog (akkor is amikor egyébként a kompresszor mágnes nem hajlandó húzni).
Tudomásom szerint figyeli a klíma vez. a külső hőmérsékletet, és +4 Celsius fok alatt nem engedi bekapcsolni, én elsőre erre az érzékelőre gyanakszom, de sajnos fogalmam nincs hova dugták el, és sajna rajzom sincs.