próbáltam tekerni rajta.Én úgy vettem észre hogy alaphelyzetben volt mivel az egyik végállás közel volt(szinte félfordulatra).Mintha hűvösebb volna a befujt levegő,de meg kéne mérnem,mert ennek az érzet dolognak nem hiszek.
A másik az hogy az ohm-mérő összevissza ugrál mérés közben.Valamit rosszul csinálok?
Szia xmbela még nem volt lehetőségem megköszöni a multkori segítséget(vw polo) 30 fokos külsőnél 8 fokos levegőt tud a klíma. Nem csináltam vele semmit a tulaj azt monta maradjon igy. Úgyhogy kösz mindent.üdv Zoli.
A kondenzátor bemenetén 20 bar-nál 75 foknak kell lennie(nem 100!),de ekkora nyomásnak nem kellene lennie.Viszont ekkora hőmérsékletkülönbségnél kondenzálódni kellene a hűtőközegnek,amit kizár az észlelt buborékolás.Ha növeled a hűtőközegmennyiséget,akkor megnő a nyomó oldali nyomás ,ami már így is magas és feleslegesen melegíted túl a kompresszort is.
Arra gondolok,hogy nagyobb teljesítményű kompresszor került fel.Nem így van?
Na megneztem. A kondenzator visszahuti a kozeget, mert a bemenete forro, a kimenete meg eppencsak melegebb a kornyezetnel. Viszont azt talaltam, hogy a szuron (kondenzator es expanzios szelep kozott) a kukucskaloablakban feher habos a kozeg. Soha nem tiszta folyadek, pedig itt annak kellene lenni, nem? Gondolom vagy nem kondenzalodik a teljes kozegmennyiseg, vagy keves a kozeg. A elobb irt homersekletekbol az utobbi eselyesebb. Velemeny?
Akkor is, ha a kondenzator kimenete nem forro, hanem kezmeleg? Ket ventillator nyomja neki. Ugy emlexem, ellenoriztem kezzel, hogy a kondenzator visszahuti-e kozeget, es nem volt forro a kimenete (nem ugy, mint a bemenete). Ma munka utan ezt meg egyszer ellenorzom. Raadasul autopalyan is csak ket fokot csokkent a befujt levego (20-rol 18-ra).
Meg tudom merni homerovel. Milyennek kellene lennie a harom csonek? Gondolom ~5 fok, ~100fok, ~40fok? Este megmerem.
tudom, hogy te sajnos nem pesti vagy, de a környékről van valaki aki ügyesebb?
(holnapra kellene visszamennem, hogy szétszedjék a mazdát, merthogy pénteken utáznánk a jó meleg horvátországba, csakhogy, utólag végiggondolva megingott kissé a bizalmam a szakiban. Szóval sürgős a dolog.)
Ha 20 bar volt,nyomó oldalon,akkor nagyobb kondenzátor kell vagy plusz hűtés a mostaninak.
Én még nem hallottam olyant,hogy autóba 1,5,teherbe 2.Inkább R12-höz 2, 134a-hoz 1,5-el szoktam találkozni.A gányolást kerülöm,ezért ha rossz,akkor mindig a belevalót használom,ezért nem mélyedtem el jobban a témában.
tudom, hogy ez a topic alapvetően szakambereknek, de most laikusként mégis kérném a segítségeteket.
Történet: Az autót (1993-as Mazda MX3, 1.8 V6) törtem, le kellett ereszteni (szerelés miatt) a klímagázt, fél évig így volt. Most töltetni akartam, így elvittem egy szakihoz. Ott vákumolás / olaj nélkül nyomott bele r134a-t. Klíma bekapcsolásakor pattogó hang (mint amikor a gyújtás szikrája áthúz) Szaki azt mondja, biztos nincs benne olaj. gáz leereszt, (vákuumol) tölt bele 4 "injekcióstűnyit". (azt mondja, ennyi szokott bele kelleni, ha gond van a kompresszorral). Kis gáz újratölt.
De sajna, amikor klíma bekapcsol alapjáraton ugyanúgy kattog-pattog.
Szaki azt mondja, holnap szétszedik, biztos a kompresszor rossz. Minimmum 50 rugó.
Odaálltam a házunk elé, és belém bújt a kisördög. Klíma bekapcsol, alapjárat megemel (1000 RPM-ig) pattogás semmi, csak csobogás-súgás mintha kevés lenne a gáz (merthogy kevés is, nem lett rendesen feltöltve)
Naszóval: a pattogó hang csak alapjáraton. Egy ideig csöndes, aztán pattog (mint a kukorica) egyre szaporábban. Nerm vártam meg, mi lesz a vége, felrobban még nekem, vagy mittomén.
Mit csináljak: Indokolt a klíma szétbombázása? Nem lehet, hogy rossz gázzal, sok/kevés olajjal lett feltőltve, az a baj? Nem lehet, hogy kicsit járódnia kell a hosszű leállítás után? Ha alapjáraton nem klímázok (csak pl pályán), akkor nem működne a dolog "sima feltöltéssel"?
http://autoklima.mbit.hu/index.php?module=staticpage&id=53 Jol irja ez a kep a ki- es belepo oldalt? Mert akkor forditva van beszerelve az expanzios szelepem.
Emlitettem a tobb kozeget a sracnak (aki feltoltotte), aszongya mar igy is 20 bar-on voltuk a nyomoval. Vakuum termeszetesen volt. Az expanzios szelep ketfele volt. 1,5 TON, es 2 TON. Aszontak ez valamifele teljesitmeny. Szemelykocsihoz masfeles, kisbuszokhoz kell a 2-es. Masfeleset vettem. Mi az a TON?
Beszeltem egy elpar gyartoval, szerinte nincs jelentos meretezesbeli kulonbseg a gazok kozott. Szerinte keves a kozeg, addig lehet adni neki a kozeget, amig a nyomooldal birja. Akar 1000...1200g-ig is.
600g ment bele. Volt mar tobb is, nem volt kulonbseg.
Elpar, ma reggel: Lerajzoltam, hogy merre kunkorog benne a kozeg. Vegigtapogattam az oldalan az osszes 180 fokos ivet az aramlas iranyaban. Haromfele agazik (nem negy). Mindharom jarat egyforman a kozepeig teljesen felmelegszik. Csak az eleje hideg. Nincs is markans homerseklet elteres, fokozatosan egyre melegebbek a konyokok. Szoval nincs dugulas.
Nem lehet, hogy egesz egyszeruen az az oka, hogy R12-hoz valo az elpar? Egyik, hogy a katalogus is kulon tetelszammal hozza azonos tipushoz a ketfele gazhoz valo elpart. A masik, hogy retrofit ota stabilan ilyen felteljesitmenyu. Akarmit csinaltunk vele, csereltunk rajta. Mar minden mas ki lett cserelve, es semmivel nem valtozott semmi. R12-vel meg jo volt. Szerintem (a tapasztalataimbol most erre kovetkeztetek) a 134-hez rovidebb jaratu nagyobb közegkeresztmetszetu elparra van szukseg. Te nem tudod veletlenul, szakmailag mi a kulonbseg a ket gazhoz valo elpar kozott?
hát csak annyi látszott hogy ha emeltük a fordulatszámot akkor emelkedett a nyomás is...nya mindegy,ha lesz időm tekergetek a termosztáton.Kárt csinálhatok vele?
A nyomásokon lehetett volna látni,ha nem jó az expanziós szelep.Ha tényleg le van ragadva,akkor sem történik semmi káros,csak nem fog úgy hűteni.
Az öreg rosszul mondta.A helyzet az ,hogy halvány fogalma sincs a működési elvről.
Az egy olyan szerkezet,mint a régi fajta hűtőgépekben van.Tegyél a levegőjáratba egy hőmérőt és tekerd el a termosztát állítóját az egyik végállásba.Nézd meg ,hogy hány foknál kapcsolja le a kompresszort.Utána tekerd el a másik végállásba és ismét figyeld a kompresszor kikapcsolását.Ekkor meglátod,hogy melyik végállás a hidegebb.