Sziasztok! Múlt nyáron vettem a Mercedes W124 250D-t, amelyben egy szaxerűen beépített (legalább is nekem úgy tűnik) utólagos Diavia klíma van. A motortérben az előző tulaj(ok) valamelyikének köszönhetően viszont elég nagy káosz uralkodott. Mostanra jutottam el oda, hogy mindent rendbe tettem, csak a klíma körül fogalmazódott meg 1-2 kérdés mielőtt feltöltetem. (Persze a fűtőradiátort is ki kellett cserénem a hétvégén, hogy ne legyen túl nagy az örömöm.) Szóval: 1. A rendszerben van ugyebár egy kombinált nyomáskapcsoló, amit két nyomás vezérel: az egyik az alacsony nyomás része, ami a kompresszor vezérlő körébe van kötve, ez tiszta. A másik nagy nyomásra kapcsol, de nem tudom mit. Vagy ez is a kompresszor vezérlő körében van és a kompresszort kapcsolja le túlnyomás esetén, vagy a kiegészítő ventillátort kapcsolja be? Valaki írta itt korábban, hogy a ventillátort kapcsolja 2. fokozatba, de az a baj, hogy csak egy sebességes ventillátor van benne. Azt meg nem akarnám, hogy pl. a horvát tengerpartig menjen a venti egyfolytában a zótópályán, ahol egyébként a menetszél is elvégzi a dolgot.
2. A klímkompresszor oldalán van egy kis kör alakú gomba szerű kidudorodás, amiből kilóg-na két vezeték, ha el nem lenne vágva tőből. Kérdésem, hogy az mi? Netán az lenne a rendszerleállításért felelős túlnyomáskapcsoló?
Általános kérdésem/kérésem pedig az lenne, hogy ha valaki megdobna egy kapcsolási rajzzal vagy linkkel a Mercedes 124D/Diavia combo-hoz, ugyanis a motortérben találtam még 1-2 el nem varrott drótot, ami a Diavia-s kábelkötegből lóg ki, de nem tudom hová kötni. A köteg másik fele a műszerfal alatt látszólag eredeti rend szerint megbontás nélkül van bekötve szám szerint 3 elektronika dobozba. Még hiba-LED is van az egyiken. Legalább is gondolom az.
Hello!
Megnéztem és ezek vannak rajta,Model no:1135019,Code no:S.A.E. J.639,öt rovátkás a tárcsa,átmérője 140mm-er,szélessége 21mm-er.Van a kompresszoron egy kb. 1,5cm-es matrica csík,ezek az adatok ott voltak feltüntetve.Ja! és a matrica végén van egy zöld csík amin 019 van feltüntetve.
Előre is köszi a segitséget!
U.I.:olyan is szerepel,hogy Herisson Division de azt hiszem ez mindegyiken fel van írva(amiket néztem azon rajta volt).
Köszönöm. Majd megvizslatom. De véleményed szerint egy 1999-es G Astrában lévő Diavia klímában milyen gázok lehetnek? És azokból kb. mennyibe kerül 1 kg?
Köszönettel:c20xe
Ha szakszerűen volt szerelve és töltve akkor csak a kompresszorból kerülhet szennyeződés a kondenzátorba( a körfolyamatból következik).De ez nem lehet olyan mennyiségű,hogy ez befolyásolná a hűtőteljesítményt.
Tehát elméleti síkon:1,5-2 bar rendszernyomás alatt nem indul a kompresszor. "Töltésnél szaki jelzi, hogy nagyon szutykos a kondenzátor.Töltés után kompresszor el sem indult. Kondi alapos kimosása után minden rendben." A mosásnak ehhez semmi köze nem volt.Valószinű kontakhiba vagy nyomáskapcsoló probléma lesz. Magasnyomású kapcsoló 20-24 barnál kapcsolja le a rendszert.Ennyi az elmélet. De az igazi megoldást csak a gyakorlatban lehet megtalálni.
Európai autógyártók 93-ig használtak R12-öt.Távolkeletiek kicsit tovább.Attól ,hogy Diavia még nem lehet beazonosítani,hogy melyik típus való bele.Keress Diaviás matricát azon rajt szokott lenni,vagy a töltőszelepből lehet következtetni.
Szar tipp volt, mert letezik ilyen gaz, csak nem hasznaljak autoba...
Autoba ketto eset lehetseges, ha oreg (kb 91 elotti) gep akkor R12, ha fiatalabb R134a nagy valoszinuseggel. Mert ugye barmi lehetseges. Szoval igy barmit lehet valaszolni is:o))
JAno
Nem biztos,hogy csak az jó,de az a biztos.Általában kis munkával összeépíthető akár kicsit másból is.Így kicsit nehéz elmagyarázni,de kis odafigyeléssel megoldható. Ha a " Model No" egyezik akkor biztos jó lesz rá,ha nem akkor figyelmesen összekell hasonlítani.
Sziasztok, tudom hogy ez nem egy frappáns kérdés :-), de szeretnék akár magánban is egy jó klímást kérni Pest környékén, mivel elolvastam a topic egy jó részét, és láttam hogy a klíma karbantartása kicsivel komplexebb annál, hogy évente kétévente gázzal és olajjal utántölteni. Szóval kellene nekem vki aki lelkiismeretesen átnézi, és megcsinálja, mivel sajnos Körmend elég messze van. :-( Amatőr kérdésem még, a klímakondenzátor belseje mitől tud elkoszolódni?