Keresés

Részletes keresés

magyarfutball Creative Commons License 2018.04.18 0 0 8503
Előzmény: raskó katalin (8501)
sjose Creative Commons License 2018.04.18 0 0 8502

Engem erdekelne. A "Nick" lattan mar akartam is kerdezni hogy Rasko rokon volt e :-)

 

Ha rakkatint a nickemre elojon az emailem.

Előzmény: raskó katalin (8501)
raskó katalin Creative Commons License 2018.04.18 0 0 8501

Üdvözlöm! Szeretném megkérdezni, hogy a Budafok labdarúgó csapatának Raskó Sándor a kapusa volt? Mert édesapám ott focizott. Van még eredeti újság képeim, én a lánya vagyok. Ha érdekli a kép akkor elküldhetem.

 

                                                                        Üdvözlettel: Raskó Katalin

Előzmény: zöldpáncélos vérteknős (8391)
pancso Creative Commons License 2017.08.27 0 0 8500

Megjelent az elismert szakíró, Sándor Mihály tollából A hajdúszoboszlói futball 105 éve (1912-2017) című jubileumi kiadvány.

Jutányos áron (2500,-Ft) megvásárolható a Hajdúszoboszlói Polgármesteri Hivatalon keresztül (érdeklődni: sleder(kukac)freemail.hu)

 

 

Medco Creative Commons License 2017.07.30 0 0 8499

Lehet hogy mégis dopping volt? Német szakvélemény az 54-es VB döntöröl.

 

http://24.hu/sport/foci/2013/08/05/doppinggal-tudtak-csak-legyozni-puskasekat/

Medco Creative Commons License 2017.07.29 0 0 8498

Ok, kölszönöm. 

Előzmény: Tempó Vasutas! (8497)
Tempó Vasutas! Creative Commons License 2017.07.28 0 0 8497

Lentebb tettem be egy linket. Bár valakit épp most vettem fel a csoportba, lehet, hogy épp te voltál az?

Előzmény: Medco (8496)
Medco Creative Commons License 2017.07.28 0 0 8496

Nagyon köszönöm az ötletet, de hogyan lehet csatlakozni?

Előzmény: Tempó Vasutas! (8492)
Tempó Vasutas! Creative Commons License 2017.07.28 0 0 8495

Pár napja olvastam vissza a hozzászólásokat, és ez tényleg nagyon jó kérdésfelvetés, azért is javasoltam a megadott facebook csoportot, mert ott többen - és aktívabbak - vagyunk.
Ami engem illet, én nem tudok rá válaszolni. Amúgy Schaffer esetleges zsidó származása fel szokott merülni, ebben jobban képben vagyok. De nem teljesen. Az biztos, hogy sem az olasz, sem a német, sem a magyar faji törvények nem vonatkoztak rá (hogy csak az utolsó bejegyzésemet említsem: 1944 augusztusában sárga csillagosok nem látogathattak focimeccseket, így nyilván Spécire nem vonatkozott a törvény (ez azt jelenti, hogy elvileg lehetett egy zsidó nagyszülője, vagy akár kettő is, de a zsidótörvény csak akkor nem vonatkozott rá, ha a szülei házasságkötésekor keresztények voltak).

Előzmény: Medco (8494)
Medco Creative Commons License 2017.07.26 0 0 8494

Ez nagyon hasznos info. Ezek szerint augusztus közepéig Budapesten volt a Spéci, majd csak ezután ment Németországba. Ennek alapján biztosan nem deportálhatták. Ez jó hír. Viszont még mindíg nem biztos, hogy ö lett-e a Bayern edzöje és a Weinhaus "Kette" vezetöje. Azért ez az opció most már valószinübb.

Előzmény: Tempó Vasutas! (8493)
Tempó Vasutas! Creative Commons License 2017.07.24 0 0 8493

Schaffer 1944 júliusában nyilatkozott a Képes Sportnak, három terve volt, az egyik, hogy Németországba megy feleségéhez. Augusztus közepén a Gamma-Elektromos meccset még a páholyból figyelte, aztán eltűnt a hírekből. Gondolom az első terve valósult meg, tehát Németországba utazott, de hogy ott mit csinált, az az újságokból nem derült ki.

Tempó Vasutas! Creative Commons License 2017.07.23 0 0 8492

Ez nagyon érdekes, de javaslom a Facebook zárt, focitörténeti csoportját!
https://www.facebook.com/groups/589120671119071/?fref=ts

Előzmény: Medco (8491)
Medco Creative Commons License 2017.06.14 0 0 8491

Érdekelne, ha valaki be tudna lépni az FC Bayern München arhívumába megtudni, hogy a híres magyar labdarúgó és edzö, Schaffer Alfréd mettöl meddig volt a müncheni csapat edzöje. Mellékelek egy linket, ami alapján 1944-45 -ig volt ott edzö, és egyidöben a München-i Weinhaus "Kette" vezetöje is. Majd a borházat lebombázták és ezért kiköltözött Prien am Chemsee-be, ami Münchentöl 30 km-re van keletre. Ott halt meg 1945 augusztus 30-án 52 éves korában. Állítólag a vonatról szedték le. Ez volt az utolsó éve. Tisztázatlan, hogy 1944-ben vagy 1945-ben lett edzö, meg az is, hogy valóban vezette-e a Weinhaus-t Müncenben. Az 1944-es edzöségének ellentmond, hogy Konrad Heidkamp volt a csapat edzöje 1943-45-ig a münceni csapat hivatalos honlapja szerint is.

https://hu.wikipedia.org/wiki/Az_FC_Bayern_M%C3%BCnchen_statisztik%C3%A1i#Edz.C5.91k_1963-ig

Más források szerint deportálták származása miatt Dachauba 1944 júliusában az egyik utolsó transzporttal és onnan szabadult 1945 áprilisában. Ez oka lehetett korai halálának is. Mindenesetre, ha mégis 1944 júliusában leszerzödtették a müncheni csapathoz, akkor ez sokmindent tisztázna. Itt a német nyelvü írás:  

http://www.glubberer.de/s/schaffer__alfred/schaffer__alfred.html

Medco Creative Commons License 2017.06.04 0 0 8490

Érdekelne, hogy valaki be tudna-e lépni a Bayern München arhívumába megtudni, hogy Schaffer mikor lett a csapat edzöje, ugyanis az idöpont most teljesen bizonytalan. 1944 vagy 1945? Ha 1944 július/augusztusban szerzödtették, akkor Konrad Heidkamp-al szerzödést kellett bontani, aminek semmi jele. Más forrás azt írja, hogy a Müncheni Weinhaus vezetöje lett. Azért ment Prim an Chimsee-be 1945-ben, mert a házat lebombázták. Zavaros az egész, jó lenne végre tisztán látni. Spéci emléke megérdemelné, hogy az utolsó évéröl ne ilyen egymásnak teljesen ellentmondó dolgokat tudjunk/gondoljunk.

Előzmény: sjose (8487)
vwaudi/vipmail.hu Creative Commons License 2017.05.02 0 0 8489

Érdekel valakit ez a radír megvételre? Egyedi darab ...

 

 

 

 

Medco Creative Commons License 2017.04.08 0 0 8488

Az viszont teljesen világos, hogy Konrad Heidkamp volt az edzöjük 1943-45-ig, és mindkétszer megnyerték vele a Gauliga Bayernt. Teljesen téves tehát az az adat, hogy Schaffert leigazolták már 1944-ben. Nem lehetett két edzö egyszerre, ráadásul abban az évben 1944/45-ben szünetelt a bajnokság a légitámadások miatt. Mellékelem a Bayern Wikipedia oldalát, és a 1963 elötti edzök listáján található ez a tévedés, hogy Schaffer 1944-töl 45-ig volt ott edzö.

https://hu.wikipedia.org/wiki/FC_Bayern_M%C3%BCnchen#Edz.C5.91k_1963_.C3.B3ta

 

 

 

 

 

Előzmény: sjose (8487)
sjose Creative Commons License 2017.04.07 0 0 8487

Megkerdeztem a Bayern konyvek szerzojet, azt mondta hogy nincs tudomasa rola hogy Schaffer barmilyen osszetuzesbe kerult volna a nacikkal es deportaltak volna.

Előzmény: Medco (8486)
Medco Creative Commons License 2017.04.07 0 0 8486

"Gauliga Bayern" néven játszottak délbajor mérközéseket egészen 1945 április 23-ig, de a háború és a bombázások miatt szünetelt a bajnokság, tehát csak résztartományi mérközések voltak.

https://en.wikipedia.org/wiki/1944%E2%80%9345_Gauliga_Bayern

 

Ezért le sem igazolhatták edzönek Schaffert 1944-ben. A Fradi Futballkrónika szerint 1944 augusztus 19-én volt az utolsó mérközése, a Szt.László torna döntöje: Kispest-Ferencváros 3:2. Az ezutáni sorsa bizonytalan. Ami biztos, az az, hogy 1945 nyarától a Bayern edzöje lett és augusztus végén holtan találták egy München közeli vasutállomáson. Más adatok szerint Dachau-ba deportálták valamikor 1944-ben. Ez megmagyarázza, hogy miért van érthetetlenül majdnem egy év szünet a pályafutásában, valamint a korai halálát is. Dachau egyébként alig 20 km-re van Münchentöl. Tehát bizonyíték nincs csak valószínüség. /Próbálja csak valaki bizonyítani a lágerfoglyok adatait/ 

 

 

 

Előzmény: sjose (8485)
sjose Creative Commons License 2017.04.06 0 0 8485

Csak a delbajort :-)

Előzmény: Medco (8484)
Medco Creative Commons License 2017.04.06 0 0 8484

Igaz, csak a bajor területi bajnokságot nyerte meg.

Előzmény: sjose (8483)
sjose Creative Commons License 2017.04.06 0 0 8483

A Bayern szerintem nem lett bajnok 1944-ben. Kizarolag a delbajor keruletet nyerte meg de a 32-es bajnoki dontoben mar a selejtezokben kikapott.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/1944_German_football_championship

Előzmény: Medco (8482)
Medco Creative Commons License 2017.04.06 0 0 8482

Valami nagyon nem stimmel azzal kapcsolatban, hogy a Spéci a Bayern edzöje lett volna 1944 nyarától, mivel a Bayern bajnok lett 1944/45-ben, de ez sehol sem szerepel a Spéci eredménylistáján. Az utolsó sikere a kupagyözelem a Ferencvárossal. A kupadöntö dátuma: 1944 július 2, Kolozsvár. Ferencváros - Kolozsvár 3:1. /Nagy Béla: Fradi futballkrónika 1974/ A Spéci tehát nagy valószinüséggel 1945 nyarán lett a Bayern edzöje és készült a csapattal a bajnokságra.  Bárcsak le tudta volna igazolni a bajor csapat 1944 júliusában/augusztusában! Mindenki jobban járt volna. Elsösorban persze a Spéci.

Előzmény: sjose (8480)
Medco Creative Commons License 2017.04.04 0 0 8481

Ahogy két nappal korábban írtam, Schaffer csak 1945-ben volt a Bayern edzöje a csapat hivatalos oldala alapján:

 

https://fcbayern.com/de/club/historie/trainer

 

Az olasz rendelkezéseket nem ismerem, de maga a Pápa lépett közbe a római zsidók deportálása ellen 1944-ben. Ráadásul az olasz nem voltak olyan alaposak a származás megállapításánál, mint a németek.

Előzmény: sjose (8480)
sjose Creative Commons License 2017.04.04 0 0 8480

Bar Speci az MTK-ban lett hires focista karrierjet Tatabanyan es a BAK-ban kezdte. Schlosser sem volt zsido megis az MTK-ban jatszott ugyhogy ez a vonal biztos hogy nem jo. Attol hogy nem volt a rendszer kegyeltje meg nem kovetkezik hogy ennek szarmazasi okai voltak, a Horthy rendszerben eleg sok okbol lehetett szembekerulni a rendszerrel, raadasul Schaffer kozismert volt a nagy szajarol. Az olaszok mar 38-ban hazazsuppoltak minden kulfoldi zsido edzot (pl Konrad, Erbstein) igy kizart hogy Romaban edzo lehetett volna 42-ben. 

 

Az alabbi link szerint egyebkent Schaffer 44 nyaratol edzette a Bayernt: http://www.worldfootball.net/teams/bayern-muenchen/9/

 

Ahogy alabb emlitettem kizart hogy a mindharom orszagban eletben levo faji torvenyek mellett valaki zsidokent ilyen allasban lehetett volna.

Előzmény: Medco (8473)
Medco Creative Commons License 2017.04.04 0 0 8479

Ezt nem tudjuk leellenörizni. Azt viszont konkrétan tudom, hogy A Fradi testületileg kiállt a Hungária megszüntetése ellen 1940-ben. Ezután pedig Dr Borbás Gáspár, Tóth-Potya István és többen mások is mentettek üldözötteket. A Fradi csak a Rákosi korszakban lett fasiszta csapatnak bélyegezve.

Előzmény: sazoli (8478)
sazoli Creative Commons License 2017.04.04 0 0 8478

Kizártnak tartom, hogy 1943/44-ben zsidó származású edző lehetett volna a Fradinál. Az MLSZ már 1939-ben fröcsögött minden baromságot. El kell olvasni például az 1942. augusztus 6-i MTI Sportkiadásának 3. oldalát. Idézek a szövegből: "A magyar ifjúság nevelését és képzését minden téren megfelelő magyar emberek kell végezzék." Ha Spéci felmenői között (nem tudom hanyadíziglen) lett volna zsidó, akkor nem lehetett volna edző a Fradinál 1944 nyaráig.

Medco Creative Commons License 2017.04.04 0 0 8477

Teljesen igaz, nem néztem utána. Eddig háromszor lett bajnok a Roma: elöször Schafferral 1941/42, ben, utána 1982/83-ban, majd 2000/1-ben legutóbb.

Előzmény: Városliget Fényőre (8476)
Városliget Fényőre Creative Commons License 2017.04.04 0 0 8476

Nono: az AS Roma 2001 tavaszán ismét bajnok lett, minden idők legjobb Romá-jával. Ezt önnan tudom, hogy én is a helyszínen ünnepeltem. 

Előzmény: Medco (8475)
Medco Creative Commons License 2017.04.04 0 0 8475

Igen, az AS Roma vele lett elöször bajnok. Ez azóta sem sikerült nekik. Tudni kell, hogy egyébként Olaszországban fasizmus volt, de nem volt nácizmus és a zsidókat sem üldözték. Schaffer 1935-ig az FC Nürnberg edzöje volt. 1943/44-ben pedig a Fradi edzöje, mert akkor már nem volt MTK/Hungária. Jaross Andor viszont csak 1944 augusztus 2-án lett a Fradi elnöke, aki belügyminiszterként a deportálásokat irányította 44 nyarán. Tehát a valószínü származása ezekben nem volt akadály.

Előzmény: Városliget Fényőre (8474)
Városliget Fényőre Creative Commons License 2017.04.04 0 0 8474

Schäfer a negyvenes évek elején az AS Roma edzője volt, vele nyert a csapat először bajnokságot.

Előzmény: Medco (8473)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!