Segítséget szeretnék kérni az alábbi problémával kapcsolatban.
Adott egy 2010-es Focus mk2 modell. Az elmúlt hónapban volt egy masszívabb futóműjavítás eszközölve: első lengéscsillapítók, első lengőkarok, illetve bal oldalt komplett féltengely csere.
Korábban azt tapasztaltam, hogy álló helyzetben irányváltáskor, tehát hátramenetbe ha lendületesen indulok el illetve azután előremenetbe, egy hangos fémes kattanó hangot hallok, jellemzően a bal oldali kerék felől. Ugyanezt kitekert kormány/kerékállásból is tapasztalom, illetve akkor is, ha menet közben leveszem a gázpedálról a lábam, és a motorfék fog egy kicsit kocsin, igaz ekkor halkabb ez a kattanás és minden esetben csak 1x jelentkezik tehát nem folyamatos.
Legelőször a féltengely hibára gyanakodtam..
Valakinek van valami tippje, ötlete hogy mi okozhatja ezt?
Tisztelt Fórum Tagok, most léptem be ide, köszönöm a hozzászólást előre is.
Ford Focus 1.6 tdci autóm 2007-es 338 000 km van benne, 2023 áprilisban vettem, 3. tulajdonosa vagyok. Szerviz feljegyzések alapján 2014ben volt cserélve a vezérműszíj , tehát elment 10 év. A km csak 112 000 a csere óta. A Ford hivatalos márkaszerviz azt mondja 200 000 km a csere periódus, mivel a 10 évet elérte érdemes lecserélni? Miket kell ilyenkor még cserélni a vezérműszíjon kívül pontosan? (nem márkaszervizben fogom cseréltetni mert az kb. 300 000 Ft...) Köszönöm a válaszokat.GT
Üdvözletem! Focus ST (2024) 18-as gyári alufelni froton felfér-e a Brembo féknyereg mérete miatt? Nincs gyártásban az autó, csak rendelt, téli abroncs szet okán kérdezem. Köszönöm.
Ha kicserélésre kerül a fékolaj, akkor a kuplung vonalból hogy lehet eltávolítani a régi fékolajat? A kuplungmunkahengert alul a kinyomócsapágynál lehet légteleníteni?
Váltóolaj csere is segíthet, a gyári oldal szereti "élettartam olajjal van feltöltve"-ként hivatkozni rá, automata esetén 60-80 ezer körül ajánlják, manuálisnál is egy 100 ezernél már érdemes lehet cserélni a problémák megelőzése érdekében. Kuplung/lendkerék mikor volt cserélve - ha nem mennyi km van benne -, mennyire fog fent a pedál, lenyomásnál van-e hangja vagy bármi ami eltér a szokásostól?
A fékfolyadék csere periódusa 2 év/40 ezer km, egy 3 év még beleférhet, de ha ennél régebben volt csere, akkor sürgősen cseréltesd és mérjenek fékhatás mérést, bár ez a kuplung szerkezettel nincs összhangban szerintem.
Az alapjárati/üresjárati/fojtószelep lett volna az első tippem, ha azt pucolták, ok de lehet hogy cserélni kéne inkább.
1.4-esnél az ablakmosó fúvóka beázás jelentkezhet mint az 1.6 Ti-VcT-n, hogy pont a gyertyák fölött van a fúvóka és kerülhet bele az ablakmosóból/esővízből ha nem szigetel a fúvóka?
A másik meg valahol az üzemanyagellátó rendszernél jelentkezhet szerintem valami probléma, volt-e már 19 év alatt cserélve az üzemanyagszivattyú? Focus MK2-eseknél egy elég szűk keresztmetszet, nálam egy városi körforgalomból kijőve adta meg magát, valamit felszívott a tankból. Egy "fizikai behatás" után még 2-3 hónapot ment a kocsi, aztán elindítani nem tudtam egy regglen.
De ilyen menetközbeni akadozós, dadogós történetem nem volt, csak alapjárati fordulatszám nem volt egyenletes.
Ha alapjárati szelep pucolás után is probléma, akkor érdemes volna 1-2 teljes tankot esetleg prémium OMV benyát tankolni. Nálam kisímotta az alapjárat tartását.
nem is olyan régen panaszkodtam már, hogy valami nem gömbölyű a Fóka-kuplungommal, amikor hideg van, induláskor nagyon nehezen tudom sebességbe rakni, több helyről olyan választ kaptam, hogy talán váltóolaj-csere...
Nos, nem csináltam semmit, kicsit többet járattam a motort indulás előtt, különben is láttátok, nem voltak hidegek reggelente...
Tegnap előtt viszont TÖRTÉNT VALAMI!!!!!-Kuplung szépen fent fog, mint régen, a pedál is mintha puhább volna!-szóval meggyógyult magától.
Ok és okozat...-én egy valamilyen dugulásra tippelek, ami meXűnt...-szerintetek volna értelme lecserélnem a fékolajat??-köszönöm.
Sziasztok. Van egy óriási probléma a ford focus 1.4 benzin 2005 évjáratúkocsival. Kb 4-5 hete reggel az elsőinditásután 4-5 másodperc után leált ,de kis gáz adás és már nem ált le a motor. Ez egy olyan4 nap utánmegszünt jo volt minden. Aztánmult héten szombaton ismétjelentkezett ez a hiba. Most már míg be nem melegszik a motor addig kis gázt adnom kell amúgy le áll. Míg nem melegszik be rendesen kB 10 perc addig menet közben is leáll a motor de indítom és indul megy tovább. Van hogy rángat és erötlen megtorpan de aztán felveszi a fordulatot és nincs gond vele. Cserélték gyujtogyergya kábelköteg és gyujtotrafót. Ki takaritottak egy szelepet ami ilyenkor gond lehet de nem változott semmi. Tavaly júniusban volt olaj ,szűrők és vezérmüszij csere.nem volt gond eddig nem hinném hogy közé legyen most hozzá. Még azt figyeltem meg hogy nőt a fogyasztás és beinditás után kB 5 percig erösseb benzin szagot érzek a kipufogogázban. Valakinek ötlete?? Ja 3 is gépre tették nincs aktív és tárolt hiba hibakód. Mindhárman azt mondták hogy minden úgy működik ahogy kell.
a kb 2 éves focusunkban sync 2.5 van, (vannak akik sync 3 light-nak hívják)
a kérdés: ki lehet valahogy rakni a telefon képernyőjét a kocsi képernyőjére?
bújtam a netet sokáig, de nem jöttem rá
tudja ezt valaki?
hasonló kérdés: sync 3 as ford videóban láttam olyat, hogy a tolató kamera képét folyamatosan ki lehet rakni a képernyőre, akkor is mikor előre haladok, ezt hogyan lehet megcsinálni? a videóban egy számomra beazonostatlan fordban 7 mpig kellett a képernyő ON gombját nyomni, de nálam ez nem működik
Akkus kérdésem lenne, remélem tudtok segíteni. Jelenleg egy Ford Silver Calcium akku van az autóban, de lassan cserés lesz majd. van a Ford által kifejleszett Omnicraft néven akkumulátor, igaz az "csak" Calciumos akku. Ez a "csak" Calciumos ez mennyire viseli el ezt az intelligens töltést? Nálam nyáron a nagy melegben többnyire még a 14 V-ot sem érte el a töltőfeszültség, akár rövidebb vagy hosszabb úton sem. Volt amikor csak folyamatosan 13,8 V-al töltött a generátor. Most télen folyamatosan 14,2-14,4 V között van a töltés alapjáraton járó motornál vagy fordulaton, de hidegebb reggeleken sokszor felmegy indulás után néhány percig még 14,6-14,8 V-ra is a töltőfeszültség.
Múlt hét kedd, és szerda reggel mentem vele a 2-2 km-t, azóta ott áll a -7,-8 C fokokban merülhetett kissé az aks, ami 2 éves Banner 74 Ah-s. A check engine lámpa nem gyulladt ki, de a hideg idők beállta óta hidegen zajosabb a motor, de ezt a 292e km-nek tudtam be.
Segítséget szeretnék kérni. 2005-ös Ford Focus II 1,6B 16V Ti-Vtc, HXDA motorkódú autónk a minap reggel 2 km megtétele után az" Engine System Fault" hibaüzenetet írta ki. Leesett a motorteljesítmény annyira, hogy nem bírta megmozdítani az autót. Szerencsére már a házunk előtt voltam, kézzel toltam a helyére. Másnap reggel beindítottam, akkor is mentem vele cca 2 km-t, ahogy be akartam állni leállt a motor. Fél perc múlva indítóztam, kb. öt másodperce beindult, majd megint leállt.
Kb. 2 perc múlva újra indítottam, ez alkalommal nem állt le, és a hibaüzenetet sem írta ki. Azóta nem indítottam be, tegnap reggel néztem az akkufeszt., 12,33 V volt. Van egy 2001-es Polo Classicunk is, azóta azt használjuk. Ma du. akarom újra beindítani az FF-t. Kérem írjon akinek volt már ilyen problémája; mi,mik okozhatják. A szerelő csak 2-3 hét múlva tudja fogadni. A segítséget köszönöm.
Sziasztok! 2013-as Focus mk3 1.0 74kw-ban szeretnék váltóolajat cserélni, de nem tölt be a feltöltés spec. oldal.Tudja valaki milyen gyári minőségű váltóolaj kell bele és mennyi, illetve valaki aki cserélt már?
Nem rég lettem tulajdonosa egy 2011-es, 1,6 benzines Focusnak.
Alapjáraton, kis gázadásra szisszenő, fújó hang hallatszik a motortérből egy pillanatra, a fordulatszám, csak közvetlen ez után emelkedik. A másik dolog, hogy hátramenetbe nem mindig sikerül betenni. Látszólag beveszi a sebességet, de ha felengedem a kuplungot csak köszörül, vagy fél méter megtétele után csinálja. Szerencsére nem gyakran fordul elő.
Ezek valami hibára utaló jelek, vagy az autó sajátosságai?