Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Csacskamacka Creative Commons License 2005.10.19 0 0 37

Akkortájt volt az arculatváltás:-)


Sasold most!

Előzmény: Köny (36)
Köny Creative Commons License 2005.03.13 0 0 36
Sajnos a www.webasto.hu már hetek óta nem működik...:o(
Lehr Péter Creative Commons License 2004.07.09 0 0 35
Én besztos nem az autó márkaszervízében csináltatnám. Ha kétévente szerelnek be egyet , mekkora lehet a gyakorlatuk? Csakis Webasto service.
Előzmény: zordon_ (8)
murray Creative Commons License 2004.07.08 0 0 34

helló! van még vki itt tőletek!

 

nagyon szeretnék egy napfénytetőt az autómba, múltkor ültem egy ilyen autóba

és totál belezúgtam. a webasto honlapja igen szegényes, mennyi lehet manapság egy ilyen kis Hollandia 100 as tető?

vagy hívjam fel őket?

 

Vadmeggymag Creative Commons License 2002.12.19 0 0 33
Gondoltam kicsit felhozom a topicot, mert azért a tetőablak még mindig olcsóbb, mint a klíma nem igaz?

A tetőbeázásokról csak annyit, hogy a Webasto-féle tető CSAK akkor ázik be, ha nem szakszerűen építették be. Amikor kivágják a kocsit tetejét akkor a tetőnek max. 1-1,5 mm játéka lehet a végleges rögzítés előtt. A vágott felületet természetesen kezelni kell a kaszni védelme érdekében.
Máskülönben még egy eset van, amikor a tető beázik, ha nyitva marad!
Egyébként a Webasto a világ egyik legnagyobb gyári tető beszállítója, ennél fogva az utólagos tetőkhöz is értenek pöttyet.
A www.webasto.hu -n kafa filmeket is lehet letölteni arról, hogyan teszteli a tetőket.
Vmm

zordon_ Creative Commons License 2002.09.18 0 0 32
Nekem webasto van a kisebbik de fullautomata a suzukin 73 körül volt beszereléssel együtt.

Állítólag azért mert olyan a kiépítése hogy nem tud beázni. Ha láttál már webastot kinyitva tudod miről beszélek.

Más tetőről nem tudok nyilatkozni, de a webasto elég jól cseng napfénytető ügyben. Ha meg választasz vmi gagyibbat / olcsóbbat (amit nem ismerek tehát rosszat nem mondok róla) akkor ha aláázik és fél év múlva veszed észre, nem biztos hogy megérte spórolni.

Előzmény: ZP (31)
ZP Creative Commons License 2002.09.18 0 0 31
Sziasztok,

Velm tetőablakhoz (egyébként gyári Skoda) hol lehet elfogadható áron üveget venni. A Skodánál 43 kHUF:-((
Állat voltam, fa alatt parkoltam, utána meg elindultam rükvercben...

Nekem minden Webasto szervízben 40 ezer fölötti árat mondtak egy újra, a legegyszerűbbre is.

Régi szép idők, amikor minden benzínkútnál lehetett Salgglas tetőablakot kapni...

Ciao

ZP

corsa Creative Commons License 2002.07.14 0 0 30
1993-as Opel B Corsamban elromlott a gyari tetoablak. Nem tudtok valakit aki foglalkozik ilyesmivel?
Ordas Farkas Creative Commons License 2002.06.10 0 0 29
emberek, tud valaki normális szervízt ahol a napfénytetőm !külső! gumiját ( ami magán az üvegen van körben) kicserélik, mert az enyém már nem egy mai darab, és a tegnapi meg a mai esőzéseknek már csak kisebb mértékben tudott ellenállni :-/

köszi

Clarvoyant Creative Commons License 2002.04.25 0 0 28
Na ja, a gyari tetoablak az mas, legalabbis az enyemben.A gyarinal vizterelo csatornakon folyik a viz es vannak vizlevezeto csovek a mind a negy kerekjarat fele, igy nem tud beazni.
Nem szeretnek lebeszelni senkit.Nyilvan ami a korabbi automban volt, es beazott egy regi ablak lehetett.Annal bosszantobb ellenben, mikor az ember nyakaba csopog a viz, nincsen.
Előzmény: stevie wonder (3)
BLASIUS Creative Commons License 2002.04.24 0 0 27
Sziasztok!

Van egy öreg Volvom kézi tetőablakkal, amit nem tudok kinyitni. Tudtok szervízt, ahol jól megcsinálnák?

zordon_ Creative Commons License 2002.04.24 0 0 26
Jó csak tudod ez egy suzuki, riasztó meg ilyenek szinte nem is védett (azért van rejtett kapcs meg beltéri sziréna hadd örüljenek).

Nem törik be az oldalablakot fólia (na jó kiszúrják a fóliát de az meg macerás).

Inkább szokás szerint lehajlítják az ajtókeretet egy fadarabbal, mint az Astrákat is...

De tényleg csábító egy ilyen. Viszont épp ezért jó résnyire (1 cm) nyitva hagyni, nem lesz dög meleg, de nem feltűnő.

Az ablakot különben én kézzel is elérem nem kell a kocsi tetején állnom hozzá :))))

Előzmény: Kibi (25)
Kibi Creative Commons License 2002.04.24 0 0 25
Kérdeztem a biztonságot is.
Azt mondta, olyan még nem volt, hogy valaki üvegcsere miatt visszament, azaz még nem törtek be ilyen ablakot. Amugy logikus. Ha már betörnek valamit, többre mennek egy oldalablakkal, mert onnan nyitható az ajtó is...
Ha nyitva hagyod, buktatott állapotban, akkor meg szerintem egy nagyobb rúddal mindenképpen ki lehet feszíteni... de szerintem ennél is egycserűbb betörni egy oldalablakot. Egy kicsit zajosabb, de sokkal kevésbé macerás.
(Gondold el, milyen feltűnő egy ember a kocsi tetején egy méteres vasrúddal...)

Azért ne hagyd nyitva szerintem.

Előzmény: zordon_ (24)
zordon_ Creative Commons License 2002.04.24 0 0 24
Kérlek mindenképpen értesítsd róla a társaságot, ha elhajtottak lehet hogy igazuk vót :))

Ahova én hordom a verdát webastó hivatalos beszerelő műhely is úgyhogy elvileg én két legyet egy csapásra :)) Úgyis beadtam a kocsit szervízbe, megcsinálták rajta ezt is.

(különben tök dzsuvásan kaptam vissza a kocsit belülről, mindenhol krétanyomok, bár látszott hogy takarították nem teljesen :)))

Engem egyvalami érdekelne webastóéknál. Azon a 17 vagy hány centis résen nem fér be ember. De csak buktatott vagy buktatott és hátratolt ablak mechanikája mennyire barmolásálló (ugyanis eszembe jutott hátha vki felülről kezdeményezne ha nyitva hagyom egy parkolóban)

Rá kéne kérdezni mennyire biztonsági üveg-e, illetve mit bír ki (5 centis felvert kavicsot biztos, meg sem karcolta)

Kibi Creative Commons License 2002.04.24 0 0 23
Hehe... most beszéltem márkaszervizes emberemmel... elhajtott. Az mondta, oda ne vigyem, mert vagy meg sem csinálják, vagy nem vállalnak rá garanciát...
Ő épp azt mondta, hogy a forgalmazó naponta szerel be ilyet, a márkaszerviz meg évente max 2-3 darabot, így semmi gyakorlatuk sincs.

Azt hiszem, elmegyek valamelyik nap ebbe a szervizbe, és megnézem, mit, hogyan csinálnak. Majd beszámolok róla...

Előzmény: zordon_ (21)
zordon_ Creative Commons License 2002.04.24 0 0 22
Ja nemrég szembejött egy jaguáros megfordult és utánamjött, kiderült hogy ugyanolyan napfénytetőnk van...

És csak azt akarta tudni hogy suzikba is beszerelik-e.

Ha neki jó volt neked is jó lesz :)) Neki bezzeg - kérdeztem - nem zörgött, na jó, de olyan lengéscsillapítással :)))

zordon_ Creative Commons License 2002.04.24 0 0 21
Nem zörög az állandóan csak a nagy bakkanókon, fekvőrendőrön meg macskakövön ott meg úgyis az egész kocsi zörög... Ott fog zörögni ahol az autód is.

Azért jobb a márkaszervíz mert a kocsi tetején a fényezést korrektebben meg tudják csinálni autódhoz illő anyagokkal.

Kibi Creative Commons License 2002.04.24 0 0 20
A kisebbik ablak 17cm-t megy hátra, a nagyobbik 22-t. De gondolom az én kocsimba (Ibiza) csak a kisebbik fér be.

Amit nem értek:
miért jobb a márkaszerviz, mint a forgalmazó saját szervize?
Én jót még nem tapasztaltam márkaszervizben... :-(

Lehet, hogy nekem csak buktatós lesz... minek nyissam ki, ha ugyis zörög?

Előzmény: zordon_ (12)
zordon_ Creative Commons License 2002.04.24 0 0 19
Láttam a szervízben is így tesztelték. Ugyanis a felépítéséből adódóan maga az ablak mellett nem tud beázni, de ha sokat áll a víz (heteken át) az ablak körüli vájatban, a gumiszigeteléseket nem tudom. Azok alá is megpróbálták benyomizni az újságpapírt hogy rést találjanak nem sikerült.

Az enyémnek ez lesz a harmadik nyara.

zordon_ Creative Commons License 2002.04.24 0 0 18
Az enyém különben véletlenül lett full comfort... Csak szimpla elektromosat kértem, beszerelték (a végig végignéztem), aztán kipróba (bemutatták) és jééé gyújtásra záródik stb :))

Szóval a butusok drágábbat szerelték be, de aztán a főnök legyintett:

a mázlista...

Persze az olcsóbbat fizettem ki.

tigra16 Creative Commons License 2002.04.24 0 0 17
Még az előző tulaj rakatta bele kb. 4 éve. Nálam 3 éve van és "rendszeresen szilikonoztam"!!!!
Tigrám van.
Na majd kipróbálom ezt az újságos dolgot.
Előzmény: zordon_ (16)
zordon_ Creative Commons License 2002.04.24 0 0 16
Nem lenne szabad beáznia vagy 10 évig. Én elvinném ahol szerelték és verném az asztalt. A gumitömítés körbe nem nagy szám és nem drága, cseréltesd ki velük.

Fogass be egy újságpapírt az ablakkal és ess neki nagynyomású mosóval (kézimosó) hogy megtudd hol ázik be.

Meg nem vicc az évenkénti 2x-ig szilikon...

Tigrád van?

Előzmény: tigra16 (13)
tigra16 Creative Commons License 2002.04.24 0 0 15
Ja és az enyém 1x gombnyomásra teljesen hátratolódik, + van hozzá egy műanyag betétem, hogy ne süssön be a nap, de ezt nem használom.
zordon_ Creative Commons License 2002.04.24 0 0 14
Azért jó hogy zár gyújtáselvételkor, mert nagyon hülyén néz ki hogy mikor lezárod a kocsit, a kulcsot benthagyva még "feltartott kézzel" 5 mp-ig húzod befele az ablakot. Valami 2e Ft a különbség, annyit megér.

Illetve ha hátul valami akadály van (tetőcsomagtartóról valami belóg stb) akkor megáll, de ha 3 mp-nél tovább tart az akadály megjegyzi és legközelebb (manual override-ig) azt tekinti végállásnak.

tigra16 Creative Commons License 2002.04.24 0 0 13
Hali!

Nekem is webasto van, elektromos bukó, hátracsúszó. Nagyon zörög mikor hátratolt állásban van és nagy esőben beázik. Kb. 4 éve van az autómban.

zordon_ Creative Commons License 2002.04.24 0 0 12
Esőérzékelő az enyémben nincs, fényre sötétedő üveg az van.

Elvileg ha 1x megnyomod a nyitógombot, félig bukik fel. Ha mégegyszer, akkor teljesen, ha harmadszor, akkor + hátratol csutig. Visszafele első nyomás csutka bukóig előrejön, másodikra félig nyitott bukó (kb 1 cm), harmadikra zár.

Ha mozgás közben bármerre ellentétes irányban nyomod a gombot azonnal megáll (fokozatmentes), ill ha 1 mp-ig nyomod csutira bezár.

Gyújtáselvételnél is zár 3 mp múlva, de ha megnyomod a nyitó gombot, akkor nem.

Persze hogy van értelme a bicit buktatott ablaknak. Télen ha nincs hó/csapadék fentről kitűnő páramentesítés, meg friss levegőnek is jobb hűvösben mint a befújó ventillátor, ugyanakkor nem fagysz meg.

Majd kitapasztalod :) Az tuti hogy a szlogenjük hogy jelentősen növeli az utazási komfortot igaz.

Azért arra figyelj hogy az ablak kb 15 cm-t csúszik csak hátra nem egészen a hátsó keretelemig (mechanika) szóval arról ne álmodozz, hogy majd a fejed kidugod rajta :)))

És hátratolva hihetetlenül be tud lengeni mondjuk a bartók bélán pesten, vagy egy durvább vasúti átkelőn, móricz zsigmondon stb. Én az ilyen rázós utakon bezárom mert rettenetesen zörög fáj a szívem érte.

Pl buktatott módban sokkal stabilabb, akkor nem leng ki a vége, ezért is jó pl.

Kibi Creative Commons License 2002.04.24 0 0 11
2 típus van:
a bukó, az csak bukik, oszt úgy marad, a tolótető első lépésben bukik, a másodikban hátracsúszik.
Neked az utóbbi van. Hogy szoktad használni, van értelme a csak buktatott állapotnak, vagy az a tuti, ha hátra is van csúsztatva?

A manuálist én is elvetem, ha már valamit beletesznek az autómba, legyen normálisan használható is.
A full elektronikásra viszont nem akarok költeni, mert ha kell, megcsinálom magam a vezérlést :-))

De ez a jövő zenéje. Majd ha 1x lesz elektromos ablakom is, akkor azzal együtt akarom vezérelni. (előre programozott állások, esőérzékelő, és egyéb finomságok)

Üdv,
kaibi

Előzmény: zordon_ (8)
zordon_ Creative Commons License 2002.04.24 0 0 10
HOgy írjak rosszat is.

Fent a fejed felett a mechanikát rejtő 10cm-es ívelt 5ft-os műanyag tartóelem (kipattintható, ezalatt rejtőzik a nyitómotor amibe a vészzáró-nyitó kulcsot tudod dugni) igencsak zörög, én szépen gumialátéteztem.

zordon_ Creative Commons License 2002.04.24 0 0 9
így utólag visszanézve az árakat nekem lehet hogy tolótetőm van, szerintem az ami bukótető + hátratol.

Hetenként állítanak meg a márkatársak az utcán.

Azért pár dolog még:

nem mindegy hova teszik helyileg az ablakot a tetőn, nem mindegy mennyire előre, hogy vágják át a bordát nekem pl. ebben a pici autóban nem is volt más választásom, mérni kellett és csak egy volt az egyetlen típus webastobol ami belement.

zordon_ Creative Commons License 2002.04.24 0 0 8
na vávává az enyém először bukik utána hátratol én eddig abban a hitben éltem mindegyik webasto ilyen.

Erre kérdezz rá.

Mindenképpen elektromosat vegyél, bár biztos nagyobb a hibalehetősége, de azért 130cnál nem jó tekergetni az ablakot.

Mindenképpen kérdezz rá meddig garis beázásra (elég sokáig), illetve ha nem az autód márkaszervíze mi lesz a tetőlemezzel, szvsz lehetetlen úgy szerelni hogy ne sértsék meg.

Én inkább márkaszervízben (értsd autótípus márkaszervízben) szereltetném be, de webastot kérném.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!