Gondoltam kicsit felhozom a topicot, mert azért a tetőablak még mindig olcsóbb, mint a klíma nem igaz?
A tetőbeázásokról csak annyit, hogy a Webasto-féle tető CSAK akkor ázik be, ha nem szakszerűen építették be. Amikor kivágják a kocsit tetejét akkor a tetőnek max. 1-1,5 mm játéka lehet a végleges rögzítés előtt. A vágott felületet természetesen kezelni kell a kaszni védelme érdekében.
Máskülönben még egy eset van, amikor a tető beázik, ha nyitva marad!
Egyébként a Webasto a világ egyik legnagyobb gyári tető beszállítója, ennél fogva az utólagos tetőkhöz is értenek pöttyet.
A www.webasto.hu -n kafa filmeket is lehet letölteni arról, hogyan teszteli a tetőket.
Vmm
Nekem webasto van a kisebbik de fullautomata a suzukin 73 körül volt beszereléssel együtt.
Állítólag azért mert olyan a kiépítése hogy nem tud beázni. Ha láttál már webastot kinyitva tudod miről beszélek.
Más tetőről nem tudok nyilatkozni, de a webasto elég jól cseng napfénytető ügyben. Ha meg választasz vmi gagyibbat / olcsóbbat (amit nem ismerek tehát rosszat nem mondok róla) akkor ha aláázik és fél év múlva veszed észre, nem biztos hogy megérte spórolni.
Velm tetőablakhoz (egyébként gyári Skoda) hol lehet elfogadható áron üveget venni. A Skodánál 43 kHUF:-((
Állat voltam, fa alatt parkoltam, utána meg elindultam rükvercben...
Nekem minden Webasto szervízben 40 ezer fölötti árat mondtak egy újra, a legegyszerűbbre is.
Régi szép idők, amikor minden benzínkútnál lehetett Salgglas tetőablakot kapni...
emberek, tud valaki normális szervízt ahol a napfénytetőm !külső! gumiját ( ami magán az üvegen van körben) kicserélik, mert az enyém már nem egy mai darab, és a tegnapi meg a mai esőzéseknek már csak kisebb mértékben tudott ellenállni :-/
Na ja, a gyari tetoablak az mas, legalabbis az enyemben.A gyarinal vizterelo csatornakon folyik a viz es vannak vizlevezeto csovek a mind a negy kerekjarat fele, igy nem tud beazni.
Nem szeretnek lebeszelni senkit.Nyilvan ami a korabbi automban volt, es beazott egy regi ablak lehetett.Annal bosszantobb ellenben, mikor az ember nyakaba csopog a viz, nincsen.
Kérdeztem a biztonságot is.
Azt mondta, olyan még nem volt, hogy valaki üvegcsere miatt visszament, azaz még nem törtek be ilyen ablakot. Amugy logikus. Ha már betörnek valamit, többre mennek egy oldalablakkal, mert onnan nyitható az ajtó is...
Ha nyitva hagyod, buktatott állapotban, akkor meg szerintem egy nagyobb rúddal mindenképpen ki lehet feszíteni... de szerintem ennél is egycserűbb betörni egy oldalablakot. Egy kicsit zajosabb, de sokkal kevésbé macerás.
(Gondold el, milyen feltűnő egy ember a kocsi tetején egy méteres vasrúddal...)
Kérlek mindenképpen értesítsd róla a társaságot, ha elhajtottak lehet hogy igazuk vót :))
Ahova én hordom a verdát webastó hivatalos beszerelő műhely is úgyhogy elvileg én két legyet egy csapásra :)) Úgyis beadtam a kocsit szervízbe, megcsinálták rajta ezt is.
(különben tök dzsuvásan kaptam vissza a kocsit belülről, mindenhol krétanyomok, bár látszott hogy takarították nem teljesen :)))
Engem egyvalami érdekelne webastóéknál. Azon a 17 vagy hány centis résen nem fér be ember. De csak buktatott vagy buktatott és hátratolt ablak mechanikája mennyire barmolásálló (ugyanis eszembe jutott hátha vki felülről kezdeményezne ha nyitva hagyom egy parkolóban)
Rá kéne kérdezni mennyire biztonsági üveg-e, illetve mit bír ki (5 centis felvert kavicsot biztos, meg sem karcolta)
Hehe... most beszéltem márkaszervizes emberemmel... elhajtott. Az mondta, oda ne vigyem, mert vagy meg sem csinálják, vagy nem vállalnak rá garanciát...
Ő épp azt mondta, hogy a forgalmazó naponta szerel be ilyet, a márkaszerviz meg évente max 2-3 darabot, így semmi gyakorlatuk sincs.
Azt hiszem, elmegyek valamelyik nap ebbe a szervizbe, és megnézem, mit, hogyan csinálnak. Majd beszámolok róla...
Láttam a szervízben is így tesztelték. Ugyanis a felépítéséből adódóan maga az ablak mellett nem tud beázni, de ha sokat áll a víz (heteken át) az ablak körüli vájatban, a gumiszigeteléseket nem tudom. Azok alá is megpróbálták benyomizni az újságpapírt hogy rést találjanak nem sikerült.
Az enyém különben véletlenül lett full comfort... Csak szimpla elektromosat kértem, beszerelték (a végig végignéztem), aztán kipróba (bemutatták) és jééé gyújtásra záródik stb :))
Szóval a butusok drágábbat szerelték be, de aztán a főnök legyintett:
Nem lenne szabad beáznia vagy 10 évig. Én elvinném ahol szerelték és verném az asztalt. A gumitömítés körbe nem nagy szám és nem drága, cseréltesd ki velük.
Fogass be egy újságpapírt az ablakkal és ess neki nagynyomású mosóval (kézimosó) hogy megtudd hol ázik be.
Azért jó hogy zár gyújtáselvételkor, mert nagyon hülyén néz ki hogy mikor lezárod a kocsit, a kulcsot benthagyva még "feltartott kézzel" 5 mp-ig húzod befele az ablakot. Valami 2e Ft a különbség, annyit megér.
Illetve ha hátul valami akadály van (tetőcsomagtartóról valami belóg stb) akkor megáll, de ha 3 mp-nél tovább tart az akadály megjegyzi és legközelebb (manual override-ig) azt tekinti végállásnak.
Esőérzékelő az enyémben nincs, fényre sötétedő üveg az van.
Elvileg ha 1x megnyomod a nyitógombot, félig bukik fel. Ha mégegyszer, akkor teljesen, ha harmadszor, akkor + hátratol csutig. Visszafele első nyomás csutka bukóig előrejön, másodikra félig nyitott bukó (kb 1 cm), harmadikra zár.
Ha mozgás közben bármerre ellentétes irányban nyomod a gombot azonnal megáll (fokozatmentes), ill ha 1 mp-ig nyomod csutira bezár.
Gyújtáselvételnél is zár 3 mp múlva, de ha megnyomod a nyitó gombot, akkor nem.
Persze hogy van értelme a bicit buktatott ablaknak. Télen ha nincs hó/csapadék fentről kitűnő páramentesítés, meg friss levegőnek is jobb hűvösben mint a befújó ventillátor, ugyanakkor nem fagysz meg.
Majd kitapasztalod :) Az tuti hogy a szlogenjük hogy jelentősen növeli az utazási komfortot igaz.
Azért arra figyelj hogy az ablak kb 15 cm-t csúszik csak hátra nem egészen a hátsó keretelemig (mechanika) szóval arról ne álmodozz, hogy majd a fejed kidugod rajta :)))
És hátratolva hihetetlenül be tud lengeni mondjuk a bartók bélán pesten, vagy egy durvább vasúti átkelőn, móricz zsigmondon stb. Én az ilyen rázós utakon bezárom mert rettenetesen zörög fáj a szívem érte.
Pl buktatott módban sokkal stabilabb, akkor nem leng ki a vége, ezért is jó pl.
2 típus van:
a bukó, az csak bukik, oszt úgy marad, a tolótető első lépésben bukik, a másodikban hátracsúszik.
Neked az utóbbi van. Hogy szoktad használni, van értelme a csak buktatott állapotnak, vagy az a tuti, ha hátra is van csúsztatva?
A manuálist én is elvetem, ha már valamit beletesznek az autómba, legyen normálisan használható is.
A full elektronikásra viszont nem akarok költeni, mert ha kell, megcsinálom magam a vezérlést :-))
De ez a jövő zenéje. Majd ha 1x lesz elektromos ablakom is, akkor azzal együtt akarom vezérelni. (előre programozott állások, esőérzékelő, és egyéb finomságok)
Fent a fejed felett a mechanikát rejtő 10cm-es ívelt 5ft-os műanyag tartóelem (kipattintható, ezalatt rejtőzik a nyitómotor amibe a vészzáró-nyitó kulcsot tudod dugni) igencsak zörög, én szépen gumialátéteztem.
így utólag visszanézve az árakat nekem lehet hogy tolótetőm van, szerintem az ami bukótető + hátratol.
Hetenként állítanak meg a márkatársak az utcán.
Azért pár dolog még:
nem mindegy hova teszik helyileg az ablakot a tetőn, nem mindegy mennyire előre, hogy vágják át a bordát nekem pl. ebben a pici autóban nem is volt más választásom, mérni kellett és csak egy volt az egyetlen típus webastobol ami belement.
na vávává az enyém először bukik utána hátratol én eddig abban a hitben éltem mindegyik webasto ilyen.
Erre kérdezz rá.
Mindenképpen elektromosat vegyél, bár biztos nagyobb a hibalehetősége, de azért 130cnál nem jó tekergetni az ablakot.
Mindenképpen kérdezz rá meddig garis beázásra (elég sokáig), illetve ha nem az autód márkaszervíze mi lesz a tetőlemezzel, szvsz lehetetlen úgy szerelni hogy ne sértsék meg.
Én inkább márkaszervízben (értsd autótípus márkaszervízben) szereltetném be, de webastot kérném.