A kép ennél jóval árnyaltabb, ezért néhány gondolatot megosztanék a témával kapcsolatban.
1. Vannak olyan cégek ahol a megadott értékekre garanciát vállalnak.
2. A saját padján mindenki olyan értéket mérhet amilyet akar.
3. Vannak cégek ahol ezzel bizonyítottan több esetben visszaéltek, és vannak cégek ahol korrektül mérnek.
4. Sajnos több ügyfelünk esetében bebizonyosodott, hogy egyes helyeken nem valós értéket mértek ahol korábban csináltattak a chiptuningot, amit az esetek egy részében inkább a próbálkozás kategóriába sorolnék.
5. A mérés csak akkor tekinthető hitelesnek, ha a mérőpadot rendszeres időközönként hitelesítik.
6. Objektív mérési eredményre nagyobb valószínűséggel lehet számítani egy független mérőhelyen.
Szerintem a legjobb mérőpad az országban a Dynoproject-nél található.
Ezért teljesítménymérésre a http://www.dynoproject.hu/ céget ajánlom, ahol 1 tengelyen 1200 LE-ig, összkerekes autóknál 2400LE-ig tudnak pontosan mérni. Náluk nem 1-2 átlagos ventillátorral hűtik a motort mérés közben, a mérőterem eleve légátáramlásosra lett tervezve, és 1160 légköbméter a terem légcserélése percenként.
Mérés közben a menetszél erősségét számítógéppel vezérelve szimulálják, továbbá személyesen meggyőződtem arról hogy a mérőpadjukat rendszeresen hitelesítik és kalibrálják, ami elengedhetetlen feltétele a pontos mérésnek.
Csak egy gondolat......Mérés nélkül nem szabad Chiptuningolni ,(előtte-utána, padon) sose tudod meg ,miért fizetsz ,(meglepődnél,tapasztalatból tudom). "Na próbáld ki, milyen jól húz!!!"ez komolytalan,
na persze a sok marketing.........nem fogsz nyugodtan aludni, becsapva érezni magad.
osztom ezt a véleményt, lyukat akart beszélni a hasamba nekem is, az árajánlata egy sok oldalas nevetséges marketing duma volt, de az ki se derült belőle, hogy mely csomag mit is tartalmaz pontosan és hogy nettó vagy bruttó árakat adott meg, de azt már tudtam, hogy marhára el akarja nekem adni magát. Ezt jeleztem is, hogy gáz és nekem tényeket írjon ne blablát amire le lettem oltva elég keményen. Nagyon nem ajánlom a Rigót, még egy vekni kenyeret se bíznék rá.
De tulajdonképpen csak annyi történt hogy valaki feltett egy kérdést egy kérdést (2.0dci Laguna chiptuning ) válaszoltam neki és írtam egy jó programot az autójára.
Van egy olyan problémám, hogy aki eddig segített programot írni, az eltűnt kb 1 éve. Én saját magamnak írtam a programokat, ezt az autót nem szokták tuningolni, gondolom nem egy kedvenc típus, Renault Laguna 2.0 Dci 110 kw. Fel került egy másik szoftver az autómra és ahhoz nincs drive-em. Aki segített valaha, Ő írta meg utoljára, de csak kézzel rajzolta meg a görbéket, sajnos sok a turbónyomás de Őt nem tudom elérni.
Abban kérek segítséget, hogy valaki tudna-e segíteni nekem ebben a problémában. ECM-et használtam , meg Ő is.
Az EDC15VM+ írható obd-n keresztül, de ha valaki nincs otthon a forrasztásban érhetik meglepetések.
Nálam az arány 19 a 20-ból az obd javára, de több esetben előfordult már hogy az írás elakadt, és utána már nem volt kommunikáció obd-n kereszül.
Ilyenkor már csak a forrasztás jelent megoldást, tehát érdemes készenlétben tartani a Weller pákát is, mert csak így lehet újraéleszteni a motorvezérlőt ha megszakadt a kommunikáció.
hi all! Lenne egy kérdésem, remélem tudtok segíteni. Szóval egy Peugeot 406 2.0i turbós autóm van, t3/t4 turbó van rajta és a minap vettem 4 db bosch green top 440ccm/3bar injektorokat és miután beszereltem őket az autó alapjáraton is köhög, magas fordulaton fullad és kormosak lettek a gyertyák tehát túl dús a keverék :S Ezt hogy tudnám megcsinálni ilyenkor mi a teendő? Egy szoftver (chiptuning) segítene hogy ne kapja ennyire óriási üzemayag többletet? A válaszokat előre is köszönöm! Üdv.
A teljesség kedvéért itt egy turbodiesel MMC Chip tuning mérési lap is: szintén Volkswagen csoporthoz tartozó Passat 1.9 pd tdi - gyári teljesítmény 130LE , gyári forgatónyomaték 310Nm.
Kicsi motor kis eredmény ? Én is igy voltam mint te, gondolkodtam hogy megéri-e a chiptuning a befektetést. A saját példámat leírnám neked. Volt egy Chevrolet lacettim 1.4 95le úgy 6 évig . Nagyon furcsa volt hogy 4000-4500 fordulatig csak nyüszögött, előzésnél 5-böl 4. vissza pörgetés stb. Egy barátom ajánlota Ricsit "Rigotech" úrat. Beszéltem vele nagyon furcsa volt mert szó szerint ezt mondta idézem" HOZZD EL A GÉPET MEGCSINÁLOM TESZTELED ÚGY KB. 1-2 HÉTIG HA NEM JÓ VISSZAÁLLÍTOM AZ EREDETI PROGIT ÉS MEGKAPOD A PÉNZEDET IS". Hát furcsa volt ilyet hallani a mai lehúzos világunkban. De megtörtént a dolog és a mai napig nagyon jó barátságban vagyunk. De mi is történ a szekérrel ! 3000-3500 fordulatnál már tudta amit elötte 4000-4500-nál vagyis a pörgetés már nem volt indokolt folyamatossan húzot, s a fogyi sem lett több. Szerintem már ezért megérte . De te döntesz . Ja még annyit hogy most csinálta meg az új gépemet is, renault fluence 1,5 dci. Csak ezt tudom mondani róla húúúúú nagyon nagyon király lett.
Hogy őszinte legyek,nekem is tele van a répám az olcsó jánosokkal,és rengeteget törtem a fejem hogyan lehetne kiszopatni őket...
Szoftverrendőrség? Mert ilyen működik nálunk M.o.-on is. Vagy csináltatni velük egy tuningot mondjuk tuningolt autóra,aztán jól eltörni kezüket lábukat ha nem voltak elég körültekintőek? Vagy esetleg számlát kérni a "munkájuk" után? Gondolom 99%-uk nem tudna adni,de rejtett kamerával milyen vicces lenne felvenni,aztán a megfelelő helyen megmutatni! :)
Vagy csak egész egyszerűen jól szájba verni őket,aztán elmondani nekik,h ebből a verésből mindíg kapnak amíg nem emelik fel az átlaghoz az áraikat.
Nem hiszitek el mennyire elegem van belőlük!
Nekem kifejezetten tetszik a RIGOTECH veboldala,sőt egyet is értek vele! Aki meg fikázza,mutasson jobbat,esetleg a munkásságáról is szívesen olvasnék!
Három autóm (2.5V6 3.0V6 3.0V6) csinálta Richárd, a negyedikkel most fogom megkeresni, abszolút elégedett vagyok mind az eredménnyel, mind a felkészültséggel.
Mint ex-ECU fejlesztő (versenyautókba fejlesztettünk Motorola 68332 alapú befecskendezést, MOTEC kategóriást, ha ez mond valamit), és mint a témában elég járatos emberke bátran állíthatom, hogy ilyen felkészültséggel abszolút a profi színvonalat képviseli. A munkám révén voltam, beszéltem anno pár "naaagy" tuningcégnél, emberrel. Inkabb nem részletezem a tapasztalatokat, nem jók.
Sajnálatos ez a stílus.
Mint műszaki ember én is várom már, hogy kikopjanak a gagyi tuningbox-os meg gázpedalátverős elektronikás kontárok, és ne legyen tele a város kormot okádó dízellel pl. illetve ne emberek lehúzásából, profik ócsárlásából éljenek meg hozzánemértők.
Szerencsére a technika afelé halad, hogy egyre kisebb mozgástér lesz, és csak az fog tudni belenyúlni, aki komolyan gondolja, és áldoz rá.
Hozzászólásodra reagálva, az olcsójános témakörben és több általad leírt a szakmát érintő kérdésben (de nem mindenben) egyezik a véleményünk. Amiben nem, arra ezúton reagálnék azt is kifejtem hogy miért.
Névtelenül írt hozzászólásodban két mondatoddal nem értek egyet, melyek közül az egyik burkolt célzás és lerágott csont, de valószínűleg le se írtad volna, ha elolvastál volna korábbi hozzászólásokat is ezen a fórumon.
"A nevesebb hazai cégek ahol érdemes csináltatni tuningot a következőről ismerhetők fel: 1. Nem hirdetnek, mivel nincs szükségük rá, google-reklámmal. 2. Több éve -akár tíz is- a piacon vannak 3. Nem nagyon lehet náluk alkudozni, cserébe igen jó a munkájuk. 4. Nem magyarázzák meg honlapjukon, hogy miért is ők a legjobbak és nem tesznek fel fiktív ügyfél-leveleket!"
Az idézett részből az 1.-el jelölt mondat nyilvánvaló általánosítás. Nem az dönti el valakinek a szakértelmét hogy milyen hirdetési módokat preferál, google, újság vagy esetleg fórumokon futtatja magát. Az összes (teljesség igény nélkül felsorolt) hirdetési módban lehet találni kóklereket és jó szakembereket valamint neves cégeket egyaránt.
A 4.-el jelölt mondat második fele burkolt célzás ráadásul névtelenül, amit nem csak én kifogásolok ezen a fórumon...
Nem szeretném ismételgetni magamat, ezért itt egy idézet egy korábbi válaszomból (ezen a fórumon) az időponttal együtt.
Ezt A5S5-nek írtam anno, és ha veszed a fáradtságot és a fenti dátumtól tovább olvasod a hsz-eket láthatod, hogy később ennek ellenére egy normális kollegális viszony alkult ki közöttünk. Első szóra küldtem neki egy Peugeot ori tartalmat, amikor szüksége volt rá.
Az email-es visszajelzések száma a szakmában eltöltött évekkel, az elvégzett munka minőségével és az ügyfelekkel kialakított viszonnyal van összefüggésben, de nincs összefüggésben azzal hogy ez kinek fáj vagy kinek nem.
Weboldalamon évekkel ezelőtt leírtam a kóklerekre utalva, hogy nem minden arany ami fénylik és a legolcsóbb a legdrágább lehet, valamint felhívtam az ügyfelek figyelmét arra, hogy ne csak az árra kérdezzenek rá ha chiptuningról érdeklődnek, és fórumokon azt is mire érdemes rákérdezni.
1. Hány év tapasztalata van a chiptuningosnak, akire rábízná több milliós autója agyműtétjét? 2. Ő írja a programot, vagy elküldi valahová (közvetítő)? 3. Régebbi forrasztós típusokat is tud-e programozni? 4. A chiptuning program megírásánál figyelembe tud-e venni egyéni kéréseket, és van-e lehetőség utólagos módosításra az észrevételeknek megfelelően?
Több fórumon írtam már én is az olcsójánosok áldatlan revékenységéről (itt is lentebb EDC17 60e. Ft volt, most EDC16 40e.Ft http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=94379444&t=9060057 ) és arról is hogy a kóklerek után egyre több a javítani való.
Ez nem újkeletű jelenség és sajnos nem 1 éve tart.
Email-t is váltottam egy olcsójánossal, aki nehezményezte a veréb megszólítást, én pedig azt hogy az áraival a chiptuningot a tuningbox és a sufnituning szintjére akarja degradálni.
Mindezek ellenére úgy gondolom, hogy akik hosszú távon minőségi munkát végeznek nincs félnivalójuk, mert a kóklerek pár elfuserált tuning után eltűnnek a süllyesztőben.
Támogatom azt a törekvést hogy segítsünk az ügyfeleket megvédeni a kóklerektől, mindig is ez volt a hozzállásom és örülök hogy ebben partnereket találtam. Ráadásul ezzel saját magunkat és a szakma becsületét is védjük.