Természetesen automata szivató. Amúgy ténylg nem új, '93-as. :D Megnéztem jópár márkát. Élőben a Tucson lehangólóan műanyag érzetet ad, így gyorsan kiábrándultam. Viszont új szerelem van kibontakozóban : Honda CR-V 2.0. Valakinek van ezzel kapcsolatban megosztani kívánt információja?
Azért a új tucson nem rossz autó, mivel magas építésű ezért nem nyújtja azt a vezetési élményt mint
akár egy kompakt. Viszont családi autónak nagyon jók a SUV-ok. A motorok közül az 1.6GDI már igazi "őskövület" a korábbi második generációban (ix35) is volt már 2009-óta. Szóval nem mondanám ezt annyira majd meglátjuk mennyire megbízható motornak. A nagy önsúly pedig kicsit talán túlzás. Persze egy swifthez képest az de egy kompakt kombinál már nem sokkal nehezebb viszont van akkora belül és a csomagtartója is. A fogyasztása normális város, agglomeráció megáll 8L-en normális vezetési stílus mellett (persz 4km-en simán lesz 10l de azt egy dízellel se hozod ki jobban). Az autó pedig nagyon egyben van, ezt mondhatjuk akár audis értelemben is. Nem olyan az anyaghasználat mint ott, és tényleg sok a műanyag még a székek háttámlája is ami családosoknak inkább előny könnyű takarítani. Rövid távú használatra én nem vennék ilyet ha mást nem megy csak nagyon rövid utakat. Arra a swift a legjobb meg a hasonló kis köbcentis szívó motorok. A mitsuval anno én is szemeztem és ha csak a motorját nézem erre a célra még jobb is talán picit mint a tucson mert az még nem közv. befecskendezéses szívó nem kokszolódik annyira. Az asx jóval kisebb és keskenyebb. A tucson városban sok figyelmet igényel a viszonylag nagy holt terek miatt. Viszont a mitsu más liga kisebb és nem is olyan masszív kicsit spóroltak az anyagokon pl hangszigetelés. A motorja viszont nagyon jó annak is és takarékosabb is. Ha megteheted és sokat jársz városba vegyél tucsont vagy ix35-öt de én simán mondanám a régi 1.generációs ceedet akár 1.4-es motorral az is jó autó városba simán és elég tágas hátul is. Nissanról nem tudok nyilatkozni, csak régi kis nissanom van még japó technika nem a francia éra :)
Hyundai i30 vásárlását tervezem, egy benzines 1.4 v. 1.6 os motorral szereltet.
Milyen tipushibák (ha vannak) amelyekre oda kell figyelni vásárláskor?
Az évjárat 2009 - 2011 körüli amire gondoltam.
Fstékréteg mérőm van, álltalános dolgokat, mint pl. mennyire van vála a féktárcsának, v. milyen vastag a fékbetét, v. mennyire kopott a gumi stb. meg tudok nézni.
Egy nagy és jó nevű autó (a magyar fizetésekhez képest) aránytalanul nagyobb költséget igényel. Számolták már, hogy van olyan BMW ami naponta 35 ezer forint amortizációt szenved el. Ehhez képest egy közép kategóriás autó napi négyezer forintba fájhat. Minél tovább húzod, annál olcsóbb - de hát ez is viszonylagos. A drága autó is kéri a pénzt a szervizben, az alkatrészben, a használatban. Ism: amit, olyat.
A hibák. A természet sem alkot tökéletest. Az autóknál fontos, hogy milyenek az elvárások. A legjobb autó egy traktor. Mindenen, mindenhol elmegy 100 évig. Mindent elbír és elvontat. A leghasznosabb találmány. De. Mi a leghaszontalanabbat szeretjük. A sportosat. Az meg öt év után kuka érett és sok problémás.
Konkrétan ezzel a típussal a legnagyobb gond az orra. Nagy. Megfogja a szelet, cserébe a szarvast is. Mert egyiket sem tudod kikerülni. A másik az automata váltó szoftvere amire még panaszkodnak. Tudjuk, hogy nem igazi terepjáró, mert az igazi terepe a város.☺. Sok benne a műanyag, cserébe könnyen tisztíthatod. Az új tucson még csupán hároméves modell. Kevés az infó. (Példaként: a zexel klímával szerelt vw,audik, skodák, seatok klímakompresszora mind megadta magát négy év vagy 150 ezer km után. -az enyém négy év egyhetesen!. Itt még nem jár ez a típus.☺ Egy bömiről is ma tudod, hogy mit lett volna jó venni tíz éve.)
Nissan - a régieknek van könyvtárnyi hibája, az újakról kevés info.
Dicsérik az 1,6 DGI motort. Sok típusban van, bevált, hiba mentes. Meddig? Kiderül. Hasonló autót ezres, ezerkettes, ezernégyes kivitelben kapsz más gyártóktól. Még szerencse, hogy nem hatszáz ccm egy motor már!
Jó. hát szívem szerint én is ódit vennék, vagy bömöst, de valahogy mincs kedvem hozzá! :D 3 gyerekkel mellettem/a hátam mögött nem nagyon fogok őrültködni, meg amúgy is kinőttem már ezt. :) Úgyhogy a hideg motorral közlekedés + nagy önsúly mellett a 10l még szájat húzva, de elmegy. Amúgy is, a kis Swift is szivatón ehhez nagyon közelit produkált szerintem, a maga 24 éves motorjával. :D Gondolom a statisztikában azért a baleseti darabszámot elosztották az adott időintervallumban átlagosan az adott típusokból forgalomban lévő autók számával. Különben nem sok értelme lenne egy ilyen statisztikának. Ugyan a neten fellelhető vevőket szondázó statisztikák ezt nem támasztják alá, de az egyik szomszédom ismerősének volt Tucson-ja és állítólag mindig volt vele valami baja. Ezért is próbálok itt tudakozódni a megbízhatóság kapcsán. Bár az is lehetm, hogy régebbi modell volt, és azóta már hangolták/javították ezeket a dolgokat rajta. (Konkrét példát nem modott) Majd még elkapok éppen parkoló tulajdonosokat is és elégedettségi tesztnek vetem alá őket. :D A micsut miért "na soha többet" vajon? Nissan? Ezt kifelejtettem. Hallottatok róla jót/rosszat?
A Kia Spotage szerkezetileg ugyanez mint a Tucson. Most az autógyártási és megbízhatósági szempontok szerint mindkettő a toppon van. A fogyasztás nagyban függ a vezetőtől is. Rövid távon a 10 liter körüli érték is meglehet, de normális vezetéssel ez biztosan alatta van. Ja! a turbós legalább egy literrel többet kér. Cserébe megy mint a golyó.
Most láttam egy statisztikai adatot, hogy mennyi ember sérül, hal meg egyfajta autókban, akár szenvedőként, akár okozóként. A hyundaiban szinte a legkevesebben. Ez mellette szól. Tavalyi évben ebből eladtak vagy 1657-et, a kia sportageből meg 1999-et. Ennyi embernek ez jó választás. (örök: amit fizetsz, olyat kapsz.)
Környezetemben elhangzott "pletykák": micsu, na soha többet, a mazda igaz egy doxa, de elrohad , mint..., A toyotában már megint motort cseréltek, mert ég az a q.. va lámpa. Pletyka, de kire hallgassak? Aki az első 10 km-ét vezeti benne?
Új autóban gondolkodunk, mert a Suzuki bőven kiszolgálta azt az időtávot, ami miatt megérdemeljük az újat. :) Az is szinte mindig szivatóval járt, mert télen az út végére melegedett be a motor, szóval szerintem benzines kéne legyen. A fogyasztásban viszont ütős lesz alatt kb mit értetek? Illetve felmerült több SUV is, pl Mitsubishi ASX, Toyota RAV4 (bár esztétikailag az egy kicsit izé), Mazda CX5. Valamelyiket nyugodtabb szívvel tudnátok ajánlani (megbízhatóság rövid távú használat mellett, jobb felszereltség, stb)?
A Swiftől mind jobb de drágább lesz. Benzinpárti vagyok. Mert amíg régen egy diesel elment egy millió km.t is gond nélkül, a maiak - ezzel a hülye "visszaforgatással" hamar koszolódnak, kokszolódnak és hibásodnak. Mondhatják, hogy jó üzemanyag (honnan?), időben cserélt szűrők (melyik a jó?), de talán a dieselnek fontosabb, hogy többet legyen meleg, mint hideg.
Persze a benzines is meghibásodhat, de két utolsó benzines autóm háromszázezerig nem tett velem ilyet.
A tucsonok jónak számítanak, de öregségre nincs orvosság! Az új szép is. Drága is.
Tehát szétnézve a jó fogáson, használt autón, de még a használt alkatrészek piacán is még nagyobb rálátásod lesz. (Három millió környékén már egész pofás ford esmaxot is találsz.☺ - az tényleg nagy.)
Szvsz először azt kéne eldönteni, hogy diesel vagy benzin. Ha diesel, akkor semmiféleképp ne legyen DPF-es. Ez azt jelenti, hogy 2006-7 évjárat előtti, bár a Hyundai nem tudom mikortól alkalmazta a DPF-et, de ne legyen benne, az a lényeg. A benzinesek jobban bírják, az jobb választás, viszont fogyasztásban ütős lesz.
El kell dönteni, hogy melyik tulajdonságokat preferálod jobban. Ilyen használati feltételek mellett a választásnál a futásteljesítmény nem igazán számít, sokkal fontosabb az állapot és az ár/érték arány.
Hát sajnos szinte mindig 4km alatt maradna a táv, azaz összesen kb ott van, csak több indítással. Most egy kis Suzuki Swiftbe tömörülünk, az birja. Tömegközlekedés kizárva, mert agglomerációból viszem be a gyerekeke suliba/bölcsibe. Én bőr borításra gondoltam. :) Azért kérdeztem a műszaki alkalmasságot, mert régebbi modellekről olvastam, hogy nem bírták a dombos/araszolós útviszonyokat. Erre software frissítéssel reagáltak, de kérdés ez elegendő-e a megnyugváshoz?
Rövid (4 km már rövid) távra minden autó alkalmatlan. (A VW használati utasításában fel van tüntetve, hogy ennyire be se indítsd.) De. Mert kapsz km korlátozás nélküli ötéves garanciát, hát vélhetően azért ettől többet ki fog szolgálni. Gondolván ezt mindenki megkapja és van a városi forgalomtól rosszabb is.
A Tucson mutatós. A nagy családnak szerencsés, hogy minden kárpit tiszta műanyag - takarítani könnyebb. Fogyasztást viszont ne számolj. Nincs értelme. Zabálni fog. (igaz nem láttam még embert aki tudná a tuarege fogyasztását.☺)
Röviden: nincs jó válasz a kérdéseidre, mert városban a busz, villamos, metró, troli, bicikli ami jó közlekedni. Minden más problémás és költséggel jár.
Autó vásárlás előtt állunk. És mivel viszonylag nagy a család, ezért nagyobb autóban kell gondolkodnunk. A Hyundai Tucson-t elég nagynak és esztétikusnak találtuk. Kérdés : főleg rövid távon járnánk vele, azt is városban araszolva. Alkalmas erre ez a modell, vagy kinyírnám vele? (DCT, kettős tömegű lendkerék, stb).
Sziasztok! Nem tudom ért-e valaki a tagok közzül az elektromossághoz,de egy kis segítség kellene. Mi célt szolgál a képeken látható fekete doboz és mi a megnevezése???
Mivel vásárláson gondolkodom, így első körben általánosságok:
mikre kell odafigyelni vásárláskor:
- próbaút során, sík úton ne húzzon. Ha adnak hozzá nyári vagy téli kereket érdemes megnézni mert sokan trükköznek a kerekekkel.( sajnos saját tapasztalat)
Mindenképpen érdemes rászánni egy átvizsgálásra a pénzt mert ez alku alap is lehet, valamint megadja a kiindulási alapot az autó fontos és halasztható szervizelési költségeiről.
Minden elektromos funkció, tempomat, tanksapkanyitás, rádióvezérlés, ablakok, 4x központizár, stb. ellenőrzése.
Futómü, lengéscsillapítók, csapágyak. kutyacsontok kopoghatnak. A kerékcsapágy draga is lehet. Féktárcsákat szabad szemmel is lehet látni. Van hozzá olcsó is. Gumiharangok épsége a féltengelyeken. Általános olaj és egyéb folyadékok szivárgásának ellenőrzése.
megbízhatóság: - Személy szerint 30 ezer km után 210.000 km es ( óra szerinti) futásteljesítmény után tudok véleményt alkotni, - alapvetően inkább hosszabb távon használt 2.2 automata 4wd diesel modellről. Eddig még nem hagyott úton.( kopp kopp kopp)
szervizigény: - Izzító gyertyák hibája csak 3-4 fok környékén derül ki. Attól is függ hol, honnan szerzi be a tulaj az alkatrészeket. Egy vagy több szervízmunkát kell elvégeztetni egyszerre. Itthonról vagy külföldről jön az alkatrész...stb. Nekem pl a generátor javíttatása 30 ezer volt összesen.( 10+20e md )
használ e valaki diag progit, ha igen, milyet: - ezt én is szeretném tudni :)
letölthető e szervizdoksi
évjáratok közti különbségek
szerelhetőség: - szerelőm szerint jól hozzáférhető egyszerűen javítható autó. ( nyilván minden javítást nem kellett megcsináltatnom, az eddigiekre értette)
teljesítmény javíthatósága (esetleg tapasztalat ha valakinél már müxik): - valóban ráférne egy kis izmozás, mert erőből nem tud előzni, de ez némi önnérséklettel kezelhető. ( vonulós autó inkább mint nyomulós)
összkerék hajtás mennyire tartós
ez is szintszabályzós e hátul: -Tudomásom szerint a kérdezett évjárat nem rendelkezik szintszabályozó rendszerrel.
Én 2006-tól 2010-ig nézegetek. A Sorento és Santa Fe versenyzik egymással, nyitott vagyok Tucsonra is.