Keresés

Részletes keresés

Sz. G. Á. Creative Commons License 4 napja 0 1 8696

- külső határoló szerekezetre 0,15 körüli árták teljesen jó, sokkal lejjebb azért sem érdemes nyomni, mert innen az "egyebek" hatásai sokkal jobban felértékelődnek relatíve: hőhidak, nyílászárók, légcsere stb.
- falazat: ha statika, nem indokolja, nem biztos, hogy jó választás a Silka. Drága az anyag is, szopás faragni, asztalos vizes koronggal lehet csak darabolni, irdataln szívás hornyot marni bele, szóval a munakdíja is tetemes... Egybéként akár a B30-as tégla is jó választás lehet, az tán a legolcsóbb, és viszonylag egyszerű is vele dolgozni.
- ablakokat konzolosan jó dolog beépíteni, ha sikerül. De sok vele a szívás, sokkal pepecsebb meló körbetömíteni, az abalkosk még mind a mai napig "nem így szokták", jajmilesz hogy ékeljük ki, nincs ilyen konzoulunk, most akkor mihezpurhabozzunk főnök stb stb. Nagy méretű ablakoknál, emelő tolóajtónál pedig tényleg nagyon nehézkes szépen beépíteni, van hibalehetőség.
- Ami viszont könnyen kivitlezehető, és nagyon jó is, ha a tokot a kávába teszed, de egy pár centit kifelé kinyúlik a hpszigetekés síkjába. És a hőszigetelés pedig kint úgy faragják rá, hogy teljesen rátakar a tokra (alul a tok vízvetője és a párkány miatt ez csak korlátozott mértákbe játszhat nyilván). Már persze, ha belefér az építészeti elképzelésbe, hogy kívülről csak keveset látsz a tokból, nem lesz az a klasszikus látvány.
- Árnyékolót egyáltalán nem muszáj ám az ablak bélletébe tenni... ki lehet ám rakni a külső falsíkra is. Hőtechnikailag ez a legjobb. Nálunk pl a így van, a zsaluzia doboza be van rejtve az ereszdeszkázatba, és a lamellák jobbra balra kb 15 centivel szélesebbek mint a nyílás, (a zsaluzia amúgy sem biztosít nagyon jó fényzárást,). Redőnynél a sínt viszont egy +távtartó sínnel tök tömören fel lehet tenni a homlokzatra. De ez is picit pepecsebb meló, redőnyösöknek kívül esik a  kofortzónáján, főnökminkeztetnemígyszoktuk, és előtte a drájviotzásnál is ügyelni kell, hogy az ablakok körül a sík tényleg sík legyen, a párhuzamosok meg tényleg párhuzamosok... és értelem szerűen csak motoros mozgatás jöhet szóba, de egy új háznál szvsz ez amúgy is alap kell, hogy legyen... nyilván ez akkor játszat, ha a vagy közel van az eresz, és oda befér az orsó, vagy ha egyébként belefér az építészeti koncepcióba egy a nyílászáró fölött hangsúlyosan megjelenő redőnyszekrény, illetve a sínek exponáltabb megjelenése.

Előzmény: gabo011 (8644)
peterch Creative Commons License 4 napja 0 0 8695

    Szerinted egy család ha reggel ébred , akkor a mosakodást megkezdö tag után a következönek is perceket kell várnia a melegvízre ? 

Viszont van más is . Nálam termosztatikus keveröcsap van a tároló vételezö csonkján , mert ugye napkoli dolgozik rá és itt a forrázásveszély elég magas . Ezért is kicsit tovább tart , mire a melegvíz érezhetö . Ha viszont a csaptelepek volnának termosztatikusan beállithatók igényelt hömérsékletre , akkor igen gyorsan vételezhetö lenne a melegvíz .  Nem mindegy , hogy 42°C-os , vagy 65°C-os a kiindulási hömérséklet . Szerintem mindenkinél idövel kialakul egy bizonyos bevált forma és az úgy jó .  Én is sokat rágódom rajta , hogy amikor beadja a kulcsot a turbós gázkazán (20 éves) , vagy a klíma (9 szezon után ), mit lépjek . Mivel a napkoli fent van a tetön , fütésrásegítéssel ( fan-coil a szobában) akkor egy höszipka plusz cekaszos direkt rásegítés , vagy inkább egy kondenzációs kazán a nyerö . Ezért is érdekelne a véleménye azoknak , akik már rendelkeznek höszipkával , hogy szerintük mi a legoptimálisabb megoldás .

Előzmény: BJaca (8693)
mzsombi Creative Commons License 4 napja 0 0 8694

Fürdésnél kritikus, igazából kézmosásnál a 20-25 fokos víz, ami házon belülről jön, az teljesen jó. Kitalálok majd valamit a lentebb írtak alapján. Szerencsére nem SOS, jó lesz téli reszelgetős projektnek... :)

Előzmény: BJaca (8693)
BJaca Creative Commons License 4 napja 0 0 8693

Ha a csapnál van, akkor már szerintem későn kapcsol be.

Előzmény: peterch (8692)
peterch Creative Commons License 5 napja 0 0 8692

Szia !

 

Nem biztos , hogy egy újépítésü háznál csak északi fekvésü és piciny ablakokkal van a fürdö , tehát inkább egy mozgásérzékelöre a csapteleppel szemben például , vagy simán távvezérlö megnyomására. De kinek , hogyan szimpi . :)

Előzmény: BJaca (8691)
BJaca Creative Commons License 5 napja 0 0 8691

Mindezt a villanykapcsolóra kötve.

Előzmény: peterch (8687)
bilek Creative Commons License 5 napja 0 0 8690

Rengeteg vezetéknélküli "okos" eszköz létezik már. Akár wifis, logikailag bármivel összekapcsolható, stb, stb.

Pl. Sonoff

Előzmény: mzsombi (8685)
qwertz77 Creative Commons License 5 napja 0 0 8689

Ha nincs kedve tökölni, 2e Ft ért is kapni szetben, ez az első olcsóbb hazai találtat a netről, biztos van sok más is. (+Mondjuk egy időzítő lekapcsolóval az igazi)

http://www.star-diamond.hu/termek/vezetek-nelkuli-taviranyito-kapcsolo-tavvezerlo-1-db-fenyforras-iranyitasahoz

 

Előzmény: peterch (8687)
sylvanus67 Creative Commons License 5 napja 0 0 8688

Én írtam, de nekem 1 percet megy a szivattyú és odaér a víz.

Ennél takarékosabb már nincs szerintem.

Előzmény: mzsombi (8685)
peterch Creative Commons License 5 napja 0 0 8687

Szia !

 

Megbütykölsz egy kínai vezeték nélküli csengöt , vagy a fiad már megunt távirányítós autójából kiveszed a vezérlést , stb . :)

Előzmény: mzsombi (8685)
peterch Creative Commons License 5 napja 0 0 8686

Szia !

 

Ha még egyszer elolvasod a hsz-emet , akkor a második mondatban van a lényeg . Valóban nem gond az az 1kWh amit a keringetö fogyaszt havonta . viszont azért azt inkább megkellene fontolni, hogy mi a takarékosabb . Mozgásérzékelövel, vagy egy helyi nyomógombbal aktiválni a keringetést , vagy inkább a csaptelepnél várni a melegvízre és számolni a vízfogyasztás megnövekedésével . Falat biztosan nem fog bontani senki , az utólagos szigetelés pótlására a csöveknél .

Előzmény: qwertz77 (8683)
mzsombi Creative Commons License 5 napja 0 0 8685

Én is végigjártam ezt, és végül annál a megoldásnál kötöttem ki, amit valaki más is írt már, egy nyomókapcsoló plusz egy lépcsőházi automata. Ha megnyomom fürdés előtt a gombot, akkor megy kb 5-6 percet a szivattyú, és körbejár mindenhol a víz.

 

Ez nagyon jól működik az alsó szinten, ahol a lépcső alatti gépészet és a fürdő egymás mellett vannak. Viszont gondolkozom, hogy a tetőtéri fürdőhöz hogy tudnék ilyen gombot tenni...? Vezetékem sajnos nincs behúzva hozzá.

 

 

Előzmény: Elar (8682)
qwertz77 Creative Commons License 5 napja 0 0 8684

Kiválló 5let, élvezd ki a házat, nálam ha minden igaz a hónap végén jönnek majd vissza a villanyszerelők másfél év után, hogy befejezzék az elmaradt dolgokat :-)

Még úgyis tartozok nekik egy napi munka árával, valami sürgős közbejött nekik anno, aztán nem értek vissza :-)))))

 

Előzmény: Elar (8678)
qwertz77 Creative Commons License 5 napja 0 0 8683

Te mitől félsz, nem a Te órádat pörgeti ;-)))

Egyébként ha nincs túltolva a cirkuláció, akkor tökmindegy a szivattyú. nekem ugyan takarékos van, de összesen kb1 órát megy naponta. 35W fogyasztás esetén enne havi 1kWh áramot, ebbe még nem áll fejre. Csak ne menjen feleslegesen, most már kár lenne szivattyú cserével bajlódni, a vezérlésre egyszerűbb rágyúrni ha lehet.

Nekem mondjuk egy Wilo Z NOVA 1/2˝ van, ez a tizedét fogyasztja, (ellenben gyengébb is, tehát az olcsó szivattyúnak kevesebb ideig is elég keringetnie), max egy szűk kWh-t spórolok ezen havonta. Viszont ez a szivattyú nem egész 25e Ft tehát beépítéskor nem nagy a felár, ha valaki energiatakarékos házat akar.... De megtérülést ne nagyon számoljon a jelenlegi energiaárak mellett.

 

Előzmény: peterch (8681)
Elar Creative Commons License 5 napja 0 0 8682

Egy sima mechanikus időkapcsoló - az a tüskés :)

 

Mi lenne a leegyszerűbb megoldás egyébként ami még segít a dolgon?

Előzmény: peterch (8681)
peterch Creative Commons License 5 napja 0 0 8681

Szia !

 

Pontosan ettöl féltem . :(

Alap Grundfos , tehát alapfordulaton is kb.35Watt . De sokkal rosszabb a hosszú csövezés gyenge szigeteléssel . Ez inkább a többlet fogyasztás okozója .  Mivel gyorsan hül a víz és a hsz kénytelen utántölteni az elpazarolt energiát . Szerintem . Van termosztatikus keveröszeleped a tároló kilépö csonkjánál ? Vagy mi szerint keringet a szivattyú ( hömérséklettöl függöen , vagy csak sima idörelé vezérli )? 

Előzmény: Elar (8679)
Elar Creative Commons License 5 napja 0 0 8680

Ma fújták be a cellulóz 90%-át.

Pont jól jött ki, mert tegnap volt nagytakarítás :D

25cm a garázs fölé 20cm került(t). A légtechnikai csövek fölött meg "rákupacoltak".

Most késő délután ki is próbáltam az acéllemezes mennyezethűtést.

Nem néztem az időt, a hőmérőre is csak halványan emlékszem, hogy fél fokot nyomta le a hálóban, de maga az érzet, hogy hűvösebb van.... Zseniális :)

Elar Creative Commons License 5 napja 0 0 8679

Hát ezekből csak a cirkuláció volt helytálló :D

peterch

Egy alap Grundfos van betéve emlékeim alapján.

A szigetelés csak az alap, vékony piros héj volt, ami ugye elhanyagolható.

Gondolom sok neki az, hogy a konyha és a másik fürdi kb 17-18m-re van. :D

 

 

 

 

Előzmény: sylvanus67 (8629)
Elar Creative Commons License 5 napja 0 0 8678

Hát van riasztó a házon.

Sztem egyelőre menjen el végre az összes mesterember, nyugodjak le lélekben és időben - utána jön majd a finomhangolás, mint pl ez :)

Előzmény: qwertz77 (8627)
qwertz77 Creative Commons License 5 napja 0 0 8677

nagyon OFF lesz már ez, a Hőszivattyú topikban

Két forumot javaslok:

Indexen belül:

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9115542

Ez sokáig nem működött ezért kihalt, kár érte, de itt jobb helye van ilyen ötleteknek.

http://www.passziv.net/forum/

 

 

gabo011 Creative Commons License 5 napja 0 0 8676

Ha van olcsóbb jobb megoldásra ötleted szívesen veszem! :-)

Előzmény: sylvanus67 (8675)
sylvanus67 Creative Commons License 6 napja 0 0 8675

Hát, megnéztem ezt a PR-0077-est ezen linken.

 

Hihetetlen, hogy az a sz@ros keményhab megtartja az ablakot.

Előzmény: gabo011 (8673)
sylvanus67 Creative Commons License 6 napja 0 1 8674

vagyis 30as a legkisebb falméret,

 

 

 

25-ös falra is legyártják...

Előzmény: qwertz77 (8672)
gabo011 Creative Commons License 6 napja 0 0 8673

Bocs akkor én értettem félre! .-)

Nagyon hasznos ötleteket kaptam ismét amiért hálás vagyok! Valóban monolit födémet tervezünk akkor ezek szerint azzal megoldódik az áthidaló kérdés is!

Ha konzolosan építjük be akkor az Illbruck pr007-es konzolra gondoltam. Jó lehet vagy másban gondolkodjak?

Előzmény: qwertz77 (8672)
qwertz77 Creative Commons License 6 napja 0 0 8672

Nem mondtam, hogy gagyi a B rekord, ill. ha igen, akkor a 20cm grafitos szigetelés is gagyi?

 

A kérdés arra vonatkozott, hogy érdemes-e 20cm fölé menni. Erre írtam, hogy lehet, de akkor máshol is olyan megoldások kellenek

 

 B-rekorddal más bajod lesz egyébként, megnéztem. Ez alapvetően tégla falhoz van kitalálva, vagyis 30as a legkisebb falméret, amire van. 20v. 25ös Silka estén ez nem lesz jó.

 

Egyébként nem YTONG áthidaló passzol SILKA falhoz, hanem monolit vasbeton. Vagy koszorúd lesz vagy monolith födémed, azzal együtt betonozod.

Ablak beépítés vagy konzolos (Silka esetén ajánlott, de ekkor kellhet a vastagabb szigetelés), vagy falsikra rakod, és XPS-el béleled a kávát.

Utóbbi esetén  25cm-es falnál már simán vékonyíthatod az áthidalót, és akkor több szigetelés fér be az árnyékoló mögé, falsíkra rakott ablak esetén is, ha kevés a hely, érdemes PUR/PIR szigetelést rakni mögé.

De ezeket majd a terveződdel kell átbeszélned.

Előzmény: gabo011 (8654)
sylvanus67 Creative Commons License 6 napja 0 0 8671

Hát nem olcsó az az YTONG-áthídaló, de ahogy nézem, a B-rekord még egy picivel drágább.

 

Cserében, lehet hogy műszakilag jobb, de viszont sérülékenyebb.

Előzmény: gabo011 (8664)
peterch Creative Commons License 6 napja 0 0 8670

Most rá értem egy kicsit és találtam olyan leírást , ami magyarázza a lehetöségeket a segédfütésre a HMV esetére , valamint a legionella megfékezésére és ha kell akkor a ház fütés rásegítésére is . Ök is azt írják , hogy a hsz dolgozzon az optimális tartományban , a rásegítés meg a kért hömérsékletig melegíti a vizet tovább . Gondolom a hsz megkímélése a cél , így amit írtam kérdést talán nem olyan nagy badarság . Akkor továbbra is várom a hozzászólásokat . Ki hogyan használja a saját gépét hosszan tartó hidegben ?

Itt : https://www.vaillant.hu/downloads/08-hoszivattyuk/vaillant-hoszivattyuk-tervezesi-segedlet-724785.pdf  214. oldaltól 218-ig .

Előzmény: bilek (8668)
peterch Creative Commons License 6 napja 0 0 8669

Szia !

 

Ha például a Zubadant veszem , A2/35°C-nál 3,34  , A-7/35°C-nál 2,75 , ez a talajfütésre elegendö . De én a HMV -t kérdeztem , amit gondolom nagytöbbségben úgy 45°C-tól felfelé tervezik az emberek . Ilyen helyzetre gondoltam a kérdésemben  hosszantartó hidegebb idöben . Lehet , hogy nem esik le 1,4-re a COP , de közel járhat az érték .

Előzmény: bilek (8668)
bilek Creative Commons License 6 napja 0 0 8668

Melyik gép COPja tud beesni 1,4-re?

Előzmény: peterch (8667)
peterch Creative Commons License 6 napja 0 0 8667

   Ha már hsz-t használunk HMV készítésre tartósan hidegebb idöszakban is (0°C-tól lejjebb ), akkor nem meggondolandó esetleg , hogy hol van az a pont , ahol érdemesebb lenne azt a pár C fokot inkább cekasszal felfüteni és inkább kímélni a hsz kompresszorát ? Mire gondolok ?  Amikor kint hidegebb van és a hsz COP-ja 1,4 környékére zuhan , mi okosabb a gépet leállítani megkímélés címén  és cekasszal folytatni a felfütést , vagy hagyni a gépet , hiszen arra tervezték . Szerintetek ?

   Mondjuk én csak klímával fütöm a házamat , de kipróbáltam egy komplett telet csak klímával . Minden rendben is volt , csak megsajnáltam a gépet , hogy nagyobb mínuszokban fütött átlagosan 40 percet , majd 10 percet meg " olvasztott " . Ezért nálam csak kinti -5°C-ig üzemel a klíma , aztán a gázkazán veszi át a szerepet . Értem én azt is , hogy ha már valaki vesz egy komplet hsz rendszert, akkor ott gáz nincs bevezetve . Ezért érdekel , hogy viszont direkt elektromos fütéssel kombinálva hozna -e annyi hasznot a gép megkímélése , amivel többe kerülne a  villanyszámla .

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!