Kedves Fórumtagok, 7 éves 1,6 benzines Corollába keresnék erősebb izzót. A gyári optiwhite volt eddig, elég hamar kiégnek, és olcsóbb, de legalább ilyen fényerejű megoldást keresek. Mit javasoltok? Előre is köszönöm!
Nagy segítség lenne, ha valaki tudna tanácsot adni egy hibával kapcsolatban, vagy javasolni olyan budapesti szervizt, amelyben van tapasztalat régebbi Corollák javításában (békaszemű Toyota Corolla, 1999, 1332 cm3, benzin),és ha kell rendelkeznek szoftverrel stb. hozzá. Két jelentősebb hibával küzdök, az első (a gyújtótranszformátorok cseréje óta megoldódni látszik), hogy kétféle fordulatszámú alapjárata van a kocsinak, a normális és egy sokkal nagyobb, ami persze hajtásban is megmarad, felgyorsul a kocsi, és a kettő között önállóan váltogat. A fontosabb, hogy pár km vagy hosszabb út után, ha leállítom a kocsit, rögtön esetleg még el lehet újra indítani, de később már nem, legfeljebb 2-3 óra után, és akkor se könnyen. (Reggel elsőre indul, és hosszabb állás (hűlés) után is.) Gondolom valami benzin/levegő arány szabályzó ment tönkre, és felmelegedve (menet közben) nem zavar, de indításkor melegen egyáltalán nincs gyújtás. (2-3 óra után elsőre próbálkozik, azután sokszor egyáltalán nem, majd nehézkesen igen. (Lambda-szonda, esetleg motorhőmérséklet érzékelő?) Előre is köszönve tanácsukat, Attila
A betöltőcső cseréjéhez nem kell a tankot levenni,ha jól emlékszem 2 db gumicsővel csatlakozik a betöltő cső a tankhoz,egy kicsi,és egy nagy,azokat oldod,és akkor a cső külön levehető.A bilincsei szét szoktak rohadni,az azért legyen kéznél. A tankbeöntő sapkánál van egy tömítés a karosszéria és a cső között,arra ügyelni kell,ki tudja milyen az állapota,de általában az megússza csere nélkül.
Kormányt állítsd a legalsó pozícióba,és a legjobban magad felé állítva. A műszeregység előtt van egy burkolat,ha a szélvédő felé felnézel,lesz egy csillag fejű patent.Azt egy kis marokcsavarhúzóval kitekered,akár csak félig,mert ez a patent belső része,utána kézzel kihúzod,elvileg patenttel együtt jön ki.Ezután kézzel magad felé feszíted a műszeregység előtti borítást,nem kell megijedni,ki fog jönni.Az ablaktörlő kart tedd a legalsó állásba,és arra oldalra kifér a burkolat. Ezután a műszeregységet látod,majdnem kopaszon.Felül egy csillagcsavarhúzóval a fenti csavart kitekered,alul patentek fogják,magad felé húzva kijön.A helyén óvatosan felfordítod,és mögötte lesz 2 nagy csatlakozó egy halom kábellel,azokat oldod,és szintén oldalra,vagy felfelé kiforgatva kijön az műszeregység is. Jobban nem tudom leírni.. :)
Köszönöm válaszodat. Valószínűleg inkább az utángyártottat választom, azzal talán kevesebb a rizikó összességében. Egy másik fórumon Klokkerholm márkájút szerlet be egy srác az autójába, azt mondta meg van vele elégedve, így azt választom szerintem, bár vannak jóval olcsóbbak is utángyártottban... Ha csak a betöltő csövet cserélem (ez van kritikus állapotban, a tank még "elmegy"), akkor is le kell venni a tankot, ugye?
Az a fehér amit a képen látni inkább olajfogyasztásra utalhat,de 46 ezer alatt szerintem nem vészes a kinézete.A második szonda a keverékképzésbe nem szól bele,így ez attól független.
Közben rájöttem, h nem jó, rosszat adtak a boltban, ez nem a Toyotába való.. Beleér a dugattyúba, összébb is nyomta az elektródát..
A kivett gyertyák viszont fehéresek, ami szegény keverékre utal.. ? 46 ezret futottak. Olajat csipkedi a motor, de nem voltak olajosak a menetek. A hátsó szonda ki van emelve a gázáramból.
Nem kell lehúzó,lejön,csak ha az anyáját fellazítottad,meg kell ütögetni kézzel jobb és bal oldalon a műszerfal irányába,és magad felé utána meghúzva a kormánykereket leszokott jönni. A műszeregység kiszedéséhez nem kell amúgy a kormányt levenni,ha a cél az lenne.
Én Corolla verso-ra tettem már utángyártott tankot,és tök jó lett,nyilván a minősége nem olyan,mint az eredetié.Én még átfújnám alvázvédővel az egészet,mielőtt feltenném,amúgy vállalható. A bontott is jó megoldás,csak ne legyen rohadt,mert ugyanott vagy,ahol elindultál.Ha kell,ki lehet mosni,forró vízzel,csak 2 ember kell hozzá lötykölni,és utána kitenni a napra egy napig,akkor jól kiszárad,nem lesz baj vele.Csak belül ne legyen rozsda,mert akkor kuka,nem is szabad megvenni. Ha jól emlékszem a kipufogót le kell ereszteni hozzá,meg hővédőt leszedni,ilyesmi,de a hidat nem kell megbontani,és a lengéscsillapítót sem.
Az első,ékszíjtárcsa alattira gondolsz? Nem kell semmi,levenni a tárcsát,kiszeded a régit,kifeszegeted egy csavarhúzóval,és az újat beütöd óvatosan,csak azt nézd meg,meddig volt az előző beütve.A márka mindegy,általában jók,amiket leírtál,nem feltétlen kell a gyári,bár az a legjobb.
A véleményedre lennénk kíváncsi: sajnos a 2005-ös 1,4 benzines Corollám üzemanyagbetöltő csöve és maga a tank is kezd menthetetlenül szétrohadni, tehát mindkettő megérett a cserére. Te mit javasolsz: próbáljsk jó állapotú bontott gyárit venni (nem egyszerű) vagy inkább drágábban, de új utángyártottat? Mennyire riziós a bontott? Ha nincsenek ledugaszolva a nyílásai a tanknak, akkor gondolom belemegy a kosz és a pára. Nem okoz ez gondot? Takarítani nyilván nem akarom, az elég nagy szívás lenne (már ha lehetséges egyáltalán normálisan megcsinálni). Az utángyártottak minősége mennyire vállalható? Igen nagy szórás van köztük árban. Kb. 45-től 120 ezerig. A megbízhatóságot befolyásolhatja? Természetesen Minden hozzá tartozó alkatrészt a mostaniról tennék át, annak "csak" a rozsda a problémája. Maga a csere mennyi melóval jár kb.? A hátsó hidat, lengéscsillapítót le kell szerelni ehhez?