Keresés

Részletes keresés

vudergraf Creative Commons License 1,5 órája 0 0 56551

"Szóval van még mit fejleszteni meg az áron csökkenteni hogy igazán el tudjon terjedni akár napelemes rendszer szünetmentes kiegészítőjeként."

 

Éppen a szünetmentes akkupakk az amire már most is jobbak... sokkal jobbak, mint motorhajtó üzemre.

- töltéskor nincsenek csúcsáramok

- kisütéskor is ritkák és azok sem extrémek

- a súly és térfogat kevésbé számít (nem gond a jobb DOD tartása)

- az üzemi hőmérséklet kevésbé ingadozik (növeli az élettartamot)

- jók az olcsóbb "energiamenyiség"-re tervezett verziók, nem kellenek a nagy csúcsáramú drágábbak

- a kisebb üzemi töltő/kisütő áramok miatt kevésbé melegesznek belül >> nagyobb élettartam

- stb. stb.

 

Avagy a motorhajtó üzem a jóval nagyobb kihívás... szerintem.

Előzmény: a8lang (56545)
a8lang Creative Commons License 4 órája 0 0 56550

Nem tudja valaki mennyibe kerül egy solaredge SE55k vagy SE82.8k inverter?

Sehol nem találok árat rá.

Gondolkozok ezen a naperőmű témán és jó lenne az SE ha nem drágák ezek az új ipari inverterek és adnak valami sokkal kedvezőbb projektárat a P600 optimizerekre.

a8lang Creative Commons License 4 órája 0 0 56549

A fejlesztések már ott vannak az ablakban, de nem indítják a gyártást amig a régi elavult vackokat is megveszik. Megveszik őket most különösen, tehát nem érdekük az újabb technológiák piacra dobása amig ezt is viszik mint a cukrot.

Vannak azért kisebb fejlesztések drágán mint pl az lg neon r féle panel meg a 96 cellások, ezek fognak lejönni árban a megfizethető régióba majd ha már lesznek 400w-os panelek.

Én szeretnék upgradelni kb 2 év múlva 360-370w-os panelekre de csak ha nem 0,8eur/wp lesz az ára hanem 0,5eur/wp körül.

Sajnos most ár érték arányban ezek a legolcsóbbnál kicsit márkásabb és csak kicsit drágább panelek érik meg mint pl a sharp, qcells stb. Monóknál meg a max 0,5eur/wp áru olcsóbb 300w körüliek.

 

Váltóban meg nem tudsz meggyőzni. Szerintem nem vezettél még modern automatát.

Egy 8-as zf pont azt csinálja amit szeretnél, villámgyorsan vissza tud váltani akármennyit.

Az a8-ban amikor először vezettem el sem hittem hogy dynamic-ban padló gáz hatására milyen hirtelen és késlekedés nélkül vált vissza, és mennyire finoman működik ahogy egy dsg(dsg alatt minden ilyen elvre épülő váltót értek) sosem fog. Pedig hát dsg-ből se a legalja volt a Nissan gt-r be nekem sok éven keresztül de a nyomába se ér egyik se egy 8-as 9-es automatának. Az egyetlen igazi előnye pl a gtr-nél hogy gyorsítás közben a nyomaték megszakítása nélkül tud váltani, de minden más tekintetben közelébe se ér egy mai aut váltónak. Megbízhatóságban meg főleg.

Előzmény: MZ/Y (56548)


MZ/Y Creative Commons License 8 órája 0 0 56548

Én olyantól olvasom a dsg dícséretét, aki levezetett több száz ezer km-t manuálissal (ráadásul főleg (szinte csak) pályán, tehát nem kapcsolgatott orrba-szájba), hagyományos váltó nem jött be neki és azt mondja, soha többé más, csak ez. Ráadásul céges verda, még az a faktor sem játszik, hogy ha már fizettem érte, akkor jónak érzem, ha nem is az.

 

Igen, a 2-t visszaváltást nem tudja kitalálni és bekészíteni, de szvsz a hagyományos hidrós pláne nem. De a duplakuplungosnál legalább kapcsolhatsz Te is, ha éppen sportoskodni akarsz. (Ahogy persze a triptronic-nál is csak mint írod, sokkal drágább.)

 

Igen, a Toareg rossz példa, mentségemre szóljon, hogy hivatalos vw oldalon is írják dsg-nek a váltóját.

 

A vacak Porschéba viszont belerakják. Nem dsg-t, de duplakuplungost és innen indult a beszélgetés, nem konkrétan a dsg-től. Viszont a sima automatából elképzelhetetlen mennyiségben eladott dsg azt mutatja, a vevők szeretik.

 

Visszatérve a topik témájához, ha van egy új technológia, ami a csúcsnál ugyan gyengébb, de jelentősen olcsóbb és az elterjedtnél jobb és/vagy olcsóbb, akkor arra van igény, lesz cég, aki raáll. Mondjuk nem fog tudni a panel 380 w-ot, csak 330-at, viszont annyiba sem fog kerülni és/vagy kisebb, mint most a 275-ös, akkor az egy életképes termék.

 

De túlbeszéltem, majd visszatérünk rá, ha felbukkan ilyen fejlesztés.

Előzmény: a8lang (56547)
a8lang Creative Commons License 9 órája 0 0 56547

Touaregben nem DSG van. A6 4G-ben is a normálisabb motoroknál(rs7, bitdi) 8-as zf, a kisebb motoroknál van dsg(s-tronic) a gond az vele hogy komfortban meg se közelíti a zf-et, visszakapcsolni se tud gyorsan kettőt, az elvéből adódóan. Szerintem ha beszélnél pár ilyen dsg tulajjal akinek már van benne 100-150e km akkor tudnád hogy nem elégedettek, megbízhatóságban sehol sincs hosszú távon egy hidrós váltóhoz képest. Nem azért kezdték alkalmazni hogy nekünk jó legyen hanem csak és kizárólag spórolásból mert a rendes aut váltó drága. Porsche pdk az más azért de az is hamarabb letérdel mint egy zf8.

Előzmény: MZ/Y (56546)
MZ/Y Creative Commons License 9 órája 0 0 56546

Ki mit tekint rosszabbnak. Egy vacak Porsche vagy (duzzogva) egy Touareg azért jöhetne hozzám. :) Pár millió dsg-vásárló máshogy gondolja, mint Te.

 

Akkunál a kicsikre gondoltam. Elem méret és telefon (pl.).

 

Én nem félek tőle, hogy ha lesz számottevő újítás, nem irreálisan drágán, ne lenne rá jelentkező.

Előzmény: a8lang (56545)
a8lang Creative Commons License 12 órája 0 0 56545

Milyen rosszul tették, mert a duplakuplungos váltó sokkal rosszabb mint egy hidrós automata.

A fő ok amiért ilyenre áttértek a vacakabb autóknál, az ára, olcsóbb mint a rendes aut. váltó.

A Li akkuknak is teret kellett nyerniük szépen lassan, de még ez sem az igazi.

De azért van előnye is, nagyobb kapacitás kisebb méret és súly, nagyobb terhelhetőség.

Speciális balanszolt töltés kell neki, ha túl gyorsan töltöd akkor melegszik és hamarabb tönkremegy, csökken a kapacitása. Szóval van még mit fejleszteni meg az áron csökkenteni hogy igazán el tudjon terjedni akár napelemes rendszer szünetmentes kiegészítőjeként.

Előzmény: MZ/Y (56543)
Ganajtúró bogaracska Creative Commons License 17 órája -1 0 56544

"..Plane ha van helyette olyan, aminek sokkal stabilabbak a kilatasai..."

Debezonyám! Most jut eszembe van egy szegény ürge aki a befektető társaival alig 1 milliárd $ nyomott az energiatárolás kutatásába 2016-ban../igaz e szegény ürgét Bill Gates-nek hivják..))))

Előzmény: halaloszto (56542)
MZ/Y Creative Commons License 17 órája 0 0 56543

Máshogy látjuk, nem baj az. :)

 

Egyébként pl. a lítiumos akksikra is áttért az ipar, pedig biztos olcsóbb lett volna továbbra is csak a ni-ca akkukat gyártani. Gyakorlatilag egy komoly szereplő kell, hogy elhatározza magát és onnantól a többi is lépéskényszerben van. De mondhatnám a duplakuplungos váltót, a vw nyilván horror áron és évek alatt fejlesztette, azóta meg követték a többiek.

Előzmény: halaloszto (56542)
halaloszto Creative Commons License 19 órája 0 0 56542

Perszehogynem jozsi. Hanem egy befekteto. De befekteto nem tesz penzt olyanba, amivel barmi tortenhet ket ev alatt. Plane ha van helyette olyan, aminek sokkal stabilabbak a kilatasai. Pl eauto, fintech.

Előzmény: MZ/Y (56541)
MZ/Y Creative Commons License 21 órája 0 0 56541

Nyilván nem Józsi, az ezermester fog egy új céget gründolni. Pénz van a világban dögivel, ha értelmes alternatíva bukkan fel, lesz, aki pénzt toljon bele. És akkor még ott van az agyon dotált kínai modell.

Előzmény: halaloszto (56540)
halaloszto Creative Commons License 30 órája 0 0 56540

egy új belépő tud robbantani, neki muszáj valami újba kezedeni hogy szakítson magának egy szeletet. kérdés, hogy van-e új belépő. drága a technológia, nagyon sok pénz kell a beszálláshoz. nem tudni mit hoz a jövő, két év mire termelni kezdesz, ki tudja milyen lesz a piac két év múlva. mindenki inkább feji a tehenet. ahogy térül meg a beruházásuk, tudnak lejjebb menni az árral, ez sem kedvez az újfiúknak.

Előzmény: MZ/Y (56539)
MZ/Y Creative Commons License 30 órája 0 0 56539

Ha lesz egy versenyképes új technológia, akkor muszáj lesz, mert akad majd új cég, aki beszáll.

 

Lásd a Tesla, semelyik régi gyár nem akart méregdrága villanyautót gyártani (mert nem látták, hogy tömeges igény lenne rá annyi pénzért), most meg mind elindult utánuk.

 

Mondom úgy, hogy mint írtam, egyáltalán nem látom, hogy eljött volna a villanyautó ideje, számomra amolyan apple hype-ra hajaz a dolog.

Előzmény: BJaca (56537)
Krinyo Creative Commons License 1 napja 0 0 56538

Kénytelen lesz lecserélni, mert nem lesz versenyképes a terméke, ha ez bejön...

Előzmény: BJaca (56537)
BJaca Creative Commons License 1 napja 0 0 56537

Amint a régi gyártósorok beruházásai meg nem térülnek. Addig ugyanis nem fogják őket lecserélni.

Előzmény: Krinyo (56536)
Krinyo Creative Commons License 1 napja 0 0 56536

Pedig van új technológia a láthatáron, de hogy mikor lesz belőle gyártósor...

 

http://www.raytonsolar.com/technology

Előzmény: agyarka (56533)
a8lang Creative Commons License 1 napja 0 0 56535

Ezért is nem fognak az első vezeték(busbar) nélküli cellákat használó napelemek pár éven belül elterjedni.

Előzmény: agyarka (56533)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 1 napja -1 0 56534

Érdekel.

Előzmény: ShaReRe (56531)
agyarka Creative Commons License 2 napja 0 0 56533
Nem azt mondtam, hogy nincs fejlődés, hanem azt, hogy az eladósodás miatt sokkal kevesebb pénz jut K+F re, és az új fejlesztések is nagyon-nagyon nehezen terjednek el, mert nincs pénz a gyártó sorok lecserélésére. A kis bérgyártók a nagyok levetett gépeit használják, nekik végképp nincs pénzük ( és a levetett gép is kevesebb ill drágább) , holott összességében elég jelentős a termelési kapacitásuk. Egy technikai újítás akkor lesz olcsóbb, ha nagyobb tételben tudják gyártani. Jelenleg a tömeggyártásban azokat az újjításokat tudják átvinni, amik a meglévő gépekkel vagy azok kisebb módosítás megvalósíthatók. Amennyiben az iparág nem küzdene pénzügyi válsággal ( kisebb árrés + adósság) , akkor amellett, hogy több jelentős újjítás születne, azok gyorsabban terjednének.
Előzmény: a8lang (56529)
a8lang Creative Commons License 2 napja -1 0 56532

Van eladó KÁT engedélyed céggel esetleg területtel?

Előzmény: ShaReRe (56531)
ShaReRe Creative Commons License 2 napja -2 0 56531

Engem is kereshetsz. Teljes kivitelezéssel vagy saját kivitelezésben is lehetséges.

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (56522)
ShaReRe Creative Commons License 2 napja 0 0 56530

Nem lesz túl gyors lefolyású "divat". Néhány TW-t még beállít a szolgálatába az emberiség.

Előzmény: G___ (56526)
a8lang Creative Commons License 2 napja 0 0 56529

Azért ezt nem mondanám hogy nincs fejlődés, nemrég még 225-230w-os panelok voltak, most meg már vannak 370w-os panelek is egyre elérhetőbb áron.

Keress rá: LG Neon R. Ott vannak még a 96cellás panelok is Sunpower és Benq(AUO) is van az is fejlettebb mint a sima régi panelek, ezekből is van már 360w-os csak még ide nem hoznak.

Az LG Neon R viszont kb normál méretű és feszültségű 60cellás panel sokkal jobb tulajdonságokkal.

1-2éven belül megfizethető kategória lesz a 350w körüli panel.

Előzmény: agyarka (56528)
agyarka Creative Commons License 2 napja 0 0 56528
Elég gyenge cikk. Erősen reklám szagú, és befejezetlen, ráadásul ellentmondásos. Hiány van, és mégis találni olyan német gyártósort a távolkeleten amit a völgyidőszakra méretezett gyártókapacitású nagyok még nem foglaltak le?

Sokkal nagyobb probléma, hogy nincs igazi innováció a solár iparban. Az öldöklő árverseny és a hitelek terhe miatt nem fejlődik, a nagyok nem cserélik a gépeket, így a kisebb bérgyártók tovább amortizálják a gépeket, ami miatt romlik a minőség. A nagyobb technológiai újítások ( pl PERC) nehezen tudnak terjedni. A meglévő gyártósorokkal csak minimális mértékben lehet reszelni a technikán és növelni a teljesítményt ( pl 4BB).
Előzmény: G___ (56526)
a8lang Creative Commons License 2 napja 0 0 56527

Nekem egyébként nagy részben pont ilyen csődbement paneljeim vannak és bár csak lenne még belőle, mert nagyon jók. Állítólag újra fog indulni a gyártás, de majd meglátjuk.

Előzmény: G___ (56526)
G___ Creative Commons License 2 napja 0 0 56526

Nem érint engem. Vlszleg akadt volna valahol 10-12 db panel... egy nagy német cég csődje nem döntheti be a piacot. Szerintem inkább ösztönző a cikk, hogy siessetek emberek , mert lemaradtok az évszázad üzletéről, a napelem most slágercikk, mint régen volt a műanyag ablak (boldog-boldogtalan vállalkozott rá...). Szerintem.

Előzmény: a8lang (56520)
a8lang Creative Commons License 2 napja -1 0 56525

Holnap kiderül mi van egyáltalán. Minket is érdekel legalább 10, de aztán lehet semmi sincs.

Az biztos hogy az ember már építi az elsőt.

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (56522)
a8lang Creative Commons License 2 napja 0 0 56524

Van némi hiány, de azért lehet kapni panelokat.

Pont a minőségi drága napelemekből nincs hiány.

Pl az új LG Neon R van raktárról EU-ból és az ára is 20%-ot csökkent 1 hónap alatt.

Már kezd épeszű ára lenni. Majd ha 60cent alatt lesz 1wp akkor foglalkozok vele, addig csak figyelem. Jó lenne lecserélni 370w-osra a paneljeimet pár év múlva.

Előzmény: Szumoo (56523)
Szumoo Creative Commons License 2 napja 0 0 56523

Az addig oké hogy nem arról szól, viszont nem vagyok róla meggyőződve hogy a megénekelt probléma nem létezik.

 

... a legnagyobb német panelgyártó csődje és a kínaiak akadozó szállításai miatt egész Európában hiány van napelemekből.

A távol-keleti gyártók mindent el tudnak adni a közelben is, Európába az elmúlt négy hónapban csak szórványosan érkezett bármilyen napelem.

A jó minőségű panelekből így komoly hiány alakult ki, a kereskedők teljesen kiürítették a rotterdami kikötőben még elérhető, akár bizonytalan eredetű készleteket is...

Előzmény: Nap_Pali (56521)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2 napja -2 1 56522

Érdekelne két vagy három engedély. Cégestül.

Előzmény: a8lang (56507)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!