Ugyanúgy lehet >> 400-300 km egy tankolás, normál autópálya tempóban 300-250 km
Úgy 60-100 km-enként találsz gyorstöltőket a főbb utak mentén. Amik mentén ugye MESSZIRE autózol.
(lassan tülteni pedig kb. mindehol lehet és ha baj támad akkor hamarabb találsz egy alkalmas konnektort, mint egy benzinkutat)
---- Avagy, egyre inkább bugyutaság a töltés miatti aggódás az EU főbb útjain. Az (50)-60-70 kWh körüli akkukkal és a (44/55)-75-100-150-(250) kW töltökkel. ----
Ami némi hátrány az a kicsit nagyobb töltési/pihenő idő a hosszabb utakon. Egy mondjuk 600 km-es >> 6 órás út általában 30-40 perc körüli megállással/pihenővel teljesül. (ha nem sietős-rohanós, akkor még többel is, simán összejün 1 óra is pláne családi/gyermekes utazáskor)
A töltésre ezzel szemben normál esetben is elmehet akár 50-60 perc is.
****
Node, számít-e érdemben egy 600 km-en úton plusz negyed-félóra ? Az átlagos célba érési időben nem jelent nagy változást. kb. mindegy, hogy 6,5 vagy 7 óra alatt érkezel meg...
Stuttgartot nem kellett volna említenem a két másik várossal . Arra az átlag 100km óránkénti megtett út érvényes az indulástól érkezésig eltelt időt figyelembe véve . :-)
Neked bejött az EV , nekem meg nem kellene hossző utakra , maradok a sima benzínesnél . Nagyvárosban élnék , akkor egy helyes EV kisautót azért beszereznék . Mivel már nyugdíjas vagyok , így hosszú utakra már nem járok autóval , ha meg nyaralni megyek akkor repülővel . Majd az idő múlásával megkapjuk a választ , hogy mi a fenntarthatóbb és " zöldebb ".
Gondolom a biztonság érzés miatt, hogy nem marad ott az út szélén. Sajnos az elektromosok nehézkes és főleg bizonytalan tankolás tervezése épp azt a szabdság érzést veszik el az autózástól amit Ford adott meg a T-modellel. Amikor majd úgy lehet tankolni áramot, mint folyékony üzemanyagot, akkor jön el az egál.
Hát nem tudom, azért Stuttgartba biztos nem értél oda 5-6 óra alatt egy polo-val. Nekem A8-am volt mindig is mint a nick-em is mutatja. Azzal kb 600km-t tudtam menni egy tankolással, meg is tettem sokszor megállás nélkül ha egyedül mentem, de nem normális. 300km-enként nem árt kicsit megállni, és egy normális EV max 30-35perc alatt megint 90%-on van amivel megint tudsz menni 300km-t.
Aztán az EV gyors is, sokkal gyorsabb ha nem messzire mész, de még ha messze, pl plaid-del óvatosan adagolva a gázt 170-180-as tempóval el tudok menni 300km-t egy töltéssel, utána fél óra pihi. Y LR-el meg Hamburgból hazajöttem összesen 3 töltéssel úgy hogy ott 100% akkuval indultam. Összesen 3x55percet töltöttem mindig 100-ra és végig alapvetően 140-nel jöttem. 1240km volt a táv. Szerintem nem rossz. Odafelé meg 5x töltöttem rövideket 15-20perceket, inkább 20.
Nekem nem kéne már ICE. Nem olyan nagy kompromisszum ez a megállás 300km-enként. Cserébe sokkal simábban fut az autó, szinte nulla szervizköltség, akár 100e km -t is elmész úgy hogy egyetlen egyszer is szervizbe kéne menni. Párszáz km-es körzetben autózva közel a nullához az üzemanyagköltség, és ha távolra mész akkor is kevesebb mint egy ICE, főleg benzines. Jóval erősebbek az EV-k általában, pl M Y LR 514Le MS Plaid 1020Le és hát úgy is mennek, nem mint a csiga. Alig kell nyomni a gázt és nagyon könnyedén rezgésmentesen gyorsul, ez minden pénzt megér. Nekem nagyon bevált az EV közlekedés. 200e km-nél járok EV-vel 2018 óta.
4,5 km = 1 kWh (elfogadjuk a korábbi hozzászólások alapján) Trabant motor 20 LE = 15 kW Megy 600 km -t reggeltől estig Elhasznál a 80kWh -aksijából 600 / 4,5 = 133kWh -t, tehát útközben legalább 133-80 = 53 kWh -t kell pótolni, hogy a célba érjen 600 km -t megtesz 80 km átlagsebességgel (merthogy pihenőket is tart, és a villanyjárgány 120 km/h -nál nem hajt gyorsabban - bezzeg én a benzinessel, csak úgy döngetek), tehát 600/80 = 7,5 óra 7,5 óra alatt a csúcsra járatott trabi motor teljesít 7,5 x 15 kW x 0,8 generátor hatásfok = 90 kWh
Tehát 90 kWh > 53 kWh, azaz nem kutyafüle, hanem nagyon is van létjogosultsága a mankó-aksinak.
........> Egy alsó kategóriás kempingben. Gondolod bármely kategóriás kempingben eltűrnék az éjjel-nappali berregést? A Balaton É-i partján levő kempingekbe már a 70'-es években sem lehetett 22°° után kocsival behajtani a sátorhelyre, ott kellett hagyni a bejáratnál, épp azért, hogy ne zavarják meg a többiek álmát.
Mivel hosszú éveken át jártam a " világot " egy VW Pólóval 1,4 benzín . Ha indultam , akkor teli tartállyal . Első megálló 500-520 km megtétele után . Ha csak ide jártam a szomszédba , München , Ingolstadt , Stuttgart , akkor az út durván 5,5 - 6 órát vett igénybe tankolással együtt . Átlagosan a megtett km átlag indulás - érkezés idejét figyelembe véve 100km óránként , hosszabb utakon .
Jelenleg lehet , hogy az otthon töltött EV olcsóbban teszi meg a rövid távokat nagy sebességgel . Viszont szépen eljön az idö , amikor az otthon töltött EV után is fizetned kell a megtett km-ek alapján .
Az kutyafülét sem éri a pár kW teljesítményével. Ha megáll egy éjszakára valahol a prérin, akkor lehet haszna. Esetleg tábori munkahelyen. Egy alsó kategóriás kempingben.
Multkor láttam egy promóciós videot, amiben személygépkocsi vonóhorgára köthető keskeny, kis méretű két kerekes utánfutóban elektromos tartalékenergiát lehet vinni hosszabb utazás, nyaralás esetén. Ezer € alatt várható az ára és kis teljesítményű robbanómotor van benne, ami menetközben is tud tölteni.
Ezt már 500 évvel ezelőtt is tudták, ezért jöttek létre a fogadók, postakocsi állomások, ahonnan váltott lovakkal mehettek tovább szünet nélkül. Napoleon például sokat aludt menet közben a nyeregben. (mint az önvezető Teslában ahogy próbálták már ma)
Egyik ismerősöm nagy villanyautó hívő volt. Most eladta és azt mondta, soha többet!
Elmondta, hogy kétszer is úgy járt, hogy útközben meg kellett álljon tölteni. Az első esetben hárman voltak előtte az egyetlen töltőállomáson, a másodikban ugyan csak ketten, de időre kellett volna odaérni egy tárgyalásra, amit így szépen lekésett.
Most egy nagyvérű dízellel jár és mindenkit lebeszél a villanyosról. Meg is értem.
A dízellel is megállsz 300km-enként kicsit kaja, pia, pisi célból. Hibáa megy 700-1000km-t. Mellesleg egy nagy dízel sem megy el 1000km-t pályán ha nyomod neki. Az Ev-vel is megállsz 300km-enként 20-30percre, ez nem olyan nagy kompromisszum. Cserébe nincs vagy minimális szervizköltség, és ha általában otthon töltesz akkor az üzemanyagköltség is minimális az ICE-hez képest. Én nem vennék több ICE-t az biztos. De most pl készülök egy Cabrio Camaro SS-t venni. Ha lenne EV akkor inkább olyan kabriót vennék, de nem igazán van. Addig amíg lesz jó lesz 6,2 v8, ez is elmegy 12-15L-rel ha nem városban kell neki, csak vidéken, évi pár ezer km-t kibírjuk a tankolást. MEg van ugyanilyen motoros autó már egy(szerencsére az se megy sokat). De napi használatra csak EV. Ha gyorsan mész pályán nem túl messzire (100-200km) akkor meg főleg. Nagyságrendekkel olcsóbb mint bármilyen ICE 180 vagy akár 200-as tempóval, meg hát sokkal jobban is megy.
A táblázat jó. Már csak azt kellene tudni, hogy a mérőnél szétválasztották-e a PEN-t, vagy nem. Ha nem, akkor elég a 4 eres kábel. Akár a 2 eres is megfelelne a vezérelthez, de emiatt mindenképpen a regisztrált villanyszerelőt kell kérdezni. Ha a 3 fázissal megy be a PEN, arról elvben mehet a kapcsolt áramkör védővezetéke is. Az EPH miatt mindenképpen össze kell kötni és a földelést is rá kell kötni.
Viszont ha a mérőnél is van földelés meg az elosztónál is, az további gondokat okozhat. Védővezetékben nem folyhat üzemi áram. Ami a földelések között védővezeték és nem PEN (értelmezési feladat :-( ).
Nincs ilyen kategorikus szétválás. De nincs fekete fehér világ sem. Mindenki máshol húzza meg a határokat. A bazi nagy tankszerű vasak használatánál sokszor a felsőbbrendűség vágya testesül meg. Biztonságnak feltüntetve. Az, hogy mikor hol olcsóbb vagy nem a villanyautó, döntően politikai kérdés. Mert mint a villanynak, úgy a benya/dízelnek az energia ára is alapvetően ezen alapul.
Minden országban más arányban, más prekoncepciók és jövő tervezés mellett.
Ahogy a nap/szél energia helye is egy ország energia gazdálkodásában. Amit itt tiltanak, eltaposnak, az máshol bevált már hosszabb távon is. A buta egybites gondolkodás csak kárt okoz. Mert bénák, képtelenek normális szabályozást megalkotni és végrehajtani, ellenőrizni. Egyszerűbb tiltani, abból nem lehet baja a rendelet hozójának.
Szerinted melyik elektromos autó teszi meg gyorsabban azt az 1800 km-ert ( töltésidőre gondolok ) , ha úgy haladnak vele , mint egy belsőégésűvel ? Mert a tapasztalatom az , hogy a sztrádán még egy villanyautó sem előzött meg , mert 120-nál gyorsabban nem haladtak , inkább a 110 km-es sebesség a jellemző . Ha lehet , ne a gyártó elméletileg megtehető km-es adatait használd ! Ha van saját tapasztalatod , szívesen elolvasom . :-)
Én megértem , hogy a dízel SUV is sz.r a városban . Viszont , azt nem értem meg , hogy ha már valakinek van rá pénze és " zöld " gondolkodású , akkor minek veszi meg a SUV-ot ? Miért nem vesz a városi közlekedésre kis autót ? Az üzemeltetése a villanyautónak sem olcsóbb a dízelnél . Jó , jössz majd azzal , hogy a HMKE termeli az odaszánt energiát . De ez sem igaz , csak esetleg 10-ből 1 autó esetében . Pár napja olvastam egy tesztet , ahol 1800 km-ert tettek meg . A töltés 5,5 órát vett igénybe és az energia ára sem volt kisebb , mint ugyan az az út megtéve egy dízellel . Tehát hosszú útra dízel , városban kis elektromos autó . Továbbra is a kis városi autók amik nekem elfogadhatók . :-)
ALU földkábel 32 Amperre ... kitudja mit hoz a jövő alapon.
----------
Ha már ások megfontolnám a 4/5 eres kábelt....kitudja mit hoz a jövő alapon. Lehet egyszer akár még 3x32Amper is az igény az ALU kábel meg annyira drága.
************ A már elásott védőcső jó lehet még másra :-)