Kicsit azért kevesebb, mert lejön belőle pár% a töltés hatásfokára, az akku is elnyel úgy 1%-ot, meg a balanszolgatásnál is elmegy valamennyi (igaz ez utóbbi minimális jó cellák esetén a betáplált össz energiához képes). Szóval kevesebb lesz az de max pár %-kal. Plusz nagy áramú töltésnél szokás hűteni is valahogy az akkupackot, mert a hő elszállhat ilyen 0.5C-s esetben nem kicsit, ez is valamekkora energia. Illetve a végén már jellemzően nem nagy árammal tölt, azaz nem 160kW-tal, amikor elkezd balanszolgatni, akkor már CV üzemmód van inkább, jellemzően nem nyel el annyit az akkul.
Szerintem nincs itt semmiféle összeesküvés elmélet, max sokan szeretnek ebben hinni a kiúttalanságban. Ahány emberrel találkozom,amikor megállítanak az elektromos autóval, ha elkezdünk beszélgetni két de max öt percen belül előjön az olajlobbi, hogy megakadályozzák az eautó terjedését :-). Ha lenne jobb akku, az olyan piaci előnyöket élvezne a gyártójának, amiből hatalmas profitot tudna orientálni, többet mint bármi másra. meg aztán hogy lehetne pl egy Elon Musk féle Gigafactoryt megfűzni, hogy ne gyártson jobbat mint amit gyárt, vagy éppen a kínaiakat hogyan is tudná sakkban tartani egy olajsejk / OPEC ? Sehogy.
A linkelt oldal alapján a 160 kWh akku 160 kW-tal töltve nem 1 óra - persze nem tudom, ott 80 vagy 100 %-ra töltést írtak.
De egyetértünk, nem a gyors töltés lenne a prioritás.
Szeretnék én lenni, aki feltalálja az új generációs akkut, de az én fizika-tudásommal kb. annyi esélyem van, mint közbeszerzésen outsiderként nyerni. :)
Lesz megoldás szép lassan de nem egyik napról a másikra. Hosszú átmenet lesz. Először csak a luxus autók és drágább járművek kapják meg az új technológiát , aztán szépen lassan leszivárog az olcsóbb (már ha van ilyen még) autókba.
Nekem nem kéne a pár perces töltés sem, mint ahogy a legtöbb embernek sem. A 800km hatótáv viszont igen. Átlag usernek ritkán kéne tölteni. 800km-hez kell 160kwh akku, (ma is vannak már 100kwh-s autók), kisebb autónál meg 120kwh is elég lenne. Csakhogy ekkora cucc ha lesz is akkor először nagy autókba lesz. Bőven jó a mai töltőteljesítmény, 150kw körüli töltőáram már kb 1 óra alatt fullra vagy 80%-ig tölt egy ilyen akkut is.
Nyilván igyekeznek errefelé, csak azt mondom, hogy hangzatosak a "2030-tól már csak elektromos autó kerülhet piacra" ígéretek, de egyelőre hiányzik az alap ehhez.
Amúgy egyetértünk, ezt szoktam írni/mondani az összeesküvés-elméletre, miszerint az olajlobbi nem engedi a már kész akkut piacra dobni: aki ezt feltalálja, olyan mérhetetlenül gazdag lenne, hogy felvásárolhatná az egész olaj-lobbit 5x. :)
Amit írsz nem hülyeség, és hidd el a gyártók is szeretnék csökkenteni a méreteket, csak éppen az a fránya (elektro)kémia :-)
A kisebb mérete nagyobb teljesítménysűrűséget is jelent egyben. Ha bárki ezen a téren kijönne új dologgal, az kb világpiaci első helyet jelentene azonnal....
Arra gondoltam, hogy mindenki ráfeküdt a villanyautókra, de az alapok nagyon ingoványosak. Ami itt a kiindulópont volt, fejlesztik az eszméletlen gyorsan tölthető akkut, de ott meg a delejjel van baj.
Erre mondom, hogy inkább a méret csökkentése lenne a járható út, mert akkor már lehetne egyszerűen cserélni, így nem kellene az extra gyors töltésére annyira rámenni, töltődhetne otthon lassan.
Extra ötlet, hogy a napelem termelése dc, az akku dc, meg lehetne spórolni az invertert. Ha ez hülyeség, rúgjatok picsán. :)
Szvsz a járható út a kis méretű (nagy energiasűrűségű, könnyű) akku megfizethető áron. Akkor lehetne az embernek 2, 1 töltődik otthon akármilyen lassan, aztán mikor merülni kezd a használt, csere. Vagy ez mehetne bérleti rendszerben is. Mondjuk ahhoz meg egységes forma és műszaki tartalom kellene, arra meg megint nincs esély.
De egyelőre drágán sincs ilyen, ha meg is lesz a technológia, akkor sem lesz olcsó, legalábbis eleinte.
Kíváncsi lennék, ha minden személyautó villamos lenne, mármint elektromos :), hány Paksot igényelne ezeket árammal ellátni*. Nyilván ki lehetne számolni, 1 l benzint hány KW áram vált ki, de az már végképp nem az én asztalom. :)
*Sőt, nem csak a személyautók, hanem pl. a tömegközlekedés is erre haladna, talán a közúti fuvarozás, ahol hosszú távon is marad a gázolaj.
A 400V 300A-ből szorzással a teljesítmény 120000W. Ha ezt elosztod 230-cal, akkor megkapod, hogy hány ampert jelentene ugyanez a teljesítmény azon a feszültségen. (521-et)
Ez tiszta a saját házamból (3x16 A), az problémás, mikor azt olvasom, 400 V 300 A. Ezt már nem tudom "átváltani" 230 V-ra, azaz 230 V-on az hány A-nek felel meg.
Mekkora terhelést úgy értettem, hogy a 400 v - 300 A-re írtad, egy kisebb település. Mekkora ez az 5 MW? Gondolom, nem simán osztom, hogy 7225 / 300, azaz 24 település, mert az nagyon durva lenne.
Megnéztem másik oldalról:
Paks teljes üzemben 400 ilyen töltőt tudna kiszolgálni. Az tényleg durva.
Úgyhogy azt hiszem, ezen az elektromos autó dolgon lehet még dolgozni, hiába lenne ilyen akku, nem lenne hozzá elég teljesítmény, pláne hálózat.
Kösz! Sajnos az 1 fázis - 3 fázis számolás meghaladja a tudományom. Azt tudom (remélem, jól), 1 fázisnál feszültség(V) x áramerősség(A) = teljesítmény (W), de 3 fázisnál, amit utoljára írtál adatokat, ez nem jön ki.
Viszont azóta újraszámoltuk, 5 MW teljesítmény kellene a csoda akkuhoz. Hogy hány fázis, azt nem tudom. Hogy dc vagy ac, azt sem.
Na, ez mekkora terheslés a hálózatnak?
Ígérem, ha ezt megválaszolja valaki, nem kérek több fizikaórát. :)
400 V 300 A egy kisebb település csúcsüzemben. Ugyanez egyszerre 6 töltőoszlopon egy kisebb város. :-(
Egykor Óbuda, Hajógyári sziget belső fele. Az alállomáson 380 V-on 1200 A-es végőkapcsoló. Ez elég nagy energiafelhasználónak számított akkoriban. Bár azon a félszigeten nem hegesztettek olyan mértékben, mint a külsőn (sólyatér, lakatos, csőszerelőműhely, nagycsarnok), de itt is dolgozott többtucatnyi eszterga, marógép, kompresszor, öntöde, goromba kovácsműhely, konyha, néhány daru. De pl. egy komoly ruhagyár többszáz varrógéppel, vasalóval és a kiegészítőkkel szerződött 540 kW-ra, ami 3f 380 V-on 821 A.
Fogalmam sincs, ez mennyire sok (főleg mondjuk egy 6 fejes töltőnél, bár 1 perces töltésnél megoldható lenne, hogy 6 helyre lehet beállni, de valójában egyszerre csak az egyik tölt). Egy kisebb (vagy nagyobb) termelő cég vagy egy irodaház fogyasztásához képest ez sok egyáltalán?