Keresés

Részletes keresés

kuló Creative Commons License 2010.03.31 0 0 44559

Kedves kolégák

nyugodtan használjátok a klingerit tömitést NEM TARTALMAZ AZBESZTET nem veszélyes anyag.

az azbeszt egyépként betiltott anyag ma már nemtalálni semmilyen segédanyagban amit a szakmában felhasználunk.

Előzmény: ha4nz (44551)
sjohn Creative Commons License 2010.03.31 0 0 44558
Ja , mondjuk egy ZC 18-nál:-))
Előzmény: Törölt nick (44557)
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.31 0 0 44555

Ja,azt nem arra értettem,hanem termo+relé kell,h kapcsolja a motort.

A réginél nem láttam relét,bár lehet a termo műanyag házában volt benne.

Előzmény: ha4nz (44554)
ha4nz Creative Commons License 2010.03.31 0 0 44554
60W-ot egy sima kézikapcsolóval lehet kapcsolni (MZS jelü műanyag zsinórkapcsolóként találsz).
Előzmény: Törölt nick (44553)
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.31 0 0 44553

Sehogy,direktbe van jelenleg egy sima kapcsolóval.

A termosztát ahol volt,az a fal le lett bontva.Így ideiglenesen ilyen megoldással van a fűtés megoldva.A komfort most nem lényeg,csak,h haladni lehessen a felújjítással.

Csak az ilyen rádiósat nem ismerem,s a régi egy hagyományos ezer éves volt,le se lett szerelve,úgy lett kidöntve falastól.:-)

A réginél semmi relé nem volt.Feltétlen kell az max 60w-s teljesítményfelvételhez?

Előzmény: Lacivill (44542)
nixon70 Creative Commons License 2010.03.31 0 0 44552
Hali!
A klingerit az milyen anyag? Veszélyes aszbeszttartalmú.
Vizes boltba bemész(otthon megméred,vagy viszed a régi tömítést),és ott adnak neked megfelelő tömítést.(többrétegű,préselt, kemény papírhoz hasonlít)
Előzmény: ha4nz (44551)
ha4nz Creative Commons License 2010.03.31 0 0 44551

Mondjuk inkább úgy hogy egy motorhoz és reléktől függ, de 10A felett már inkább mágneskapcsoló kell.

 

A klingerit az milyen anyag?

Előzmény: kuló (44548)
tangerine Creative Commons License 2010.03.30 0 0 44550
A gázkéménynek mennyire kell tömörnek lennie? Csak mert belenéztem a csőbe és ahol csatlakozik a függőleges csőhöz, ott van vagy fél centi hézag az egyik oldalon. Ott be tud menni a "füst" vagy a CO a bélés és a kémény közé. Bár ahogy elnézem az idomokat (d=132-es alu) amivel be van kötve a kazán a kéménybe, az egész nem tűnik túl tömörnek. Mintha valami origami-szakkörön hajtogatták volna, és eléggé elnagyoltnak tűnik. A 90 fokos könyök mintha egy harmonika lenne, de az átfedésnél van egy nagy rés, ragasztást nem látok.
Szóval szerintem tud szelelni itt-ott.
Vajon jó ez így?
Na persze eddig is így volt, de nem szeretném ha valami gond lenne később, itt elsősorban a CO-veszélyre gondolok.

Esetleg ragasszam be hőálló "sziloplaszttal"?



krem Creative Commons License 2010.03.30 0 0 44549
tervező választása folyamatban, előzetesen érdeklődtem, gondoltam Ti biztos tudtok segíteni.
Előzmény: Wattocsak (44545)
kuló Creative Commons License 2010.03.30 0 0 44548

én sok ilyen termosztátot bekötöttem nekem gondom nemvolt eggyel se.

a kapcsolómodul az kér egy fázist nulát és akkor van egy potenciál mentes kapcsolód ami alkalmas egy kazán termosztátját ősszezárni.

Ha motort vagy valami nagyobb áramfelvételű dolgot akarsz kapcsolni akkor relézni kell.

Előzmény: Törölt nick (44536)
kuló Creative Commons License 2010.03.30 0 0 44547

heló

17 cső padlófütésre tökéletes de max 80 m legyen egy kör.

a falfütés az komoly terveket igényel nem csak a keresztmetzet miatt hanem a szivat tyú teljesítménye is méretezést kiván.

Előzmény: krem (44543)
kuló Creative Commons License 2010.03.30 0 0 44546

heló

a tömitésre igazábol nincs szükség dobd ki nyugodtan.

Melegvízre én a klingerit tömítést ajánlom.

Előzmény: ha4nz (44544)
Wattocsak Creative Commons License 2010.03.30 0 0 44545
Terveződ mit mond erről?:-)
Előzmény: krem (44543)
ha4nz Creative Commons License 2010.03.30 0 0 44544
Köszi a választ, a zuhanyozást már megcsináltam, a vízkőoldózás meg  a jövő zenéje. A melegvízhez jó a sima gumi tömítés? Még egy kérdés: A hőcserélő és a füstterelő? közötti -azbeszt talán- tömítés valahogyan roszul volt összerakva amikor előszőr kibontottam. Mire kell ide ez a tömítőrész? Hogy a füst csak a megfelelő helyen távozzon?
Előzmény: kuló (44533)
krem Creative Commons License 2010.03.30 0 0 44543
Sziasztok!

12-es csővel ajánlják a falfűtésünket kialakítani. A nagyosztótól 12-es csőből hány méter vihető el maximálisan és kb. hány W-ot ad le?

A padlóba a 17-es cső megfelelő (általában mindenkinél 20-ast hallok).

Köszi
Lacivill Creative Commons License 2010.03.30 0 0 44542
Jelenleg, hogy müködik, mi vezérli a kazánt?
Előzmény: Törölt nick (44541)
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.30 0 0 44541

Csak nálam 50cm-es kőfal van,+ másik épület pincéjében van a kazán.

Sztem ezt már nem lehet rádióval áthidalni.

Az elektromos részhez:nem lehet abból áramot venni,amit kapcsol?

Mert akkor nem kellene plusz madzag a vevőhöz

Előzmény: halaloszto (44540)
halaloszto Creative Commons License 2010.03.30 0 0 44540
kiveve ha a madzag mar ott van, keteres, negyven kanyarral/20 eves mmfal vezetekkel vakolas, festes utan.

a radiosban az a poen, hogy a vevot nem kell a regi termosztat helyere csinalni, az esetek nagyreszeben mehet a kazanhoz egybol.

vajk
Előzmény: sjohn (44538)
gyattila Creative Commons License 2010.03.30 0 0 44539
Ja igen, csak ez nem mindenkinek ilyen egyértelmű. Csak egy kis + infóként irtam.
Előzmény: sjohn (44538)
sjohn Creative Commons License 2010.03.30 0 0 44538
" de azt tudjad, hogy a vevőnek is oda kell vinni a villanyt, mert az nem elemről megy."

Az miért akkora baj?
A készüléktől úgy is viszel hozzá 2 madzagot , a készülékben meg amúgy is ott a 230 , legfeljebb nem 2 hanem 4 eres madzaggal csinálod.
Vagy nem?
Előzmény: gyattila (44537)
gyattila Creative Commons License 2010.03.30 0 0 44537
olvass itt vissza a fórumon, és meglátod, hogy jót még senki nem mondott róla. nekem is ilyen van. a vevőtől meg tökmindegy milyen messze van a szivattyú, mivel 230 megy rajta, de azt tudjad, hogy a vevőnek is oda kell vinni a villanyt, mert az nem elemről megy.
Előzmény: Törölt nick (44536)
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.30 0 0 44536

Sziasztok,

 

a computherm Q7RF-ről van valaki tapasztalati infója?

Ilyenben gondolkodok a régi helyett,csak nem tom,h megbosszúlja-e magát az olcsó ára.Meg a vevőtöl még kb 15m-re lenne a szivattyú,az nem lehet gáz,hogy ilyen hosszú madzagon van?

zordonC3 Creative Commons License 2010.03.29 0 0 44535
Ezzel nem fog csökkenni az áramfelvétel :) Energiamegmaradás tudod :) Ugyanannyi vizet ugyanoda eljuttatni ugyanannyi energiába kerül.

Ha kevesebbet kapcsol be, a bekapcsolt időszak hossza nő.

Inkább a komfortot növeli nagyon.

Mondjuk egy valami azért fontos, hogy induláskor pár pillanatig kicsit többet eszik a motor mint folyamatos üzemben, de szerintem ez nem igazán mérhető.
Előzmény: Elar (44531)
kuló Creative Commons License 2010.03.29 0 0 44534

A tágulási fogja viszonylagossan álandó nyomáson tartani a tárolodat igy éred el hogy ne kapcsogasson a szivattyu.

a tágtartály kapacitása határozza megy menyi vizkivétel után induljon a szivattyú

Előzmény: Elar (44516)
kuló Creative Commons License 2010.03.29 0 0 44533

heló

A azánodnak valoszínö a höcserélö lamelláit kellene kipucolni.

a szakszerü pucerához ki kell szerelni és zuhany alatt jol átmosni a lamellákat.

.ÉS HA MÁR A HÖCSERÉLÖ KI VAN SZERELVE CÉLSZERÜ A BELSEJÉT A VIZ OLDALÁT IS VIZKÖOLDOVAL JóL ÁT ÁZTATNI.

LÉNYEG HOGY A VIZKÖOLDOT A KAZÁNBOL JOL KI KELL MOSNI . Semlegesiteni kell a savtartalmat.

Előzmény: ha4nz (44530)
Pompiere Creative Commons License 2010.03.29 0 0 44532
Nem tudom pontosan, hogy milyen a belső szerkezeti felépítése, de az anyámnál lévő ZC18-as kazánt 4 évente szoktam "rendbe" tetetni. Ez áll: a kazántest (égőtér) savazásából és beszabályzásból. Amíg a testet savazzák addig én egy alapos rozsdátlanítás után hőálló ezüsttel kiszoktam kenni a belsejét. A szerelő szerint ezt meghálálja a kazán. Nincs ugyanis úgy szétrohadva mint a hasonló korúak, (24 éves) már ha egyáltalán üzemelnek még.
Előzmény: ha4nz (44530)
Elar Creative Commons License 2010.03.29 0 0 44531

Ez 600W-os :)

Nem is a túlmelegedéstől félnék, pusztán csökkenteni szeretném az áramfelvételt. Pl h egy rötyilehúzás miatt ne kapcsoljon be a gép :)

Előzmény: zordonC3 (44527)
ha4nz Creative Commons License 2010.03.29 0 0 44530

Köszi a magyarázatot, mostmár értem.

Mégegy kérdésem lenne: A kéményellenőrzéskor megvizsgálták a bojlert és azt mondta a feketeruhás, hogy egy alapos tisztítás kéne neki, mert ahol ég a láng ott fölötte kis izzó darabkák látszódtak. Ezen a részen megy körbe a cső amiben a víz melegszik, de ennek ha jól láttam van egy belső azbeszt szerű bélésanyaga ami talán a hőt tarthatja? Szerintem csak az izzott. Mi ilyenkor a teendő? Egyáltalán milyen karbantartás kell egy átfolyós FÉG VF 12-es bojlernak?

 

Előzmény: sjohn (44525)
kuló Creative Commons License 2010.03.29 0 0 44529

heló

mielöt nagyon megijednél valószinű nincs nagy baj csak a rendszer nyomásodat kell beálítani.Átlagossan 1.5 bár a megszokott üzeminyomás.

Utánna egy reset segít.

Előzmény: khiraly (44515)
zordonC3 Creative Commons License 2010.03.29 0 0 44528
Azt azért még hozzátenném hogy a lenti tágulási tartály csővel együtt egy rakás ....

Nekem a 600W-os al-ko tágulási tartály van rátéve nem ez a sz*r. Egy hétig szenvedtem mert standby (nincs vízkinyerés) esetén is 30 percenként bekapcsolt a szivattyú kb fél mp-re (éjszaka direkt nyerő).

Mivel új volt a csövezés, egy hétig kerestem a léket hol szivárog el vmi minimálisan. Aztán rájöttem hogy a tartály nem igazán zár jól...

Másik tágulási tartállyal kipróbáltam, felnyomattam 3 bar-ra a nyomást, áramtalanítás, és elmentem egy hétre szabira. Visszajöttem, a nyomás még 1.5 bar volt a rendszerben, ami a tákolások számát nézve igencsak csúcs.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!