Keresés

Részletes keresés

Attesz88 Creative Commons License 2010.03.27 0 0 44490
Sziasztok!
Tanácsotokat szeretném kérni azzal kapcsolatban, hogy most tervezzük felújítani házunkat. Erősen gondolkozom azon a megoldáson, hogy a házból megpróbálom minél jobban kiszorítani a vezetékes vizet. Olvasgatva a fórumot láttam, hogy van akinek a házában sok minden megy esővízzel (mosógép,wc stb.). Az én elképzelésem az, hogy leteszek a pincébe 3-4db 1m3-es tartályt a víz gyűjtésére. Ezekbe a tartályokba belekötöm az ereszrendszert és kertben lévő fúrt kutat. A lakásba mindenhova innen menne a víz, de az olyan helyekre ahol tiszta, fogyasztható víz kell oda beépítenék egy víztisztító berendezést. A családunk jelenleg 4 főből áll. Szerintetek megérné kiépíteni ezt a rendszert? Jelenleg 15.000ft-os víz számlát fizetünk havonta. Esetleg van már valakinek tapasztalata ilyen rendszerrel? Válaszotokat előre is köszönöm.
zordonC3 Creative Commons License 2010.03.27 0 0 44489
igen, jól értetted. Vesztek egy piaci óccó digitális termosztátot (hétvégi programozás miegymás miatt), pl. computerm, ez max 7-10e ft. A szivattyú áramkörét rákötöd a termosztát vezérlő kimenetére és ennyi...

Amit leírtál az a működési mód elképeszt. Én nem vagyok víz-gáz szerelő csak egy műkedvelő amatőr de azért durva ez a megoldás...

Sürgősen tegyetek be termosztátot. Akkor nincs vita, be kell állítani a kialkudott x fokra, és ha továbbra is fáznak akkor vagy mutogatni a termosztátra meg arra hogy klimaxos hőhullámuk van (sicc, bocsi csajok) vagy feljebb tekerni a termosztátot.

Előzmény: t gary (44479)
GZoli64 Creative Commons License 2010.03.27 0 0 44488
Sziasztok,

Ismeri valaki a SD Semia C24 kombi kazánt?
A hiba a következő: meleg víz engedésekor leáll, a kijelző pirosan villog. Csak akkor ad meleg vizet, ha megy a fűtés. A fűtés pedig csak addig megy amíg eléri a megadott hőfokot. Utána ha leáll nem indul újra. Amikor újra be akar kapcsolni akkor szintén leáll a rendszer és pirosan villog a kijelző.
Mi lehet a hiba? Szerelő már volt kint háromszor de egyenlőre ő sem jött rá mi lehet a baj.
Ha valaki tud segíteni, előre is köszi!
Teaway Creative Commons License 2010.03.27 0 0 44487
"Egyébként szakember csinálta a csövezést is meg a többit. Csak most felmerült a kérdés, az egyik mért lóg kijjebb, a másik 2 miért lóg bejjebb."

Akkor az nem szakember volt.
Előzmény: Csabikuci85 (44474)
eszemmm Creative Commons License 2010.03.27 0 0 44486
Iiigen, én sem vagyok szívbajos, de a tulaj egy jó barátom, és őt b.ssza meg az Önki.

Eldőlt, úgy fest 120-as bojler lesz, köszönöm a kommenteket.
Előzmény: Teaway (44467)
cucu Creative Commons License 2010.03.26 0 0 44485

Tegnap írtam neked elsőként, de az index ledobott írás közben...

 

Nem. Ha sérült a membránod, attól még begyújthat, csak nem fog teljes lánggal égni.

Előzmény: mj620di (44468)
sjohn Creative Commons License 2010.03.26 0 0 44484
Hmmm.
Előzmény: mj620di (44483)
mj620di Creative Commons License 2010.03.26 0 0 44483
Nem csak azt mondta báttyám hogy ha a membrán lyukas akkor be sem gyullad!
De már kész és tényleg az volt a rossz!Volt rajta egy repedés!
Előzmény: sjohn (44472)
Csabikuci85 Creative Commons License 2010.03.26 0 0 44482
Köszönöm a válaszokat!
Mihály Épületgépészet Creative Commons License 2010.03.26 0 0 44481
Am elég drága dolgok ezek, átfolyásmérőből az a lényeg h. olyat vegyél ami 2 szer akk. mint a legnagyobb tömegáram amit még mérni akarsz, a kg/s az liter/s ezt megszorozva 3,6-al kömbéter/órát kapsz, ha pl. 5 köbm./óra a legnagyobb tömegáramod akk. 10köbös órát vegyél (ezen nem lesz köbm./óra hanem csak köbm. ), ha kissebb ennél akk. 0.2 bárnál nagyobb nyomás eshet az órán ami nem csak elpazarolt szivattyú munka de az óra pontosságát is lerontja.
Előzmény: hanzymester (44471)
Mihály Épületgépészet Creative Commons License 2010.03.26 0 0 44480

Volt a kezemben már Wilo katalógus, olyan vastag mint a régi telefonykönyvek xD

A nyomástól függ ugyan a tömegáram, de renszerbe kell az egészet beszabályozni, a fölös nyomást lefolythatod bárhol a lényeg h. ne essen túl nagy nyomás a szabályozó szelepen mert hangos lesz és mivel nem tehetsz mindenhova áramlásmérőt nyomásmérőt stb. ezért a szelepnek szabályozhatónak kell lennie, mert azt akarjuk elérni h. ha 50%-al nyitunk a szelepen akk. 50%-al nőjön a tömegáram, ez egy lineáris egyenes, ideális. Ha a rendszer nyomáseséséből túl sok esik egy szelepre akk. ez az egyenes nagyon görbévé torzul pl. 80%-os szelepemelkedésen csak 55%-os tömegáram folyik át, ez az úgynevezett autoritás, szabályozhatóság. De a gyártók megadják a szeleptestjeikre a szabályozási sávot és azt is hogy kell leolvasni, a tömegáramok kívánt szinten tartása a lényeges.

Előzmény: hanzymester (44471)
t gary Creative Commons License 2010.03.26 0 0 44479
Ha jól értem, akkor csupán annyit kellene csinálnunk, (csináltatnunk egy szakemberrel), hogy a szivattyúnkat, ami jelenleg direkbe van kötve a hálózatba, és egész télen megy, szabályoztatni kellene egy szobatermosztáttal, és ha az lekapcsolja a szivattyút, akkor a kazán is lekapcsil kisvártatva...

Eddig úgy üzemelt, hogy a képen látható barna gombot a munkatársak felcsavarták, pl B és C közé, (mert fázósak) és akkor az folyamatosan tartotta (éjjel, nappal, hétvégén...) a kb 60 fokos vizet a radiátorokban.

Na! Kipróbáltam!
Elzártam a szivattyút, és egy pár perc sziszegés, meg nyöszörgés után lekapcsolta magát.

SZUPER!

Akkor így fogom átalakíttatni.

Nagyon köszönöm a segítséget.
Előzmény: zordonC3 (44456)
nixon70 Creative Commons License 2010.03.26 0 0 44478
Nincs mit.
Előzmény: keleti123 (44477)
keleti123 Creative Commons License 2010.03.26 0 0 44477
Köszönöm a választ.
Előzmény: nixon70 (44470)
nixon70 Creative Commons License 2010.03.26 0 0 44476
Hali!
Ha annyira beljebb esik,érdemes kihozni a leendő fal/csempe síkjáig,mert vannak ugyan csaptoldók/hosszabbítók,de ha most egyszerűen megoldható(gipszet óvatosan kikocogtatod; ha gipszeled vissza,a falikorong mögé is tegyél,hogy fixen fogja) ne tegyél felesleges szivárgási helyet a falba.
Előzmény: Csabikuci85 (44474)
KalásziM Creative Commons License 2010.03.26 0 0 44475

  Vannak különféle hosszabítok  - a szakkifejezés most nem ugrik be - azokkal minden sikon belüli probléma megoldható. Sőt tán az a jó ha beljebb van, ha túlságosan kilóg az a "gázossabb".

Ügyes vízszerelőnek ez rutin.

Előzmény: Csabikuci85 (44474)
Csabikuci85 Creative Commons License 2010.03.26 0 0 44474
Sziasztok

Érdeklődni szeretnék vizes ügyben.
50-es években kisméretű téglából épült 9x9-es családiház fürdőjének teljes körű felújítása folyik.
Azt szeretném kérdezni, hogy a vízvételi szerelvényeknek mennyire kell kilógniuk a fal síkjából?? Most le vannak dugózva. Az egyik kb. annyira lóg ki a fal síkjából (dugó nélkül), ami kb. a jövőbeni falsíkkal megegyezik. Viszont van 2 hely, ahol jóval a vakolat alá esne 1,5-2cm-el (és akkor még arra jönne a csempe). Nem kéne ezen a 2 helyen kijjebb hozni a csatlakozó szerelvényeket??
Hétvégén vakolás következne, és nem örülnénk ha később le kéne verni.
Egyébként szakember csinálta a csövezést is meg a többit. Csak most felmerült a kérdés, az egyik mért lóg kijjebb, a másik 2 miért lóg bejjebb.

Köszönöm a válaszokat.
sjohn Creative Commons License 2010.03.26 0 0 44473
Az is lehet , hogy szorul a tömszelence rúdja , vagy a gáz oldali emelőrúd , de ez csak akkor derül ki ha szétszeded.
Előzmény: sjohn (44472)
sjohn Creative Commons License 2010.03.26 0 0 44472
Lehet , hogy csak megnyúlt , vagy ellenkezőleg , megkeményedett.
Egyébként meg , ha anélkül , hogy megnéznéd , csípőből elutasítod a választ , akkor sajna magadra maradsz!
Előzmény: mj620di (44468)
hanzymester Creative Commons License 2010.03.26 0 0 44471
Köszi minden segítséget neked is és Vajknak is!
Azt jól sejtem, hogy a víznyomás nagysága befolyásolja a hőátadást? Mert a szivattyú a hcs előtt van, a szabályzócsap pedig mögötte. Egy vilo-val hajtom. Asszem a legnagyobb átfolyása 400 l/h. Rémlik neked valahonnan, hogy ez mekkora nyomást tud?
Egyébként a 4 kw az aluból kijövő víz adataiból jött ki és úgy veszem észre, hogy az alu csak annyira meleg, mint a víz. Ebből az jön le nekem, hogy a víz jó hatásfokkal elviszi az aluban keletkező hőt. Ez fennáll 50 l/h és 200 fölötti l/h átfolyás esetén is.
A további mérésekhez vennem kell átfolyásmérőt. Tudsz javasolni egy olcsóbb fajtát? Esetleg ami nyomást és hőfokot is tud, bár lehet, hogy hülyeséget írok :)
Előzmény: Mihály Épületgépészet (44460)
nixon70 Creative Commons License 2010.03.26 0 0 44470
Átfűteni átbír bármennyit,csak idő kérdése:))))
Viccet félretéve 6-8cm beton,az alsó harmadában a PF-csővel.
Előzmény: keleti123 (44465)
nixon70 Creative Commons License 2010.03.26 0 0 44469
Hidegvízoldalon jó a nyomásod?
Előzmény: mj620di (44468)
mj620di Creative Commons License 2010.03.25 0 0 44468
A membrán jó lehet mert ha lyukas lenne akkor nem gyulladna be!Nem?
Előzmény: sjohn (44464)
Teaway Creative Commons License 2010.03.25 0 0 44467
"Ma reggel becsöngetett egy korántsem szimpatikus ember"

Vágtam volna ki, mint macskát sz.... jaa, hogy bérelt lakás...akkor a tulajt kell elővenni.
Előzmény: eszemmm (44466)
eszemmm Creative Commons License 2010.03.25 0 0 44466
Sziasztok,

Előbb elmesélem a mai napom, majd a segítségeteket kérném:

Ma reggel becsöngetett egy korántsem szimpatikus ember, annyit mondott: jöttem befalazni a kéményt, mert nem szelel rendesen. Megtette.

Eddig névleg életveszélyes volt a átfolyós vízmelegítő, de működött, mi is élünk, és a haverom (akitől bérlem a lakást) nagyanyja is vidáman elvolt az előző vízmelegítővel vagy 35 évig. Igaz, amióta ezek a gyíkok ráragasztották a matricát, azóta kinyitottam az ablakot amikor zuhanyoztam. Most tényleg életveszélyes, mert az a flegma köcsög arra nem vette a fáradtságot, hogy elzárja a melegítőbe vezető gázcsapot, én meg megszokásból kinyitottam a melegvizet.

A lényeg, hogy valami használható villanyboilert szeretnék, meg egy szakit, aki beszereli ASAP. Milyen technológiát és embert javasoltok? Paraméterek:
- Bel-Buda, 7. em,
- eddig bajok voltak a víznyomással, nem mindig kapcsolt be az átfolyós melegítő
- 2-en élünk, reggelente zuhanyzunk, nagyon nem szeretem, ha elfogy a melegvíz zuhany közben
- mosogatógép van, azaz csak fürdéshez kell a víz
- szeretném költséghatékonyan beszerezni és üzemeltetni. Értem hogy van egy trade-off, mondjuk 10 évre tervezünk

Érdemes éjszakai áramra kötni? Vagy csak szimplán időzítővel? Vagy mit tegyek???

Köszi,

egy amatőr

ui: ugyanitt 3 hónapos AEG elektromos gyújtószikrás átfolyós vízmelegítő eladó 30e-ért, számlával, dobozában, garanciával (eszemmm kukac dzsímél com)
keleti123 Creative Commons License 2010.03.25 0 0 44465
Mennyi aljzatbetont érdemes a palófütésre rárakni vagyis inkább mennyit bít átfüteni?
sjohn Creative Commons License 2010.03.25 0 0 44464
Eltört , kilyukadt a membrán , vagy/és a rugó.
Előzmény: mj620di (44463)
mj620di Creative Commons License 2010.03.25 0 0 44463
Sziasztok!
Van nekünk egy fég átfolyós vízmelegítő amit már párszor savaztam és utána jó is lett de most nem!Kicsi a fésű lángja mikor engedem a meleg vizet és így csak kézmeleg víz jön!Mi lehet a probléma?Le kötöttem már a nyomó ágat is hogy nem e a falban lévő cső vízköves de nem mert akkor is kéz meleg víz jön!Ki lett savazva is!A csuszkán ha állítom a fésű lángját szinte semmi reakció!Vízköves lenne még mindig?
joevagyok68 Creative Commons License 2010.03.25 0 0 44462

Hogy bármilyenre köthető-e, majd a szakik megmondják a tutttit.

Én csak végfelhasználó vagyok :-)

Előzmény: E(x)clipseboy_ (44461)
E(x)clipseboy_ Creative Commons License 2010.03.25 0 0 44461

Köszi a választ! Indirekt tároló bármilyen kazánra köthető?

 

A távolságok nem olyan vészesek azért (nálunk is a két fürdőszoba egymás fölött van), kazán természetesen a szuterénban van. Külön cső lett lehúzva a tetőtéri és a földszinti bojlertől is, de keringetésre nem gondoltunk.

Előzmény: joevagyok68 (44453)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!