Lehet , hogy csak megnyúlt , vagy ellenkezőleg , megkeményedett. Egyébként meg , ha anélkül , hogy megnéznéd , csípőből elutasítod a választ , akkor sajna magadra maradsz!
Köszi minden segítséget neked is és Vajknak is! Azt jól sejtem, hogy a víznyomás nagysága befolyásolja a hőátadást? Mert a szivattyú a hcs előtt van, a szabályzócsap pedig mögötte. Egy vilo-val hajtom. Asszem a legnagyobb átfolyása 400 l/h. Rémlik neked valahonnan, hogy ez mekkora nyomást tud? Egyébként a 4 kw az aluból kijövő víz adataiból jött ki és úgy veszem észre, hogy az alu csak annyira meleg, mint a víz. Ebből az jön le nekem, hogy a víz jó hatásfokkal elviszi az aluban keletkező hőt. Ez fennáll 50 l/h és 200 fölötti l/h átfolyás esetén is. A további mérésekhez vennem kell átfolyásmérőt. Tudsz javasolni egy olcsóbb fajtát? Esetleg ami nyomást és hőfokot is tud, bár lehet, hogy hülyeséget írok :)
Előbb elmesélem a mai napom, majd a segítségeteket kérném:
Ma reggel becsöngetett egy korántsem szimpatikus ember, annyit mondott: jöttem befalazni a kéményt, mert nem szelel rendesen. Megtette.
Eddig névleg életveszélyes volt a átfolyós vízmelegítő, de működött, mi is élünk, és a haverom (akitől bérlem a lakást) nagyanyja is vidáman elvolt az előző vízmelegítővel vagy 35 évig. Igaz, amióta ezek a gyíkok ráragasztották a matricát, azóta kinyitottam az ablakot amikor zuhanyoztam. Most tényleg életveszélyes, mert az a flegma köcsög arra nem vette a fáradtságot, hogy elzárja a melegítőbe vezető gázcsapot, én meg megszokásból kinyitottam a melegvizet.
A lényeg, hogy valami használható villanyboilert szeretnék, meg egy szakit, aki beszereli ASAP. Milyen technológiát és embert javasoltok? Paraméterek: - Bel-Buda, 7. em, - eddig bajok voltak a víznyomással, nem mindig kapcsolt be az átfolyós melegítő - 2-en élünk, reggelente zuhanyzunk, nagyon nem szeretem, ha elfogy a melegvíz zuhany közben - mosogatógép van, azaz csak fürdéshez kell a víz - szeretném költséghatékonyan beszerezni és üzemeltetni. Értem hogy van egy trade-off, mondjuk 10 évre tervezünk
Érdemes éjszakai áramra kötni? Vagy csak szimplán időzítővel? Vagy mit tegyek???
Köszi,
egy amatőr
ui: ugyanitt 3 hónapos AEG elektromos gyújtószikrás átfolyós vízmelegítő eladó 30e-ért, számlával, dobozában, garanciával (eszemmm kukac dzsímél com)
Sziasztok! Van nekünk egy fég átfolyós vízmelegítő amit már párszor savaztam és utána jó is lett de most nem!Kicsi a fésű lángja mikor engedem a meleg vizet és így csak kézmeleg víz jön!Mi lehet a probléma?Le kötöttem már a nyomó ágat is hogy nem e a falban lévő cső vízköves de nem mert akkor is kéz meleg víz jön!Ki lett savazva is!A csuszkán ha állítom a fésű lángját szinte semmi reakció!Vízköves lenne még mindig?
Köszi a választ! Indirekt tároló bármilyen kazánra köthető?
A távolságok nem olyan vészesek azért (nálunk is a két fürdőszoba egymás fölött van), kazán természetesen a szuterénban van. Külön cső lett lehúzva a tetőtéri és a földszinti bojlertől is, de keringetésre nem gondoltunk.
Azt javaslom h. mérd ki, mennyi energiát ad le a már ismert módszerrel, aztán döntsd el h. az elég-e, ha igen akk. tudod a tömegáramodat és ezzel már tudni fogod a szivattyúd egyik paraméterét.
Am. ez így más eset mint a hagyományos víz-víz hőcserélő, erre az indukciós melegítésre nem tudom hogy vonatkozik az alu hőátbocsájtása, mert nem víz van a másikoldalon és ezmiatt nem is tudhatjuk h. hány fokos és mennyit hől az alu felülete.
Am. a 12KW 260l/h val szintén 40 fokos hőmérsékletváltozást csinál, vagyis Te is jó számoltál : ) Gondolom h. próbáltál valamit, de a lényeg h. jól csináltad, ezt is elárulhatom Q=C X M X Delta T annyi h. itt a Q kW és nem hőmennyiség mert az M az meg m-pont vagyis tömegáram, el van osztva szekundummal ezért teljesítmény a vége.
Nem, mivel nálam csak padlófűtés van, nincs tárolótartály (maga a tömb beton az), de a reliance amúgy is rendelkezik 20L vagy miféle ilyen tárolóval., azért írtam hogy egy bojler.
Nálam úgy műxik, hogy a termosztát kapcsolja a szivattyút (ugye a reliance nem tartalmaz elektromos elemet), mikor beindul, elkezdi kinyomni a kazánban tárolt 20L-es (nem biztos hogy ekkora) tárolóból a meleg vizet. Mivel a padlófűtésnek ez nulla, a visszaérkező víz sokkal hidegebb, emiatt a pici tartály vize nagyon hamar lehűl.
Kb 30 mp múltán (30 mp-et ment a szivattyú) a kazán-bojler izé észreveszi hogy húúú hideg víz van a tartályban, belobban és elkezdi fűteni maxigázon. Csakhogy közben a szivattyú megy és sohasem tudja felfűteni üzemi hőfokra a tartályt, azaz maxigázon megy a kazán (ami amúgy jó ezeknek a régi izéknek, bár a hideg visszatéri nemigen).
a) Amikor a termosztát lekapcsol, leáll a szivattyú, akkor a kazán azt a pici 20L-es tartályt pár perc alatt felmelegíti (nálam a beállított 40 fokra), és kikapcsol.
b) Ha esetleg mondjuk éjszaka utáni "felfűtés"re van szükség, annyira nem egyszerű, ugyanis a hideg házat lassabban tudja felfűteni a fűtés, mint mire a víz a rendszerben eléri a 40 fokot. Azaz "tartja" a kazán a negyven fokot, ki-be kapcsolgat, miközben a szivattyú dolgozik, előbb utóbb ugrás az a) pontra.
Nálatok radiátoros fűtés van, egyszerűbb a helyzet mert melegebb előremenő kell, azt hogy mennyi, ki kell kísérletezni.
Az a) biztosítja a megállást, b) a folyamatos hőntartást, ezért a kazán szabályozójával tudsz játszani.
Azt azért tegyük hozzá hogy a kazán termosztátja nagyon durván kapcsol, nálam a jelenlegi állásnál (A betű környéke) 35 foknál be, 40 foknál ki, tehát finomszabályozásra nem alkalmas.
Ha az áramlás Reynods száma 2320-nál kisebb akkor laminális és a hőátadás finoman szólva nem jó, ezért nagyobb értéket célszerű elérni akkor turbulens lesz az áramlásod.:-)
Holnap (pénteken) tudom megnézni, hogy milyen állásban is van, de ez a termosztát indítja a szivattyút megoldás jó gondolatnak tűnik. Ez a verzió akkor tud működni, (gondolom) ha a kazán a melegvíztározót fűti, és a radiátorok is a melegvíz tározóból keringetik a vizet nem? Ha hülyeséget írok akkor bocs. Holnap megnézem! Köszi
Már párszor kértem a segítségeteket, most megint felmerült egy kérdés, érdekelne, mit javasoltok. Hosszú lesz
Adott egy háromszintes (szuterén, földszint, tetőtér) családi ház. A tetőtérben van egy kis fürdőszoba, saját 80 litreres ISEA villanybojlerrel. A bojler egyelőre hibátlanul üzemel, de ki tudja meddig, azt sem tudom hány éves. A földszinten szintén van egy fürdőszoba és egy konyha, ezeket egy Hajdú 120EK szolgálja ki. Illetve csak szolgálná, mert hiába van maximumra tekerve és egy ideig tényleg nagyon forró vizet szolgáltat, de két esti fürdést sem tud biztonsággal kiszolgálni. Tegnap pl. a gyerket lefürdettem, utánna nekem már nem volt melegvíz, pedig napközben csak mosogatáshoz, kézmosáshoz használtunk vizet. Ide mindenképpen kell megoldást találnom, mert az nem normális, hogy szinte nem merünk melegvizet használni, hogy estére maradjon. Mindkét bojler vezérelt áramról megy.
Anno mikor kérdeztem a villanyszerelőt, nem nagyon izgatta a téma, azt javasolta, hogy vegyek egy 200 literes villanybojlert. Ez az egyik lehetőség. A másik lehetőség, hogy a szuterénbe lerakok egy kémény nélküli gázbojlert a földszinti bojler helyett. (Tavaly, mikor megvettük a házat és nagyjából felújíttattuk, a vizes ember lehúzott a tetőtéri és a földszinti bojlertől is egy-egy melegvíz csövet pont azért, ha esetleg meg akarom szüntetni a villanybojlereket, akkor ne kelljen bontani). Víz, gáz, villany van a pincében. További lehetőség, hogy a tetőtéri bojlert is kiiktatom, de akkor már - szerintem - túl nagy a távolság a bojler és a vízvételi hely között.
Aztán persze az is egy lehetőség, hogy kicserélem a kazánt és olyat veszek, ami HMV-t is előállít. A ház lakórésze kb. 150nm, egy 32kW-os Euro-Unior Alu Super kazán adja a fűtést. Kb. 50nm padlófűtésem van, talán megérné egy kondenációs kazánt venni, de nyilván ez a legdrágább megoldás.
Melyik megoldást lenne érdemes választani? Esetleg egy negyedik-ötödik megoldást? :-)
Hujjuj :) Kikészültem... Olyan dilis kérdésem lenne, hogy milyen tömegarány kellene az alu és a víz között mondjuk 200l/h vagy 300 l/h átfolyásnál? Vagy ez így nem annyira lényeges? Az alu 5ször gyorsabban melegszik a víznél.
Kerestem már heteken keresztül ilyen hőátadási tényezőt, de a lamináris-turbulens áramlásnál már dobtam is az elméletet. Kb mekkora átfolyással mennek a mai nem kondenzációs kazánok? Ez a 80l körüli csak a legmagasabb hőfok volt. Próbáltam 225 l/h-val is. Ott 4.3 kw hő jött ki, de az csak 16.5 körül melegített. Forrásvédelmet bele fogok építeni. Szivattyúval nyomjuk, az folyamatosan dolgozik. Most 2 vékonyabb falú cső van szorosan összepasszintva és a víz 3 bekezdéses menetekben halad. Az aluról jól elviszi a víz a meleget. Egyébként 35 mp alatt üzemi hőfokon van a ketyere.
Én is a pf-re szavaznék. Jól szigetelt háznál 20-26 fokos padlóval ki lehet fűteni. Ennél a hideg visszatérőnél a kondenzálás is jobban működne. vagyis jobb hatásfokkal üzemelne.