Van arra tapasztalat valakinek, ha kondenzációs kazánnal elégetek 1 évben mondjuk 1100 m3 gázt, ezt egy vegyestüzelésű kazánnal (totya mintájára épült) mennyibe kerülne?
10 cm XPS vagy expert a lábazaton legalább 30 cm a föld alá kell vinni ...ha lehet.
20-30 cm EPS-30 a plafonon vagy szálas
10 cm EPS-100 a szerelő betonon. Érdemes 2x5cm lerakni ha PF lesz akkor pedig van pogácsás is...
Ablaknak 3x üvegezésűt vegyél azok nem sokkal drágábbak mint a sima 1.0 -k de többet takaritanak meg. (Comfort premier ablak, rehau, vekla,stb.)
Kazánnak indirekt tárolósat válasz amibe lehet napkollektor i becsatlakoztattni esetleg. Ahoz pedig egy 12-18KW sima turbos kazán is elég lesz...
A hőszigeteléssel kell megtakaritani...a kazánok élettartama 12-20 év csak...
A szobákat külön körre kell rakni...
Van pályázat is ..ha ezt megléped akkor 50% állami támogatást is kaphatsz...rá...a pályát neve :ZBR. a hőszigetelési és passzívház fórumon is van ezzel kapcsolatban kint információ...
Fűtésre akarom használni. A bejövő víz 10-30 fokos, a kimenőt 60-70 fokra tervezem. Tekintsük 100%-osnak a rendszert az egyszerűség kedvéért. A 4 kw 87 l/h átfolyásnál 40 fokkal emeli a víz hőfokát. Egy 12kw-os elektromos kazán képes ugyanerre 261 l/h átfolyásnál? Sajnos ezt nem tudom.
A kondenzációs kazánnál feltettem már a kérdést, de azért ide is bemásolom, remélem nem gond.
Sziasztok. Segítséget szeretnék kérni.
Nagy a valószínűsége, hogy új fűtési rendszer lesz nálam, kondenzációs kazánnal. Radiátoros fűtés, kb. várható 4-5 kW energiaigényű ház (remélhetőleg). Tudtok ezzel kapcsolatosan tanácsot adni? Milyen gázfogyasztás várható (csak fűtésre)?
nem lehet hogy T teszt üzemmódban van a kazán a barna benyomós kapcsolónál, és kézzel teszitek fűtés üzemmódba a forgatógombbal? Nagy hülyeség lenne mikor tud (mondjuk rá, kb) hőt tartani.
Mi az hogy felcsavarja a gombot? Én reliance 501-ggyel fűtök ráadásul padlófűtést (!) amibe ugye nem ildomos 40 foknál nagyobb előremenő.
Annak a gombnak nem csak A és B állása (meg teszt) állása van, hanem van köztes értéke is, azt a hőmérsékletű vizet állítja elő a kazán mint vmi bojler (mert az is, csak lábon áll).
Próbáltátok úgy hogy a szivattyú maxira megy (ha másképpen nem, termosztát 30 fokra), és a gombot beállítani egy adott hőmérsékletre?
Persze ez nem épp a leghatékonyabb megoldás de a reliance nem az a percenként ki-be kapcsolgatós (mert nem érzékeny a mérője), de még mindig jobb mint az utcát kifűteni...
Nekem is így műxik, termosztát indítja a szivattyút, és ha túl meleg lenne a víz csak keringet és lekapcsol a kazán, fél óra múlva be, megint meg 45 percet, kikapcs...
Egy Reliance 501 elnevezéssel bíró kazánt használunk a munkahelyen. Amikor hideg van, nincs gond a szabályzásával, mert, ha valamelyik munkatárs fázik, odamegy, és felcsavarja a gombot. Most azonban, hogy bejött a meleg, már nem mennek oda lecsavarni a kazánt, hanem ablakot nyitnak, "k**va meleg van itt..." felkiáltással!
Nem lehet erre a berendezésre valamilyen termosztátot adaptálni, hogy az egységesen tartsa a hőmérsékletet??
Az iszapfogóval kapcsolatban: a régi rendszer is zárt volt és az új is az lesz. Azt azért nem mondanám, hogy nem nagy tétel, közel 30.000.- Ft. Bár az tény, hogy az egészhez viszonyítva valóban nem sok az ára.
Köszönöm a tanácsokat! Akkor ilyen kazánt választunk szerintem, mert árban is jó és jó alacsonyra le tud menni kw-ban. http://www.junkers.hu/termekek/kondenzacios-keszulekek/bazis-keszulekek/cerapur-smart
Ebből a legkisebbet. Indirekt tárolót bármilyen gyártótól lehet venni hozzá ugye?
egy 12kW kazan ha napi 24 oraban megy, el tud egetni napi 30m3 gazt! akinek tobb gazt kell elegetnie mint napi 20-25 m3, az vegyen 12kW-nal nagyobb kazant.
Sziasztok! Légyszi segítsetek, ha tudtok! Adott egy 80mm átmérőjű és 10mm falú alucső. Erre ráhúzok egy 90mm átmérőjű és 3mm falú alucsövet. A két végét leheggesztem. A két cső között víz folyna, tehát ez egy hőcserélő lenne. A belső csövet belülről melegítem elektromosan kb 4 kw-tal. Az a kérdésem, hogy milyen arányban méretezzem az alu tömegét és a víz átfolyását az ideális hőcsere eléréséhez? Van erre valami képlet? Az a baj, hogy esetemben nem víz-víz, hanem alu-víz a két komponens.
Nálam 12kW-os SD Renova mini van, 80m2 padlót fűt, + 1 csőradiátort, és még a 200Literes indirekt tárolót is. Mikor kiköltöztünk, nem volt sehol szigetelés, csak a csupasz PT38-as falak, a tetőtérben -5 fok is volt. ennek ellenére kinti -10-ben is tudott 24 fokot csinálni napi 12-15m3 gáz fogyasztással. Most hogy kívül 10cm EPS van, és a tető is 1 rétegben le van szigetelve már, kb. 2/3-ra esett vissza a fogyasztás. De másfél szezon óta már a gáz sincs használva, mert mással fűtök. Szerintem elég a 12kW-is.
Vedd meg a legkisebb teljesítményre moduláló kazánt, és alá egy tárolót. Kell a meleg vízhez a 24 kW? Gondolj arra, hogy egy villanybojler 2 kW-os teljesítménnyel is simán megcsinálja neked a melegvizet. Akkor ennek minimum az ötszöröse miért is kevés?
Azért mondják a 24 KW-ot mert átfolyósra gondolnak, az ilyen HMV készítés töblet energiát igényel, a tárolós takarékosabb, jobb a hatásfoka, ha van rá hely akk. az a jobb és több helyen mehet a HMV elvétel, az összes csapolóra le lehet méretezni, mig az átfolyósok egyszerre csak egy csapolót tudnak kielégíteni.
mit tud megcsinalni? van 1.5kW-ra lemodulalo kazan?
50 fokos eloremenovel mekkora radiator is kell hogy leadjon 3kW-ot? mert ha egy helyseget akar futeni, akkor bizony egyetlen radiator kepes kell legyen leadni a kazan minimum teljesitmenyet!
1600x600 duplasoros radiator 1350W 50/40-nel...
es ez a masfel kilowattos radiator nem fogja hamar visszafuteni a lehult szobat, mint a 6kW konvektor.