"Na most allitolag, minel alacsonyabb az eloremeno/visszatero homerseklet annal energiatakarekosabb a futes"
utánajártál te ennek az egésznek?
A készüléked normál falikazán. Az általad tett állítás a kondenzációs kazánok esetében mérvadó. A tied nem ilyen. Egyéb esetben meg nem helytálló. Sőt, egy ilyen kazán esetében kifejezetten káros.
Ebből az is következik, hogy a radiátorokat simán számolhatod a névleges teljesítményükkel. Úgy nagyjából és ökölszabály szerint. Persze, elvileg komfortosság szempontjából, meg ki/bekapcsolási időtényezők alapján lehetne valami optimum, de az igazából csak piperészkedés. Ezzel a kazánnal simán dolgozhatsz a radiátorokban szokásos 70/60(55) vagy akár magasabb hőfokkal. Alacsonyabbal ne is próbálkozz. Hiába mennél alá, nem segítene a takarékosságban, ellenben az ebben az esetben káros kondenzáció még meg is bosszulná magát.
Választási lehetőség előtt akkor állnál, ha a kondenzációst vetted volna. (Cerapur Acu egy 100assal drágábban)
Na most allitolag, minel alacsonyabb az eloremeno/visszatero homerseklet annal energiatakarekosabb a futes. Mondjuk ezt se tudom, hogy igaz-e vagy sem.
Illetve lehet az eloremeno/visszatero kozott barmekkora homerseklet kulonbseg lehet? vagy mitol fugg?
Kulonbozo E/V homersekleten kulonbozoen kell meretezni a radiatorokat, mert mas a kW teljesitmenyuk. Ezt meg tudom tenni kulonbozo radiatoros tablazatok alapjan.
De honnan tudom, hogy a 90/70,70/55 vagy a 40/30 vagy barmi mas a legmegfelelobb nekem? Hogyan derul ki, hogy mivel olcsobb, vagy jobb az alacsonyabb E/V? Mert ugye elvileg azt kellene neznem, hogy amennyivel tobbe kerulnek a radiatorok alacsonyabb E/V-n, az mennyi ido alatt terul meg, nem?
Házad hőigénye-milyen kazánt akarsz(előre-vissza 90/70,70/55,40/30)ehhez nézel radiátort,meglesz az össz beépített hőteljesítményed és ehhez veszel kazánt. Ez a sorrend.
Szép okítás csappal, ott se mindegy mekkora a nyomás és mekkora a csőátmérő ami a csapig megy.
És ha vegyes a kazán ami kell neki, akkor mi van Ez a hsz kb egy jóbarátom szenvedése, anno 10x éve egy kolega betett egy totya utánzatot fáztak, nem győzött fát szedni.A tél elején szétrepedt szerencsére nem robbant és nem lehetett meghegeszteni. Saját feje miatt (keményfejű) most a másik véglet vett egy fókusz vegyeskazánt amit nem mer megpakolni, mert megfőnek bent a házban. Nem mindenhova jó a 24es átlag, kb 100m2 a ház semmi extra
Üdvözlök mindenkit!Van egy problémánk.Non-stop szolgáltató munkahelyünkön van egy álló öntvény gázkazán,elég nagy 50kw teljesítménnyel és régi,vascsöves (több mint 25 éves) nyitott tágulási hálozattal,acéllemez radiátorokkal.Ugyanaz történt nemrég,mint ezelőtt 2 évvel,a kazán megrepedt,kezdett szivárogni ki a víz alóla.Akkor egy szakcég megjavította.Most meg próbálják a nyakunkba varrni a javítás költségét,mert feltételezik,hogy szabálytalan hidegvizes utántöltés miatt repedt meg,ami nem igaz.Hogyan tudjuk megvédeni az igazunkat?
Vízre,fűtésre nincs direktíva(időbeli) A nyomáspróba az üzemi nyomás 1,5 szerese kell hogy legyen,én minimum 1 órahosszáig rajta szoktam hagyni(teljesen légtelenített állapotban)ha levegővel nyomatok,akkor 2óra.Szerelője válogatja. A padlófűtési csövet eleve csak nyomás alatt lehet bebetonozni(a későbbi hőtágulás miatt) Ezután még faljavítás,betonozás előtt végig szoktam nézni a csatlakozásokat és a nyomást az építkezés/felújítás idejére bennehagyom(elfúrás,szétvésés stb esetére:)))) http://www.vgfszaklap.hu/cikkek.php?id=375
Megvettem a vaillant merülőérzékelőt. Adtak hozzá egy olyan szerelvényt pluszban(de nem plusz pénzért) aminek köze nincs hozzá (kazánt a tartállyal összekötő cső kazánra szerelendő végére való.. Nem értem hogy jön ez a hőmérőhöz, de mindegy, jó lesz tartaléknak:). Az érzékelő előtt a dróton van egy kis fémlemez. Állítólag azért hogy nekifeszüljön az érzékelő a cső falának(egy vásárló szerelő mondta a boltban). Szerintem ha ez is elromlik 10 év múlva, akkor ez fokozza a beszakítás lehetőségét:). De gondolom ha rárakták akkor azért rajta hagyom. Lefényképeztem mit kaptam.
hallottam ilyet is (főleg nem szakszerű megoldás) hogy gipsszel kenték be vékonyan az illesztéseket vagy WC papírt tekertek rá. Ha a gipsz átnedvesedett, a WC papír főleg, sz*r az illesztés.
24h általában kell ha kóccal csinálta, mire megduzzad, (töröld le, de utána már nem szabad nyirkosnak sem lennie a kötésnek. Teflonszalagnak azonnal zárnia ké(ne).
Szakszerűen nem tudom. De nekem mivel osztó-gyűjtőket kellett cserénem a rendszeren tavaly ősszel, volt 2 napom ellenőrizni mindent a nagy fagyok előtt.
Fapad módszerem az alábbi volt:
Felhoztam a házivízművet a garázsból, beállítottam X bar-ra, bemenetet 200L-es esővízgyűjtő hordóba és osztó-gyűjtőnként lepróbáltam, 24h alatt egyszer sem volt szabad bekapcsolnia a házivízműnek, néztem a nyomás csökkenést.
A házivízmű kimenetét betettem az osztó-gyűjtő bemenetre, (a körök elé), osztó gyűjtő kimenetet collos golyóscsap után a WC-be, értelemszerűen légtelenítők nyitva.
Rányomtam, 10 perc után (nagyjából) lelégtelenedett a rendszer, légtelenítők elzárva, golyóscsap elzárva, és sasoltam ill vártam.
Nem biztos hogy ez korrekt módszer, de egy szivárgást egy illesztésnél énnekem ezzel sikerült kiszúrnom.
Mivel nekem nyitott a rendszer, a körökben csak fél-1 bar a nyomás, én feltettem 2,5 bar-ra a nyomáskapcsolóját a házi vízműnek.
Ha valakinek van a környékeden ciszternája akkor lehet hogy van házivízmű, meg egy gagyibb fajta az az igazság nem tétel manapság (<20e ft), lehet hogy jól jöhet ha a kertben locsolsz esővízzel.
Vízszerelési kérdésem lenne. Az épülő családi házban a nyomáspróbát elvégezte a vízvezeték szerelő. A 20 perces nyomáspróba alatt a nyomás 4,1 barról 4,08 barra csökkent. Jó-e ez így? Szerinte igen. Lassan menne rá a beton, de vízzel sajnos még nem tudunk a rendszert próbálni, csak levegővel.
vízszivárgás kinyomozására tudtok ajánlani céget, ill. meg tudjátok mondani, hogy egy kisebb méretű családi házban kb. milyen összegre számíthatok? Köszönöm
Az az igazság hogy a macska és a távirányítós autó megfér együtt. Ugye velünk él két macska, és kb 1000 légy. Az 1000 viszonyszám, mert naponta 100-zzal csökken a számuk ilyenkor tavasz elején, kb 10 nap alatt elfogynak egész évre (de ilyenkor mindig légyinvázió van Pilis rulez).
Pedig nem szeméttelep vagy dögkút mellett lakom :)
Naszóval ha a legyek elfogynak, a két kamasz macska vagy egymást kergeti (a fejemen, a TV-n, a konyhabútor tetején át) vagy trükköket eszelek ki hogy lefárasszam őket.
A probléma az hogy vágom a karmukat, így az éles fordulók és helyenkénti megkapaszkodás nem garantált tempó közben...
A felhasznált macskaelterelő dolgok:
a) lézerpointer, ez az aduász, csak karácsonyi ünnep, vendégek érkezése előtt vethető be, eredménye: kilógó nyelv, kidőlt macskák, általam abszolvált röhögés a kényelmes karosszékből.
b) távirányítós autó: hátránya hogy akkuigényes. Illetve autóigényes, mert nem bírja a pici 10 centis autó a ráugró macskát. Főleg akkor nem ha akkorát lök rajta hogy lebucskázik a lépcsőn (mármint az autó). Eredménye: kanapé alatt lapító macskák képesek egy órán át sasolni a távirányítós autót, mikor a távirányítója már a kanapén pihen én meg éppen fürdök.
c) "csönd legyen!" szolídan halk üvöltés, ennek hatása általában átmeneti, de azonnali. Főleg éjszaka.
d) SOS eset. Lekódorgok éjszaka és nyitva felejtem a macskakajás doboz tetejét. Eredmény: tartósan gombóc macskák, szuszogás, hosszú csend.
Szükség esetén az a) b) c)-t d)-t kombinálni szoktuk ha súlyos az eset.
Nemtudom, én csak folyamatosan szoptam a cerkaaksikkal a régi fényképezőgépemben. 4 közül egy mindíg lemerült, pedig vettem vagy 20-at, különbözőket, 4-es csomagokban, de csak a szívás volt velük. Led-es szeblámpában, biciklilámpában, asztali órában sem bírják nálam a strapát, de elemmel évekig elvagyok csere nélkül.
Padlóradiátorokról milyen tapasztalatotok van? Zaj (ha ventis), tisztíthatóság, alacsony hőmérsékletű vízzel való működtetés, komfortérzet, stb. Valaki használja háló/gyerekszoba önálló fűtésére? Én nem padlótól plafonig érő ablak párátlanítására, hanem tényleges fűtésre használnám. Előre is köszi a válaszokat.
Javaslom látogass el a szeles topicba. Komoly szélmérő cuccosom van, ami wifin kommunikál a ház tetejéről. Áramforrás 4 drb 1600mAh-s nimh. Tavaly tettem fel szeptemberben, azóta nem volt cserélve (illetve nemrégen volt egy hülye légy miatt).
Percenként küld adatot a beltérinek, és ugye kint nem kicsit volt hideg.
Full noname márka (valami wanwan vagy mi), sajnáltam kitenni a minusz húszba mást.
Igen, az akkuknak komoly önkisülése van, de kérdés hogy a cuccos mennyire tolerálja a fesz. esést és különbségeket, ezt is tegyük hozzá.
Nálam különben lánca van a ceruzaakkuknak.
Kezdik a fenti wifit fogadó beltéri egységben tartalék áramforrásként mert nincs kedvem a tetőre mászni ha 5mp-es áramszünet van. Esetleg a cicák távirányítós autójában.
Egy év után átkerülnek a termosztátokba, onnan egy-két év után a távirányítóba, ha ott is már alig tölthetetlenek akkor van egy pici akkus zsebrádióm amit a garázsban hallgatok. Ha már ott sem elég még ha rátöltök akkor sem, akkor mennek a faliórákba, legvégül a gyűjtődobozokba.
Eddig a láncot 6 akku járta végig, a többiek még félúton vannak.
Ja további forrás a napelemes lámpák jövőre... Nem szoktam külön akkut venni.
Az átlagos cerka akksik akkor is lemerülnek 1-2 hónap alatt, ha nincsenek használva, és csak az asztal fiókjában áll. Cerkaelem 4-5 évet lazán kibír ilyen körülmények között. Arról sem szabad elfeledkezni, hogy a cerkaelem 1.5V, míg az akksi csak 1.2V ! És ez nagyon sok eszköznek már kevés. Abba gondolj bele, a tévéd távirányítójában milyen gyakran cserélsz elemet? Ha még nem cseréltél, akkor már megvan a válasz, miért jobb ilyen területeken az elem, mint az akksi.
nemtudom. a ket cerkaelem 500ft. ket akksi ha olcsot veszel akkor 1000 forint. a gyarto szerint nem mukszik jol akksival, gyakorlatban sem mukszik jol akksival. es ha netan kibirnal az akksik 10 evet, akkor sporoltal elvileg 1500 forintot. ha ingyen volt az akksi, akkor 2500-at, de akkor nem bir 10 evet.
jelenertekben szamolva meg kisebb a megtakaritas.
cserebe van a kuzdes a problemakkal. nekem az ebresztooraban is ceruzaelem van, ket-harom evet bir minden reggel csorogve.
különben ha már ennyire körbebeszéltük a témát, szöget ütött a fejembe és két zsírúj dur*cell alkáli elemet belenyomtam, elemcserekor ugyanezt a baromságot csinálta.
Úgyhogy az akkura (ennek pillanatnyi fesz. esésére vagy gyengeségére) nem tudom fogni. A termosztátnak különben ezen kívül qtya baja..