Nálam ez van. ( ill. erről beszéltem, most éppen 20 km -re van )
mérsékletszabályozás
Minden gázkonvektor szoba-termosztáttal van ellátva. A hmérsékletszabályozó gomb (4) a 10-
33°C közötti hmérsékleti értékek között szabályoz.
A hmérséklet szabályozógomb állását a (6) nyíl mutatja.Az els felftés megkezdésekor a
számozott hmérsékletszabályozó gombot a "7" állásba forgatjuk. Amikor a helyiségben az igényelt
mérsékletet elértük, a hmérséklet szabályozó gombot az óramutató járásával megegyez irányban
a kisebb értékek felé forgatjuk, amíg a kattanó hang nem jelzi a fég kikapcsolását, illetve az
igényelt hfoknak megfelel hérzékel beállást.
Az alábbiakban megadjuk az Ön által vásárolt készülék szabályzógombján található számokhoz
tartozó hmérsékleti értékeket. A leveg hmérsékletét a termosztát hérzékelje környezetében, a
készülék hátoldalán érzékeli. Ennek megfelelen a készülék elhelyezésétl függen szükség lehet
arra, hogy a szoba közepén megkívánt hmérséklet eléréséhez a táblázatban megadotthoz képest
korrekciót alkalmazzon az alábbiak szerint:
ˇ az ablak alatt elhelyezett készülék hérzékelje a szoba átlaghmérsékleténél hidegebbet
érzékel, így a kívánt szobahmérsékletet már 1-2 osztással alacsonyabb értéken is el lehet érni,
ˇ bels falsarokban elhelyezett készüléknél viszont szükség vehet arra, hogy a kívánt
szobahmérséklet eléréséhez a szobatermosztátot az alább megadottaknál 1-2 osztással
magasabbra állítsa.
ˇ "N" állásban csak a gyújtóláng ég, a fég nem. Ha a helyiség hmérséklete 10°C alá csökken, a
készülék ebben az állásban is bekapcsol., és 10 °C-os hmérsékleten temperálja a helyiség
mérsékletét.
A fenti korrekciók nincsenek hatással a gázfogyasztásra, mivel a szoba hveszteségét az
alkalmazott hszigetelésen és más adottságokon túl, elssorban a bels és küls leveg tényleges
mérsékletkülönbsége befolyásolja. A gázkonvektor az állandó szobahmérséklet fenntartásához a
szoba hveszteségét pótolja úgy, hogy a gáz energiáját alakítja át hvé a mszaki adatokban
megadott hatásfokkal, ezért a gázfogyasztás a helység mindenkori hveszteségének a függvénye.
Jelzés N 1 2 3 4 5 6 7Szobahmérséklet °C 10 13 17 20 23 26 30 33
Kedbes barátom, valahol írtad milyen régóta "bíbelődsz" a szakmám béliekkel. De ha van, volt, vagy laktál olyan ház mellett akkor legalább jegyezz meg alap dolgokat.
1, ha 7 fokozatú a termosztát (SIT) akkor nincs "N" jelzés, ami nem jelenthet takarékot, csak legfeljebb a legalacsonyabb készenléti szobahőmérséklet jelölése.
2, Ha van "N" jelzés, abban az esetben az automatika (JUNKERS) hőfokszabályozó gombján 8 fokozat van.
Ezek a fokozatok szakavatottak által átállíthatóak, de a gyári beállítás minden esetben a 4-5 -ös fokozaton 20-22 Cfok.
Így elérhető, hogy 0, vagy N állásban KB 10 Cfok alatt bekapcsoljon az automatika, mintegy fagyveszély elhárítási szolgáltatást nyújtva.
Ha a fogyasztó kérésére, valaki meggondolatlanul, átállítja a gyári értékeket, abban az esetben előfordul, mivel a két osztás között max 2 Cfok a hőmérséklet különbség, hogy a 2-es fokozatra 22 Cfok tartású készülék termosztátja 0, vagy N fokozaton akár 16 Cfok alatti szobahőmérsékleten már bekapcsoljon. Nincs különbség a kéményes és parapetes berendezések beállítási módja között.
A SIT mint automatika gyártó mindent elkövet hogy ezt az átállítást ne végezzék el utólag, a JUNKERS szinte kínálja a lehetőséget, a "babrálós" szerelőknek, fogyasztóknak. Veszély helyzet csak azért nem alakul ki, mert mindkettőben komoly gyujtászár (retesz) akadályozza az átgondolatlan beavatkozásból esetlegesen előfordulaható durranásokat.
A SIT automatikát a gázkonvektorokon a LAMPART, míg a JUNKERS CR 6-ost
a FÉG használta előszeretettel. És hogy kicsit bonyolítsak a dolgon az NDK MERTIK automatika volt az egyetlen ahol N, jelzés nem volt de volt 8 fokozat.
Volt szerencsém C12 -nél 2 x termolemet cserélni sk. tűzhelynél meg szerelőre biztam.
Sőt egyszer csőbe akartak húzni.
Karancs, vagy valami salgótarjáni tűzhelynél először rossz lett a sűtő égésbiztosítója - ráuntam a sok nyomkodásra, egy szerelő korrekten kicserélte, majd egy év múlva gondoltam az égőkét is kicseréltetem.
Egy szerelővel, igaz telefonon értekeztem, mondá a leszálló cső stb. cserére szorul 17 eft -nál mondom, köszönöm.
Előkerült a régiszerelő telefonja .Mondja nem éri meg. Nem lehet szétszerelni stb. Igaza volt, más is megerősítette.
A készülék azóta is megy - jó az égésbiztosítás - csak nyomni kell sokáig.
Egy ilyen hosszú állás időnél a falak nagyon lehülnek.
A termoelem (legalábbis amit én ismerek) a készülék és a fal között van. Hiába tekered le takarékra, a készülék egy un. biztonsági hőfokra van beállítva és lehet az a hőelem még az alatt a hőfok alatt van. Fűtsél erősen, majd beáll az egyensúly - micsoda szavak - idővel a falak átmelegednek és a takarékon nem fog bekapcsolni.
De egyáltalán parapett az a konvektor. ??
pl. a kéményesnél az én leírt esetem nem állhatna, elő mivel azok a készülékek belsö falnál, védett helyen vannak.
Habár egy erősen kihűlt lakásban ez is előfordulhat - a falak lassan melegednek fel.
Tehát fűteni egy darabig erősen, majd utána vizsgálódni !!
A probléma a következő . az egyik érdekeltségembem van egy ócsai parapett konvektor, 6.5 kW. Jól fűt, akár 30 fokot is lehet vele csinálni.
( 1....7 ig van az üzemi fokozat )
A készülék leírásban van egy olyan, hogy N fokozaton , ami a tartalék, csak az örláng megy ekkor. De ha + 10 fok alá megy a helyiség hőmérséklete, a készülék automatikusan bekapcsol.
Itt nem ez van.
Amikor a helyiségben már 17 fokra esik a hőmérséklet, az bizony bekapcsol, néha már 18- nál is. Ezt egy éve említettem a szerelőnek, azt mondta nem tud vele mit kezdeni. Mondtam állítsa akkor, hogy + 5 -nél kapcsoljon csak be. Mondá nem ért hozzá. ???
Most sejtem : a hőfokszabályzó már akkor +10 fokot érzékel, amikor az egyéb helyeken csak a mondott 17 - 18 fok van. Azaz az ablaknál már tényleg alacsonyabb. Kár, hogy a konstruktörök erre nem hivják fel a figyelmet.
Kérdés miért foglakozok ezzel ?
Egyszerű : így nem takarékos a készülék. Hiába van N -re állítva - pl. egy 1 -2 napos elmenetelkor a készülék naponta többször is bekapcsol.
Persze elvileg ki is lehet teljesen kapcsolni a készüléket, de az újra indítás külön móka.
A bérlők a sok kapcsolgatással már többször tropára tették.
Ez nem az állásidő függvénye, hanem a helység hőmérsékleté. Ha megtudod kézzel melengetni a termosztát érzékelőjét akkor azonnal adja magát a megoldás. Kérdés miért ennyire fontos, hogy ne égjen nullán
Ez azért van, mert a termosztát környezete még hideg. Vagy kihúzod a tartóból, hogy az "igazat" mérje, vagy hagyd a helyén és egy-két óra múlva rendesen működik.
Van egy lakás ahol kb 2 éve nem voltak bekapcsolva a konvektorok. Most hogy begyujtottam őket mindegyik azt csinálja, hogy megy max -on de akkor is ha letekerem teljesen a hőfökszabályzót. Tehát valamiért nem veszi el a szabélyzó a gázt.
Lakásomban a hidegburkolati területek alatt van padlófűtés, amit hőcserélőn keresztül melegít a kazán. Mikor megrendeltem a padlófűtés kiépítését azt mondták, hogy ezzel még spórolni is fogok gázzal, mivel hatékonyabb és takarékosabb. A kérdésem az lenne, hogy a hőcserélő nem okoz nagy hővesztességet, ellenben mintha közvetlenül a kazánból kapná a meleg vizet a padló vmi hőszabályozóval? A fűtésszerelő azt mondta, hogy ha direktbe köti a kazánra, annak rengeteg hátránya van pl: kazánkárosító stb... viszont így nem érzem, hogy annyira energiatakarékos lenne, sőt talán pont fordítva.
Egy számomra fontos kérdéssel fordulok a hozzáértőkhöz. Miért van az, hogy a Renova Minihez tartozó 100l-es indirekt tartályban akkor is viszonylag rövid idő alatt kihül a víz, ha nincs melegvíz vételezve? Most 55 fokosra van állítva és csak HMV-re használjuk, fűtésre nem. A rövid idő kb. 3 óra, ami után újra kell melegítenie a vizet.
Lehet, hogy ilyen a helyes működése, de én úgy szeretném ha azt a 100 l.-t kiadná és utána kezdene el fűteni. Így napközben és egész éjszaka feleslegesen fogy a gáz, ami alkalmanként kb. 10Ft.