"és a végén át leellenőrizzük az összeset, és leszámoljuk mennyi fogyott, mennyit fizet a tulaj" Egy időben ilyen szereléseknek az ellenörzése volt a feladatom. :D Volt olyan, hogy a 100nm-es lakás nyomáspróbája 3 napig tratott, mert az első 2 napban 0,1 bar-ig sem nyomta a kompresszor. Biztosan én vagyok a geci, mert 5rétegüt elvből csak levegővel próbálok, minimum 8 bar-on. :D Olyan szépen durrantak a bevágott csövek, rosszul presselt, vagy preselés nélkül hagyott idomok, hogy a harmadik napon már majden sírva fakadtam a sok hiba miatt, mert persze nekem kellet kijavítani mások szemét munkáját, pedig megkértek, hogy 2 bar-nál többre ne nyomjam.
"amikkel találkoztál elég hihetetlen"
Te is írtad, hogy Te is presseltél már másik pofával, így nem értem, hogy mi a hihetetlen számodra!
Azt Te is tudod, hogy 1db idom másik pofával presselése nem 1db idom cseréjét jelenti (1db félre presselt, helyette az új idom és a másik 2 amibe csatlakozik. ez minimum 4db idom!!!!, de T idom esetén több is lehet) éppen ezért, ha lehet az idomok drágasága miatt elsumákolják, ha lehet, de az is jellemző, hogy nem is tudják, hogy hibáztak.
Használt gázkonvektorokra kérek új bekötést, és a gázszerelő szerint az egyik konvektorom szivárog. Megnyomtam a rendszert levegővel, és elfújtam a konvektor szerelvényeire és bekötésére egy fél flakon szivárgásjelző sprét. Mondanom se kell, egy buborék se látszik. Ilyenkor mi a teendő? (Azonkívül, hogy hívjak gázszerelőt.. Csodát ős e tud.)
Ezt így ennyiből nem lehet megmondani. Ez Kb. olyan, mint a kondenzációs kazán esete. Sokan azt terjesztik, hogy 50C alatti viszatérő esetén garantált a kondenzáció, pedig nagyon nem. :D (Nekem speciel most is 35C-on megy a nem kondenzációs kazánom és 1 csepp kondenzátum sem keletkezik! :D )
Maradjunk inkább annyiban, hogy nem a fűtőviz (visszatérő) hőmérsékletétől függ a kicsapódás mértéke, hanem a tömegáramoktól, vagyis, hogy a radiátorokban keringő víz/hőcserélő aránya mennyire képes lehűteni a füstgázt. Nehéz lenne ezt értelmesen elmagyarázni, mert nagyon sok tényezős dolog, de az messze nem igaz, hogy 50C alatti visszatérő esetén garantált a kondenzáció.
A víz nem forog potyára. (Nekem) Kötelező berakni egy 12-14E Ft-os 3járatú automata szelepet, hogy a vegyes kazán mindíg az optimális minimális hőmérsékleten keringjen. Számomra ez egy (szakmai) minimum.
Na még 1 kérdés ha már itt vagytok. Mennyinek kell lennie az optimális üzemi hömérsékletnek a kandallóba? Valami olyasmit olvastam, hogyha túl alacsony a hőmérseklet kicsapodnak valami gázok a lemez falára, ami kimarja és kilyukadhat.Hogyanis van ez most?
Akkor ez megnyugtató hogy te is így gondolod ahogy én, hogy a melegvízcsőre kell a termosztát.Megpróbálom elérni a fűtésszerelőt és megmondom neki szerelje át ,kiváncsi vagyok mit mond, miért tette a hidegvízre. Köszönöm a segítséget. További szép napot. Laca
Igen valóban így van, mert a visszacsapó szelep miatt a gravitációs dolog kilőve, ezért kell vagy a kazánba, vagy közvetlenül a kimenetére.
Engem ez a "inkabb forogjon a viz potyara amikor meg nem is eleg meleg" zavart meg, mert egy jól kivitelezett rendszernél nem tud "potyara amikor meg nem is eleg meleg" forogni, meg az, hogy nekem írtad. :D Vagyis amíg nem éri el az üzemi hőfokot, addig csak a kazánban forog, aztán megy csak a radiátorokba, mert különben jön a kátrányosodás meg ilyenek.
azt tippeltem, hogy a csotermosztat elhelyezese az aktualis tema, es hogy a csotermosztat azert van, mert az kapcsolja a kandallo szivattyujat.
tovabba az jott le, hogy enginer javasolja, hogy az minnel kozelebb legyen a kandallohoz, ne pedig a csovon valahol tavolabb.
ezt en is fontosnak tartom. a szivattyu el nem indulasa nagy bajt tud okozni, igy a termosztatot nagyon ugy helyeznem el, hogy mindenkeppen tutira elinduljon a szivattyu, ha tuzetraknak. mert kulonben meg pukk is lehet.
Az a véleményem, hogyha lehet akkor inkább közvetlenül a kandallóba lógasd az érzékelőt, de ha ez nem lehetséges, akkor a kandalló kimenő melegvízcsövén a kandallóhoz legközelebb, úgy, hogy ne legyen közöttük, visszacsapó szelep, vagy bármi. Pl. ahogy a 39758 HSZ.-ben látod.
Jaaaa, mostmár értem hogyan működik.Tehát visszacsapó szelep a megoldás. Igen így logikus.Tehát ha bent van a visszacsapó szelep a kandalló kimenő melgvízcsövén.Akkor szerintem oda kellene tenni a csőtermosztátot is, a szelep és a kandalló közé. Nempedig a bejövő hidegvízre ahova a szerelő rakta. Neked mi erről a véleményed?
"7 bar-nál bírta napokig amíg valaki hozzá nem ért szerencsére nem folyt el sok víz"
Tudod mennyi ilyen idom lehet (amihez nem értek hozzá) már bebetonozva vakolva? :D A félig bevágott 5rétegü is bírta 5-6bar-ig, de hogy mennyi ideig fogják bírni az megint más kérdés, mert a műanyagoknak igen jelentős hőtágulásuk van és állandóan mozognak a falban, betonban.
"volt, hogy 20as idomot megküldtem 16-os pofával, hát senki nem tökéletes ha becsületes kicseréli a hibás elemeket és nem akarja megmagyarázni mé nem jó"
Találkoztam olyan "mester"rel aki a 22-es gáz idomot 18-assal vagy 5rétegü pofával (már nem emléxem annyira) presselte le (véletlenül) (szép taréjos volt a falfelől), és félóra vitatkozás után sem volt hajlandó lecserélni, pedig voltak nála idomok. Mondtam neki, hogy megvárom, ha gyorsan megcsinálja, de inkább azt választotta, hogy felhívtam a főnökét, az kicseréltette vele, levonta az idomok árát és fizettek egy új kiszállást is. :D
1. tágulási tartályból nem szabad víznek folynia, csak a biztonsági szelepből.
2. Ha soha sem folyik a biztonsági szelepből annak több oka is lehet:
1. Szar, vagy beragadt a biztonsági szelep. (ha kinyitod, folyik belőle a víz?) 2. Nincs visszacsapó szelep a rendszerben és a víz az utcai hálózatba tágul vissza. 3. Jó a biztonsági szelep, visszacsapó is van és a tágulási tartály is megfelelően van méretezve (Így kellene, hogy legyen!).
Tehát, egy jól kivitelezett rendszernél nem is szabad folynia, csöpögnie a víznek.
Melyik a normális: a, amikor melegvizet készít a kazán a tágulási tartályból kifolyik 1-2 deci víz, b, vagy pedig az, hogy az elmúlt öt évben -tudtommal- soha nem tett ilyet?
(Vaillant Thermotop Plus 240/2-5 + CK70 tároló + 2 literes, Zilmet tágulási tartály (2004-es ezüst színű))
egy állati alapszintű gáz+vegyes kazános rendszerben a két fűtő eszköz párhuzamosan van kötve, külön szivattyúval.
a vegyes kazán után egy golyósszelep van, ami elég veszélyes sztem, ha elfelejtem kinyitni, viszont ha meg leég a vegyes, jó lenne elzárni, ne keringesse rajta keresztül a vizet a gázkazi. (és ez általában lefekvés utáni időszakban lenne, ami a legutálatosabb az egészben)
szóval a kérdés, hogy miféle mágnesszeleppel lenne jó kiváltani a golyóst? ami akkor nyit, mikor a vegyes szivattyúja is indul a kazánra helyezett termosztát jelére?
ez ugye egy alaphelyzetben zárt szelep lenne, és ez a helyzet a gyakoribb. vagy pont fordítva, ami akkor zár ha a gázkazi megy. ez meg egy alaphelyzetben nyitott.
vagy mindegy?
köszi a válaszokat. (már ha érthető volt a kérdés)
Adott egy turbó gázkazán a fűtési rendszer egyik felén, és egy vízteres edilkamin warm kandalló a másik végén.A kandalló most lett bekötve,próbafűtést a kandallóval nem tudtunk csinálni mert be kellett először a csőtermosztátot köttetni ami ugye már villanyszerelő munka.A fűtésszerelőmet nem tudom elérni, egyszerűen nem veszi fel a telefont.......(múltkor 3 héten keresztül nem tudtam elérni)Én marhára nem értek hozzá, de van 1-2 fura dolog a bekötéssel kapcsolatban. A kandalló szivattyúja az utolsó radiátor után, a kandalló hidegvíz bemenő csövére van rakva a radiátor és a kandalló közé, ezután van felszerelve a csőtermosztát a bemenő hidegvízcsőre, ez normális így?Én úgy gondolnám, hogy a kandallóból kilépő melegvíz csőre kellene tenni a termosztátot,Ugye hogy lássa a szivattyú, hogy na ez a marha megpakolta a kályhát, akkor gyerünk indulhat a szivattyú had jusson el a forróvíz a radiátorokba is.Namármost én úgy vettem észre hogy a rendszerbe lévő 2 szivattyú a gázkazáné és a kandallóé egymással ellentétes irányba pumbálják a vizet.Úgy gondolom ez úgy van hogyha a gázkazán üzemel akkor mondjuk jobbra halad a víz a csövekben, viszont amikor kandalló dolgozik akkor meg balra.Javítsatok ki ha tévednék.A mostani bekötés szerint előfordul hogy a két szivattyú egyszerre megy és egymás ellen dolgoznak Ez azért van mert a kandalló kimenő melegvízcsöve átmelegszik amikor a gázkazán üzemel, és szépen lassan felmelegíti az egész kandallót hidegvízcsővestől csőtermosztátostol mindenestöl és ekkor bekapcsol a kandalló szivattyúja,Pedig a kandalló még sose volt begyújtva és a termosztát 60 fokra volt állítva!! Ez normális nem ég le a szivattyú vagy valami ilyesmi?Nem merem begyújtani a kandallót amíg nem látom tisztán a működési elvét.Nem szeretném a hőfokszabályzókat és termosztátokat összevissza csavargatni,hogy hátha jó lesz majd.Remélem érthetően írtam le a dolgot, tudom nem egyszerű telefonon autót szerelni de 1-2 jó tanács is jól jönne.
A kis kalap a gyújtóláng fúvókája, vsz elkoszolódott és nem vetted észre rajta a pici (0,2mm~) lyukat. A fogdosástól kiesett belőle a piszok , ezért lett jó :-) A hollandira szétszedve tekerj teflonszalagot ( ha nincs otthon, --hát legyen, az mindíg kellhet, pl az autóban is.
a rézhez számolni kell a cső árával (sok) cin+ paszta, pucolók pb palack
a segéd anyagok már több mint 10 rugó
az ecoplasztik cső a sütős olcsó, ott viszont ha sokáig rajtahagyod a melegítőgépen az idomba belenyomva a cső kersztmettszete összeszűkülhet 25ös még 10-re is és nem is látod, csak gondolkodhatsz, mért nincs hozam, és hol a hiba van variáció bőven