Tényleg sok a másfél. Tapasztaltam, hogy régebbi készülékeknél mindig akkor jönnek elő a problémák, amikor rendesen feltöltjük.
Az is lehet, hogy máshonnan jön a csöpögés. Nem akarom borzolni a kedvedet, de lehet, hogy a kazán elvékonyodott fala most lukadt ki a nagyobb nyomás következtében és az is csöpögéssel indul.
Azért próbáld lefúvatni a biztonsági szelepet, hátha csak alászorult valami. Nem árt azt sem megjáratni időnként, mint mindent....
Valóban nem látszik túl jó ötletnek egy biztonsági izé kiiktatása. Nem lehet, hogy simán el van vízkövesedve, vagy szétment benne valami tömítés, azért csöpög?
Van egy Ocean ECO 20i tipusú kombi cirkóm ami 11 éve lett beüzemelve. Eddig 1 alkalommal kellett csak javítani, egy hőérzékelőt cseréltek benne.
Minden évben kihívtuk a gázszerelőt a készülék karbantartására, nem is volt probléma. Most viszont nem vállalta már el. Így kénytelen voltam magam kitakarítani a rendszert, ami abból állt, hogy a burkolatokat levettem és kiporszívóztam, és feltöltöttem a tágulási tartályát 1.5 bar-ra.
A probléma az, hogy elkezdett csöpögni a cirkó, a viznyomást szépen elcsöpögteti amivel fel van töltve. Megnéztem, hogy hol csöpög, alul van egy leeresztő csap szerüség, feltételezem az egy túlnyomás szelep és ezen keresztül engedi ki cseppenként a vizet. A cirkóban felül van egy tágulási tratály amiben 1.5 bar nyomás van, most töltöttem fel. A cirkót a hálózatról 1.5 bar nyomásra szoktuk feltölteni, most viszont már ott tart a csöpögés, hogy naponta 2 alkalommal újra kell tölteni a rendszert.
A tágulási tartály feltöltés elött a amikor 50 C fokra felmelegedett a fűtővíz akkor 3 bar nyomást mutatott a müszer, a feltöltés után 1.5 bar induló nyomásról csak 1.7-1.8 bar nyomásra nöt fel. A csöpögés továbbra is fentáll, kb 6-7 másodpercenként van 1 csöp víz.
A csöpőgő csapra egy cimke van felragasztva, amin a 3 bar felirat szerepel. ezért feltételezem, hogy ez egy biztonsági túlnyomás szelep ami elfáradt és már 1.5-1.7 bar nyomásnál is átereszt egy kicsit.
Ebbe a csapbpa ami csöpög alulról be lehetne hajtani egy fél colos vakdugót, akkor biztos nem csöpögne, de ezt egyenlőre nem merem megtenni.
Jelenleg nem tudom megengedni magamnak, hogy több tízezer forintot fizessek egy javításért, de valami megoldást kellene találni fizetésig.
Kérdésem lenne: 5 éve üzemel a fűtésrendszerünk, kombinált padló+radiátoros körökkel, a padló és a radiátor egymástól hőcserélővel elválasztva.
Nemrég be lett állítva egy vegyestüzelésű kazán, amiért is leengedtem mindenhonnan a vizet és simán folyóvízzel körről körre átmosattam a rendszereket. Némi zavaros víz jött ki belőle, a kijövő víz intenzitása kb. megfelelt a vízcsapból származó víz nyomásához. Olyan mérvű lerakódás tehát egyenlőre nincs, ami jelentősen rontaná az áramlást.
A tényekhez még hozzá tartozik, hogy nem diffúzmentes padlófűtéscsövek vannak lefektetve, ezért MOST jutottam el odáig, hogy megvettem a csőőr nevű folyadékot.
Kérdésem az, hogy öt szezon után érdemes-e a csőőr betöltése előtt nagyobb összeget áldozni a padlófűtési kör savazására, vagy a sima átmosás után betölthető a csőőr? Igazság szerint tudom hogy lágyvizet kellene a feltöltésnél is használni, de egyrészt nyár óta itt annyi eső nem esett, másrészt csak a padlóba kb. 200 liter víz kellene, ami TG minőségben sem elhanyagolható összeg.
További kérdés, hogy a radiátoros körökbe érdemes-e valamilyen "védőtrutymót" betölteni, ugyanis több helyen láttam már az enyémhez hasonló lemezradiátorokat (tipust nem tudok, két lapos vízzel teli felület között van hőátadó bordázat) beiszapolódva, illetve nem egyet az alsó sarkainál kilyukadva. Segít ez ellen valami, vagy el kell fogadni hogy az élet bizony kegyetlen és ahogy még a legjobb kazán is kilyukad egyszer, ez megtörténik a radiátorokkal is??
Ha valakit érdekel egy Grohe bidé szerelőkeret gipszkartonfalba vagy téglafal elé szerelhető ,vadi új akkor eladó emailben megbeszélhetjük a részleteket.
Köszi Cucu! Sajnos a csavar tépése nem segített. Szét kellett szednem a mágneseket. A régi mágnesét, és az új szeleptányér részét egybeépítettem. Most így működik. Üdv!
Nem hinném, mert a termoelem és a termomágnes is új, és erősen meghúztam. Összecseréltem a szelepek termomágneseit, és mindegyik helyen az újjal volt a probléma, a régiek a másik helyen rendesen működtek. Még szerencse, hogy 4 égős és lehet csereberélni őket, hogy ki tudjam szűrni a hibát. Ezek szerint a mágneseken lévő felirat nem számít semmit?
Az a tapasztalatom, hogy elegendő lett volna ha a hollandit jobban meghúzod, az elzárónál ami van. Úgy emlékszem 9-es kulccsal kell. Ez nem szokott jól érintkezni, ez okozza a jelenséget.
Legalábbis ahol eddig meghúztam, ott mindig jó lett.
Sziasztok! A gáztűzhelyünkben termomágnest kellett cserélnem, mert a régit már túl sokáig kellett nyomni, hogy behúzva maradjon. A baj az, hogy az újjal is ugyanez a helyzet. Ugyanolyan méretűt kaptam, de a számfelirat más az oldalán. A régié 6823/7 az újé pedig 5127/34. A termoelemet már korábban cseréltem, úgyhogy az jó. Szerintetek a két számbeli különbség miatt nem marad bekapcsolva az új? Üdv mindenkinek!
Csak viccből írtam ám a locsolást gázzal :-) Nem gondoltam volna, hogy komolynak tűnhet :-) De belegondolva: annyiféle arc lóg a világban, biztosan van, aki képes lenne ilyesmire. Viszont ezek szerint az ötletem neem is annyira végletesen elvetemült: vissza a gyökerekhez? Újra a spanyolviaszt? :-) És még csak nem is értek hozzá.... Tehát, viccelődés nélkül: természetesen nem fogom megcsinálni a slagos dolgot. Kezdek szomorú lenni.....
"akkor lekötöm a szelepről a csövet, és slaggal az égéstérbe vezetem a gázt.....) "
Ne csináld mert felrobbanhatsz !
Viszont az ötlet 'ősi', mármint a földgázfűtésnél. Nem is olyan régen - 1967 -69 -ben amikor kezdett terjedni a földgáz -korábban csak városigáz volt, márahol, kiváltságosoknak fözésre, melegvizre ( a még kiváltságosabbaknak esetleg fűtésre is.) Na ekkor az iparban még sok helyen égőt se igen konstruáltak. Pl. a téglaégető alagut és az un hoffman kemecékben úgy oldották meg az égetést : kiépítették a gázvezetéket egy szeleppel a végén + egy csőcsonk, erre ment egy nyomásálló slag, majd erre egy vascső, ezt belógatták a kemence tetején, adták a gázt ami szépen égett. Ezt nevezték ' lándzsás tüzelésnek '. csinálták vagy 3 -4 évig mire a TÜKI konstruált és gyártott megfelelő égőket !
TÜKi :Tüzeléstechnikai Kutató Intézet Miskolcon. Vajon van é még ??
Köszi az eddigi tippeket! A nyomással minden rendben (szerintem). Megy mellette egy gázbojler, ha a nyomás lecsökkent volna annyira, akkor az is megállt volna, de nem tette. A füstgáz szenzort csak megpucoltam, amit kireteszeltem volna, az a hővédelem. De - mint megtudtam azóta - ha lett volna mit kireteszelni, akkor kattanást hallottam volna, de ilyen nem volt ilyen. Tehát még csak az sem lehetett a hiba.
Dunit: igen, én is az összeszerelés részétől tartok, ezért nem merem megbontani alapból. Nyilván ahogy egyre jobban fázunk, úgy fog csökkenni az aggodalom, hogy nem fog sikerülni az összeszerelés.
Maga a szelep nem állhat be? Ha igen, akkor hogyan lehet megpöckölni, megjáratni kicsit? Csak szétszerelés után? (Ha sokáig b@ctat ez a vacak, akkor lekötöm a szelepről a csövet, és slaggal az égéstérbe vezetem a gázt.....)
Ezt okozhatja az is ha lecsökkent a nyomás, de az nem világos, hogy hogy reteszelted ki a füstgáz szenzort? Ez általában egy termoellenállás, aminek 20C is van egy meghatározott értéke.
Sziasztok! Segítségre lenne szükségem. Éjjel leállt a gázkazánunk, reggelre meglehetősen hűvös volt. A kazán típusa Saunier Duval 40 sdk típusú, a kijelzett hiba F1-es. Gáz van (mindkét értelemben), resetelés után indulna, szikrát ad, minimális gázt is egy pillanatra, de az még ahhoz is kevés, hogy lángra kapjon, majd F1-es hibakóddal leáll. Próbáltam már légteleníteni (nuku levegő a kazánban), próbáltam a hővédelmét kireteszelni (bár 65 fokon ment, nem szabadott volna ott reteszelnie), ecsettel megtisztítottam a füstgáz szenzort, de a bajság még megvan. Vagy a szelep, vagy annak a vezérlése környékén van a gond, szerintem. A leggyorsabb szerelő is minimum egy hetet emleget, annyira el vannak havazva,. Szétszerelni nem tudom, merjem-e, kicsit tartok a gáztól. Egyáltalán érdemes? Meg tudná mondani valaki a tutit? Előre is köszönöm!
Sziasztok! Segítségre lenne szükségem. Van egy Junkers W11 P23 S5095-ös típusú átfolyós vízmelegítőnk, aminek az őrlángja magától kialszik 2-3 óra elteltével és nagyon nehéz visszagyújtani, 10-15 percig is eltart. Csak 20-30 próbálkozás után marad égve. Kicseréltek benne egy alkatrészt és újra előjött ez a hiba. Garanciális volt az alkatrész, így kicserélték újra, ami után egy hétig jól működött, nem aludt ki egyszer sem, vagy ha mégis, akkor legalább vissza lehetett gyújtani rögtön, első próbálkozásra. Ezek után ahogy eltelt pár nap, újra hozta a hibát. Magától kialszik 2-3 óra után és szinte lehetetlen visszagyújtani, 10-15 percet is igénybe vesz a dolog. A legelső alkalommal mikor szakember látta, a teljes belső tisztítást is elvégezte. Nem tudja megmondani a hiba okát. Elvileg más alkatrészt már nem tud benne kicserélni. Két hőérzékelő van benne. Nem azt cserélték ki, ami a túlfűtést érzékeli, hanem a másikat, ami biztonsági okok miatt zárja le az őrlángot. Amikor a szerelő csinál vele valamit, akkor egy ideig, (1 hétig) jól működik, de utána mindig fokozatosan rosszabb és rosszabb lesz és eléri ezt az állapotot, hogy nem marad égve és nagyon nehéz visszagyújtani.
Tudnátok ajánlani egy megbízható szakembert? Érdemes még foglalkozni ezzel a vízmelegítővel, vagy vegyünk egy új készüléket?