A tartályt csak membrán szakadás esetén kell cserélni. A membrán akkor sérült, ha a szelep kicsavarozása esetén nem levegő, hanem víz jön. Felfújás és beüzemelés sorrendje: A tartály szintig, azaz nullára le kell ereszteni a vizet. A tartályt addig kell pumpálni, amig 2,5 bárt nem éri el. Vízfeltöltés lassan, majd a rendszer légtelenítése következik.
A szelep tökéletes zárásáról előzetesen ne feledkezz meggyőződni! (mint az autónál)
A palack méretétől és a főtés módjától függ! A palackon és a készüléken is rajta vannak az adatok, abból kell kiszámitani. A palackban lévő összes kalória osztva a készülék óránkénti fogyasztásával. A kapott szám megközelítőleges üzemórát adja. Arra számíts, hogy a hatásfok kb. 85 %, ezért az eredményt oszd százzal és szorozd 85 -el. Ez lesz a pontos üzemóra csócs fogyasztásnál.
Sziasztok, lenne egy kérdésem, 5rétegű műanyag csőre házilagosan fel tudom tenni én a kulcsos szorító csatlakozást?
Pl az elvágáshoz csak speciális csővágó szerszám használható? Tudom, hogy van ilyen kalibráló szerszám. az csinál a cső végére, a belső peremre egy letörést, hogy a csatlakozó (fitting?) kis gumigyűrűjére felcsusszon? Vagy azt máshogy más szerszámmal kell elkeszíteni, és a kalibráló csak azért van, hogy körkörös maradjon a cső?
Az egyik csatlakozót hozzápróbáltam egy levágott csődarabhoz, és a gumitömítésig simán felment rá.
Esetleg lehet kölcsönözni ilyen szerszámokat?
Vagy inkább ne próbálkozzak ilyenekkel, hívjak mindenképp szerelőt?
Nekem a gyerek letörte a fedelét, amit nem lehet kapni, írtam nekeik, és mehettem érte. Ingyen.
Le a kalappal.
És a termékük is nagyon jó, én tökéletesen meg vagyok vele elégedve. Én optimalizációval használom, és nagyon szépen fűti a lakást.
Mondjuk egy hátránya van, a be-ki kapcsolást azt nagyon jól lehet hallanai. Ezért aki nem mély alvó, ne a hálószobába tegye, mert tuti fel fog rá ébredni.
Azok tényleg. Vettem valahol egy termosztátot és nem volt benne a csatlakozó szerelvény. Postán pár napon belül megkaptam. Gyári csomagolás volt, nem tudom hogy maradt ki belőle.
Én semmilyen hiszterézis beállítási lehetőséget nem találtam a CM67 használati utasításában. Ha neked esetleg valami service manual áll rendelkezésedre, nagyon megköszönném, ha megosztanád velem az információkat. Azt tudom, hogy többféle kiegészítő modul is csatlakoztatható hozzá, de minden további dologra csak azt írja a leírás, hogy hívjak fűtésszerelőt.
Addig is annyit meg tudsz tenni, hogy egy pici valamivel megbököd a szelep végét. Ha fel van fújva rendesen, akkor annak hangja van amikor lenyomod. Sziszeg. Mintha egy kerékpár vagy autó szelepet babrálnál. Csak ez nehezen hozzáférhető.
Ha nincs semmi hangja, sőt a szelep könnyedén lenyomható, akkor nincs benne levegő. Fel kell fújni, addig nem tudsz többet tenni. Ha utána sem jó, akkor jöhet a tágulási tartály cserélye.
Ebben az esetben a kezdő teljesítményre vonatkozó megjegyzésem törölve, vagy kiegészítve azzal, hogy ez csak hagyományos (nem kondenzációs) kazánra igaz.
A tegnapi problémámhoz még annyit szeretnék írni, hogy amikor a használati melegvizet kinyitom, akkor a nyomás mérő óra 4 tizeddel feljebb megy és ha elzárom, akkor visszaesik.
38 fok alatti visszatérő hőmérséklet esetén jelentős páralecspódás jelentkezik és a füstgázban található vegyületekkel savas kémhatású lesz, ez pedig egy idő után kilyukasztja a kazántestet. Vélhetően ezért tapasztalod, hogy a bekapcsolás utáni első szakaszban teljes teljesítményen megy a kazán, szeretné mihamarabb ezt a hőmérséklet értéket meghaladni.
Ami a szobatermosztátot illeti, nekem is CM67 van, és sokkal egyenletesebben tartja a hőmérsékletet, mint egy "márnemistudommianeve", de szintén digitális, programozható termosztát. Azt nem is használom. Én ugyan nem állítottam a CM67-en hiszterézist (nem is tudtam, hogy lehet), de jó úgy, ahogy van.
Létezik nem hiszterézises (felső kikapcsolási küszöbérték mínusz alsó bekapcsolási küszöbérték egyenlő hiszterézis) , hanem PID szabályzós termosztát is, ami szépen "megtanulja" a fűtési kör tehetetlenségét és gyakorlatilag egyenletes hőmérsékletet biztosít (elméletileg, én még nem próbáltam)
Ennek ellenére nem biztos, hogy a modulációs kazánnal jól működik a PID szabályzó, mert ez az összeállítás két beavatkozó elemet tartalmazna és a PID szabályzó nem tudom, hogy reagálna. Szerintem rosszul. Mivel egy jó szobatermosztát 15e HUF és a csillagos ég között van, én először kipróbálnám, hogy beválik-e egy kölcsön példánnyal.
Vedd kisebbre a lángot, hogy kisebb lánggal fűtsön. Persze nem minden határon túl érdemes lejjebb venni, mert bizonyos hátrányai vannak ennek is, (kondenzációs víz kialakulása) de erről majd a gyakorlottabb olvtársak véleménye lesz döntő.