Azok tényleg. Vettem valahol egy termosztátot és nem volt benne a csatlakozó szerelvény. Postán pár napon belül megkaptam. Gyári csomagolás volt, nem tudom hogy maradt ki belőle.
Én semmilyen hiszterézis beállítási lehetőséget nem találtam a CM67 használati utasításában. Ha neked esetleg valami service manual áll rendelkezésedre, nagyon megköszönném, ha megosztanád velem az információkat. Azt tudom, hogy többféle kiegészítő modul is csatlakoztatható hozzá, de minden további dologra csak azt írja a leírás, hogy hívjak fűtésszerelőt.
Addig is annyit meg tudsz tenni, hogy egy pici valamivel megbököd a szelep végét. Ha fel van fújva rendesen, akkor annak hangja van amikor lenyomod. Sziszeg. Mintha egy kerékpár vagy autó szelepet babrálnál. Csak ez nehezen hozzáférhető.
Ha nincs semmi hangja, sőt a szelep könnyedén lenyomható, akkor nincs benne levegő. Fel kell fújni, addig nem tudsz többet tenni. Ha utána sem jó, akkor jöhet a tágulási tartály cserélye.
Ebben az esetben a kezdő teljesítményre vonatkozó megjegyzésem törölve, vagy kiegészítve azzal, hogy ez csak hagyományos (nem kondenzációs) kazánra igaz.
A tegnapi problémámhoz még annyit szeretnék írni, hogy amikor a használati melegvizet kinyitom, akkor a nyomás mérő óra 4 tizeddel feljebb megy és ha elzárom, akkor visszaesik.
38 fok alatti visszatérő hőmérséklet esetén jelentős páralecspódás jelentkezik és a füstgázban található vegyületekkel savas kémhatású lesz, ez pedig egy idő után kilyukasztja a kazántestet. Vélhetően ezért tapasztalod, hogy a bekapcsolás utáni első szakaszban teljes teljesítményen megy a kazán, szeretné mihamarabb ezt a hőmérséklet értéket meghaladni.
Ami a szobatermosztátot illeti, nekem is CM67 van, és sokkal egyenletesebben tartja a hőmérsékletet, mint egy "márnemistudommianeve", de szintén digitális, programozható termosztát. Azt nem is használom. Én ugyan nem állítottam a CM67-en hiszterézist (nem is tudtam, hogy lehet), de jó úgy, ahogy van.
Létezik nem hiszterézises (felső kikapcsolási küszöbérték mínusz alsó bekapcsolási küszöbérték egyenlő hiszterézis) , hanem PID szabályzós termosztát is, ami szépen "megtanulja" a fűtési kör tehetetlenségét és gyakorlatilag egyenletes hőmérsékletet biztosít (elméletileg, én még nem próbáltam)
Ennek ellenére nem biztos, hogy a modulációs kazánnal jól működik a PID szabályzó, mert ez az összeállítás két beavatkozó elemet tartalmazna és a PID szabályzó nem tudom, hogy reagálna. Szerintem rosszul. Mivel egy jó szobatermosztát 15e HUF és a csillagos ég között van, én először kipróbálnám, hogy beválik-e egy kölcsön példánnyal.
Vedd kisebbre a lángot, hogy kisebb lánggal fűtsön. Persze nem minden határon túl érdemes lejjebb venni, mert bizonyos hátrányai vannak ennek is, (kondenzációs víz kialakulása) de erről majd a gyakorlottabb olvtársak véleménye lesz döntő.
Sokszor ajánlottam már erre a célra a Honeywell CM67-es típusát. Neekm is ez van és abs meg vagyok elégedve vele. A hiszterézise állítható 0,1 C fokonként, kb. 0,5 fokon belül. Ezzel eléred, hogy gyakrabban kapcsol be, ezért nem fog kihülni a víz, ezért pedig kisebb hőmérsékletre állíthatod a szobai thermosztátot. Sőt, még a kazán lángját is kisebbre veheted.
Egyenletes lesz a meleg és a kazánt is kíméli ez a beállítás, mert nem fog kihülni meg újra felmelegedni, így az élettartama is megnő.
Egy hét fűtés után leírom a tapasztalataimat , hátha érdekel valakit. Szóval 70-es években épült ház, 45-ös falak kevéslyukú ikersejt téglából, a padláson kb 15cm salak a tégla horcsíkon(?). Ablakok 1,4-es műanyag ötkamrás. A fűtési rendszer vastag csöves sok vízzel, csak radiátorok. Csak az emelet van fűtve, az alsó szinten nincs lakóhelyiség. A c40(bedöglött) kazán lett lecserélve egy 35kw-os kondenzációs viessman vitodens 100w-re. Kb 150m2 van fűtve 19-20 fokra. Így a napi átlag gázfogyasztás 12m3 naponta, ebből kb 2 a melegvíz, mert nyáron is elment erre 1.5m3. Az előremenő viz 47fokra van állítva, de így is csak 4-5 óránként kapcsol be a kazán 1.5 órára. 23-24 perc fűtés után kezd modulálni, és a 38-40. perc után megy a legkisebb lángon (elméletileg 11kw). Ami nem tetszik, hogy amig a visszatérő vizem nem éri el a 33 fokot, addig a legnagyobb lánggal ég a kazán. Ez azért van mert a szivattyú túl sok vizet szállít? 40/47 foknál már a legkisebb lánggal megy. Ki nem kapcsol addig amíg a termosztát kéri a fűtést. Ha a visszatérőm 30, az előremenőm meg 47, akkor miért ég a legnagyobb lánggal egy ekkora teljesítményű készülék? A mostani termosztát 1fok csökkenésnél kapcsol be a beállítotthoz képest, és 0,5 fokkal a beállított szobahőmérséklet felett kapcsol ki. Mire 1,5 fokot hűl a lakás, addigra a radiátorok teljesen kihűlnek. Érdemes lenne vennem egy olyan termosztátot, ami kisebb esésre kepcsol? Így talán nem hűlnének ki a radiátorok teljesen, és gyakrabban kapcsolna ugyan be, de kisebb lánggal menne az idő jóval nagyobb részében. Ha van valakinek ötlete, hogy mit lehetne ezen a rendszeren jobban csinálni ne kíméljen.
Köszönöm a válaszokat. Sajnos Balaton parton lakom így sajna kiesik Pest és környéke... Az embertől én is kérdeztem(mikor még építette ki a rendszert) h nem kell-e nyomáspróbát csinálni, azt mondta nyugodjak meg ezeknél már hiba nem lehet..... Nem létezik vmi műszer amivel át lehet "világítani" a falat vagy járólapot és megnézni h tényleg van-e valami probléma azon a részen???
Az enyém majdnem ugyan olyan mint a tied csak 29kW-os és kombi , de a jelenség teljesen ugyan az, hogy mitől, tilt le nem tudom, 6 év alatt 2-szer fordult elő visszanyomtam a gombot és csókolom, nekem is szerelő tartott távoktatást és bejött a dolog. Egy ismerősnél a balfék szerelő nem ismerte ezt a gombot és ezért azt mondta a kazán javíthatatlan új elektronikát kell bele venni(40E), mikor visszanyomtam neki majdnem kezetcsókolt és "dicsérte" a mekkeleket.
Még annyit javaslok, hogy csavard ki a légszelepet, ha víz jön rajta, akkor szakadt a membrán. Ha nem jön víz, akkor pumpálhatod, de víznyomás nélkül, és módjával. ÚTMUTATÓ szerint!
Nézd meg a tágulási tartály gépkönyvét és az alapján pumpáld fel. Ha nincs gépkönyved a zárt tágulási tartály -ra keress rá a GOOGLE keresőben. levegő feltöltés, vagy utántöltés legyen benne. Lehet így is: "zárt tágulási tartály kezelési útmutató"